1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    3.180
    03-04-2003

    Overgaan tot een ander geloof...

    Hoi,

    Er zijn steeds meer berichten van moslims in Nederland die overgaan tot het christelijk geloof. Niet veel Marokkanen, maar wel veel Iraniers, Turken, Pakistani en Afghanen.

    Wat is daarvan de oorzaak, denken jullie...

    Hoe is jullie kijk op deze ontwikkeling?

    (svp geen standaardantwoord: 'ze snappen de ware islam niet')

  2. #2
    ..................

    Reacties
    10.222
    16-09-2002

    nee, het zijn vluchtelingen die terechtkomen in dorpen met een christelijke gemeenschap. Dat gemeenschap doet alles in het werk om het ze makkelijk te maken: o.a. ervoor zorgen dat ze een verblijfsvergunning of asielstatus krijgen. Ik zag een programma op TV waarbij de wethouder in zo'n dorp zelfs naar den haag ging om te klagen omdat zo'n bekeerde iranier dreigde uitgezet te worden.

    Kijk zelf maar naar de bevolkingsgroepen die je noemt.
    En toch blijft het aantal bekeringen gering, en het ECHTE aantal bekeringen (dus uit overtuiging) erg klein.

    Andersom is het anders: de nederlanders die moslim worden doen het meestal uit overtuiging (anders dreigen ze door ons uit nederland te worde uitgezet )
    Heb je medische vragen ? klik dan op hier: HIER


  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    58
    07-05-2003

    Er zijn steeds meer berichten van moslims in Nederland die overgaan tot het christelijk geloof. Niet veel Marokkanen, maar wel veel Iraniers, Turken, Pakistani en Afghanen.
    De mensen (moslims) die niet genoeg van hun geloof afweten en zich gewoon moslim noemen, omdat men zo heeft opgevoed kunnen ook eerder overgehaald worden om een ander geloof aan te nemen. (niet altijd, want als iemand een sterke imaan heeft zal dat niet overkomen). De reden voor de onwetendheid komt vooral door tradities en culturen die ze iets anders leren dan wat de islam werkelijk inhouden en als ze bijvoorbeeld dingen op tv zien of horen (zoals allerlei aansagen die zogenaamd in de naam van de isalam gebeuren) gaan ze misschien geloven dat dat de islam is en keren ze zich hiervan af.

    Iran is een sjie'itisch land en die zijn zowiezo al afgedwaald en daar wordt de mensen dingen opgelegd door de ayatollas en andere, tot dat ze er op een gegeven moment daar een afkeer van krijgen. Pakistan en Afganistan hebben allerlei tradaties die ze door het geloof halen (die vaak onrechtvaardig zijn) en die ze de bevolking wijsmaken. En bovendien wordt in veel van die gebieden de mensen dingen opgelegd op een zeer strenge manier, waardoor ze een hekel kunnen krijgen aan het "geloof". Terwijl de islam een godsdiens van liefde is en dialoog.

  4. #4
    Dienares van Allah

    Reacties
    181
    06-05-2003

    Re: Overgaan tot een ander geloof...

    Hoi,

    Er zijn steeds meer christenen en atheisten in Nederland die overgaan tot het Islamitische geloof. Niet veel friezen, maar wel veel Nederlanders, Surinamers en Belgen....

    Wat is daarvan de oorzaak, denk jij Arabchristen?

    Hoe is jouw kijk op deze ontwikkeling?

    (svp geen standaardantwoord: ` ze snappen het christendom niet`)

    Allahoe Akbar!

  5. #5
    Jongetje van God.

    Reacties
    487
    17-07-2003

    Ze hebben allebei gelijk maar op een andere manier.
    Zoals gezged krijgen mensen een afkeer van onrechtvaardige pakistani rituelen die met geloof vermengt worden. het zou een spiegel moeten zijn voor diegenen in pakistan die zo het geloof door het slijk halen, daarmee krijg je dit soort dingen. in een totaal zuivere islam is iedereen tevreden en krijg je minder bekeringen tot christendom.
    Heb uw naaste lief als uzelve.
    Heb uw vijand lief, keert de andere wang toe.
    Oordeelt nooit, want gij word geoordeelt naar de maat waarmede gij oordeelt.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    27
    11-07-2003

    Volgens mij zit het ietsje dieper.

    Kijk de meetste asielzoekers die je aanbrengt hebben een slecht ervaring met de Islaam.
    Ze werden onderdrukt vooral de vrouwen.
    Alles werd bijna verboden door één of de andere heerser.
    Door onwetendheid van de islaam weten ze meestal niet wat de Religie inhoudt.
    Hier zien ze dat alles vrij is om te doen wat je wilt.
    Ze zijn bespeelbaar door priesters endergelijke die het als hun taal zien om de verloren zieltjes terug te winnen.
    Ze doen altijd een goede poging om de mensen te overhalen om naar hun religie te komen.
    Eén van die pogingen zij het vertrouwen winnen en blijven zeggen dat de Islaam een slechte religie is zonder rechten en van terroristen.
    In Antwerpen had er ook een broeder last van en hij wou zich bijna bekeren.
    Ik heb hem gesproken mens wat voor dingen dat ze hem gezegdt hebben.

