1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    822
    11-07-2003

    Exclamation opruimen !!

    AD.nl, 25-7-03

    Bureau verraadt persoonlijkheid

    Een overdreven opgeruimd bureau vertelt dat degene die daar aan werkt zeer betrouwbaar is, maar ook zijn emoties niet makkelijk toont. Het animerende type heeft een bureau vol speeltjes, is daarom sociaal, maar wordt zelden serieus genomen.
    Wat toe nu toe met handschriftherkenning gebeurde, kan nu met een analyse van het bureau waaraan iemand werkt worden vastgesteld. Uit een onderzoek van Logitech, leverancier van computeraccessoires in samenwerking met psycholoog Gary Cooper, waarbij honderden bureaus werden bekeken, kwamen vijf bureautypes naar voren: Het mix-je-werk-met- de-rest-van-je-leven type, het nette opgeruimde type, het animerende type, het leidinggevende type en het chaotische onweersbui type.
    Aan de hand van deze basistypes kunnen leidinggevenden, collega's en partners interessante conclusies trekken.

    Onderzoeker Cooper waarschuwt wel voor het te snel beoordelen van mensen. "Hoewel mensen met een opgeruimd bureau op het eerste gezicht meer georganiseerd overkomen, kan dit ook betekenen dat de personen in kwestie snel een oordeel klaar hebben over anderen en inflexibel zijn.

    Een opgeruimd bureau kan een teken zijn dat iemand veel waarde hecht aan vaste werktijden (‘van 9 tot 5’). Aan het eind van de dag demonstratief het bureau leegmaken, kan als signaal hebben: ‘de werkdag is beëindigd en vanaf dit moment heb ik alleen nog maar aandacht voor familie en vrienden’.

    Cooper adviseert wel om kritisch naar het eigen bureau te kijken om er zeker van te zijn dat het juiste signaal wordt afgegeven. “In het gunstigste geval is er een compromis tussen een opgeruimd bureau en het (tegelijkertijd) tonen van je persoonlijkheid. Met behulp van de laatste technologie, variërend van een nieuwe draadloze muis tot een cd-brander, kunnen mensen hun ambities projecteren op anderen.

    "Je geeft aan dat je openstaat voor nieuwe zaken en bereid bent om uitdagingen aan te gaan. Persoonlijke zaken zoals foto’s van familieleden of een favoriete koffiebeker op het bureau geven mensen in de nabije omgeving een impressie van wie je werkelijk bent. Hierdoor kunnen gesprekken makkelijker tot stand komen en hebben collega’s een excuus om op de werkvloer ook over zaken te praten die buiten werktijden plaatsvinden.”

    Het uiterlijk van het bureau bepaalt volgens Cooper mede de kansen op een promotie. Bijna 70 procent van de topmanagers geven de voorkeur aan medewerkers met een opgeruimd bureau. In de praktijk blijkt dat 55 procent van de managers een rommelig bureau direct associëren met onbetrouwbare, amateuristische en onoplettende medewerkers.
    Het onderzoek legde ook een verband tussen specifieke persoonlijke eigenschappen en een specifiek type bureau.

    De 5 bureautypes

    1. Mix je werk-met-je-leven type heeft een zeer opgeruimd bureau met daarop foto’s van familie en vrienden. Hij is zeer loyaal en vindt de band met familie en vrienden zeer belangrijk. Het kan voorkomen dat de persoon in kwestie liever niet wil praten over gevoelige onderwerpen met betrekking tot familie of vriendschappelijke relaties.

    2. Het nette opgeruimde type heeft een overdreven opgeruimd bureau en heeft vaste plekken ingericht voor alle objecten. Hij is zeer betrouwbaar, maar geeft zijn of haar emoties niet makkelijk bloot.

    3. Het animerende type zorgt doorgaans voor ‘zeer aangenaam gezelschap’ op de werkvloer. Hij benadrukt dit met diverse opmerkelijke speeltjes op het bureau in combinatie met fel gekleurd schrijfgerei. De ‘animator’ is expert in het tot leven brengen van relaties, maar wordt zelden echt serieus genomen.

    4. Het leidinggevende type is zeer stijlvol en omringt zich graag met de laatste nieuwtjes op het gebied van kantoorapparatuur en meubilair. De eigenaar is recht-door-zee en gaat op professionele wijze om met relaties. Het delen van gevoelens is zeer problematisch.

    5. Het chaotische onweersbui type is een warhoofd en creëert een chaos op het bureau met talloze stapels papier en andere rommel. De eigenaar is spontaan en altijd enthousiast. Daar staan wel negatieve eigenschappen tegenover zoals onbetrouwbaar en onzeker.

  2. #2
    Silver Pearl

    Reacties
    94
    04-04-2003

    ik voldoe aan deze bureautype

    2. Het nette opgeruimde type heeft een overdreven opgeruimd bureau en heeft vaste plekken ingericht voor alle objecten. Hij is zeer betrouwbaar, maar geeft zijn of haar emoties niet makkelijk bloot.

    ik hou graag van een opgeruimde bureau, en geef mijn emoties inderdaad niet graag bloot
    Een rebelse meid is een parel in een klassenstrijd!

