1. #1
    cactus in Allahletters

    Reacties
    87
    31-05-2003

    zijn ongelovigen niet bang voor de dood?

    Ik begrijp eerlijk gezegt niet waarom iemand niet gelooft.
    kijk dat ze lui zijn om te geloven oke, maar ik blijf bij een ding steken, nl de dood!

    Elk mens hier op aarde of het nou een moordenaar is die lak heeft aan deze wereld, of iemand met een geloof, weet dat die dood gaat.
    Zij die ongelovigen niet bang voor de dood??
    Zij weten absoluut niet wat hun te wachten staat, ze geloven niet in de dag des oordeels etc.

    Ik ken verhalen van mensen die eerst ongelovig waren ( dus geen moslim zijn), waarvan dan een van hun familieleden stierf, een gedachte hadden van: "wat doe ik hier op aarde als je toch dood gaat?''
    die mensen gingen op zoek naar de waarheid en kwamen uit bij de islam.

    Je zit hiet op aarde om Allah swt te aanbidden, want dit leven is erg kort, terwijl het leven in het hiernamaals voor eeuwig is, willen mensen nog steeds niet geloven?
    Rasul saw: "Het Paradijs is dichter bij elk van jullie dan de gesp van je eigen schoenen. Maar zo ook de Hel".
    (Al-Bukhari)



  2. #2
    KONY

    Reacties
    3.386
    12-06-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Ja kijk dat is zeer makkelijk gezegd. Volgens mij heb jij Islamitische uders. Daardoor werd het veel makkelijker voor je om de islam en eht geloof te accepteren. We beseefen ons neit vaak genoeg in wat voor bevoorrechte opsitie wij verkeren. Voor hetzelfde geld was je geboren in een ongelovige familie. Dan kun je wel zeggen dat je dan nog steeds zou geloven maar ja dat is weer een hele ander beleving. je wordt opgegroeid zonder grenzen en regels en dan zijn er opeens mensen die je hedonisme veroordelen en je vertellen dat je grenzen meot gaan opstellen en dat je niet meer alles kunt gaan doen wat je wilt doen omdat je dat gesteaft zal eworden. Je begrijpt denk ik wel dat dit een zee rmoeilijke overgang is.

  3. #3
    Dienares van Allah

    Reacties
    181
    06-05-2003

    Re: Re: zijn ongelovigen niet bang voor de dood?

    Origineel gepost door Iznogoedh
    Als je als Hindoe was geboren had je hier een Hindoe-redenering over de onfeilbaarheid van het Hindoeisme opgehangen.
    In dat geval had ik hier weer de mogelijkheid kunnen aangeven dat je als Moslim zou kunnen zijn geboren en een Moslimredenering zou hebben opgehangen. En wie weet zou je dan in een grote, heilige Hindoewoede zijn ontstoken, ontsteld over zo'n vooringenomen, doelbewuste ontkenning van de Hindoe-waarheid die toch voor iedereen zo klaar als een klontje zou moeten zijn, je zou wellicht ook over de verbijsterende numerologische kwaliteiten van de Hindoegeschriften zijn begonnen of over de wetenschappelijke accuratesse van die geschriften die door zeeeeeer eminente westerse geleerden pas zeer onlangs zou zijn aangetoond en......

    Iznogoedh
    Niet dus! Kijk dat jij zo bent dat je je ouders ongeloof hebt overgenomen, betekend niet dat we allemaal zo zijn. Ik heb het geloof van mijn ouders ook niet als mijn waarheid aangenomen. Iznogoedh ga een keer voor jezelf denken! Het leven is maar kort.
    Zeg: "Ik ben slechts een mens gelijk gij, doch mij wordt geopenbaard dat uw God slechts één God is. Laat daarom degene, die op de ontmoeting met zijn Heer hoopt, goede daden verrichten en bij de aanbidding van zijn Heer niemand anders met Hem vereenzelvigen. 18.110

  4. #4
    theedrinkend lid

    Reacties
    8.302
    29-07-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Ik snap eerlijk gezegd niet waarom iemand wel gelooft.
    Kijk dat ze te lui zijn om even na te denken en in te zien hoe ongerijmd hun geloof is oke, maar ik blijf bij een ding steken, namelijk de dood.

    Het lijkt me dat gelovigen hun hele leven bang zijn voor de dood. Na de dood wordt immers bepaald of je goed genoeg bent voor het paradijs, of dat je helaas te veel hebt gezondigd en naar de hel wordt gestuurd. Dat is toch vreselijk?

