1. #1
    obsesion

    Reacties
    842
    05-07-2001

    MVC Premium MVC Premium

    Ik had geen keuze....een verhaal van een jonge meisje

    Dit verhaal speelt zich af in de jaren ’50 in een Arabische land………..

    Luister a benti…..je moet wel iets zeggen…..dit gaat je leven kosten. Vertel mij alles, anders kan ik je niet verdedigen. Ik ben al een paar dagen aan het proberen om je te laten praten, alstublieft a benti praat tegen me. Waarom wil je niks zeggen. Waarom wil je je niet verdedigen….?
    Ik ga maar weer…Morgen kom ik terug…denk erover na…ik hoop dat je mij morgen wilt helpen en mij je verhaal te vertellen….
    De advocaat liep weg…..

    Amal keek hem aan….de deur ging dicht…een grote ijzeren deur…..die haar vrijheid in bezit had genomen.

    Mijn verhaal….waar moet ik beginnen….
    Ik was pas negentien jaar oud en ik woonde samen met mijn moeder in een kleine huisje. We woonden in een arme buurt. Mijn ouders waren gescheiden, want mijn vader ging er vandoor met een andere vrouw.
    Mijn moeder was een naaister. Ze maakte kleding thuis. Er kwamen dus regelmatig vrouwen over de vloer die een kledingstuk kwamen halen.
    Ik studeerde toen, ik wou een advocate worden. Mijn moeder investeerde al haar geld in mijn studie. Ze werkte zo hard en ze was ziek. Soms wou ik met mijn studie stoppen om haar te helpen, maar dan weigerde mijn moeder. Nee a bentie, je moet doorstuderen. Waar doe ik dit anders voor.

    Op een dag kwam madame Riyana naar ons toe. Ze was een vaste klant bij mijn moeder. Ze keek me altijd heel vreemd aan. Dit keer was er een man bij haar. Het was een jonge aantrekkelijke man. Ik was aan het studeren, aangezien onze huis heel klein is, stond mijn bureau in de huiskamer.
    Hij zat me de hele avond te bestuderen. Hij noemde madam Riyana mama. Ik kon niet geloven dat het haar zoon was. Ze was zelf niet zo oud.
    Later gingen ze weg, en mijn moeder moest veel doen. Een paar dagen later had mijn moeder de kledingstukken van madame Riyana afgemaakt. Het was al laat tegen half elf ofzo. Mijn moeder deed haar jas aan en liep richting de deur. Mama, wacht even….je bent zo ziek. Ik breng ze wel. Is goed a benti. Maar doe je wel voorzichtig het is laat buiten. En wees snel.

    Ik kwam bij de huis van madame Riyana aan. Een werkster deed de deur open. Mevrouw Riyana zag mij al en ze kwam naar mij toe. Ik hoorde keihard gelach. Het kwam vanuit de huiskamer. Ik keek voorzichtig om en ik zag heel veel vrouwen met mannen zitten. Ze dronken, ze aten….een vreemd sfeertje…ik had hier geen goed gevoel over.
    Sokran a benti, wil je nog wat drinken, zei madame Riyana..Leh sokran….ik moet naar huis. Het is al laat, anders maakt mijn moeder zich zorgen. Wacht even a benti, ze pakte een royaal bedrag uit haar portemonnee. Dit is voor je moeder voor de jurken die ze heeft gemaakt. In de verte zat iemand mij aan te staren. Het was die man…zijn naam was Abass. De zogenaamde zoon van madame Riyana.
    Ik moet weg. Beslama

