1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    Fouten maken. (spijt hebben)

    Citaat Geplaatst door Abdelhay
    Ik heb onlangs een grote fout gemaakt in me leven door onwetendheid, ik vroeg me af als je door bepaalde omstandigenheden de foute beslissing neemt en daarna er spijt van krijgt dat het zo gegaan is omdat je toen bepaalde dingen niet zag, en je diegene veel leed en pijn hebt aangedaan, en je hebt er echt werkelijk spijt van dat het je diep pijn doet.
    Is de pijn dan al genoeg bij allah dat je laat zien dat je weet dat je fout zat, of moet je ook bepaalde smeekbedes verichten? graag zou ik ook willen weten welke smeekbedes er gedaan zouden moeten worden.

    Alvast bedankt.
    .

  2. #2
    **I lOve YoU All **

    Reacties
    576
    16-12-2002

    smeekbedens

    allah iehdiena
    allah isemhliena

  3. #3
    **I lOve YoU All **

    Reacties
    576
    16-12-2002

    Vraag: Ik zit erg mee met deze probleem, ik heb een ralatie gehad met een jongen en dacht met hem te gaan trouwen. Ik heb veel Haram dingen met hem gedaan..zoenen en oral sex. Ik schaam me nu dood voor wat ik heb gedaan en vraag god bij elke gebed voor vergevenis. Waar ik overigens mij zit is de vraag of ik dat wel of niet aan mijn toekomstige man moet vertellen. Ik weet niet of ik het wel verborgen mag houden voor hem vooral als hij gaat vragen hoever ik gegaan ben in mijn vorige relatie. Ik zit echt hiermee en vraag u dringend om advies. Zou u mij ook met 'argumenten' waarom ik het wel of niet moet vertellen. Jazaka laho khayran


    Antwoord:

    Wa alaikoem assalam warhamatoe ALLAH, beste zuster

    Ontucht (zina) behoort tot de grootste zondes die een mens kan begaan. In een hadith die overgeleverd is door Abou Hoerayra zegt de profeet (Allah's vrede en genade zij met hem heeft gezegd:" Drie mensen zal Allah niet ernaar kijken op de dag Des opstanding: Een imam die leugens verteld, een oude man die ontucht pleegt en een arrogante arbeider"

    In een andere hadith die overgeleverd is door Abdellah ibn Abou Mas'ood dat de profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft gezegd heeft:"Allah heeft degene die rente gebruikt en degene die het geeft en wie het noteert vervloekt. En hij zei:"Als rente en ontucht in een volk voorkomen dan staan ze het straf van Allah de Almachtige op hen"

    In Soerat Annoure vinden we verschillende verzen die over ontucht spreken.

    "1. Dit is een hoofdstuk, dat Wij hebben geopenbaard en verplichtend gesteld en Wij hebben er duidelijke tekenen in nedergezonden opdat gij er lering uit moogt trekken. 2. Geselt iedere echtbreekster en echtbreker met honderd slagen. En laat medelijden met hen u van de gehoorzaamheid aan Allah niet afhouden indien gij in Allah en de Laatste Dag gelooft. En laat een groep gelovigen getuige zijn van hun bestraffing. 3. De echtbreker zal alleen een echtbreekster of een afgodendienares huwen, en met de echtbreekster zal alleen een echtbreker of een afgodendienaar huwen. En dit is de gelovigen verboden. 4. En zij, die kuise vrouwen beschuldigen en geen vier getuigen brengen - geselt hen met tachtig slagen en aanvaardt hun getuigenis nooit meer, want dezen zijn overtreders. 5. Met uitzondering van hen die daarna berouw tonen en zich verbeteren; waarlijk, Allah is Vergevensgezind, Genadevol. (Vertaling Soerat an Noer, ayas 1-5)

    Alle lof zij Allah die het beste voor zijn dienaren wil, Hij de verhevene heeft berouw tonen opgesteld. Degene die zondes begaan kunnen door het tonen van berouw de vergiffenis van Allah ontvangen mits zij aan de volgende punten voldoen:
    1.Onmiddellijk stopzetting van de zonde.
    2.Spijt van wat men begaan heeft.
    3.Vastbeslotenheid om niet terug te keren naar de zonde.
    4.Teruggave van de rechten aan de slachtoffers, of hun vragen om vergiffenis.
    Ik raad je aan zuster, om berouw te tonen aan Allah. En Zijn weg te volgen. Door de verplichtingen die Allah op je gesteld heeft te praktiseren, en de vergiffenis van Allah vragen. Ik vraag Allah de Verhevene om u zijn vergiffenis te schenken, ons en alle moslims boven en beneden de grond.

