1. #31
    Moejah'dien

    Reacties
    122
    09-06-2002

    de reden waaorm het vaak in dit soort situaties verkeerd aflopen, omdat de ouders altijd een mening klaar hebben liggen, er is geen ruimte voor overleg.......daarom gaat het in fout.

    alhamdulillah heb ik schoonouders die slim genoeg zijn om mij te beoordelen en niet er van uit gaan wat andere denken. het probleem ligt bij marokkanen dat ze te veel trots hebben.

    De Profeet zei: "ledereen die (de hoeveelheid van) een atoom trots bezit zal niet in de hemel komen."


    _MISsISS_

    sorry maar ik ben niet met je eens,de meeste marokkanen denken niet van hij is niet moslim daarom mag ze geen relatie met hem. als ik op straat loop...omdat marokkanen van uitgaan dan ik geen moslim ben....dat ze mij uitschelden enz wanneer ik met me verloofde op straat lopen???? onzin! komt alleen omdat ik een neger ben....verdient mijn verloofde het om als negerh0er uitgescholden te worden terwijl wij alles volgens het boekje hebben gedaan??? nee dus!

    ook al ben ik moslim of niet......daar gaat bij marokkanen niet om zo lang de persoon geen (blanke) marokkaan is, is het een probleem. gelukkig zijn marokkanen in marokko anders die denken er anders over!! alhamdulillah

    oemaima_F

    ga juist niet bij die jongen weg.....als je hem helpt om moslim te worden, ik kan je garanderen je zult zelf heel veel over de islam leren. en niet wat je van mensen te horen hebt gekregen. het zeker verstandig om een keer met een imam hier over te praten,.....neem ook dan die jongen mee, misschien kan de imam ook met hem praten over het geloof.....laat hem de mooie kanten van ons geloof zien en niet van de verdraaide werkelijkheid zo als de sommige marokkanen over het geloof denken.

    Fouten zijn er om gemaakt te worden........
    we zijn menselijk, we zullen fouten maken en we zullen falen.
    maar door deze gebeurtenissen leren wij en verbeter wij onszelf.
    om betere moslims te worden. zie dit als een test kijk hoe je dit kan oplossen. je zal veel leren over je zelf, de islam, en je eigen cultuur.

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    135
    09-06-2002

    Wat sjit iedereen nouw te sjeike.

    Even ter verheldering waar ik vandaan kom worden meisjes niet voor geld uitgehuwelijkt,en mensen die donker zijn die hebben daar een lichtelijk probleem.

    Teveel etnische verschillen in marokko waardoor men niet een gemeenschappelijke gedraging kan vaststellen.
    Marokko is geen eenheid.

    Dus ja je hebt zowel in ras als in houing marokanen en je hebt marokanen en je hebt marokanen en je hebt marokanen plus marokanen.
    everything is difficult before it becomes easy.

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    135
    09-06-2002

    Een moslim is alleen een moslima toegestaan ongeacht huidskleur,taal etc etc.
    Een jongen mag geen msolim worden omwille een meisje,en omgekeerd.
    Het staren naar jongens of meisjes idem dito.
    Uw kent de regels.
    Het is dan ook u keuze om u aan deze regels te houden of niet.
    Zaken zoals homofielie,trouwen met niet-moslims,het geloven van andere theorieen dan of naast de schepping van allah s.w.t.,deze mensen zeggen eigenlijk dat het woord gods niet klopt en plegen hiermee ook shirk.
    Hou er wel rekening mee dat het ontkennen van Allah s.w.t. of het woord van Allah s.w.t.,een hele zware straf kent,en als het goed is de zwaarste straf.(niet te vergelijken met mensen die bier drinken of drugs gebruiken).

    Een ieder heeft de boodschap gehad,Mohammed S.w.w.s. heeft ons de boodschap verkondigt.Niemand kan zegggen dat hij het niet wist.
    everything is difficult before it becomes easy.

