1. #1
    Kaas

    Reacties
    5.489
    18-06-2003

    Aanslagen 11/9 hadden voorkomen kunnen worden

    Aanslagen 11/9 hadden voorkomen kunnen worden

    Uitgegeven: 24 juli 2003 20:46
    Laatst gewijzigd: 24 juli 2003 22:12

    WASHINGTON - De aanslagen van 11 september 2001 in New York en Washington hadden voorkomen kunnen worden als de Amerikaanse inlichtingendienst CIA en de federale recherche FBI beter hadden samengewerkt. Dat is de belangrijkste conclusie van een rapport van het Amerikaanse Congres, dat donderdag is vrijgegeven.

    "Er waren genoeg blunders en het ontbrak aan de professionaliteit die we van de inlichtingendiensten mogen verwachten", aldus de Democratische senator Bob Graham die de onderzoekscommissie leidde. Als de diensten beter hadden samengewerkt en de onderlinge communicatie beter was geweest, zou de samenzwering mogelijk op tijd zijn ontdekt, zo stelt Graham. De senator uit Florida dingt mee naar de kandidatuur voor zijn partij bij de presidentsverkiezingen van volgend jaar.

    Kapers

    Het rapport van negenhonderd pagina's, waaraan leden van de Senaat en het Huis van Afgevaardigden twee jaar hebben gewerkt, bevestigt eerdere berichten in de media dat de inlichtingendiensten twee kapers, Khalid Almihdhar en Nawaf Alhazmi, in de gaten hielden, maar ze later uit het oog verloren. De twee kapers zaten in het passagierstoestel dat op het Pentagon, het ministerie van Defensie, in Washington neerstortte. Twee andere toestellen boorden zich in het World Trade Center in New York. Een vierde stortte neer toen de passagiers zich tegen de kaping verzetten.

    Volgens het rapport wist de CIA dat de twee kapers banden hadden met het terroristische netwerk al-Qaeda van Osama bin Laden, de hoofdverdachte van de aanslagen die aan bijna 3000 mensen het leven kostten.

    Op de hoogte

    Ook de FBI volgde een tijd lang enkele mannen die contact hadden gehad met Almihdhar en Alhazmi, toen zij in 2000 in San Diego verbleven. Een regeringsfunctionaris benadrukt echter dat er geen bewijs was dat deze mannen op de hoogte waren van de plannen van de kapers. "Veel mensen kwamen in contact met de kapers", die daarvoor onbekenden waren voor de FBI, "maar niemand was op de hoogte van de samenzwering", aldus de zegsman.

    Volgens het rapport speelde Saudi-Arabië mogelijk een cruciale rol bij de aanslagen door de kapers te ondersteunen. Van de negentien kapers kwamen er vijftien uit Saudi-Arabië.

    Als je vooraf weet, wat er achteraf gebeurd. Dan was ik nu rijk en werd mijn toilet iedere dag geschrobt.

    Love should not be a secret, L'amour ne devrait pas être un secret, η αγάπη δεν πρέπει να είναι ένα μυστικό, eL houb lai ja kounoe mogtafi3an, Влюбленностью не должна быть секрет, O amor não deve ser um segredo, L'amore non dovrebbe essere un segreto, liefduh zou gein gehèm moetuh zèn, Liebe sollte kein Geheimnis sein


  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    1.038
    07-07-2003

    Re: Aanslagen 11/9 hadden voorkomen kunnen worden

    Origineel gepost door rnaj
    Als je vooraf weet, wat er achteraf gebeurd. Dan was ik nu rijk en werd mijn toilet iedere dag geschrobt.
    Dus als ik het goed heb dan ziet jouw toilet ernu een beetje .... ehmmm onfris uit??

  3. #3
    Kaas

    Reacties
    5.489
    18-06-2003

    Weet ik niet, ik ga altijd op mijn werk naar het toilet.

