+ Reageer
Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
1 tot 15 van 20
    MVC Lid

Reacties
    387
    27-07-2005

rijken worden rijker en armen armer

Nibud: beloofde zoet heeft zure bijsmaak

Gepubliceerd op dinsdag 19 september 2006

UTRECHT (ANP) - De lastenverlichting die het kabinet volgend jaar in petto heeft voor burgers is mager. Dat heeft budgetvoorlichter Nibud dinsdag gezegd in een reactie op de miljoenennota.

,,Het zoet waar de consument al een paar jaar op wacht, valt tegen. Hoewel de economie beter draait, profiteert de consument daar nog niet volledig van mee. Huishoudens gaan er gemiddeld maar 1 procent op vooruit'', aldus het Nibud in een verklaring.

Het Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting (Nibud) benadrukt dat mensen tussen 2003 en 2005 flink hebben moeten inleveren.

Tweeverdieners

Volgens de organisatie zullen vooral tweeverdieners met kinderen meer te besteden krijgen. ,,De lage inkomensgroepen gaan er niet meer dan één á twee tientjes per maand op vooruit. De hogere inkomens met kinderen gaan er al snel vijftig euro op vooruit'', stelt het Nibud.

Paren met twee kinderen en een dubbel inkomen van in totaal 65.000 euro gaan er minimaal 1,6 procent op vooruit. Een echtpaar met twee kinderen waarvan de kostwinner 30.000 euro verdient, moet het doen met een plus van 1,0 procent, berekent het Nibud. Ouders profiteren onder andere van de verhoging van de kinderbijslag en de tegemoetkoming voor de kinderopvang.

Voor een alleenstaande in de bijstand blijft de verbetering van de koopkracht steken op 1,1 procent. Hetzelfde geldt voor echtparen ouder dan 65 jaar met een aanvullend pensioen tot vijfduizend euro. Voor tweeverdieners zonder kinderen met een gezamenlijk inkomen van vijftigduizend euro is de stijging 1,2 procent.

Stijging premies

De organisatie waarschuwt voor een stijging van de premies voor de ziektekosten. Werkenden zullen dit minder in hun portemonnee merken omdat de premie voor de WW omlaag gaat. Niet-werkenden profiteren daar echter niet van.

Verder worden gemeenten per 1 januari verantwoordelijk voor voorzieningen als het vervoer en de huishoudelijke hulp aan chronisch zieken en gehandicapten. ,,Huishoudens die veel zorg nodig hebben, gaan er door die nieuwe wet financieel iets op vooruit. Maar huishoudens die beperkte zorg nodig hebben, kunnen er iets op achteruit gaan'', stelt het Nibud.
    90% of CNN Viewers Believe in a 9/11 Cover-up:
    www.reopen911.com
    www.whatreallyhappened.com
    www.afterdowningstreet.org
    www.openheidoverirak.nu
    http://www.democrats.com/cd (Bush's Iraq war lies)
    http://www.jkcook.net/ (de andere verhaal uit palestina)

De terreur-staat Pisreal heeft geen bestaan recht

Just Posh

Reacties
    243
    17-09-2006

Het leven is nou eenmaal oneerlijk en overigens ik heb liever een modaal inkomen en dat ik gelukkig ben dan rijk en eenzaam.
    Met geld koop je geen geluk

MVC Lid

Reacties
    387
    27-07-2005

het gaat om de dieverij die balkenende pleegt.
    90% of CNN Viewers Believe in a 9/11 Cover-up:
    www.reopen911.com
    www.whatreallyhappened.com
    www.afterdowningstreet.org
    www.openheidoverirak.nu
    http://www.democrats.com/cd (Bush's Iraq war lies)
    http://www.jkcook.net/ (de andere verhaal uit palestina)

De terreur-staat Pisreal heeft geen bestaan recht

Just Posh

Reacties
    243
    17-09-2006

Citaat Geplaatst door supermarok Bekijk reactie
    het gaat om de dieverij die balkenende pleegt.
    Misschien wat minder op deze forum zitten een oplossing is?

