1. #1
    Ik prik je lek!

    Reacties
    5.215
    15-08-2006

    Exclamation Op zoek naar een goeie reisburo (mekka)

    [Salamoe gelykoem,

    Ik zou graag info willen hebben over reizen naar Mekka voor Umrah.
    voor een groep vrouwen zonder moharam. ( Het moet wel voordelig zijn)
    Alle nuttige reactie´s zijn welkom, graag zo snel mogelijk.

    Alvast bedankt]


  2. #2
    Ik prik je lek!

    Reacties
    5.215
    15-08-2006

    Niemand?!


  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    771
    03-04-2005

    __________________________
    Hennaspullen te huur (klik)
    http://forums.marokko.nl/showthread....9#post12281809

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    187
    06-06-2006

    Citaat Geplaatst door Mooiejurken
    Assalamoe alaikoem wa rahmat Allah wa barakatoeh,

    Beste zuster Mooie jurken,

    N.a.v mijn telefoontje naar Mekka-Reizen zou ik graag iets recht willen zetten, mekka-reizen organiseert idd reizen naar Mekka, maar niet voor vrouwen zonder mahram omdat dit zowel wettelijk als islamitisch gezien niet mag.

    Wa assalamoe alaikoem wa rahmat Allah wa barakatoeh

    P.s: Lieve zuster het is www.mekka-reizen.nl i.p.v www.mekkareizen.nl

  5. #5
    Madhab Shafi'i

    Reacties
    1.191
    18-07-2006

    waarom ga je reizen zonder mahram naar een Islamitisch land?


  6. #6
    Op heterdaad betrapt

    Reacties
    2.552
    26-05-2004

    Citaat Geplaatst door Maissa050
    [Salamoe gelykoem,

    Ik zou graag info willen hebben over reizen naar Mekka voor Umrah.
    voor een groep vrouwen zonder moharam. ( Het moet wel voordelig zijn)
    Alle nuttige reactie´s zijn welkom, graag zo snel mogelijk.

    Alvast bedankt]

    Het is niet toegestaan om alleen of met een groep vrouwen naar umrah of hajj gaat, zonder een mahram.

    Zie als bewijs de onderstaande fatwaa.


    Kan een vrouw zonder mahram de bedevaart gaan verrichten?


    Antwoord:

    Het is niet verplicht voor een vrouw die geen mahram heeft om de bedevaart te verrichten. Zelfs als zij komt te overlijden, hoeft niemand van haar familieleden in haar plaats deze taak te gaan vervullen. Want zij wordt beschouwd als niet in staat om de bedevaart te verrichten. En Allah legt de plicht van de bedevaart slechts op diegene die daartoe in staat is.

    Sheich Ibnoe cOethaymien



    Ik ben van plan de cOemrah (kleine bedevaart) samen met mijn zus, haar man en mijn moeder te gaan verrichten in de maand Ramadan, is dit toegestaan?


    Antwoord:

    Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper.

    Het is voor jou niet toegestaan om samen met hen te gaan, omdat de man van je zus geen mahram van je is. Het is overgeleverd door Ibn cAbbaas dat de Profeet (vrede zij met hem) zei: “Het is niet toegestaan voor een vrouw om te reizen zonder mahram.” Deze uitspraak deed toen hij aan het preken was op de Minbar tijdens de dagen van al-Hadj. Er stond een man op en zei: “O Boodschapper van Allah, waarlijk, mijn vrouw is vertrokken voor het verrichten van de hadj en waarlijk, ik heb mij ingeschreven voor die en die veldslag. Hierop zei de Profeet (vrede zij met hem): “Ga de hadj met je vrouw verrichten.”

    De Profeet (vrede zij met hem) vroeg hem niet of zijn vrouw veilig was, in haar eentje of dat er andere vrouwen met haar waren of dat zij jong of oud was.
    Wanneer de steller van de vraag geen mahram kan vinden om de cOemrah mee te verrichten, dan valt haar niets te verwijten. Dit omdat tot de voorwaarden van de cOemrah en Hadj het hebben van een mahram behoort.

    En Allah weet het beter.

    Sheich Mohammed ibnoe Saalih al-cOethaymien


    Als je toch gaat, zal ik je adviseren om niet met Reisbureau Hejaz en Sultana reizen (ook wel Ansar Europe tours) te gaan. Zie hieronder.


    Salaam 'alaykum warahmatullahi wabarakatu beste broeders en zusters!

    De tijden van 'Ummrah en Hajj zijn weer op komst, en met deze masha'Allah tijden in zicht, zou ik jullie willen attenderen op het volgende. Er is een reisbureau genaamd Reisbureau Hejaz (www.hejaz.nl) , gevestigd aan de 2e Middellandstraat 27 te Rotterdam. De eigenaar van dit reisbureau heeft namelijk als doel om zoveel mogelijk geld te verdienen, ten koste van de pelgrims. Dit geldt ook voor zijn tussenpersonen, namelijk Sultana reizen en ANSAR Europe Tours (www.islamtours.com) .

