1. #1
    Mystery member

    Reacties
    246
    07-05-2002

    “Radicale imams zijn lafaards”

    “Radicale imams zijn lafaards”

    De radicale imams die de afgelopen dagen negatief in het nieuws zijn geweest omdat ze in enkele moskeeën in Nederland de vernietiging van de vijanden van de islam prediken, hebben nu ook kritiek over zich heengekregen uit hun eigen hoek. Het zijn "lafaards, ze roepen dingen en duiken dan weg. Ze willen wel een Nederlands paspoort maar geen Nederlands leren." Dat zei directeur Haci Karacaer van de Turkse islamitische beweging Milli Görüs donderdagavond tijdens een debat over de rol van islamitische intellectuelen. Hij reageerde op de radicale uitlatingen van enkele imams die het televisieprogramma NOVA vorige week uitzond. De voorgangers riepen om vernietiging van de vijanden van de islam, verheerlijkten het martelaarschap en verdedigden het recht van moslimmannen om hun vrouw te slaan. Karacaer is ervan overtuigd dat er een discussie met de Egyptische en Syrische imams op gang was gekomen als ze Nederlands hadden gesproken. "Nu praten ze alleen in hun eigen omgeving, en als dat eens een keer in de buitenwereld wordt opgemerkt, doen ze niet mee in de discussie. Ik zou het debat met hen willen aangaan, hen recht in de ogen willen kijken en zeggen: zeg dat nog eens als je durft."

    Bron: ANP nieuws

    Wat is jullie mening?
    Hadith: Wie iemand tot het goede leidt, krijgt dezelfde beloning als de beloning van degene die (naar zijn advies) handelde. (Sahih Moeslim)

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    16.156
    11-06-2002

    Als de moskeebesturen nou eens wat gingen doen met de kritiek komen deze topics ook niet meer terug.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    16.156
    11-06-2002

    elmarocani, Ze hebben zelfmoordaanslagen?martelaarschap verheerlijkt, en ze hebben gezegd dat vrouwen als kinderen een corrigerende tik mogen krijgen van hun man. Dat gaat in tegen Nederlandse rechtsregels. Ook het min of meer afkeuren van integratie gaat tegen het Nederlandse beleid in.

    Moskke besturen moeten hun verantwoordelijkheden nemen en de imams ontslaan. Dat is in het voordeel van de hele moslimgemeenschap in het bijzonder voor de Marokkaanse.

    Verder moeten de diverse moskeebesturen gaan meewerken tot het opzetten van één Nederlandse imamopleiding.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    16.156
    11-06-2002

    In Nederland mag niemand een ander slaan, ook echtgenoten niet dat is mishandeling. En in Nederland geldt de Nederlandse wet, en GELUKKIG niet de shariah.
    En waarom een waarschuwing aan de imams? Ze zijn zelf volwassen en wonen al een tijd in Nederland, iedere Nederlander behoort de wet te kennen dus zij ook.

    En nee, ik als ongelovige zie niets moois aan een godsdienst.

  5. #5
    Lekkerste Lid

    Reacties
    1.622
    01-03-2002

    Re: “Radicale imams zijn lafaards”

    Origineel gepost door MrEsco
    “Radicale imams zijn lafaards”

    Directeur Haci Karacaer van de Turkse islamitische beweging Milli Görüs donderdagavond tijdens een debat over de rol van islamitische intellectuelen. Hij reageerde op de radicale uitlatingen van enkele imams die het televisieprogramma NOVA vorige week uitzond. De voorgangers riepen om vernietiging van de vijanden van de islam, verheerlijkten het martelaarschap en verdedigden het recht van moslimmannen om hun vrouw te slaan.


    Iwa dat is maar een Turk, die zijn ook niet 100 % in de goede banen van de islam, ze geven enkel kritiek, waar staan ze nu bijvoorbeeld ivm palestijnen? Zijn turken ook gn moslims dan ? Het 2e grootste leger op de wereld, wat hebben zij gedaan.

    Wat de imam zei is gewoon normaal, natuurlijk als je sterft voor je land en voor je dienst en volk ben je een martelaar, dat weten al sinds de geschiedenis van de islam begonnen is, en in verband met het slaan van je vrouw, heeft de imam uitleg gegeven, en als onze meneer de turk gewoon zegt dat moslimmannen het recht hebben hun vrouw slaan, dan is dat maar zo, en dat is ook zo, een moslimman heeft het recht zijn vrouw te slaan. Maar enkel door grondige geldige reden, de hand mag niet uit de hoogte komen, het mag maar een klein tikje zijn, en zeker niet op het gezicht, want dat is verboden.
    Love Don't Love Me

  6. #6
    Lekkerste Lid

    Reacties
    1.622
    01-03-2002

    Origineel gepost door an3sdej
    elmarocani, Ze hebben zelfmoordaanslagen?martelaarschap verheerlijkt, en ze hebben gezegd dat vrouwen als kinderen een corrigerende tik mogen krijgen van hun man. Dat gaat in tegen Nederlandse rechtsregels. Ook het min of meer afkeuren van integratie gaat tegen het Nederlandse beleid in.