    Ik ging weer terug naar huis. Ik hoorde geschreeuw. Mijn moeder….ik deed de deur open en liep naar binnen. Mijn moeder lag in bed….helemaal bezweet. A benti….je bent er….ik voel zo’n een hevige pijn. Waga mama…ik ga de dokter halen. Ik rende naar beneden en haalde een dokter uit de buurt.
    In de gang zat ik te wachten. De dokter was mijn moeder aan het onderzoeken. Opeens ging de deur open. Luister a benti. Jouw moeder is ernstig ziek. Ze heeft een operatie nodig. Het kost 2000 gulden, zonder andere medische kosten. 2000 Gulden…..oh mijn god. Als ze geen operatie krijgt dan gaat ze dood. Het is van belang om haar zo snel mogelijk te laten opereren. Heb je geld a benti. Nee dokter, zoals u kunt zien, mijn moeder werkte thuis en ik heb ook geen familie.
    Benti….probeer aan die bedrag te komen. Anders ja…je weet het. Het spijt me, maar ik kan niks voor u doen.
    Hier heb je een recept, dat zal de pijn verzachten. Ik rende naar een nachtapotheek en haalde de nodige medicijnen. Ik gaf mijn moeder de medicijnen. Wat zei de dokter a benti. Welo a mama….gir swieya mrida oe safi. Nee a benti…..ik heb hier geen goed gevoel over. De pijn van vanavond was te erg. Bij een volgende aanval weet ik niet meer of ik dan leef. Wie moet er dan voor je zorgen, hoe ga je je studie afmaken. We hebben niemand. Mama we hebben Allah Die zal ons helpen. Wa ne3ma bi lah….ja mijn dochter je hebt gelijk. Mama mag ik naast je slapen. Ezi a benti, kom in mijn armen. En ik viel huilend in slaap.
    De volgende dag stuurde ik een brief naar mijn vader die wou mij misschien helpen. Maar hij stuurde een brief terug, en hij vertelde dat hij geen geld had. Ik ging naar buren, maar iedereen was arm. Ik leende wat geld en verkocht alle meubelen die we thuis hadden, maar dat was net genoeg voor al die medicijnen die ze nodig had.
    Ik had nog een keuze….madame Riyana. Ze heeft mijn moeder altijd royaal betaald, en waar ze woonde…..ze had geld. Ik ging naar haar toe en vroeg haar om het bedrag. Smeh li a benti, als ik het bedrag had of een deel ervan dan zou ik het geven. Maar ik heb het nu niet. Weer een deur die in mijn gezicht dicht ging. Madame Riyana liep even weg en kwam terug met een voorstel. Luister Amal, je kent Abass toch wel. Ja, je zoon toch…..ja hij….ik heb hem net jouw situatie uitgelegd.
    Hij wilt je….hoe bedoel je met hij wilt mij…..hou je niet voor de domme Amal….je weet precies wat ik bedoel. Hij kan je alles geven, het geld voor je moeders operatie….hij kan goed voor je zorgen..
    Mijn hart maakte een sprongetje van blijdschap. Ehm is goed….wanneer gaan we trouwen…ik ga akkoord.
    Trouwen?? Wie heeft het over trouwen vroeg madame Riyana?? Hij wilt niet trouwen!! Hij wilt mij…maar niet met mij trouwen, zei ik rustig. Hoe kan ik het anders zeggen zei madame Riyana…..hij wilt sex met je in ruil voor geld.
    Wat…?? Je wilt dat ik mijn lichaam verkoop….?? Dat kan ik niet….?? Bent u gek?? Luister Amal, als ik jouw was en je wilt je moeders leven redden dan zou ik het doen.
    Ik liep weg en ging richting huis. Dit kan niet waar zijn. Dit kan ik niet doen. Dit is haram!! Ya rabi wat ik moet ik doen. Er moet een andere oplossing zijn.
    Ik deed de deur open en hoorde mijn moeder schreeuwen….ik rende naar haar kamer….mama mama melik? Welo a benti….ik had gewoon een nachtmerrie. Maar ik wist wel beter…..mijn moeder had pijn….en haar situatie was slechter. Hoe kon ik mijn moeder laten sterven….ze heeft zoveel pijn. Waarom a rabi…..wat moet ik doen….ik kan haar niet laten. Luister mama ik kom strakjes terug ok…waar ga je naar toe a benti…even naar de apotheek, zei ik rustig.
    Ik liep naar buiten en ik wist wat me te wachten stond. Ik sloot de deur achter mij…..oh shit…ik ben mijn tas vergeten..ik opende de deur…..ik pakte mijn tas…en begon weer te twijfelen….opeens hoorde ik mijn moeder schreeuwen….ze had pijn…..mijn moeder dacht dat ik weg was dus ze liet zich weer gaan. Ze had pijn!!
    Al die twijfels waren weg…..dit moet ik doen…..