    Wij zijn in januari 2006 met Reisbureau Hejaz naar Hajj geweest. We hadden geen hotel, slechte aansluittijden qua vluchten en onze vertrekdata werden op het laatste moment gewijzigd. Verder hadden we betaald voor een verblijf in Medina, hier zijn wij echter nooit geweest. Wij zijn door zijn praktijken nog het minst getroffen. Er waren namelijk ook heel veel ouderen bij, die soms niet eens reischeques hebben ontvangen! Het is zelfs zo, dat een van onze medereizigers niet mee kon, omdat de eigenaar op het laatste moment geen ticket voor hem bleek te hebben, hoewel alles betaald en bevestigd was. Dit heeft hij in de voorgaande jaren ook gedaan, zo weten wij van mede-gedupeerden.

    Pas dus op voor dit reisbureau, geef het door (via mail) aan zoveel mogelijk mensen zoals familie, vrienden en kennissen, om te voorkomen dat de reis van hun leven achteraf als een zeer nare ervaring zal worden beschouwd!

    Ghair insha'Allah!

    Salaam 'alaykum warahmatullahi wabarakatu!
    Tegen de christen zeg ik: “..Beter is een arme maar wijze jongeling, dan een oude maar dwaze koning die er niet van weten wil zich te laten waarschuwen..” (Prediker 4:13)
    Tegen de moslim zeg ik: Allah de Verhevene zegt in Zijn Edele Qor-aan: “Jullie zijn de beste gemeenschap die uit de mensen is voortgebracht, (zolang) jullie tot het goede oproepen en jullie het verwerpelijke verbieden, en jullie in Allah geloven…" (Soerat Aal ‘Imraan (3), aayah 110)

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    187
    06-06-2006

    Citaat Geplaatst door adbullah007
    hmm
    Nog twijfels?

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    771
    03-04-2005

    Citaat Geplaatst door BintuFulaan
    Assalamoe alaikoem wa rahmat Allah wa barakatoeh,

    Beste zuster Mooie jurken,

    N.a.v mijn telefoontje naar Mekka-Reizen zou ik graag iets recht willen zetten, mekka-reizen organiseert idd reizen naar Mekka, maar niet voor vrouwen zonder mahram omdat dit zowel wettelijk als islamitisch gezien niet mag.

    Wa assalamoe alaikoem wa rahmat Allah wa barakatoeh

    P.s: Lieve zuster het is Mekka-Reizen.nl i.p.v mekkareizen.nl

    Salamoualaikoem

    Ik denk dat er geen reisbureau die groepsreizen organiseert voor vrouwen alleen, er zijn instantie's moskee die welleens zo'n reis organiseren en ne3em ben ervan overtuigd dat het niet toegestaan is voor een zuster om alleen te reizen. al bestaat de groep ui 100 man.


    baraka allahoe fiekie voor de correctie.

    7ayakie illah
    __________________________
    Hennaspullen te huur (klik)
    http://forums.marokko.nl/showthread....9#post12281809

  9. #9
    Ik prik je lek!

    Reacties
    5.215
    15-08-2006

    Allemaal bedankt voor jullie reactie´s!


  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    187
    06-06-2006

    Citaat Geplaatst door Mooiejurken
    Salamoualaikoem

    Ik denk dat er geen reisbureau die groepsreizen organiseert voor vrouwen alleen, er zijn instantie's moskee die welleens zo'n reis organiseren en ne3em ben ervan overtuigd dat het niet toegestaan is voor een zuster om alleen te reizen. al bestaat de groep ui 100 man.


    baraka allahoe fiekie voor de correctie.

    7ayakie illah
    Wa alaikoem assalaam ugti,
    Helemaal mee eens.
    Wa fieki barak Allah.
    Wa hayaki.

  11. #11
    Op heterdaad betrapt

    Reacties
    2.552
    26-05-2004

    Upperdepup!
    Tegen de christen zeg ik: “..Beter is een arme maar wijze jongeling, dan een oude maar dwaze koning die er niet van weten wil zich te laten waarschuwen..” (Prediker 4:13)
    Tegen de moslim zeg ik: Allah de Verhevene zegt in Zijn Edele Qor-aan: “Jullie zijn de beste gemeenschap die uit de mensen is voortgebracht, (zolang) jullie tot het goede oproepen en jullie het verwerpelijke verbieden, en jullie in Allah geloven…" (Soerat Aal ‘Imraan (3), aayah 110)

  12. #12
    Tangaaaouiiaaa

    Reacties
    163
    01-08-2005


  13. #13
    Ik prik je lek!

    Reacties
    5.215
    15-08-2006

    Nee Tauofik hebben we al gehad,

    NEXT

  14. #14
    docoratie verhuur

    Reacties
    246
    21-04-2006

    ook geintresseerd
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    72
    02-08-2007

    ik wil graag ook mijn ouders naar hadji insha allah sturen , maar ik weet niet waar ik kan boeken, en ik weet niet wat wel duur is en wat niet duur is, wie kan me daarbij helpen?