    Ieder mens is maar een armzalige zondaar en het vlees is zwak, dus niemand zal bij zijn of haar dood zeker weten naar het paradijs te gaan. Je hebt allemaal wel eens iets fouts gedaan. Maar zal Allah je vergeven? Of is zijn toorn groot en eindig je in de hel??

    Ik snap echt niet waarom iemand zou kunnen en willen geloven dat het leven op aarde een test is. In een god die mensen zodanig op de proef stelt wens ik niet eens te geloven, als ik al in een god zou willen geloven. Denk je nou echt dat een god deze aarde heeft geschapen met alles erop en eraan om voor de mensen die erop leven te kunnen bepalen of ze naar het paradijs mogen? Sorry, hoor maar daar kan ik met mijn beste wil noch beste verstand bij.

    Als iemand wel gelovig wil zijn, laat ik hem/haar daarin uiteraard volkomen vrij. Ieder zijn meug. Maar raar blijf ik het vinden.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    36
    30-05-2003

    Origineel gepost door tonk
    Ik snap eerlijk gezegd niet waarom iemand wel gelooft.
    Kijk dat ze te lui zijn om even na te denken en in te zien hoe ongerijmd hun geloof is oke, maar ik blijf bij een ding steken, namelijk de dood.

    Het lijkt me dat gelovigen hun hele leven bang zijn voor de dood. Na de dood wordt immers bepaald of je goed genoeg bent voor het paradijs, of dat je helaas te veel hebt gezondigd en naar de hel wordt gestuurd. Dat is toch vreselijk?

    Ieder mens is maar een armzalige zondaar en het vlees is zwak, dus niemand zal bij zijn of haar dood zeker weten naar het paradijs te gaan. Je hebt allemaal wel eens iets fouts gedaan. Maar zal Allah je vergeven? Of is zijn toorn groot en eindig je in de hel??

    Ik snap echt niet waarom iemand zou kunnen en willen geloven dat het leven op aarde een test is. In een god die mensen zodanig op de proef stelt wens ik niet eens te geloven, als ik al in een god zou willen geloven. Denk je nou echt dat een god deze aarde heeft geschapen met alles erop en eraan om voor de mensen die erop leven te kunnen bepalen of ze naar het paradijs mogen? Sorry, hoor maar daar kan ik met mijn beste wil noch beste verstand bij.

    Als iemand wel gelovig wil zijn, laat ik hem/haar daarin uiteraard volkomen vrij. Ieder zijn meug. Maar raar blijf ik het vinden.

    Dag Tonk

    Ik blijf het nog 'raar' vinden waarom sommige mensen niet willen geloven dat Allah wel bestaat. Maar zoals jij ook het nu zegt ieder zijn keuze en iedereen heeft het recht om zijn eigen mening te uiten.
    IK denk natuurlijk dat het ook te maken heeft met de opvoeding, de manier waarop je opgroeide als kind. Ik kreeg een Islamatische opvoeding, de andere een katholieke of vrijzinnige. Maar dat belet ons niet om met elkaar te communiceren, elkaars respecteren en begrip hebben voor de ene en de andere.
    Wat ik zou leuk vindt aan jouw Tonk, is dat je in die zin wel nieuwsgierig bent maar langs ene kant ook kritisch. Dat is goed want jij probeert ons te begrijpen en wij jouw.
    Onze Heer! Schenk ons het goede in deze wereld alsook in de komende(wereld).
    Onze Heer! Vergeef mij en mijn ouders en de gelovigen op de dag, waarop de verrekening plaats vindt.

  6. #6
    cactus in Allahletters

    Reacties
    87
    31-05-2003

    Origineel gepost door batata112
    Ja kijk dat is zeer makkelijk gezegd. Volgens mij heb jij Islamitische uders. Daardoor werd het veel makkelijker voor je om de islam en eht geloof te accepteren. We beseefen ons neit vaak genoeg in wat voor bevoorrechte opsitie wij verkeren. Voor hetzelfde geld was je geboren in een ongelovige familie. Dan kun je wel zeggen dat je dan nog steeds zou geloven maar ja dat is weer een hele ander beleving. je wordt opgegroeid zonder grenzen en regels en dan zijn er opeens mensen die je hedonisme veroordelen en je vertellen dat je grenzen meot gaan opstellen en dat je niet meer alles kunt gaan doen wat je wilt doen omdat je dat gesteaft zal eworden. Je begrijpt denk ik wel dat dit een zee rmoeilijke overgang is.
    wat jij zegt begreep ik eerst ook niet, ik vroeg het toen aan mijn vader en die zei dat iedereen, elke mens in zijn leven de kans krijgt om te geloven. later begreep ik het dmv mijn eigen kennis. iedereen krijgt wel eens te maken met wonderen en geloof, als je een goed verstand zou hebben dan zou je onderzoek doen naar geloven...

