1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    Franse docent duikt onder na artikel over islam

    Citaat Geplaatst door TonyMacaroni
    PARIJS - Een Franse filosofiedocent die in een stuk op de opiniepagina van de krant Le Figaro kritiek uitte op moslimfundamentalisten is na te zijn bedreigd ondergedoken en onder politiebescherming geplaatst. Dat heeft Le Figaro vrijdag bericht.


    Robert Redeker, schreef in een op 19 september geplaatst opiniestuk dat moslimfundamentalisten de vrijheid van meningsuiting in Europa aan banden proberen te leggen. Sindsdien heeft hij e-mails ontvangen waarin hij wordt bedreigd. Sommige van de e-mails bevatten een foto van hem, een kaart waarop zijn huis staat en zijn telefoonnummers. In een van de mails staat: 'Je zult nooit meer veilig zijn op deze aarde. Een miljard, driehonderd miljoen moslims staan klaar om je te vermoorden'. Ook zijn in chatrooms van moslimfundamentalisten oproepen gedaan om Redeker te vermoorden.

    Voor de radio vertelde Redeker, die op een middelbare school werkt, vrijdag dat hij niet meer naar zijn werk kan, voortdurend door de politie wordt bewaakt en telkens ergens anders moet overnachten. Hij noemde de situatie waarin hij is beland 'een kleine overwinning voor de moslimfundamentalisten', die erin zijn geslaagd hem op Frans grondgebied te straffen voor het uiten van zijn mening. Redeker riep de gewone Franse moslims op hem te steunen.

    'We moeten onderscheid maken tussen islamisten en de verantwoordelijke moslims die me zonder meer zouden moeten steunen', zei hij. In Tunesië en Egypte zijn exemplaren van Le Figaro van 19 september in beslag genomen.
    Bron: De Volkskrant

    http://www.lefigaro.fr/france/200609..._le_coran.html

    http://www.lefigaro.fr/debats/200609...xpression.html
    .

  2. #2
    Niet meer actief

    Reacties
    1.980
    17-01-2006

    Die vroeg gwn om problemen.


    Nederlandse zusters of geintreseerde in de Islaam. Meld je aan voor zusterbijeenkomsten in Utrecht of Den Haag op Nederlandsezusters@live.nl

  3. #3
    Niet meer actief

    Reacties
    1.980
    17-01-2006

    Dat zeggen ze allemaal het is maar een stukje. Maar ze weten heel goed dat ze er mensen mee kunnen kwetsen, of boos maken! Hij weet dat zelf ook wel of hij moet echt een sukkel zijn.


    Nederlandse zusters of geintreseerde in de Islaam. Meld je aan voor zusterbijeenkomsten in Utrecht of Den Haag op Nederlandsezusters@live.nl

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    510
    27-10-2003

    Maar uitlatingen door moslims dat Joden 'afstammelingen van apen en zwijnen' zijn, mag dan wél? (ik lees dit vaak op dit forum) Om maar te zwijgen van denigrerende termen jegens niet-moslims of belastering van Geschriften(Torah, Bijbel, Talmud

    Ik ben niet blij met de uitlatingen van die Franse Journalist, maar om gelijk met dreigementen te komen, vind ik vergezocht.

    De profeet Mohammed (vzmh) leerde zijn volgelingen om op de juiste manier in te gaan op beledigingen. Ik kan me niet herinneren dat hij iedere tegenstander met een zwaard neersloeg vanwege diens kritiek op de Islam.

    Ik denk dat het goed is dat men ons ook bekritiseerd, opdat wij beter naar onszelf kijken.
    Aan de andere kant vind ik dat moslims ook op moeten staan, neem je plaats in de maatschappij. Zoek het hogerop, blijf niet onderaan. En laat ook jouw stem horen, ipv te dreigen en te schelden.

    Alleen dan ben je de juiste tegenstander van de bekritiserende niet-moslims.

  5. #5
    Niet meer actief

    Reacties
    1.980
    17-01-2006

    Moslim extremisten.. Dus dat zijn moslims..


    Nederlandse zusters of geintreseerde in de Islaam. Meld je aan voor zusterbijeenkomsten in Utrecht of Den Haag op Nederlandsezusters@live.nl

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    6.835
    24-08-2005

    Deze man moet vermoord worden asap, inscha'allah zal dit ook gebeuren.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    1.504
    13-02-2006

    Kan iemand me uitleggen waarom een moslimextremist wel mag zeggen dat ze uit zijn op het omverwerpen van het gezag wat een Westerling niet mag zeggen.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    1.504
    13-02-2006

    Citaat Geplaatst door anash Bekijk reactie
    Deze man moet vermoord worden asap, inscha'allah zal dit ook gebeuren.
    Waarom mag jij het wel zeggen en waarom moet deze man daarvoor vermoord worden ?

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    5.615
    12-10-2002

    Citaat Geplaatst door TonyMacaroni Bekijk reactie
    PARIJS - Een Franse filosofiedocent die in een stuk op de opiniepagina van de krant Le Figaro kritiek uitte op moslimfundamentalisten is na te zijn bedreigd ondergedoken en onder politiebescherming geplaatst. Dat heeft Le Figaro vrijdag bericht.


    Robert Redeker, schreef in een op 19 september geplaatst opiniestuk dat moslimfundamentalisten de vrijheid van meningsuiting in Europa aan banden proberen te leggen. Sindsdien heeft hij e-mails ontvangen waarin hij wordt bedreigd. Sommige van de e-mails bevatten een foto van hem, een kaart waarop zijn huis staat en zijn telefoonnummers. In een van de mails staat: 'Je zult nooit meer veilig zijn op deze aarde. Een miljard, driehonderd miljoen moslims staan klaar om je te vermoorden'. Ook zijn in chatrooms van moslimfundamentalisten oproepen gedaan om Redeker te vermoorden.

    Voor de radio vertelde Redeker, die op een middelbare school werkt, vrijdag dat hij niet meer naar zijn werk kan, voortdurend door de politie wordt bewaakt en telkens ergens anders moet overnachten. Hij noemde de situatie waarin hij is beland 'een kleine overwinning voor de moslimfundamentalisten', die erin zijn geslaagd hem op Frans grondgebied te straffen voor het uiten van zijn mening. Redeker riep de gewone Franse moslims op hem te steunen.

    'We moeten onderscheid maken tussen islamisten en de verantwoordelijke moslims die me zonder meer zouden moeten steunen', zei hij. In Tunesiƫ en Egypte zijn exemplaren van Le Figaro van 19 september in beslag genomen.
    Bron: De Volkskrant

    http://www.lefigaro.fr/france/200609..._le_coran.html

    http://www.lefigaro.fr/debats/200609...xpression.html
    Nieuws moet je op rubriek actualiteit plaatsen en niet bij Islam & Ik.

  10. #10
    Verbannen

    Reacties
    2.061
    08-09-2006

    Citaat Geplaatst door **_Moslima_** Bekijk reactie
    Dus omdat mensen hier het doen.. Moet iemand anders het ook doen? En trouwens dit is marokk.nl wat verwachtje?
    En zou dan omgekeerd niet hetzelfde gelden? Redeker schreef zijn stuk in Franse kranten, niet in een islamitische krant.

    Ook al ben ik het niet volledig met Redeker eens, zijn stuk is in ieder geval en stuk genuanceerder dan wat ik hier op deze site lees.