    Wat betreft het wel of niet vertellen van wat u begaan hebt aan uw toekomstige. Berouw tonen wist wat er voorheen gebeurt is, mits men aan bovenstaande 4 regels houdt, die gebaseerd zijn op de Qor-aan en de soenna. (Om meer verduidelijking lees: http://www.islam-qa.com/Books/WantRepent/english.shtml ). U hoeft de begane zondes niet aan je toekomstige man te vertellen, moge Allah uw en onze zondes vergeven.

    Ieder dienaar is een zondaar, maar de succesvolle dienaar is degene die wel van zijn zondes en begane fouten leert en berouw toont aan Allah.

    "De goede daden wissen de slechte daden uit. Dat is een onderricht voor degenen die zich laten onderrichten" Hoed:114.

    Moge Allah onze en uwer zondes vergeven. Allah en zijn boodschapper (Allah's vrede en genade zij met hem) weten het beste.

    Cyber-imam, Het team van al-Islaam.com

    (kweet niet of je hier wat aan hebt)

    xxx casablancalady

  4. #4
    Alle Rechten Voorbehouden

    Reacties
    205
    09-12-2002

    [GLOW=teal]Al de kinderen van Adam maken fouten, en de beste onder hun zijn degene die berouw tonen."[/GLOW]
    "Dachten de mensen dat zij met rust gelaten worden, als zij zeggen:"Wij geloven," en dat zij niet op de proef gesteld worden?" (Soerat Al-'ankaboet: de spin: aya 2).

  5. #5
    Alle Rechten Voorbehouden

    Reacties
    205
    09-12-2002

    Anas (Allahs welbehagen zij met hem) heeft gezegd:
    Ik hoorde de boodschapper van Allah (Allahs zegen en vrede zij met hem) zeggen:

    Allah, de Verhevene, heeft gezegd: "O kind van Adam! Zolang je tot Mij bidt en zolang je smeekt, zal Ik je, wat je ook gedaan mag hebben, zonder meer vergeven. O, kind van Adam! Al zouden je zonden tot aan de wolken in de hemel reiken en je zou Mij om vergeving vragen, dan zal Ik je vergevn. O, kind van Adam! Al zou je met zoveel zonden aankomen dat je er nagenoeg de gehele arrde mee kan vullen, zonder naast Mij iemand te dienen, dan zal Ik je een vergeving van gelijke omvang schenken."

    Overgeleverd door Tirmidhi
    "Dachten de mensen dat zij met rust gelaten worden, als zij zeggen:"Wij geloven," en dat zij niet op de proef gesteld worden?" (Soerat Al-'ankaboet: de spin: aya 2).

  6. #6
    Alle Rechten Voorbehouden

    Reacties
    205
    09-12-2002

    De boodschapper van Allah(saw) heeft het volgende gezegd:

    [GLOW=seagreen]"Wie berouw toont voordat de zon opkomt uit het westen voor hem zal Allah Zijn berouw accepteren" [/GLOW]

    (Moesliem 4872)
    "Dachten de mensen dat zij met rust gelaten worden, als zij zeggen:"Wij geloven," en dat zij niet op de proef gesteld worden?" (Soerat Al-'ankaboet: de spin: aya 2).

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    82
    15-03-2003

    Broeder het belangrijkste is dat je die persoon die je hebt gekwetst om vergeving vraagt. Vergeeft die persoon je dan vergeeft Allah je InshAllah ook. Dingen die hier op aarde zijn vergeven hoeven in het hiernamaals niet meer vergeven(opgerakeld)te worden.

    Moge Allah jou helpen InshAllah.