1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    Unhappy onmogelijke liefde

    Citaat Geplaatst door oemaima_F
    ik heb een probleem!!! ik heb nu 13 maanden een relatie met een jongen en we houden heel veel van elkaar. We hebben het vaak over trouwen en kinderen enz. We gaan dan nog niet heel lang met elkaar, maar we weten wel dat we de toekomst samen willen delen. Er is alleen 1 heel groot problem!!
    Deze jongen zal nooit geaccepteerd worden in mijn familie. Want hij is geen marokkaan!! Hij is namelijk SURINAAMS. Ik weet dat vele die dit lezen zullen denken vieze h.o.e.r!!. Ik snap alleen niet waarom het zo erg om een relatie te hebben met iemand van een ander ras. We zijn toch allemaal mensen. Deze jongen is bereid om moslim te worden. Maar ik heb liever niet dat hij moslim wordt, als hij moslim wordt moet hij het voor zichzelf worden en niet alleen om met mij te trouwen.
    Ik weet dat mijn ouders mij voor een keuze gaan stellen. Ik vind dit heel moeilijk, want ik hou zoveeeeel van deze jongen. Maar ik wil mijn ouders niet kwijt!! kunnen jullie mij helpen!! en alleen serieuze reacties graag!!!
    .

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    1.077
    15-03-2002

    wat doe doe belgische smile in je bericht????

    is je vriend misschien een belgische negger?

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    1.328
    15-03-2002

    Origineel gepost door elmarocani


    AHHAHAHAH....DAAAAAMN MEID!!!!
    kinderen hebben het over kinderen krijgen?????
    ga je moeder maar helpen met afwassen oemaima in plaats van met een surinamer van 20 om te gaan!!!
    en je bent nog een kindje en je weet niet eens wat liefde en wat trouwen en kinderen krijgen zijn!!
    en hij helemaaaaaal niet!!
    duuuuuuzzzzzz.......







    meisje je bent nog heeeeeel jong je hebt je hele leven nog voor je..

    je komt heus wel je ware tegen... als de tijd er rijp voor is..
    en voor elmarocani laat haar ze is verlieft.....

  4. #4
    lid met hart en ziel

    Reacties
    297
    23-04-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door elmarocani


    AHHAHAHAH....DAAAAAMN MEID!!!!
    kinderen hebben het over kinderen krijgen?????
    ga je moeder maar helpen met afwassen oemaima in plaats van met een surinamer van 20 om te gaan!!!
    en je bent nog een kindje en je weet niet eens wat liefde en wat trouwen en kinderen krijgen zijn!!
    en hij helemaaaaaal niet!!
    duuuuuuzzzzzz.......
    Hier heb ik dus niets aan toe te voegen, je hebt gesproken elmarocani, ook voor mij. thanks

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    1.328
    15-03-2002

    hahhahahaaha angel20 is zo ieder kan voor zich zelf praten en elmarocani wil je zeggen dat je nooit verliefd bent geweest?

  6. #6
    mama van 4 schatjes

    Reacties
    16.096
    03-12-2001

    MVC Premium MVC Premium
    wat ik je kan zeggen meid is nu nog niet voor hem gaan kiezen maar wacht totdat je echt aan trouwen denkt enz en als jullie dan nog bij elkaar zijn en hij echter ouder is dan 24 jaar of zo ja ik weet het het klinkt niet zo leuk maar afwachten is het beste...en ik vind dat hij eerst moslim moet worden voordat hij meschien je hand komt vragen enz enz
    Koningin van Marokko.nl


  7. #7
    Getrouwd lid

    Reacties
    2.586
    22-06-2002

    Je ouders zijn het belangrijkste
    je ma heeft je gebaard 17 jaar onderhouden
    en dan kies je voor een vieze ****** nou ik raad het je niet aan
    waarom ga je iegenlijk een relatie aan als je weet dat het onmogelijk is
    maar jah kies voor je ouders
    je bent nog 17 en denkt dat hij het is enz maar dat is schijn
    er zijn zat islamitische jongens en vooral leuke marokkaanse jongens
    2. De Koe (el-Baqarah) ayaa 255.
    God! Er is geen God dan Hij, de Levende, de Zelfbestaande. Sluimer, noch slaap overmant Hem. Al wat in de hemelen en wat op aarde is, behoort Hem. Wie kan bij Hem bemiddelen zonder Zijn verlof? Hij kent het geen voor hen is en wat achter hen is en zij kunnen niets van Zijn kennis omvatten, dan wat Hij wil. Zijn troon strekt zich uit over hemelen en aarde en het waken over beide vermoeit Hem niet; Hij is de Verhevene, de Grote.