    Maar Insha'Allah beschermt Allah ons tegen zulke sheitans.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    3.180
    03-04-2003

    Origineel gepost door doc25
    nee, het zijn vluchtelingen die terechtkomen in dorpen met een christelijke gemeenschap. Dat gemeenschap doet alles in het werk om het ze makkelijk te maken: o.a. ervoor zorgen dat ze een verblijfsvergunning of asielstatus krijgen. Ik zag een programma op TV waarbij de wethouder in zo'n dorp zelfs naar den haag ging om te klagen omdat zo'n bekeerde iranier dreigde uitgezet te worden.

    Kijk zelf maar naar de bevolkingsgroepen die je noemt.
    En toch blijft het aantal bekeringen gering, en het ECHTE aantal bekeringen (dus uit overtuiging) erg klein.

    Andersom is het anders: de nederlanders die moslim worden doen het meestal uit overtuiging (anders dreigen ze door ons uit nederland te worde uitgezet )
    Ik geef je ten dele gelijk wat betreft de christelijke gemeenschappen. Hoewel deze in Nederland eigenlijk niet meer bestaan, zullen ze zeker hun invloed hebben.

    Toch geloof en weet ik dat dat nooit de enige reden kan zijn. Je snijdt je namelijk af van je familie, en je bevolkingsgroep...helaas... Ik heb ongelooflijke bewondering voor islamitische families die een christenbekeerling accepteren, evenzo voor christenfamilies die een moslimbekeerling blijven accepteren. In de meeste gevallen is dit echter niet het geval.

    Een echte bekering betekent vooral een bekering van jou als wezen, een christen spreekt over 'opnieuw geboren worden'. Daar is meer voor nodig dan een uitwendige omkeer, maar juist een innerlijke vernieuwing... Over hen heb ik het. Naamchristenen (naammoslims?) hebben we genoeg. Bij hen is het alleen religie en geen inhoud...

    Laatste tijd is er vooral onder Iraniers een revival bezig. Het heeft alleen zo waanzinnig veel consequenties. Waarom kunnen veel moslims zo'n geval niet loslaten. Waarom worden ze in veel landen zelfs zwaar vervolgd?

    Serieuze vraag: wat is het verschil tussen oorspronkelijk christenen, en bekeerde moslims naar christen? De eerste groep kan in islamitische landen betrekkelijk in rust leven. Bijvoorbeeld ook in Marokko. Je schijnt in Agadir een vrij grote christelijke kerk te hebben. Bekeerde moslims worden echter uitgestoten, of zelfs zwaarvervolgd. Zelfs in Marokko...

    Ik vind het erg knap dat je in het binnenste van mensen kan kijken. Overtuiging zit van binnen, en is vaak aan de oppervlakte minder zichtbaar...

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    3.180
    03-04-2003

    Origineel gepost door nech_raRi
    De mensen (moslims) die niet genoeg van hun geloof afweten en zich gewoon moslim noemen, omdat men zo heeft opgevoed kunnen ook eerder overgehaald worden om een ander geloof aan te nemen. (niet altijd, want als iemand een sterke imaan heeft zal dat niet overkomen). De reden voor de onwetendheid komt vooral door tradities en culturen die ze iets anders leren dan wat de islam werkelijk inhouden en als ze bijvoorbeeld dingen op tv zien of horen (zoals allerlei aansagen die zogenaamd in de naam van de isalam gebeuren) gaan ze misschien geloven dat dat de islam is en keren ze zich hiervan af.

    Iran is een sjie'itisch land en die zijn zowiezo al afgedwaald en daar wordt de mensen dingen opgelegd door de ayatollas en andere, tot dat ze er op een gegeven moment daar een afkeer van krijgen. Pakistan en Afganistan hebben allerlei tradaties die ze door het geloof halen (die vaak onrechtvaardig zijn) en die ze de bevolking wijsmaken. En bovendien wordt in veel van die gebieden de mensen dingen opgelegd op een zeer strenge manier, waardoor ze een hekel kunnen krijgen aan het "geloof". Terwijl de islam een godsdiens van liefde is en dialoog.
    Vertel mij: waar kan ik de 'ware islam' vinden? Ik denk dat mensen die van zichzelf zeggen 'de ware islam te bezitten', dat deze juist gevaarlijk zijn. Voor de wereld, voor zichzelf en voor medemoslims... of niet mee eens?

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    3.180
    03-04-2003

    Re: Re: Overgaan tot een ander geloof...

    Origineel gepost door shikiekbira
    Hoi,

    Er zijn steeds meer christenen en atheisten in Nederland die overgaan tot het Islamitische geloof. Niet veel friezen, maar wel veel Nederlanders, Surinamers en Belgen....

    Wat is daarvan de oorzaak, denk jij Arabchristen?

