1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    Vakantie in Marokko puur nostalgie. en niet meer dan dat !

    Citaat Geplaatst door Mystix
    Ieder jaar is het weer zover...de hormonen en kriebels gieren door onze hoofden en lichaam. We gaan naar Marokko toe !!
    Eenmaal daar aangekomen begint het aftellen al ..nog vier weken..nog drie...
    Tegelijkertijd walgen we inmiddels van al van onze neven, nichtjes en buren voor wie wij tijdens de vakantie een complete obsessie zijn geworden. Om maar niet te spreken over de moordende concurentie onderling en alle (vervelende) gevolgen van dien.
    Op een vakantie behoor je zorgeloos te genieten van je vrije tijd en te doen en laten wat je wil. Ik geloof niet dat vakantie naar Marokko voorziet in deze behoefte.
    Eenmaal terug in Nederland ben ik in ieder geval dolblij en ben ik Marokko voor zover dat mogelijk is allang allang weer vergeten.

    Of ben ik de enige die deze (onjuiste) gevoelens heeft ?

    Ik heb gesproken..
    .

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    48
    27-06-2002

    Het is wat jij van je vakantie maakt!!

    Als je 6, 5 of 4 weken in één plaats blijft, dan zegt al genoeg hoe "leuk" je vakantie is!
    elke avond hetzelfe, elke dag hetzelfde
    mensen in de rijen, komen en gaan
    Nee dat is het zeker niet leuk, als ik het zo ervaar, dan zal ik 1 keer in de 10 jaar naar marokko gaan voor 5 dagen ( is meer dan genoeg), hahahaha........

    Maar ik ervaar het echt niet zo, gelukkig! mensen om me heen is leuk, maar niet altijd! behoefte om alleen te zijn en behoefte naar rust is ieders recht, dus ook de mijne!!!!

    Maar ach, ben blij dat ik niet in je schoenen sta!

    En ik?? ik ga dit jaar lekker 5 weken lang, rust, drukte, stranden, bergen, woestijnen, en nog veeeeel meer ontdekken!!

    fijne vakantie!!!

    ben&jerry!

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    313
    21-08-2001

    Origineel gepost door Emshoom



    hopelijk ondek je er ook Ben & Jerry's icecream
    Jaaaaa Ben&Jerry icecream, is gewoon heeeeeerlijk..... :verliefd:
    And by the way; vakantie in Marokko, is wat je er van maakt, en wat je mogelijkheden zijn, dus; vervoer (eigen auto is wel zo makkelijk), gezellige familieleden/vrienden, and last but not least; $$$MoNeY$$$...
    Kortom dat zijn dé ingrediënten voor een geslaagd vakantie....

    Mvg,
    Just A girl
    Bismi Allah Rahmani Raheem 'Alle lof zij Allah, de Heer der Werelden De Barmhartige, de Genadevolle. Meester van de Dag des Oordeels. U alleen aanbidden wij en U alleen smeken wij om hulp. Leid ons op het rechte pad, Het pad dergenen, aan wie Gij gunsten hebt geschonken niet dat van hen, op wie toorn is nedergedaald, noch dat der dwalenden' (Al-fatiha, Het Begin)

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    246
    01-05-2002

    Marokko op z'n tijd is best gaaf hoor

    Enkele jaren geleden was ik in Marokko. Ik heb toen een hele leuke tijd gehad met neven en nichten. Overdag waren we op het strand te vinden, thuis aangekomen, verbrand van de zon, lach ik me meestal helemaal dood om de typisch marokkaanse humor die ze haar hebben. Nog voordat je uitgelachen bent, staat men al op je te wachen op de "koernisch" op te gaan. hahahahahahahah

    In Tanger is het helemaal grappig. Zie een hele lange boulevard, waar men 4 a 5 keer heen en weer loopt. Steeds kom je weer dezelfde mensen tegen. Het lijkt wel alsof ze allemaal op zoek naar iets zijn. Nou naar dat iets zijn ze ook al op zoek op het strand.



  5. #5
    tafoektdie altijd schijnt

    Reacties
    186
    09-03-2002

    Re: wat je er van maakt...