    Moskke besturen moeten hun verantwoordelijkheden nemen en de imams ontslaan. Dat is in het voordeel van de hele moslimgemeenschap in het bijzonder voor de Marokkaanse.

    Verder moeten de diverse moskeebesturen gaan meewerken tot het opzetten van één Nederlandse imamopleiding.



    Ten eerste; het zijn geen zelfmoordaanslagen, het is een martelaarschap.

    Ten tweede, vrouwen mogen een tik krijgen van hun man idd

    Ten derde, de regels van islam staan boven de nederlandse rechtsregels, maar dat wilt niet zeggen dat je de wetten van het bewoonde land niet moet naleven, wat er binnenshuis gebeurd, daar hoeft de nederlandse wet zich niet mee te bemoeien.

    Ten vierde, één "nederlandse" imamopleiding. Sinds wanneer gebeurd een imamopleiding in het nederlands ?
    Love Don't Love Me

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    16.156
    11-06-2002

    .........Wat de imam zei is gewoon normaal, natuurlijk als je sterft voor je land en voor je dienst en volk ben je een martelaar, dat weten al sinds de geschiedenis van de islam begonnen is, .........

    Dat staat niet in de qur'an. Lees nog maar eens goed na, er wordt maar in twee verzen over martelaren gerept

    140. Als gij (Moslims) letsel krijgt (in de strijd); dat volk (de tegenstander) is reeds een dergelijk letsel overkomen. Zulke dagen laten Wij onder de mensen wisselen, opdat Allah degenen, die geloven onderscheide en uit uw midden getuigen (martelaren) neme en Allah heeft de onrechtvaardigen niet lief.

    19. En zij, die in Allah en Zijn boodschappers geloven, zijn de waarachtigen en de martelaren in de ogen van hun Heer; zij zullen hun beloning en hun licht ontvangen. Maar zij die Onze boodschappen verwierpen en verloochenden, zullen de bewoners der hel zijn.


    En vrouwen zijn geen kleine kinderen dat ze een correctieve tik nodig hebben. Vrouwen zijn alleen in biologisch opzicht anders dan de man, maar een man mag zich niet aanmatigen een vrouw als een kind te mogen behandelen. De koran is in een tijd geschreven dat het "normaal" was vrouwen als minderwaardig te beschouwen.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    768
    01-01-2002

    Asalaam moechaleikum,

    Hoezo eigen schuld dikke bult?

    Ik bedoel maar men moet toch van z'n fouten leren of zie ik het fout?

    Dit is nou iets typerends tegen de islam
    verkrachters en moordenaars wel tbs geven en 3 jaar gevangeninsstraf
    In plaats van 15 jaar.

    En een persoon die vragen naar waarheid beantwoordt moet maar uit z'n ambt gezet worden??????

    Is er neiet zo iets als geloof schenning of iets in die buurt????

    Men heeft hun vraag gesteld onder (naar mijn idee) valse voorwendselen. Die vragen waar een eerlijke antwoordt wordt getracht te krijgen. Waar men dus zeker van weet dat er heibel van zal komen worden beantwoordt naar waarheid .....

    En wat krijgen we' "radicale imams" trachten moslimjongeren op te steken tegen westerse wereld '

    Iwaaaaa begrijp dat ahh mensen wajouuu onbegrijpelijk gewoon.

    Weet je wat het is mensen keuren alleen dingen goed die hun aanstaat.

    En niet de waarheid....

    Ik doel hier dus niet alleen op de uitzendingen van afgelopen week van nova.

    En wat betreft die turk die kan van mij oprotten hielenlikker jegg zed laat hem eerst eens in de koran kijken en begrijpen wat daar staat voor dat die gaat praten.

    En ehmm wat voor bulll is dit dan "Lafaards, Ze roepen dingen en duiken dan weg. Ze willen wel een nederlandse paspoort hebben maar geen nederlands leren".

    Ten eerste ejemaaa inoeee wie heeft het paspoorten.

    Ten tweede als die zo'n grote bek heeft waarom gaat die naar ze toe?

    Oke niemand van jullie kan wat doen aan die uitspraken van die domme turk.

    Maar als het erop aankomt zegt die" Ikkee heelle gotte nederlandschhh sprakennn ikke evee broerrtje haalee".

    Terr terrr komen turken ook om de hoek kijken ahgaa inoe.