  3. #3
    Fantastic Mr. Fox

    Reacties
    827
    27-07-2003

    Re: opruimen !!

    Origineel gepost door Willemien


    Bureau verraadt persoonlijkheid

    Een post erover verraadt je identiteit!

    Hoe is het met je Desiree_H? Heeft je Marokkaanse vriend je al verlaten?

    ----> Ja dacht ik al/Oow, dan gebeurt het binnenkort!

  4. #4
    Fantastic Mr. Fox

    Reacties
    827
    27-07-2003

    Origineel gepost door KohiNoor
    Jij gaat mij niet verlaten he Zita....???

    Zolang je mijn heerschappij maar erkent

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    822
    11-07-2003

    Re: Re: opruimen !!

    Origineel gepost door KING_ZITA
    Een post erover verraadt je identiteit!

    Hoe is het met je Desiree_H? Heeft je Marokkaanse vriend je al verlaten?

    ----> Ja dacht ik al/Oow, dan gebeurt het binnenkort!

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    822
    11-07-2003

    .. volgens mijn burootje ben ik zelf by the way een combinatie van 2,3 en een beetje 5

  7. #7
    ..................

    Reacties
    10.222
    16-09-2002

    Re: Re: opruimen !!

    Origineel gepost door KING_ZITA
    Een post erover verraadt je identiteit!

    Hoe is het met je Desiree_H? Heeft je Marokkaanse vriend je al verlaten?

    ----> Ja dacht ik al/Oow, dan gebeurt het binnenkort!
    desieree_h ? nu begrijp ik bepaalde dingen beter, hmmmm
    Heb je medische vragen ? klik dan op hier: HIER


  8. #8
    Fantastic Mr. Fox

    Reacties
    827
    27-07-2003

    Omdat ze verklaard had hier nooit meer te zullen posten.... Omdat Moezhint haar vertelde dat het niet zo was dat zijn meer begrip had voor marokkanen omdat ze een marokkaanse vriend had.... Kon ze niet waarderen. Ze zou nooit meer terugkomen.... Tot mijn grote verveling is ze er weer.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    822
    11-07-2003

    Origineel gepost door KohiNoor
    Ja inderdaad. Hmmmm Desiree_H??? Waarom ben je onder een andere nick teruggekomen?
    .... als je/jullie het tegen mij hebben: my name is Willemien, en Willemien is hier gewoon als haar eenvoudige zelf, human, female, dutch inhabitant, en niet als Desiree H.

  10. #10
    ..................

    Reacties
    10.222
    16-09-2002

    hmmmm, ik begrijp nu je "gedrag" van het afgelopen week veel beter
    Heb je medische vragen ? klik dan op hier: HIER


  11. #11
    4 4 4 4

    Reacties
    11.901
    10-10-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door KING_ZITA
    Omdat ze verklaard had hier nooit meer te zullen posten.... Omdat Moezhint haar vertelde dat het niet zo was dat zijn meer begrip had voor marokkanen omdat ze een marokkaanse vriend had.... Kon ze niet waarderen. Ze zou nooit meer terugkomen.... Tot mijn grote verveling is ze er weer.



    Zeg,..........l.ul niet te veel, ........

    ik kan me herinneren dat Zita ook nooit nooit meer

    zou terugkomen,...

    maar in ieder geval welkom terug,..


  12. #12
    4 4 4 4

    Reacties
    11.901
    10-10-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door KohiNoor
    Ja maar Zita zegt gewoon wie hij is, en als Willemien Desiree is vind ik dat ze dat ook wel mocht melden op zich.


    Ach,

    maak je niet zo druk,

    tis maar internet,


  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    822
    11-07-2003

    Origineel gepost door KohiNoor
    Ja maar Zita zegt gewoon wie hij is, en als Willemien Desiree is vind ik dat ze dat ook wel mocht melden op zich.
    Lieve schat, Willemien staat voor een echt persoon en Desiree H niet, ik ben niet Desiree, ik ben Willemien.

  14. #14
    ..................

    Reacties
    10.222
    16-09-2002

    Origineel gepost door Willemien
    Lieve schat, Willemien staat voor een echt persoon en Desiree H niet, ik ben niet Desiree, ik ben Willemien.
    als jij zegt dat je niet onder de naam desiree_h hier kwam dan geloof ik je wel.
    Heb je medische vragen ? klik dan op hier: HIER


  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    822
    11-07-2003

    Origineel gepost door KohiNoor
    Maar waarom schijnt iedereen dat dan zo zeker te weten Willemien? Ik heb trouwens de postings van Desiree niet gevolgd dus ik weet t niet. En Grendeltje....Ach je hebt gelijk. Tis maar internet. Dadelijk lekker naar buiten naar de echte wereld.

    .. ja het is maar internet ...

    Kohi'tje, je mist de point. Desiree kwam omdat ze een uitlaatklepje nodig had over haar marokkaanse vriendje, en Willemien kwam omdat ze een aantal mensen, zoals jij bijvoorbeeld, gezellie vind.

    Ja, goed plan, de zon schijnt ....