    Ik kwam bij madame Riyana. Ik doe het….fine hoewa?? Loop maar mee….zei ze met een glimlach….
    Ik zag opeens weer vrouwen en mannen in de huiskamer….eten, drinken…ze deden dingen….sexuele dingen...ze droegen mooie kleding..
    En toen begreep ik het….madame Riyana had een bordeel. Ya rabi….geef me de kracht….ik moet dit doen voor mijn moeder.
    Madame Riyane nam mij mee naar een kamer. Abass stond al te wachten….
    Madame Riyane liet ons alleen. Abass kwam naar mij toe lopen en zonder iets te zeggen begon hij aan mij te zitten….hij begon mij te kussen….en ik walgde van hem….ik liep even weg en ging op een stoel zitten. Abass pakte 2000 gulden en legde het in mijn tasje….
    Hij liep naar mij toe en begon mij wild aan te raken…hij kuste mij…hij beet mij…..Hij scheurde mijn kleren van mijn lijf. Ik bewoog niet…ik lag stokstijf….ik trilde..ik was nog nooit zo bang geweest….
    Hij duwde me op de bed..en toen ging hij op mij liggen….hij spreidde mijn benen. Hij had zijn kleren al uitgetrokken…het was net een beest die honger had, hij wou zijn prooi…zijn penis was al stijf….en toen kwam hij in me. Eerst van die rustige stoten….en toen heel hard….het deed pijn….ik kon niet meer….oh mijn god wat ik doen….ik hoop dat het niet meer lang duurt. Ik hoorde zijn gehijg in mijn oren. Zijn adem stonk naar alcohol. Hij ging verder…hij beet in mijn borsten….en hij stootte te hard…..het leek wel alsof ik scheurde….En toen stopte hij…..hij keek me aan en zei met een glimlach…..heerlijk nog een maagd…
    Tfoe..ik spuugde op hem…ik pakte mijn gescheurde kleren en deed ze aan. Ik pakte mijn tas en liep naar huis. Thuis ging ik onder de douche….ik boende mijn lichaam…ik voelde me vies….en ik bloedde behoorlijk…..ik boende en boende….ik pakte bleekmiddel en gooide het over mijn lichaam…maar ik voelde me nog steeds vies. Ik deed mijn badjas aan en ging bij de deur van de slaapkamer van mijn moeder zitten….Sem3ilia a mama……Ya rabi het spijt me…..Vergeef het me, maar ik had geen keuze.
    Ya rab gfer lia dnoebi…..Mama het spijt me…Je dochter heeft iets waardevols weggegeven….maar ik deed het voor jou….ik huilde en huilde…..
    Ik deed mijn kleren aan en ik ging naar het ziekenhuis. Ze stuurde een ambulance en mijn moeder werd opgehaald. Mijn moeder werd geopereerd.

  2. #2
    obsesion

    Reacties
    842
    05-07-2001

    MVC Premium MVC Premium
    Er is nog veel meer.....als jullie willen dat ik doorga....dan hoor ik het wel
    Geen inspiratie!

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    11
    26-06-2002

    Je MOET doorgaan, ik vind het heel bijzonder dat het in de jaren 50 afspeelt, dus ik hoop nog van je te horen dan print ik het uit en ga ik het lekker thuis lezen voor het slapen gaan

    Liefs Shera
    If i had to choose to be or not to be, i would choose to be, cause only then: You could be with me too

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    11
    26-06-2002

    je schrijfstijl is fantastisch en evenzo je zinsopbouw. veel succes!
    If i had to choose to be or not to be, i would choose to be, cause only then: You could be with me too

  5. #5
    obsesion

    Reacties
    842
    05-07-2001

    MVC Premium MVC Premium
    Bedankt!!

