1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    onafhankelijke media of niet?

    Citaat Geplaatst door achmad
    salaam iedereen......

    ik wist het altijd al maar ergens hield ik hoop dat mijn nederland, ooit mijn geliefd kikkerlandje, niet mee doet aan propaganda of onafhankelijke media maar helaas.

    vandaag viel het me op, duidelijker kon het niet; het was netwerk en ging over de pvda van vroeger en nu.
    de beelden waren in rotterdam gemaakt en wat zag je? een schotel antenne, de camera ging naar beneden, een vrouw met hooddoek, de beelden versprongen, een vulniscontainer, de beelden versprongen, een schotelantenne..........
    toeval of niet maar dit is sluik propaganda of liever gezegd demonisatie............
    marokkaanen die vrouwen in zwembaden lastig vallen, imams die verkeerde uiotspraken doen, das erg maar wat met massa hypnose?
    vroeger woonden hier turken en marokkaanen, nu zijn het moslims......

    da was ff ter info.
    .

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    38
    21-10-2001

    Waleikom asalaam,

    De media en allochtonen een veelbesproken onderwerp. men denkt vaak dat de media onafhankelijk kunnen zijn en tevens dat ze in staat zijn objectief te kunnen opereren. Maar dat is niet zo, niemand is onafhankelijk en objectief althans niet voor de volle 100%. Sociale achtergronden, eigen interesse etc spelen altijd bewust of onbewust een rol in het selecteren en berichtgeven over allochtonen.

    Wat wel een grote rol speelt zijn de politieke omstandigheden in een land. Vroeger was het thema allochtonen een onderwerp dat nauw aan bod kwam. Nu is het politiek correct om af te geven om allochtonen en met name moslims en Marokkanen.

    In de journalistiek zijn er talrijke regels die nageleefd moeten worden wil men berichten over de allochtoon in het bijzonder. Echter de interessante vraag luidt: "hoe vaak worden deze regels nageleefd"?
    Want dat NOVA een reportage maakt waarin ze preken van imams opnemen en uitzenden met de boodschap: Imams zetten toe tot haat. dat is gewoon belachelijk. Of het thema de importmarokkaan. Alsof het koopwaar betreft. Ten slotte laten ze 2 meiden zien die het absoluut afraden een partner uit het land van herkomst te halen. Te erg voor woorden. Al helemaal als je eigen landgenoot dit zegt. Zo zie je maar gebrek aan hoor en wederhoor. de gouden regel in de journalistiek die oogluikend wordt weggedaan als een regel van niks.....

    maar goed ik kan wel uren doorblijven schrijven over dit onderwerp.

    m3aa salama
    --Allah mansour ikhwanana fi kouli ma kan ya arham arahimin--

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    16.156
    11-06-2002

    .........Nu is het politiek correct om af te geven om allochtonen en met name moslims en Marokkanen........

    Dit ben ik niet met je eens. Eerst was het politiek incorrect om misdaad in verband te brengen met bepaalde groepen in de smenleving zoals allochtonen.
    Nu is het toegestaan om eindelijk eens bepaalde problemen te benoemen, en jullie zien daar meteen demonisatie in. Kritiek op Marokkanen voelen jullie als aanval, maar als mensen met elkaar leven is het normaal dat er wederzijds kritiek gelverd wordt. Hoe vaak hoor ik Marokkanen niet afgeven op onze samenleving of bepaalde politici of andere groepen Nederlanders, en dat mag wel, dat is geen demonisatie (vreselijk woord trouwens.)

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    38
    21-10-2001

    Salaam,

    Kritiek moet geleverd worden inderdaad maar wel op een correcte wijze. Wanneer er geen sprake is van hoor en wederhoor, wanneer de stem van de commentator het eigenlijke beeld bepaald, dan moet men zich gaan afvragen hoe 'waar' deze vooroordelen zijn. Ik ben het helemaal met je eens als je zegt dat er wel degelijk problemen onder allochtonen zijn. Maar deze zijn er ook onder Nederlanders. Beste mensen wanneer je de zaken van een kant belicht zul je nooit tot een antwoord komen. Wat zijn de grootste thema's van de afgelopen verkiezingen?? Inderdaad ja allochtonen en veiligheid. Doen we het dan zo slecht als allochtoon of probeert men de allochtoon een complex aan te praten.

    Regel 1 over het bericht geven m.b.t allochtonen:

    Vermeld nooit de indetiteit wanneer dit geen toegevoegde waarde heeft aan de berichtgeving!

    m3aa salama
    --Allah mansour ikhwanana fi kouli ma kan ya arham arahimin--

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    16.156
    11-06-2002

    wederhoor is in dit geval wel toegepast. De imams en besturen hebben kunnen reageren en zijn zelfs nog in het Buitenhof geweest.

    En door het optreden van die radicale imams stigmatiseren de Marikkaanse moslims zichzelf. En door die jonge Marokkaanse criminelen stigmatiseren Die Marokkanen hun hele eigen groep, EN NIET DE MEDIA!!!

  6. #6
    Mystery member

    Reacties
    246
    07-05-2002

    Er bestaat geen onafhankelijke media... en er zal nooit eentje bestaan...
    Hadith: Wie iemand tot het goede leidt, krijgt dezelfde beloning als de beloning van degene die (naar zijn advies) handelde. (Sahih Moeslim)

  7. #7
    erelid

    Reacties
    399
    13-08-2001

    ik heb ook die uitzending gezien over die 2 meiden die het afraden om met iemand uit het homeland te trouwen... waarom niet iemand laten zien waarbij de relatie wel goed gaat ...iets van objectief..trouwens wat willen ze nou praten over relaties ..bijna 2/3 van alle 'westerse' relaties... samenwonen, trouwen realaties loopt op niets uit.

    kakkerlakmedia

    Salahdin
    Hier zou een ondertekening kunnen staan maar ik ben nog steeds op zoek naar iets orgineels......

  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    2.808
    12-05-2008

    Citaat Geplaatst door achmad Bekijk reactie
    salaam iedereen......

    ik wist het altijd al maar ergens hield ik hoop dat mijn nederland, ooit mijn geliefd kikkerlandje, niet mee doet aan propaganda of onafhankelijke media maar helaas.

    vandaag viel het me op, duidelijker kon het niet; het was netwerk en ging over de pvda van vroeger en nu.
    de beelden waren in rotterdam gemaakt en wat zag je? een schotel antenne, de camera ging naar beneden, een vrouw met hooddoek, de beelden versprongen, een vulniscontainer, de beelden versprongen, een schotelantenne..........
    toeval of niet maar dit is sluik propaganda of liever gezegd demonisatie............
    marokkaanen die vrouwen in zwembaden lastig vallen, imams die verkeerde uiotspraken doen, das erg maar wat met massa hypnose?
    vroeger woonden hier turken en marokkaanen, nu zijn het moslims......

    da was ff ter info.
    dat is nog steeds zo, er zijn nu alleen nog meer schotels, vuilniscontainers en hoofddoeken..