    Love should not be a secret, L'amour ne devrait pas être un secret, η αγάπη δεν πρέπει να είναι ένα μυστικό, eL houb lai ja kounoe mogtafi3an, Влюбленностью не должна быть секрет, O amor não deve ser um segredo, L'amore non dovrebbe essere un segreto, liefduh zou gein gehèm moetuh zèn, Liebe sollte kein Geheimnis sein


  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    1.038
    07-07-2003

    Origineel gepost door rnaj
    Weet ik niet, ik ga altijd op mijn werk naar het toilet.
    Slim, dan bespaar je papier en water uit.

    Je staat dan wel op ontploffen als je maandagochtend na een zwaar weekend zonder wc-bezoek naar je werk gaat...

  5. #5
    Kaas

    Reacties
    5.489
    18-06-2003

    Origineel gepost door Jupiter
    Slim, dan bespaar je papier en water uit.

    Je staat dan wel op ontploffen als je maandagochtend na een zwaar weekend zonder wc-bezoek naar je werk gaat...
    In het weekend ga ik thuis, dat is zonder risico want op vrijdag komt de schoonmaker.

    Love should not be a secret, L'amour ne devrait pas être un secret, η αγάπη δεν πρέπει να είναι ένα μυστικό, eL houb lai ja kounoe mogtafi3an, Влюбленностью не должна быть секрет, O amor não deve ser um segredo, L'amore non dovrebbe essere un segreto, liefduh zou gein gehèm moetuh zèn, Liebe sollte kein Geheimnis sein


  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    1.038
    07-07-2003

    Maak je weer een bruggetje naar je topic of zullen we op de ingeslagen weg doorgaan?

  7. #7
    Kaas

    Reacties
    5.489
    18-06-2003

    Je kan je natuurlijk afvragen of als de aanslag op 11 september was voorkomen de oorlog ook zou zijn uitgebroken.

    Love should not be a secret, L'amour ne devrait pas être un secret, η αγάπη δεν πρέπει να είναι ένα μυστικό, eL houb lai ja kounoe mogtafi3an, Влюбленностью не должна быть секрет, O amor não deve ser um segredo, L'amore non dovrebbe essere un segreto, liefduh zou gein gehèm moetuh zèn, Liebe sollte kein Geheimnis sein


  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    1.038
    07-07-2003

    Origineel gepost door rnaj
    Je kan je natuurlijk afvragen of als de aanslag op 11 september was voorkomen de oorlog ook zou zijn uitgebroken.
    Bedoel je die in Liberia?

  9. #9
    Kaas

    Reacties
    5.489
    18-06-2003

    Origineel gepost door Jupiter
    Bedoel je die in Liberia?
    , Eigenlijk bedoelde ik die in Irak, ook wel de tweede golf oorlog genoemd

    maar goed liberia;
    Ambassadewijk Monrovia onder vuur

    Uitgegeven: 25 juli 2003 10:50

    MONROVIA - De ambassadewijk van Monrovia is vrijdagmorgen zwaar onder vuur komen te liggen. Volgens het Franse persbureau AFP zijn er zeker vijftien mortiergranaten ontploft in de wijk die direct aan de kust van de Liberiaanse hoofdstad ligt. Het is niet duidelijk of er ook daadwerkelijk ambassadegebouwen zijn geraakt.

    Bij gevechten vorige week tussen de rebellen en de regeringsgetrouwe troepen van president Taylor werd de Amerikaanse ambassade door twee mortiergranaten geraakt. Enkele tientallen Amerikaanse mariniers zijn in Monrovia om de ambassade en andere sleutelposities te beschermen
    Ik weet niet of de rebellen wel goed begrijpen dat je sommige landen niet te veel moet uitdagen.