    Ik ben al bezig met een vervolg.
    Geen inspiratie!

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    11
    26-06-2002

    Mooi zo, ik zal je tussentijds niet onderbreken met mijn gekakel hihi, dat leest namelijk makkelijk op het eind, maar ik hou je in de gaten

    Liefs Shera
    If i had to choose to be or not to be, i would choose to be, cause only then: You could be with me too

  7. #7
    obsesion

    Reacties
    842
    05-07-2001

    MVC Premium MVC Premium
    Operatie van mijn moeder was geslaagd. Maar haar toestand was nog steeds kritiek. Ze was nog niet beter. Ik ging naast mijn moeder zitten. Amal….melki a benti…waarom huil je….Nee mama er is niks. Dit zijn tranen van blijdschap. Ik ben zo gelukkig. Je wordt insha-allah weer beter. Insha allah a benti. Amal….hoe ben je aan het geld gekomen voor de operatie. Ik keek haar aan en moest weer huilen. Wat is er a benti….nee niks mama…..ik blij dat je beter bent….Amal ik vroeg je een vraag….waar heb je het geld vandaan gehaald? Madame Riyana heeft mij het geld geleend, ze heeft ook een baan voor mij gevonden in een bioscoop. En het geld die ik verdien dat geef ik aan haar. Het is een soort lening en ik betaal haar nu in termijnen. Oh meskiena die vrouw….ze is zo aardig en goed….Ya rabi…geef haar alle geluk van de wereld.
    Mijn moeder meskina….ze dacht dat Riyana een goede vrouw was.

    Mevrouw hoorde ik de zuster zeggen….de dokter wilt u spreken. Mama ik ben zo terug.
    Gaat u zitten mevrouw….wat is er doker….is er iets mis…..Nee, mevrouw maar er moeten nog paar rekeningen worden betaald. Je moeder heeft nog medicijnen nodig en de ziekenhuiskosten moeten nog betaald worden. Maar ik heb 2000 gulden betaald. 2000 gulden is alleen maar voor de operatie. Als u de rekening niet betaald dan stuur ik uw moeder naar huis. Maar dan is het alsof ze geen operatie heeft gehad.

    Huilend liep ik naar huis. Wat moet ik doen a rabi….wat moet ik doen. Er is maar 1 manier….ik ging naar madame Riyana. Je mag bij mij werken zei ze koel. Mannen betalen veel geld, ik krijg 40%. Ik ging akkoord. Tijdens mijn verblijf bij Riyana leerde ik twee meiden kennen. Amira en Nora. Ze waren ook door omstandigheden bij Riyana geëindigd. Ik werkte met hun….zei waren al een expert…Ze hadden heel vaak geen sex, maar hielden de mannen alleen maar gezelschap.
    Ik was nog nieuw….ik walgde van mezelf…..maar ik moest…er moest geld verschijnen.
    Overdag zat ik bij mijn moeder en s’avonds bij Riyana. Amira en Nora hielpen mij ook. Vaak gaven ze mij de helft van wat ze verdiende. Ik zal dat nooit vergeten. Ik rookte niet, ik dronk geen alcohol.