MVC Lid

Reacties
    972
    27-08-2006

Citaat Geplaatst door Glamorous Bekijk reactie
    Het leven is nou eenmaal oneerlijk en overigens ik heb liever een modaal inkomen en dat ik gelukkig ben dan rijk en eenzaam.
    Met geld koop je geen geluk
    Maar een modaal inkomen, daar kan je toch redelijk van leven?
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

Le President

Reacties
    3.971
    12-06-2002

Als de armen geen armen hadden, werden de rijken niet rijker...
    "Wie iets wil doen, vindt een middel. Wie niets wil doen, een excuus."

MVC Lid

Reacties
    972
    27-08-2006

Citaat Geplaatst door Atlasleeuw Bekijk reactie
    Dig your point.

Maar ondertussen is het wel een feit.
    Klik hier voor meer info

Jij=nog een keer ik

Reacties
    12.461
    29-11-2004

Citaat Geplaatst door Atlasleeuw Bekijk reactie
    De armen hebben toch armen? (wat zeuren ze nou...) En de rijken hebben toch hun eigen rijk en het Rijk om hun rijkdom te laten groeien?

MVC Lid

Reacties
    972
    27-08-2006

En ach, in Nederland heb je altijd te eten. Er zijn ook landen waar, als ze vanuit armoe iets stelen de armen de armen worden afgehakt.
    Klik hier voor meer info

Le President

Reacties
    3.971
    12-06-2002

Citaat Geplaatst door thesnoid Bekijk reactie
    Dig your point.

Maar ondertussen is het wel een feit.

Ja ik vond t gewoon een lekkere uitspraak Maar ja rijken worden rijker en armen worden armer, met of zonder armen...
    "Wie iets wil doen, vindt een middel. Wie niets wil doen, een excuus."

MVC Lid

Reacties
    972
    27-08-2006

Maar goed. On Topic. Het verschil tussen rijk en arm is inderdaad toegenomen. Maar het is niet zo extreem als andere landen waar je of alleen maar rijk bent, of kilometers moet lopen voor vervuild water.
    Klik hier voor meer info

Jij=nog een keer ik

Reacties
    12.461
    29-11-2004

Ook in Nederland komt eens een revolutie. Het kan zomaar ineens gebeuren.

INEENS hebben veel mensen er MASSAAL genoeg van, en als de horde éénmaal op gang komt, is er geen houden meer aan: alle winkels worden geplunderd, het Binnenhof wordt platgebrand en de gemeentelijke en landelijke politici zullen worden gelyncht.

Ik ben slechts een schouwer. Ik doe daar niet aan mee. Maar ik zie de symptomen die aanleiding kunnen worden tot deze massale gekte. Het ligt op de loer.
    Mensen hebben het nu allemaal nog veel te goed om daartoe te komen. Maar bij de volgende economische recessie is het - denk ik - raak. Ik hoop dan wel (gemeen ) dat de huidige politici daarbij NIET vergeten worden ... (en trouwens ook niet Kok en Lubbers vergeten!).

Jij=nog een keer ik

Reacties
    12.461
    29-11-2004

Citaat Geplaatst door thesnoid Bekijk reactie
    En ach, in Nederland heb je altijd te eten. Er zijn ook landen waar, als ze vanuit armoe iets stelen de armen de armen worden afgehakt.
    Je hebt werkelijk geen idee ...

De winkels liggen afgeladen met eten, maar je moet er nog steeds voor BETALEN hoor! (proletarisch winkelen kan ook, maar wordt nog steeds niet door de eigenaar en het personeel gewaardeerd, toch?).

MVC Lid

Reacties
    972
    27-08-2006

Voor een alleenstaande in de bijstand blijft de verbetering van de koopkracht steken op 1,1 procent. Hetzelfde geldt voor echtparen ouder dan 65 jaar met een aanvullend pensioen tot vijfduizend euro. Voor tweeverdieners zonder kinderen met een gezamenlijk inkomen van vijftigduizend euro is de stijging 1,2 procent.

Toch wel rare cijfers. Hoe hoog is de inflatie?

Dat trouwens ouders met kinderen er op vooruit gaan vind ik prima. Ik heb ze zelf niet en volgens deze cijfers moet ik daar de prijs voor betalen. Alleen, ik heb meer te besteden voor mezelf. Als ik dit soort cijfertjes lees denk ik alleen maar, wat is werkelijk aan de hand?
    Klik hier voor meer info

Watching You

Reacties
    122
    18-09-2006

Weg met Zalm!

Otla Vliegtickets Nador
Nieuws
Lifestyle
Sport