    Ze willen hun k.ont laten zien om te zeggen wij zijn modelburgers. stelletje knoflookvreters en dealers bij elkaar. tezzzz.


    Macha salaama,

    P.s m'n excuses voor m'n taalgebruik..

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    768
    01-01-2002

    Asalaam moechaleikum,

    Nou das een hele bizarre voorbeld die je gegeven hebt meid.
    (dat men niet zou snappen wat de imam zegt en het dus even in praktijk gaat nemen)

    Als ik zeker heid wil net als de meeste mensen, moslim of niet wil ik opheldering in mijn geval zou ik gaan neuzen in de koran en lghadid of als ik een analfabeet ben dan maar naar de imam van de moskee of een andere geleerde.

    Er zijn ook wetten dat men zelf aansprakelijk is voor wat die doet.

    Als ik rambo films laat zien aan kinderen "gaat men dr toch ook neit vanuit om te zeggen ejjj niet van de balkon afspringen dan ben je hartstikke dood vriend"

    Nee ieder heeft z'n heft in eigen handen dat weet jij donders goed, ik weet dat en ieder ander mens met een goed functionerende stel hersens weet dat "dus tezz ik ga mijn vrouw slaan omdat het mag"??

    Wat zei die imam daarna ook al weer heb je vrouw lief ofzo?

    Dus nee degenen die hun vrouwen slaan doen dat niet omdat een of ander imam dat zegt . Nee doen dat omdat ze het zelf willen god mag weten waarom maar oke dat doet er niet terzake toe.

    Dus niet gaan zeggen wat men gaat doen naar zulke uitspraken.

    Ha ik weet nu al wat er gaat gebeuren men gaat een onderzoek instellen naar binnen huiselijke geweld " BIJ MOSLIMS" jojojejejeojjoojeoeoej jaja mensen de magic word.

    Macha salamaa,

    En ehmmm nog iets het is de taak van de imamen om mensen de islam te leren???

    Hoe kom je daarbij ??
    Ik dacht het niet meid daar heb je wel lagere mensen in functie voor die de tfsir doen de meeste imamen houden zich meestal bezig met onderzoeken en stukken vertalen uit de vroegere nagebleven boeken over o.a de islam maar ook wetenshap , natuurkunde etc etc

    Dus nee ik denk dat men maar eerst moet weten wat de woord imam betekent het komt namelijk het meest neer op wetenschapper.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    768
    01-01-2002

    Toch ah mensen of heb ik het fout?

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    16.156
    11-06-2002

    Beni,

    Dit is nou iets typerends tegen de islam
    verkrachters en moordenaars wel tbs geven en 3 jaar gevangeninsstraf
    In plaats van 15 jaar.

    Leg dit eens uit, ik snap niets van jouw verhalen, erg onsamenhangend.

  12. #12
    Mystery member

    Reacties
    246
    07-05-2002

    Origineel gepost door baboucha
    dood over die imams. een schande!!!!!!!!! ze misbruiken Gods naam!!!!!!! a shame!!!!!! ik ben gelukkig dat ik die stomme koran niet volg<hi en waar is ALLAHKE??????? hij zit nu in de discotheek
    Hey baboucha,

    Kan je dan aub de islaam niet beledigen door dit
    Origineel gepost door baboucha
    ik ben gelukkig dat ik die stomme koran niet volg<hi en waar is ALLAHKE???????
    te zeggen... Het komt heel beledigend over en toont helemaal geen respect. Ik stel voor dat je de volgende keer je beter verwoord of helemaal zwijgt als het op zaken aan komt waarvan je niks of weinig weet. Het zijn onwetende mensen zoals jij die de meeste problemen veroorzaken. Ik wens je nog veel succes en geduld op de zoektocht naar jezelf...

    MrEsco
    Hadith: Wie iemand tot het goede leidt, krijgt dezelfde beloning als de beloning van degene die (naar zijn advies) handelde. (Sahih Moeslim)

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    16.156
    11-06-2002

    In het Buitenhof heeft de Tilburgse imam ALLE radicale opmerkingen van zijn collega's verwerpelijk verklaard. En tevens heeft hij aangegeven dat voor moslims de Nederlandse grondwet boven de islamwetten uitgaat, behalve de vijf zuilen van de islam.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    16.156
    11-06-2002

    Ik als ongelovige wordt alleen maar geleid door het verstand, mijn brein dat zich in mijn lichaam ontwikkeld heeft. En de kennis die ik opgedaan heb in deze wereld. En Satan bestaat niet, wel bestaan er mensen die kwaad doen, die egoïstisch zijn. Die alleen maar eigen eer zoeken en niet om hun medemens denken.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    16.156
    11-06-2002

    elke moslim denkt wel aan medemensen!!!

    Ongelovigen en vijanden van Allah moeten gestraft worden, echt denken aan de medemens hoor!!