  8. #8
    happymeal so fresh&clean

    Reacties
    270
    03-06-2002

    Re: onmogelijke liefde

    Lieve oemaima,
    luister goed naar jezelf, jouw titel zegt al genoeg! Je hebt gelijk, we zijn allemaal mensen: bruin, blank, spleetoog, dik, dun, Machido (ook al denkt ie dat ie n aap is) whatever, maar zet nooit zomaar iemand boven je ouders, en al helemaal niet boven Allah als j gelovig bent althans.
    Je zou zoiets kunnen doen als je diep in j hart weet dat zij fout zitten over een bepaalde jongen en uiteindelijk toch bijdraaien. Maar geloof me, bij deze jongen zullen ze dat volgens mij nooit doen, tenzij je zelf een donkere Marokkaan bent, of je ouders alleen naar het Islamitisch zijn van een man kijken.
    Het zal vast ook in de Marokkaanse gemeenschap in de toekomst veranderen op dit punt maar helaas voor jou en vele anderen in dezelfde situatie is segregatie/appartheid voor nu nog steeds heilig
    Ik ben zelf niet getrouwd of dat ik nou zo'n ervaring heb in een relatie maar ik weet hoe bepaalde dingen in elkaar zitten. Ik zal j het proberen uit te leggen.
    Je bent verliefd oke hij is ideaal ook zn minder leuke dingen zijn top, zelfs zijn scheten ruiken lekker bij wijze van. J zou alles willen doen en laten voor zo'n persoon, ja zelfs je ouders opgeven. Op een gegeven moment kom je echt uit die roes, dan komt er houden van zoals j voor j familie doet. Je weet alles van elkaar je hoeft je niet te schamen, j bent jezelf enz enz, ma die scheten die ruiken niet meer zo fris hoor! Hij heeft zijn ouders en jij? Niet echt eerlijk dat jij alles moet opgeven. En dan komt het gemis.
    Ik heb vooral gereageerd omdat j zei dat hij geen Moslim was. Als jijzelf het ook niet bent, dan heb ik zoiets van hee whatever enjoy this life dan maar. kijk ik ben gelovig dus ik kijk ook met die ogen zo, A3udu bilahi min asshitan erajiem. Shitan is een meester in verleiden, lieve schat we worden allemaal getest op allerlei manieren, ik ook, ik ben vaak in gevecht met allerlei zaken, waarbij hij zeker betrokken is.
    Dan uiteindelijk nog een waarheid, deze jongen is misschien nu je alles voor je, maar niet de enige waar je heel veel voor kunt voelen. Als je niet voor hem kiest zweer ik het je dat je verliefd op een ander kunt worden, waarbij het gevoel zelfs sterker maar misschien ook minder sterk aanwezig is.
    Denk hier alsjeblieft heeeeel goed over na. Kies je voor hem overtuig hem van de Islam is beter voor j, maar vooral voor j kids later inshallah, die gun j toch ook de hemel of niet dan?

    Groetjes&sterkte Fatima
    May d force b with u!

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    15
    26-06-2002

    Unhappy

    Ik wil even los van dit onderwerp iets vragen.
    Waarom zijn Marokkaanse mensen zo negatief over Surinamers en negers in het algemeen. Ik ga nu wel af van wat ik hier vaak lees.

    Er zitten soms echt erg racistische dingen bij. Waarom vraag ik me dan af. Kan iemand dit voor mij verhelderen?

