1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    hoofddoek

    Citaat Geplaatst door atara
    salaamaleykoem
    ik moet van mijn vader een hoofddoek dragen maar ik ben er niet klaar voor.
    ik heb er veel over gediscussiert maar hij zij tegen mij dat dat verplicht is
    wat moet ik doen????????????????????
    heeeeeeeeelp
    .

  2. #2
    MVC Premium

    Reacties
    25
    12-07-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Salaam, :verdomme:

    Ik draag ook een hoofddoek maar dat is niet omdat het moet, ik heb er zelf voor gekozen. Je vader moet inzien dat je meisjes niet kunt dwingen om een hoofddoek aan te doen en dat het van je zelf moet komen, omdat je er echt voor wilt gaan. IK zou de koran pakken en opzoeken waar het staat, ik weet zeker dat het daarin staat dus maak een kopie en leg het voor zijn neus en laat het hem lezen. Misschien begrijpt hij het dan wel, tenminste dat hoop ik voor je.Want ik begrijp jou situatie echt waar, en het is niet leuk als je gedwongen word tot iets.

    Strekte meid

    May god help you on your way.

  3. #3
    MVC Premium

    Reacties
    2.352
    03-10-2002

    MVC Premium MVC Premium
    hoi,
    ik ben zelf ook een meisje die van haar vader een hoofddoek op moest, ik draag het best wel lang maar ik ben er nog niet klaar voor. dat heb ikook tegen hem gezegd maar ja. ik draag het alleen niet altijd alleen naar school ik weiger het altijd te dragen maar als je wat meer wilt weten laat het me dan weten. ik wilde dit niet echt vertellen omdat ik na wat ik heb gelezen hier op deze site wordt je echt veroordeeld op alles wat je doet terwijl je toch je best doet laat het me weten als je meer wilt weten.
    sucses het advies dat ik je geef is laat het niet zover komen, als je er nog niet klaar voor bent doe het dan niet anders krijg je er spijt van ik kan het weten.

  4. #4
    Modeontwerpster

    Reacties
    1.318
    13-04-2002

    MVC Premium MVC Premium

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    100
    22-10-2002

    salaam aleikoem

    Je moet zeggen dat de islam geen dwang kent en dat je eerst op onderzoek uit wil voordat je het op wil doen met onderzoek dat je meer wilt weten over de islam en als je het in je hart voelt dat je hoofddoek op wil dat je het dan pas op wil doen..


    wa salaam aleikoem

  6. #6
    Kijk & vergelijk...

    Reacties
    1.457
    04-10-2001

    Wat een POOOOOOOEEEEEEEEPIEEEE....echt lief hoor!!! wie is dat...je zusje??


    ce moi...Rachida

    Naar zeggen de spiegels van onze ziel....

    Klik hier...!

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    15
    28-10-2002

    Als het niet van binnen komt dan heeft het nu nog geen zin.
    Allah acsepteert het alleen maar als je het zelf wil niet als je vader het van je eist .
    praat nog is met je vader .VEEL SUCCES !!

    beslama

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    12
    30-09-2002

    sallaam
    ik draag mijn hoofddoek al heel lang. maar ik ben er niet naar gedwongen om een hoofddoek te dragen.
    jou vader moet weten als jij die hoofddoek draagt om dat jou vader dat zegt dan lijkt het net of jij geen hoofddoek draagt.
    en als jij een hoofddoek draagt omdat jij dat zelf wil dan weet jij wat een hoofddoek inhoud.

    groetjes selima, insallah komt jou tijd nog om een hoofddoek te dragen
    allah vergeef me voor alle fouten die ik gemaakt heb in mijn leven

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    37
    28-10-2002

    effe luisteren

    sallaam

    draag zelf ook een hoofddoek . maar dat heb ik uit met zelf gedaan omdat ik werd ben beinvloed door vriendinen,
    me vader was er heel erg blij mee , zelf draagt me zus die 2 jaar ouder is dan mij hem niet

    een hoofddoek moet je dragen als je ervoor klaar bent en als je dat niet bent zal ik je dat niet aanraden. want het geeft je een rot gevoel de eerste dagen, een hoofddoek dragen is niet verplicht
    wat ik zal zegen is gewoon met je vader erover praten en misschien iets ertegen over zeten dan een hoofdoek dragen

    graag wil ik graag weten hoe het is afgelopen met je vader

    ik weet vaders zijn soms zo koppig ik heb hem ookweetje maar je moet er blij zijn dat je hem hebt

    je moet blij zijn met iets wat je hebt want wat je niet hebt wil je zograag nou heb je hem ben je er niet blij mee,

    meid succes moge de moslims je helpen

    beslama azin puuuuuuuussa

  10. #10
    Lachen kost niks

    Reacties
    80
    28-09-2002

    Hallo allemaal,

    Ik wil effe reageren op jullie reacties. Wat jullie allemaal zeggen is wel waar, maar daar gaat het nu niet om. Want het probleem is dat ze moet van haar vader. En dat is een feit. En vooral als haar vader heel koppig en streng is. Dus moet ze haar vader maar volgen en dan ziet ze later wel in wat het nut ervan is, of vinden jullie dat ze stiekem moet gaan doen en haar hoofddoek in haar tas stoppen of ...... Dat is volgens mij meer de vraag en dat je eigenlijk niet mag dwingen dat is bekend