    Origineel gepost door Mystix
    Ik geloof niet dat ik gezegd heb dat ik Marokko niet zou intrekken en lekker allerlei plaatsen bezoek. ik zit nooit thuis. maar toch krijgt vakantie in Marokko vaak een wrange smaak. kan er niets aan doen.

    Nogmaals ben altijd weer blij als ik terug ben..
    weetje je hebt gelijk je bent in iedere geval niet de enige die er zo over denkt.
    ik bedoel als ik in nederland ben dan wil ik dolgraag naar marokko maar ben ik daar eenmaal dan is het de eerse week leuk maar daarnna niet meer dan wil ik dolgraag naar nederland terug naar plaatsen die ik ken de vrijheid tot op een bepaalde hoogte natuurlijk.
    en als ik in nederland ben dan ben ik als het ware marokko al vergeten.
    GELUKKIG IS DEGENE DIE NIETS VERWACHT, WANT HIJ ZAL NOOIT TELEURGESTELD WORDEN.

  6. #6
    in Marokko

    Reacties
    9.367
    04-02-2007

    Ik vind het heerlijk op vakantie in Marokko. Maar ik ben ook altijd weer blji als ik thuis ben en lekker luxe de wasmachine aanzet met een druk op de knop, de wc normaal door kan trekken en er warm water uit de kraan komt! Zo leer je de luxe van hier ook weer meer waarderen.

  7. #7
    Clubbie

    Reacties
    1.844
    20-09-2007

    Mystix, hmm i feel you : ).

    Ik had er gisteren met ma een felle discussie over. Ik kondigde aan dat ik de komende zomer niet zo'n zin heb in Marokko. Ze dacht me met verwijten schuldgevoelens aan te kunnen praten. Not!

    Nu kondigde ik voor de afgelopen zomer datzelfde aan en wilden mijn ouders dat maar met moeite accepteren. Toen mijn ouders in Marokko zaten, miste ik ze toch wel enorm. Ik wist dat de hele familie daar zat en wilde mijn oma en opa toch wel weer eens zien. Uiteindelijk ben ik er toch heengevlogen. Het waren tien dagen en ik heb het ook wel naar mijn zin gehad, maar het is elke zomer gewoon weer hetzelfde. Zelfs het touren begin ik nu zat te worden.. met het gezin touren we altijd heel Marokko door. Echt van Tanger tot aan de Sahara! Ik heb alles al gezien. Het is niet meer wat ik wil, of nou ja, niet elke zomer in ieder geval.

    Het is voor mij inderdaad meer dat ik gewoon even van ons land wil proeven, even die warme lucht weer door mijn haren wil voelen en mijn familie gedag zeggen. Meer dan dat is het eigenlijk niet. Misschien hoeft er ook niet meer te zijn en hebben die anderen er ook niet meer mee, maar kunnen zij het daar vijf weken volhouden doordat ze niets anders gewend zijn. Ik wil niet bot overkomen, maar dit is echt hoe ik erover denk.

    All i know is that i wanna see the world. Daarmee zeg ik niet dat Marokko niets is, nee, ik wil gewoon veel meer zien.


    Reacties als ''gelukkig heb ik het er niet zo saai als jij daar'' of ''dan moet je rotte familieleden hebben'' vind ik nu wel erg afgezaagd worden. Zonder arrogantie kan ik jullie vertellen dat je het in Marokko niet beter wenst te hebben dan dat ik het er heb (bij wijze van), maar het is gewoon meer de behoefte naar iets anders.
    Routine i guess

  8. #8
    in Marokko

    Reacties
    9.367
    04-02-2007

    Citaat Geplaatst door doenja_18 Bekijk reactie
    waaar beland jij nou weer als je in marokko zit?
    Ja haha toch best wel in de bewoonde wereld hoor, Aarouit bij Nador. M'n schoonouders hebben ook een groot huis, volop versierd met tegels enzo maar helaas dus niet al dat soort voorzieningen. Om de zoveel tijd komt er ook gewoon geen water uit de kraan of gaat opeens het licht uit.