1. #1
    Fix me...

    Reacties
    3.189
    06-10-2001

    Nederlandse koran...?

    Gegroet!

    Ik had een vraag waarop jullie misschien een antwoord hebben voor mij.
    Ik vroeg mij af of je el wodoe moet doen als je een in het nederlands vertaalde koran open wilt slaan. Dus een koran met arabisch en nederlands ernaast.
    Of moet je alleen alvorens je de heilige (arabische) koraan openslaat, el wodoe doen?

    Dus wat wel en wat niet? Merci beaucoup!!
    What's love got to do with it?

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    44
    15-05-2002

    ja, je moet eerst wodoo doen dan pas mag je het aanraken. Ongeacht arabische koran of nederlanders vertaald met arabische koran.

  3. #3
    Fix me...

    Reacties
    3.189
    06-10-2001

    Thanx Sajieda!
    Bedankt voor je antwoord en tijd.
    What's love got to do with it?

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    74
    15-02-2002

    salaam,

    je bent er heel erg zeker van. mAg ik van jouw bewijs hebben dank je wel
    Ana m3a sahbi Ignatio wa Antonio

  5. #5
    Fix me...

    Reacties
    3.189
    06-10-2001

    Klopt het dan toch weer niet??
    What's love got to do with it?

  6. #6
    Fix me...

    Reacties
    3.189
    06-10-2001

    Ik dank jullie allen harstikke voor jullie antwoord!!

    Bedankt omar & omar voor het verhelderend antw.
    Alleen dat van dat nix hoger mag liggen in de kamer dan de koran gaat n beetje moeilijk... mijn kast ligt hoger en nog een zooi dingen, en ik kan moeilijk tegen de plafond aankruipen...

    Maar alsnog bedankt!!
    What's love got to do with it?

  7. #7
    Fix me...

    Reacties
    3.189
    06-10-2001

    Origineel gepost door OMar_EN_OMar


    als ik eerlijk ben ligt de koran op m'n kamer ook niet op de hoogste plaats,ik heb dan ook niet echt hoge kasten op m'n kamer, ik denk dat dit het gaval is bij veel mensen ,maar ik schreef het toch maar even ,kon mischien wel interesant zijn voor sommigen

    Ja inderdaad, is ook zo. Het is altijd handig om zulke zaken te kennen.
    Merci!
    What's love got to do with it?

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    74
    15-02-2002

    salaam,

    Deze woorden van jullie zijn heel oud en die ken ik ook al . Wat ik wil weten is of er dus volgens de koraan of de sunnah bewijzen voor zijn en niet omdat jullie dat ooit gehoord hebben. dank U wel
    Ana m3a sahbi Ignatio wa Antonio

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    82
    02-07-2002

    Question

    salaam

    Ik heb vroeger van de imam geleerd dat je alleen voor de gehele koran (60 giesb) rein moet zijn maar voor andere korans waar maar een gedeelte van of een deel van een giesb in staat hoef je niet perse rein te zijn. Dit omdat wij dagelijks uit de koran lazen en sommigen van ons menstrueerden.

    Wa salaam

    Nadae


  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    1.058
    01-07-2002

    Salaam Kenitrya, dat is een goed vraag! Ik heb thuis ook Koran die in Nederlands is vertaald en je moet inderdaad eers Woedoe doen. Nou, ik wens je veel leesplezier en moge Allah je hoog belonen, insa-allah!

    Mahsalama, Mizz Fez


    ALLAH is groot en machtig. Zonder hem is het leven lastig. Dus laat zijn liefde in je hart groeien. Dan zal het geluk in je leven vloeien.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    82
    02-07-2002

    Ik bedoel hiermee dat je korans heb waarin maar een paar soerahs staan bijvoorbeeld van soerath ANNAAS tot soerath AL-ALA (dat is een giesb, de koran telt er 60 in totaal). Als je met zo´n koran te maken hebt hoef je hier niet rein voor te zijn, maar voor de voledige koran wel (60 giesb). Dat bedoel ik met een deel of gedeelte van een giesb. Dus je hoeft de imam niet gelijk voor een rare kwast uit te maken.

    wa salam

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    74
    15-02-2002

    salaam,

    Bismi allahi arahmaan arahiem

    Ya 3omarain, ik ben een praktiserende moslim, ik hoop dat ik jou vraag daarmee beantwoord.

    Verder is het hebben van bewijs noodzakelijk!!!!
    Het is mogelijk dat je in badai3 valt als je niet oppast. IK weet dat het respectvol is om rein te zijn tijdens het reciteren van de koraan, maar is het haraam om het te reciteren als je onrein bent???? Is het een verplichting om rein te zijn of een dunnah mo akadah???
    Wilt U nu wel met duidlijke bewijs komen en niet jouw eigen opvattingen geven? Want er zijn heeeeeeeel veel dingen die vanzelfsprekend lijken maar dat uiteindelijk toch niet zijn.

    salaam
    Ana m3a sahbi Ignatio wa Antonio

  13. #13
    BintEnaas met HIJAAB

    Reacties
    1.589
    08-04-2002

    Origineel gepost door Mustapha A
    salaam,

    je bent er heel erg zeker van. mAg ik van jouw bewijs hebben dank je wel

    Het is en blijft een heilig boek, ongeacht de taal!

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    15
    13-07-2002

    Salam aleikum,

    Nou ik ben nog NOOIT het bewijs tegen gekomen dat je woedoe moet hebben om de Koran te lezen.
    Je moet rein dat klopt maar je moet de grote wassing hebben verricht.

    Ik hoop dat ik het bewijs jullie snel kan leveren inshaAllah.

    was salam aleikum,

    jullie broeder in de Islaam,

    Waleed aboe Abdullah al-Hollandee

  15. #15
    BORN TO BE A MUSLIM

    Reacties
    275
    12-06-2002

    ja zou je dat willen doen voor me broeder abu hafs djazaak allah o geirin
    De profeet (vzmh) heeft gezegd:
    "Houdt u niet bezich met veel gepraat zonder Allah te gedenken, want veel praten zonder de herinnering aan Allah verhardt het hart en de persoon die zich het verst van Allah bevindt, is degene met een hart van steen."