    Love should not be a secret, L'amour ne devrait pas être un secret, η αγάπη δεν πρέπει να είναι ένα μυστικό, eL houb lai ja kounoe mogtafi3an, Влюбленностью не должна быть секрет, O amor não deve ser um segredo, L'amore non dovrebbe essere un segreto, liefduh zou gein gehèm moetuh zèn, Liebe sollte kein Geheimnis sein


  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    1.038
    07-07-2003

    Origineel gepost door rnaj
    , Eigenlijk bedoelde ik die in Irak, ook wel de tweede golf oorlog genoemd

    maar goed liberia;

    Kijk je moet het zo zien:

    Als "11 september" was voorkomen dan had alles nu anders kunnen zijn........

    Maar het muntje kan alle kanten op hebben gerold dus misschien was het alleen maar erger geworden. Misschien zouden de Tsjetsenen op een idee zijn gebracht en 10 vliegtuigen op alle kerncentrales in de buurt van Moskou hebben gecrasht.

    Dan zaten wij nu in astronautpakjes op het toliet van onze baas.

  11. #11
    Kaas

    Reacties
    5.489
    18-06-2003

    Origineel gepost door Jupiter
    Kijk je moet het zo zien:

    Als "11 september" was voorkomen dan had alles nu anders kunnen zijn........

    Maar het muntje kan alle kanten op hebben gerold dus misschien was het alleen maar erger geworden. Misschien zouden de Tsjetsenen op een idee zijn gebracht en 10 vliegtuigen op alle kerncentrales in de buurt van Moskou hebben gecrasht.

    Dan zaten wij nu in astronautpakjes op het toliet van onze baas.
    Herhaling van argumenten;
    Als je vooraf weet, wat er achteraf gebeurd. Dan was ik nu rijk en werd mijn toilet iedere dag geschrobt. (25/7 Rnaj)

    Love should not be a secret, L'amour ne devrait pas être un secret, η αγάπη δεν πρέπει να είναι ένα μυστικό, eL houb lai ja kounoe mogtafi3an, Влюбленностью не должна быть секрет, O amor não deve ser um segredo, L'amore non dovrebbe essere un segreto, liefduh zou gein gehèm moetuh zèn, Liebe sollte kein Geheimnis sein


  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    1.038
    07-07-2003

    Re: Re: Aanslagen 11/9 hadden voorkomen kunnen worden

    Herhaling van mijn argument:

    Origineel gepost door Jupiter
    Dus als ik het goed heb dan ziet jouw toilet ernu een beetje .... ehmmm onfris uit??


  13. #13
    Kaas

    Reacties
    5.489
    18-06-2003





    Love should not be a secret, L'amour ne devrait pas être un secret, η αγάπη δεν πρέπει να είναι ένα μυστικό, eL houb lai ja kounoe mogtafi3an, Влюбленностью не должна быть секрет, O amor não deve ser um segredo, L'amore non dovrebbe essere un segreto, liefduh zou gein gehèm moetuh zèn, Liebe sollte kein Geheimnis sein


  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    1.038
    07-07-2003

    Zullen we nu gaan schelden in CAPS LOCK? is ook wel leuk..

  15. #15
    Kaas

    Reacties
    5.489
    18-06-2003

    Origineel gepost door Jupiter
    Zullen we nu gaan schelden in CAPS LOCK? is ook wel leuk..
    je bedoelt

    jupiter, JE BEN EEN LOOSER EEN SUKKEL EN OP DE KOOP TOE OOK NOG EEN LAFFE HOND. JE DURFT NIET EENS INHOUDELIJK OP MIJN IJZERSTERKE ARGUMENTEN IN TE GAAN, TFOEEEEEE.

    GA TOCH GEWOON MET DE POPPEN VAN JE ZUS SPELEN IN PLAATS VAN ONS HIER LASTIG TE VALLEN. VUILE ZEMMEL !!!!!!

    Love should not be a secret, L'amour ne devrait pas être un secret, η αγάπη δεν πρέπει να είναι ένα μυστικό, eL houb lai ja kounoe mogtafi3an, Влюбленностью не должна быть секрет, O amor não deve ser um segredo, L'amore non dovrebbe essere un segreto, liefduh zou gein gehèm moetuh zèn, Liebe sollte kein Geheimnis sein