  10. #10
    happymeal so fresh&clean

    Reacties
    270
    03-06-2002

    Janice, ik heb niet precies een antwoord op je vraag maar wat ik wel weet is dat er vanuit Marokko ideeen van ouders hierheen zijn meegenomen.
    Ik weet niet of het nu nog steeds overal zo is, maar in die tijd was het daar in Marokko niet normaal dat er een huwelijk plaats vond tussen verschillende rassen. Er is wel enigszins respect onderling, alhoewel de Blanke Marokkanen zich toch een beter/mooier ras voelen dan de Donkere Marokkanen. In zekere zin dus discriminatie. Iedereen wist als het ware zijn plek in de maatschappij.
    Okee dat beeld hebben de ouders hier dus meegenomen en dat natuurlijk overgedragen aan hun kinderen. Dit wat betreft d huidskleur.
    Wat betreft d Surinamers, nou wat ik weet is dat veel Marokkanen de trend zagen dat Marokkaanse meiden ineens Surinaamse vrienden hadden, volgens mij is die trend nu een beetje voorbij geloof ik.
    Maargoed jongens weten hoe jongens zijn, dus vinden het natuurlijk erg als de meiden, waar ze uiteindelijk toch een band mee hebben, door Surinamers gebruikt worden, netzogoed als dat ze door Nederlanders gebruikt worden, maar dat kwam/komt minder vaak voor omdat de meiden niet zoveel met d Nederlandse cultuur hebben en de Surinaamse cultuur dichter bij d Marokkaanse cultuur ligt.
    Nou ik hoop dat een jongen hierop gaat reageren want dit is maar een vrouwlijke mening, kan er ook naast zitten.
    May d force b with u!

  11. #11
    Scorpion for Life...

    Reacties
    20.174
    29-05-2002

    Cool

    Nou ik hoop dat een jongen hierop gaat reageren want dit is maar een vrouwlijke mening, kan er ook naast zitten.

    Sorry liefie, ben al een tijdje geen jongen meer........



  12. #12
    IndepAndaNt MOM

    Reacties
    250
    08-06-2002

    hey ik heb alles al gelezen maar kijk als jullie het erg vinden dat ze met een surinamer wil trouwen dan vinden jullie het ook erg als een mocro boy met een turkse meisje trouwt of een mocro girl met een turkse boy en kom niet zeggen hun zijn ook moslim misschien zijn ze dat maar als jullie over rassen gaan hebben wij zij niet hetzelfde als marokanen wij zijn dan ook van een andere ras en geloof mij maar elke ouder steunt zijn zoon of dochter als ze van diegene houd misschien bij jullie niet ewa dan houd het op wat ik weet is mijn ouders zullen mij steunen als ik maar met een moslim trouw
    ciao
    ''Wees Jezelf, Want Er Zijn Gen0eg Anderen.''

  13. #13
    IndepAndaNt MOM

    Reacties
    250
    08-06-2002

    dus omaima zolang jij van hem houd en hij van jou dan komt het wel goed je zult zware tijden te gemoed gaan maar uiteindelijk zullen ze het accepteren want dat doen ze altijd toch dus veel succes en pas goed op jezelf
    ciao
    ''Wees Jezelf, Want Er Zijn Gen0eg Anderen.''

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    210
    20-06-2002

    he niet luisteren
    als je van hem houd zullen je ouders het wel moeten accepteren. en zeker als ie moslim is geworden.maar je hebt wel gelijk hij moet moslim uit zichzelf worden niet voor jou. en als het aan mij licht zou ik er echt voor gaan.en weet je zeker dat je ouders hem niet zullen accepteren?by the way, als die jongen mokro was en je zou met hem willen trouwen zou niemand dat erg vinden, maar nu hij suri is vinden sommigen jullie te jong!vreemd hoor, doe maar niet alsof alle mokro's pas op latere leeftijd trouwen!!!

  15. #15
    IndepAndaNt MOM

    Reacties
    250
    08-06-2002

    ik ben het helemaal eens met maryam trouwen maakt niet uit met wie als je van hem houd dan moeten je ouders het wel accepteren of ze het willen of niet het is jou toekomst dus denk goed na voordat je wat doet
    ciao
    ''Wees Jezelf, Want Er Zijn Gen0eg Anderen.''