    alhamdoelilah, ja ik ben geboren als moslim. maar dat wil nog niet zeggen dat je moslim bent. kijk om je heen en zie hoeveel geboren moslims er zijn ontspoort. de islam moet je jezelf bijbrengen. oke je ouders helpen je een handje, maar je moet zelf kijken wat de islam nou inhoudt.

    nog effe voor de duidelijkheid: ongelovigen die zich bekeren tot de islam krijgen meer hasanat dan wij die als moslim geboren zijn!
    Rasul saw: "Het Paradijs is dichter bij elk van jullie dan de gesp van je eigen schoenen. Maar zo ook de Hel".
    (Al-Bukhari)



  7. #7
    cactus in Allahletters

    Reacties
    87
    31-05-2003

    Origineel gepost door tonk
    Ik snap eerlijk gezegd niet waarom iemand wel gelooft.
    Kijk dat ze te lui zijn om even na te denken en in te zien hoe ongerijmd hun geloof is oke, maar ik blijf bij een ding steken, namelijk de dood.

    Het lijkt me dat gelovigen hun hele leven bang zijn voor de dood. Na de dood wordt immers bepaald of je goed genoeg bent voor het paradijs, of dat je helaas te veel hebt gezondigd en naar de hel wordt gestuurd. Dat is toch vreselijk?

    Ieder mens is maar een armzalige zondaar en het vlees is zwak, dus niemand zal bij zijn of haar dood zeker weten naar het paradijs te gaan. Je hebt allemaal wel eens iets fouts gedaan. Maar zal Allah je vergeven? Of is zijn toorn groot en eindig je in de hel??

    Ik snap echt niet waarom iemand zou kunnen en willen geloven dat het leven op aarde een test is. In een god die mensen zodanig op de proef stelt wens ik niet eens te geloven, als ik al in een god zou willen geloven. Denk je nou echt dat een god deze aarde heeft geschapen met alles erop en eraan om voor de mensen die erop leven te kunnen bepalen of ze naar het paradijs mogen? Sorry, hoor maar daar kan ik met mijn beste wil noch beste verstand bij.

    Als iemand wel gelovig wil zijn, laat ik hem/haar daarin uiteraard volkomen vrij. Ieder zijn meug. Maar raar blijf ik het vinden.

    eigenlijk geef je geen antwoord op mijn vraag: ben jij niet bang voor de dood????

    wat zie jij dan als je dood bent, zwart, een kist nix??????
    en hoe ben je eigenlijk geboren, uit nix????

    je zult terug keren tot degenen die jouw geschapen heeft!

    dus jij wilt beweren dat iemand die 10000000 moorden op zijn geweten heeft niet gestraft wordt?? lekker makkelijk........ eigenlijk triest
    Rasul saw: "Het Paradijs is dichter bij elk van jullie dan de gesp van je eigen schoenen. Maar zo ook de Hel".
    (Al-Bukhari)



  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    1.566
    22-02-2003

    Ik zou eerst moeten weten wat de definitie voor ongelovige is volgens jou. In mijn visie staat een ongelovige gelijk aan een atheist. Ik beschouw mijzelf als gelovige ...gezien ik in een leven na de dood geloof. En nee ik ben totaal niet bang voor de dood. Aan de ene kant ben ik juist nieuwsgierig ...
    "Hey, what do you call a doctor who failed out of med school?"
    "What?"
    "A dentist."