  4. #34
    Moejah'dien

    Reacties
    122
    09-06-2002

    Origineel gepost door hanibal
    Een moslim is alleen een moslima toegestaan ongeacht huidskleur,taal etc etc.
    Een jongen mag geen msolim worden omwille een meisje,en omgekeerd.
    Het staren naar jongens of meisjes idem dito.
    Uw kent de regels.
    Het is dan ook u keuze om u aan deze regels te houden of niet.
    Zaken zoals homofielie,trouwen met niet-moslims,het geloven van andere theorieen dan of naast de schepping van allah s.w.t.,deze mensen zeggen eigenlijk dat het woord gods niet klopt en plegen hiermee ook shirk.
    Hou er wel rekening mee dat het ontkennen van Allah s.w.t. of het woord van Allah s.w.t.,een hele zware straf kent,en als het goed is de zwaarste straf.(niet te vergelijken met mensen die bier drinken of drugs gebruiken).

    Een ieder heeft de boodschap gehad,Mohammed S.w.w.s. heeft ons de boodschap verkondigt.Niemand kan zegggen dat hij het niet wist.
    mooie speech! hanibal voor het eerst ben ik met jou eens

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    38
    03-07-2002

    Beste Faruq,

    Ik begrijp heel goed wat jij bedoelt maar ik had het over de ouders, die zullen een neger die moslim is gewoon moeten accepteren anders worden zij zwaar gestraft, wat de omgeving betreft , als je moslim bent en je bent getrouwd met een moslimmeisje dan moet je je daar niks van aantrekken, allah zal degene straffen die praten over anderen zonder dat ze de inhoud weten en jij zal incha'allah als moslim zijnde alleen maar incha'allah hassanat ervoor krijgen.
    Maar wat betreft het advies wat jij geeft aan oemaima, dat ze die jongen niet moet verlaten , daar ben ik het absoluut niet mee eens, aangezien je als echt MOSLIM zijnde geen relatie mag hebben. HIj moet ook pas moslim worden als hij daarvan overtuigd is dat ie dat wil,zodat ie later niet afwijkt naar een ander geloof toe , of haar later iets gaat verwijten of wat dan ook. Als moslim zijnde kan ze volgens de regels van de islam dus niet bij hem blijven op deze manier want hij is nog geen MOSLIM ten eerste en ten tweede is het zoiezo hram om ZINA te plegen........
    IT WAS MEeeeeeeeee...

  6. #36
    ANDERS!!¤¤OP ZN BEST

    Reacties
    176
    02-09-2001

    zoiets als dit is altijd beter om het te voorkomen.
    dan er "diep" in zitten.
    '
    maar O....., jij zit er al in.
    dan is het heel moeilijk. je moet niet denken van hij wil moslim worden.
    het moet eerst nog blijken dat hij moslim wil zijn omdat het hem aantrekt en niet omdat hij het voor jou doet. en onthoud woorden zijn geen daden.

    je moet hem overtuigen om moslim te worden.
    en je ouders overtuigen. je moet niet denken ze moeten het maar accepteren, je moet er ook voor vechten.

    verder moet je bij jezelf nagaan wat je eigenlijk bij hem zo aantrekt. waarom hou je van hem. is het omdat die donker is. val jij daar op?
    of is het in eerste instantie toch geweest omdat hij geen moslim was?
    of zou het toch vrijheid die je mischien krijgt. vergeet niet dat dat ook opeens anders zou kunnen zijn.

    ik vind dat je met een andere ras kunt trouwen, als deze moslim is.


    ik wens je veel succes.

    p.s. bij negatieve uitkomst, zou ik toch maar denken hoeveel en hoelang je verdriet zou hebben als je ouders je verstoten. en hoeveel en hoelang het zou zijn als je het uit maakt met je vriend.