    Hoe is jouw kijk op deze ontwikkeling?

    (svp geen standaardantwoord: ` ze snappen het christendom niet`)

    Allahoe Akbar!
    Is dit een serieuze vraag, of een zogenaamde 'ironische' tussenwerpsel. Als dat het geval is, is'tie slecht gelukt m.i.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    3.180
    03-04-2003

    Origineel gepost door Esau
    Ze hebben allebei gelijk maar op een andere manier.
    Zoals gezged krijgen mensen een afkeer van onrechtvaardige pakistani rituelen die met geloof vermengt worden. het zou een spiegel moeten zijn voor diegenen in pakistan die zo het geloof door het slijk halen, daarmee krijg je dit soort dingen. in een totaal zuivere islam is iedereen tevreden en krijg je minder bekeringen tot christendom.
    Wat ik mij heb laten vertellen, is dat vroeger zogenaamde 'missionarissen' naar Afrika vanuit het westen gingen. Daar waren ze vaak christen vermengd met heidense natuurgodsdiensten. Die missionarissen gingen daarheen om ze daar 'de juiste weg' te wijzen... (riekt inderdaad naar paternalisme)

    Doen moslims dit ook? Hun broeders in het geloof wijzen op de 'waarheid'? Hebben ze een soort missionair systeem?

  11. #11
    ..................

    Reacties
    10.222
    16-09-2002

    de christelijke gemeenschappen bestaan nog wel degelijk in nederland, en in veel grotere getallen dan jij voor mogelijk houdt !
    Daar vinden de meeste "bekeringen" plaats. Het overgrote deel zijn "naamsbekeringen", en geen bekeringen uit overtuiging; uit nood of gewin.
    Heb je medische vragen ? klik dan op hier: HIER


  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    3.180
    03-04-2003

    Origineel gepost door doc25
    de christelijke gemeenschappen bestaan nog wel degelijk in nederland, en in veel grotere getallen dan jij voor mogelijk houdt !
    Daar vinden de meeste "bekeringen" plaats. Het overgrote deel zijn "naamsbekeringen", en geen bekeringen uit overtuiging; uit nood of gewin.
    Jij kan blijkbaar in harten en zielen van mensen kijken. Ik zou dit nooit durven, omdat de buitenkant niet altijd de binnenkant is. Ik onthoud mij dus van commentaar. Als jij dat zegt, zal dat wel zo zijn...

    De bekeerde moslims die ik ken, warvan ik dat durf te zeggen zouden nooit zomaar christen worden. Zoals ik al uitlegde, het heeft altijd meer negatieve dan positieve consequenties om als moslim je tot christen te bekeren...

  13. #13
    ..................

    Reacties
    10.222
    16-09-2002

    Origineel gepost door arabchrstn
    Jij kan blijkbaar in harten en zielen van mensen kijken. Ik zou dit nooit durven, omdat de buitenkant niet altijd de binnenkant is. Ik onthoud mij dus van commentaar. Als jij dat zegt, zal dat wel zo zijn...

    De bekeerde moslims die ik ken, warvan ik dat durf te zeggen zouden nooit zomaar christen worden. Zoals ik al uitlegde, het heeft altijd meer negatieve dan positieve consequenties om als moslim je tot christen te bekeren...
    De mensen waar ik het over heb (de meesten dus), zien er alleen poositive dingen in, ze winnen er materieel gezien veel van.
    Ik moet nog de eerste moslim in nederland nog tegenkomen die uit overtuiging tot christen is bekeerd.
    Heb je medische vragen ? klik dan op hier: HIER


  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    3.180
    03-04-2003

    Zie hier...

    En ook...

    http://www.gave.nl/Getuigenissen/Getuigenissen.htm

    er is zelfs een stichting die zich bezig houdt met evangelisatie onder moslims... http://www.evangelie-moslims.nl/

    Deze organisatie kan je dacht ik ook uitnodigen als islamitische gemeenschap...
    Keep me away from the wisdom which does not cry, the philosophy which does not laugh and the greatness which does not bow before children <>< (Khalil Gibran)

  15. #15
    ..................

    Reacties
    10.222
    16-09-2002

    Getuigenissen:
    * Rasak, een Koerd uit Irak
    * Vluchteling in Europa: Afghaanse christenen vinden elkaar
    * Van Syrië naar de Veluwe: Justitie twijfelt aan christen-zijn ex-moslim
    * Van asielzoekster tot evangeliste
    * Woord en Geest in de bekering van een Afghaan
    * Angolese zendelingen in Nederland


    jouw link bevestigt dus alleen maar wat ik eerder schreef.

    Vraagje: waarom lukt het bekeren bij de moslims die het al "goed" hebben in nederland zoals de marokkanen ?
    en het lukt blijkbaar alleen bij mensen die vervreemd raken van hun omgeving en hulp nodig hebben van de christelijke gemeenschap die ze de helpende hand biedt (met "bekering als prijs)
    Heb je medische vragen ? klik dan op hier: HIER