  9. #9
    KONY

    Reacties
    3.386
    12-06-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door zaio66
    wat jij zegt begreep ik eerst ook niet, ik vroeg het toen aan mijn vader en die zei dat iedereen, elke mens in zijn leven de kans krijgt om te geloven. later begreep ik het dmv mijn eigen kennis. iedereen krijgt wel eens te maken met wonderen en geloof, als je een goed verstand zou hebben dan zou je onderzoek doen naar geloven...

    alhamdoelilah, ja ik ben geboren als moslim. maar dat wil nog niet zeggen dat je moslim bent. kijk om je heen en zie hoeveel geboren moslims er zijn ontspoort. de islam moet je jezelf bijbrengen. oke je ouders helpen je een handje, maar je moet zelf kijken wat de islam nou inhoudt.

    nog effe voor de duidelijkheid: ongelovigen die zich bekeren tot de islam krijgen meer hasanat dan wij die als moslim geboren zijn!
    Nu snij je weer een heel mistig punt aan. Want ja wat is eigenlijk een ontspoorde moslim?

  10. #10
    KONY

    Reacties
    3.386
    12-06-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door Taduchepa
    kom je bij de hemelpoort.....zie je de duivel voorje staan die zegt: sorry,maar de joden hadden gelijk
    grappig....

  11. #11
    Bijna Lid

    Reacties
    502
    26-06-2003

    Dood is dood , echt bang voor de dood ben ik niet.
    Verhalen over hemel , paradijs hel of weet ik veel , gaan me veels te ver. Daarom zijn de meeste gelovige mensen (moslims , christenen , joden etc etc) niet bang voor de dood , omdat ze denken dat het leven daarna verder gaat.
    Dat er meer is tussen hemel en aarde geloof ik graag , maar zoals eerder gezegd , paradijs/hemel , hel etc , allemaal leuk verzonnen , maar dat gaat er helaas niet in bij mij.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    3.180
    03-04-2003

    Ik ben zelf gelovig. Maar de reden dat ik geloof is niet het bestaan van een hemel of hel. De reden is niet mijn voortbestaan na de dood, ik bezie dat als een zuiver spiritueel gegeven.

    Ik geloof dat het doel van geloven in het hierennu ligt. In het ontkomen aan een schuld, in een vergeving van de zonden. Het leven op deze aarde is niet voor niets. Ons doel is niet het hiernamaals, maar ligt al hier, met als uitloper naar de hemel...

    Khanoussi... ik snap je heel erg. Toch hoor ik dit heel vaak, en ik merk dan altijd een soort voorstellingsvermogen bij mensen over hoe 'het zal zijn'. Van gouden hemelpoorten tot brandende helleovens, van duizenden jonge maagden, tot gruwelijke verminkingen...

    Ik denk echter dat men het niet zo plastisch moet zien. Ik geloof zelf dat alle gelovigen opgenomen worden in een andere wereld. De nieuwe aarde. Ongelovigen blijven op deze aarde, en zullen een steeds desolater leven leiden. God zal zijn handen af'trekken van die oude aarde.
    Keep me away from the wisdom which does not cry, the philosophy which does not laugh and the greatness which does not bow before children <>< (Khalil Gibran)

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    3.180
    03-04-2003

    Origineel gepost door batata112
    Ja kijk dat is zeer makkelijk gezegd. Volgens mij heb jij Islamitische uders. Daardoor werd het veel makkelijker voor je om de islam en eht geloof te accepteren. We beseefen ons neit vaak genoeg in wat voor bevoorrechte opsitie wij verkeren. Voor hetzelfde geld was je geboren in een ongelovige familie. Dan kun je wel zeggen dat je dan nog steeds zou geloven maar ja dat is weer een hele ander beleving. je wordt opgegroeid zonder grenzen en regels en dan zijn er opeens mensen die je hedonisme veroordelen en je vertellen dat je grenzen meot gaan opstellen en dat je niet meer alles kunt gaan doen wat je wilt doen omdat je dat gesteaft zal eworden. Je begrijpt denk ik wel dat dit een zee rmoeilijke overgang is.
    Wanneer je geen islamiet bent, groei je op zonder regels en grenzen? Dat is wat ik noem: makkelijk gezegd.

    Iemand die geen islamiet is, is een hedonist? Hedonisme en atheisme zijn twee verchillende zaken. Ik ken genoeg hedonistische moslims en christenen...

    Toevallig ben ik christen, maar ik tref vaak bij niet-christenen hogere ethische normen aan dan bij mijn 'eigen groep'... Ik geloof in een God die zich niet laat leiden door het uiterlijk van mensen, maar het innerlijk. Somigen geven zichzelf een etiketje 'christen' of 'moslim, maar geloven niet met hun hart. Anderen geven zichzelf het etiketje 'ongelovig' maar bezitten meer geloof dan ik heb... Wanneer er een oordeelsdag komt, zal iedereen verrast zijn wie er uitverkoren wordt...