    neem maar van mij aan dat als je door je ouders en meestal ook veel van je familia word verstoten, dat het vaak spaningen gaat opleveren in je relatie. ben je dan toch gelukkig? en vergeet niet als je de kans krijgt om het weer terug te draaien, DAT HET NOOIT HET ZELFDE ZAL WORDEN.
    (¯`·.¸¸.+>Waarom nemen mensen voor elkaar geen tijd Omdat ze steeds aan het jagen zijn Dat is nu eenmaal een feit De een rent nog harder bij de ander vandaan Kan er nog wel iemand eventjes rustig blijven staan<+.¸¸.·´¯)
    (¯`·.¸¸.+>oprechtheid leidt tot deugd!!leugenachtigheid leidt tot zonde!!

  7. #37
    Moejah'dien

    Reacties
    122
    09-06-2002

    Origineel gepost door _MISsISS_
    Beste Faruq,

    Ik begrijp heel goed wat jij bedoelt maar ik had het over de ouders, die zullen een neger die moslim is gewoon moeten accepteren anders worden zij zwaar gestraft, wat de omgeving betreft , als je moslim bent en je bent getrouwd met een moslimmeisje dan moet je je daar niks van aantrekken, allah zal degene straffen die praten over anderen zonder dat ze de inhoud weten en jij zal incha'allah als moslim zijnde alleen maar incha'allah hassanat ervoor krijgen.
    Maar wat betreft het advies wat jij geeft aan oemaima, dat ze die jongen niet moet verlaten , daar ben ik het absoluut niet mee eens, aangezien je als echt MOSLIM zijnde geen relatie mag hebben. HIj moet ook pas moslim worden als hij daarvan overtuigd is dat ie dat wil,zodat ie later niet afwijkt naar een ander geloof toe , of haar later iets gaat verwijten of wat dan ook. Als moslim zijnde kan ze volgens de regels van de islam dus niet bij hem blijven op deze manier want hij is nog geen MOSLIM ten eerste en ten tweede is het zoiezo hram om ZINA te plegen........

    MISsISS

    op dit moment plegen ze al haram, je mag geen vriendtjes of vriendinnetjes hebben dat is haram. als zij hem kan "overtuigen" "de waarheid kan laten zien" dan zal hij van zelf moslim worden. Als je iemand kan overtuigen om moslim te worden of moslims weer op de rechte pad brengt wordt je door allah beloond. Onze heer is genadevol je wordt bij goede daden 10 keer zo veel beloond. dus mijn advies is als zij hem kan helpen om moslim te worden en dat zij zelf geestelijk (geloviger) rijker wordt dan moet ze het zeker doen.

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    584
    12-06-2002

    Origineel gepost door NoreJihan
    Je ouders zijn het belangrijkste
    je ma heeft je gebaard 17 jaar onderhouden
    en dan kies je voor een vieze ****** nou ik raad het je niet aan
    waarom ga je iegenlijk een relatie aan als je weet dat het onmogelijk is
    maar jah kies voor je ouders
    je bent nog 17 en denkt dat hij het is enz maar dat is schijn
    er zijn zat islamitische jongens en vooral leuke marokkaanse jongens
    Waar slaat dat nou weer op???????????? waarom nou weer gelijk een "vieze"????? waarschijnlijk is hij nog schoner dan jou...

    Luister meisje... ik zou je zoiezo afraden om nu al te trouwen ook als je met een Marokkaan zou trouwen.. Je bent nog veel te jong en je hebt nog een heel leven voor je... Neem dat maar aan van een meisje dat ook op haar 18e getrouwd is en nu ook gescheiden!

    Liefs Nadia

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    38
    03-07-2002

    ja Faruq.........you're right..!!

    Het word wel gestraft dat ze NU met hem omgaat , dat bedoel ik....maar ja ze kan inderdaad door zich samen met hem in het geloof te gaan verdiepen veel meer over de islam te weten kunnen komen.....maar goed...
    IT WAS MEeeeeeeeee...