    Ik wens je inieder geval veel succes met je beslissing atara. En ik begrijp elke keuze die je maakt wel zowel het dragen onder plicht, of het vestoppen of het helemaal niet doen mohiem ik hoop dat je eruit komt

    Groetjes Nala

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    17.647
    28-08-2002

    als je een hoofdoek ophebt voel je u veiliger en heb je engelen die jou beschermen.mijn eerste keer ayaw ik voelde me net een engel ik heb me door mn vriendinne laten beinvloeden maar ben blij dat ik hem draag
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    79
    05-09-2002

    Hoi,
    Mijn ouders hebben ook jaren lang moeten zeggen dat ik een hoofddoek moet dragen, maar ik wilde het niet. Want toen ikklein was heb ik het wel gedaan omdat ik moest van mijn vader en niks te zeggen had. Maar naar mate ik ouder werd weigerde ik dat, omdat ik als ik een hoofddoek wil gaan dragen het niet voor mijn vader ga doen maar voor mijn schepper. En het moet vanuit mijn hart komen, als dat niet het geval is, wat heeft het dan voor nut om het te dragen.
    Maar incha-allah zal ik hem wel gaan dragen, met trots, ik denk er nu wel over.

    Maar mag ik vragen hoe oud je bent??
    ina Allah ma3a asa-birien

  13. #13
    bekeerd tot het ware dien

    Reacties
    605
    10-05-2002

    Salaam eleykoem
    het lijkt me wel moeilijk als je ergens toe wordt verplicht wat je niet wil maar je moet ook de kant van je vader begrijpen het is de plicht om voor de vader zowel je broer of je man dat ze zeggen laat je hoofdoek over je boezem vallen dus hij moet het je wel aanraden maar verplichten dat weet ik niet. maar bedankt wel dat ik ben er klaar voor dat je daar mee uit moet kijken want alleen Allah swt weet wanneer het onze tijd is dat kan morgen al zijn en toch hoort de hoofdoek bij ons geloof maar als ik jou een tip mag geven ga veel lezen over de islam heel veel wie weet komt het dan uit je hart veel sterkte Shafia
    "Allah de Verhevene kijkt niet naar jullie lichamen.
    En hij kijkt niet naar jullie uiterlijk, maar Hij kijkt naar jullie harten."


  14. #14
    GELUKKIG

    Reacties
    659
    09-04-2004

    Liefste zuster

    je vader kan je niet verplichten om de hoofddoek aan te doen. Hij is wel verplicht om het je te zeggen want je papa heeft het beste met je voor en hij wil niet dat ALLAH SWT je later gaat straffen omdat je de hijab niet om gedaan hebt.

    Lees veel over islaam, bestudeer waarom ALLAH SWT de hijab verplicht heeft gemaakt, kijk naar de vrouwen die het dragen en hoe mooi ze wel niet zijn en hoeveel respect dat ze krijgen.

    Het is voor je eigen bestwil dat je hem gaat dragen , ik weet niet hoe oud je bent maar denk er heel goed over na ant het is een heel belangrijk iets!

    Ik hoop dat je binnenkort de hijab zal dragen insha'Allah uit je eigen wil, ALLAH SWT zal je daar veel voor belonen.

    Denk heel goed na, bestudeer de islaam goed en ik hoop dat je de hijab zal omdoen.

    Liefs.
    Profeet (vrede zij met hem) zei: "Niemand van jullie gelooft totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst"

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    10
    21-11-2004

    Eey meissie...
    Maak je niet druk joh..
    ik draag zelf ook een hoofddoek ennuh het is geen probleem..
    Je moet gwn effe wenne en het komt wel goed..
    Je gat zien als je een hoofddoek draagt dan gaan veel meer mensen je respecteren vanwege je geloof !!!

    p.s Als je zelf geen hoofddoek wilt dragen en je doet het met tegen zin, heeft de betekenins van een hoofddoek dragen ook geen zin.

    Doe wat je het beste vind,
    Doe wat je hart wilt !!!