    Op een avond had ik er geen zin in. Ik zat in een andere huiskamer. Het was een kleine kamertje. Opeens zag een pakje sigaretten voor mijn neus. Ik keek op. Er stond een aantrekkelijke man voor me. De mooiste man die ik ooit heb gezien. Hij had een prachtige lichaam….mooie zachte haren, maar hij had een koele uitdrukking op zijn gezicht.
    Kan ik je een sigaret aanbieden zei de onbekende man. Ik rook niet. Wil dan wat drinken…ik drink geen alcohol. Hmmmm je drinkt niet…je rookt niet….je wilt niet met mij praten….Hij ging naast mij zitten. Wat doe je dan hier zei de onbekende vriendelijk. Ik begon hem mijn verhaal te vertellen…alleen dat mijn moeder ziek is en dat ik hier werk om de kosten te betalen.
    Oh wat zielig zei hij sarcastisch, je moeder is ziek en jij werkt voor de ziekenhuiskosten….en nu heb je geld nodig, yek. Ja, dat is de waarheid…Hmmmm..hoeveel heb je nodig…??.50 gulden….ik keek hem aan….oh 50 gulden is weinig yek….even kijken hoeveel je waard bent….nou voor de moeite van al die leugens geef ik je 100 gulden…ik stond op….en wou weglopen….hij pakte mijn arm….jij gaat nergens heen zei hij bruut. Ik wil je geld niet zei ik…en laat me los….blijf met je vieze poten van me af.
    Weet je wat jij bent….jij bent zo’n gore drugsdealer die hasj verkoopt en hier je geld aan vrouwen uitgeeft. Zielig hoor….viezerik…..ik kon me niet meer inhouden….
    Als je zo’n engel bent wat doe je hier dan…zei de onbekende man. Weet je waarom ik hier zit, zodat vieze, smerige zwijnen zoals jij aan mij kunnen zitten….in ruil voor geld. Tfoe 3lik….

    Voordat ik het wist voelde ik een harde klap in mijn gezicht….de klootzak heeft mij geslagen….je durft wel he….tegen een vrouw….het spijt me zei hij rustig…..inmiddels is iedereen komen kijken….
    Blijf van me af snauwde ik….ik voelde die klap nog steeds…..

    Opeens ging de telefoon rinkelen….ik rende naar de telefoon….de ziekenhuis zou mij rond die tijd bellen om door te geven hoe het met mijn moeder ging.
    Ik pakte de telefoon….Alo…ja ik ben Amal….wat….ik voelde niks meer….ik was duidelijk…ik voelde een klap die 1000x harder was dan die ik net kreeg….ik liet de telefoon vallen….mijn wereld stortte in elkaar….
    Ik rende naar de deur….eigenlijk kon ik niet meer bewegen….maar ik moest weg…Amira en Nora kwamen achter mij aan. Opeens voelde ik een hand die mij vastgreep. Waar ga je naartoe….?? Het was Riyana….Laat me los…….Mama….mama metit….mijn moeder is dood….schreeuwde ik hysterisch!!
    Geen inspiratie!

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    790
    16-01-2002

    Echt mooi Lila......Komop met het vervolg......
    You can bomb the world to pieces, But you can't bomb it into peace

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    11
    15-05-2002

    ga verder aub ik wil graag weten wat er daarna gebeurde

  10. #10
    obsesion

    Reacties
    842
    05-07-2001

    MVC Premium MVC Premium
    Ik doe mijn best....hahaha
    Geen inspiratie!

  11. #11
    obsesion

    Reacties
    842
    05-07-2001

    MVC Premium MVC Premium
    hlady2.....van harte gefeliciteerd.....
    Geen inspiratie!

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    11
    15-05-2002

    dank je wel voor je felicitatie lila.
    Ik ben benieuw naar het vervolg

  13. #13
    obsesion

    Reacties
    842
    05-07-2001

    MVC Premium MVC Premium
    Het wordt nog spannender....ik ben ermee bezig.....
    Geen inspiratie!

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    11
    15-05-2002

    oke dan want ik kan niet wachten tot het af is. Ik zit echt helemaal voor de pc te wachten hahaha

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    23
    06-06-2002

    Waar is de rest???
    Snellllllllllll
    Can't wait ....

    Yasmo
    Liefde is als de wind...
    Het streelt je huid, en geeft je een frisse blik op een warme zomerdag...
    Het voed je zintuigen en is volop in beweging...