1. #1
    C'est moi!

    Reacties
    158
    05-01-2002

    Arrow Moet Je Met Sokken Aan Bidden?????

    Salaam Oualeikoem Wa Rahmatoellah,

    Hamdollilah bid ik nu zo'n vijf maanden, en ik had van een vriendin gehoord dat je met schone sokken aan hoort te bidden. Ik bid op gewoon blote voeten in mijn kamer en mijn vader weet er geen antwoord op. Is het nu dat het verplicht is om met je sokken aan te bidden of is het soena? In de tijd van Mohammed (Sa Allahu alee Wa Salaam) droegen ze toch ook geen sokken? Of heb ik het mis. Ewa graag wat informatie hier over. In ieder geval shokran voor jullie reacties.

    Wa Salaam,

    karima
    “ Vrees Allah waar je ook bent en laat een goede daad volgen op een slechte daad om deze op te heffen en gedraag je goed ten opzichte van de mensen”.

  2. #2
    *Zwak*

    Reacties
    1.188
    20-06-2003

    MVC Premium MVC Premium

    Re: Moet Je Met Sokken Aan Bidden?????

    Origineel gepost door Karima2
    Salaam Oualeikoem Wa Rahmatoellah,

    Hamdollilah bid ik nu zo'n vijf maanden, en ik had van een vriendin gehoord dat je met schone sokken aan hoort te bidden. Ik bid op gewoon blote voeten in mijn kamer en mijn vader weet er geen antwoord op. Is het nu dat het verplicht is om met je sokken aan te bidden of is het soena? In de tijd van Mohammed (Sa Allahu alee Wa Salaam) droegen ze toch ook geen sokken? Of heb ik het mis. Ewa graag wat informatie hier over. In ieder geval shokran voor jullie reacties.

    Wa Salaam,

    karima
    Salaamoe 3alaiakoem wa Ra7matoe Allah,

    ik heb het effe voor je opgezocht. Ik hoop dat het genoeg info is, als je iets nie begrijpt dan hoor ik het insha Allah wel van je....

    ps: In de tijd van de Profeet hadden ze wel sokken maar dan van leer

    If a womans abiah is long enough to cover her feet does she have to wear socks?
    Answer:

    Praise be to Allaah.

    The Muslim woman is required to cover all of her body in front of men. Hence she is allowed to let her garment drag by being a cubit longer in order to cover her feet. What the woman has to do is to cover her feet either by wearing a loose and long garment or by wearing socks or the like. If she covers her feet then she does not have to wear socks, but if she wears socks this will be more covering, so it is recommended. And Allaah knows best.



    Islam Q&A
    Sheikh Muhammed Salih Al-Munajjid

    History knows only two colours:
    Black:Ink of the scholars Red:Blood of the martyrs


  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    369
    20-04-2003

    Nou we hebben gisteren al heel wat gevonden en geplaatst hier, maar nu is alles verwijderd het waren allemaa van die nuttige berichten, zijn jullie berichten ook allemaal verwijderd???

  4. #4
    C'est moi!

    Reacties
    158
    05-01-2002

    Ja dat klopt, vreemd, hoe komt het dat die verwijderd zijn. Ewa mohiem, sokken dragen is beter. En bedankt voor je reactie Ruwayda , hiermee zijn gelijk mijn vragen beantwoord. Shokran meid!!!

    Wa Salaam,
    Karima
    “ Vrees Allah waar je ook bent en laat een goede daad volgen op een slechte daad om deze op te heffen en gedraag je goed ten opzichte van de mensen”.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    1.006
    18-12-2002

    ik weet wel dat het beter is om met sokken aan te bidden, maar ze moeten wel schoon zijn en zoals bollenstreek al zegt mag er geen print op staan.
    For me in THIS PATH that I walk on, there is only ONE WAY!!!

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    658
    23-01-2003

    Origineel gepost door larachegirl
    ik weet wel dat het beter is om met sokken aan te bidden, maar ze moeten wel schoon zijn en zoals bollenstreek al zegt mag er geen print op staan.
    sokken zijn sokken met of zonder print
    islam is een makkelijk relegie, dus mensen hebben geen recht om het te vermoeilijken.
    «( En al wie zich verzet tegen de boodschapper en hem tegenspreekt nadat het recht pad duidelijk aan hem is getoond, en een andere weg volgt dan die van de gelovigen, zullen Wij op het pad houden dat hij heeft gekozen, en hem in de Hel branden - wat een afschuwelijke bestemming )»
    (Soerah An-Nisa; Ayah 115)

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    2.401
    04-09-2001

    je moet sokken dragen


  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    508
    11-05-2002

    het enigste dat ik weet is dat je verplicht bent om sokken te dragen tijdens het gebed? ik vrieg ook altijd af waarom het moest? en heb het aan mijn nicht gevraagd die veel over de islam weet beter dan ik?
    ze heeft me gezegd dat de voeten en handen van een vrouw soms verleidelijk kunnen zijn?? daarom moet je ze dragen maar ik ben het zeker hoor???
    Je ne veux pas de cadeaux, ni de fleurs juste le don de ton coeur !!!!

  9. #9
    la illa ill Allah!

    Reacties
    355
    30-12-2002

    En als je bv even geen sokken heb mag je ook iets van een doek over je voeten heen leggen , als ze maar bedekt zijn
    Allahu akbar

  10. #10
    Bijna Lid

    Reacties
    981
    15-04-2002

    In Marokko zie ik ze allemaal zonder sokken bidden...

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    17
    25-04-2003

    salaam

    ik had ook ee vraaje daarover
    e als je allee bent in de kamer moet je dan ook sokken dragen?
    want ik d8 dat dat allee moet wanneer er ook mannen in de buurt zijn.
    sokran

  12. #12
    C'est moi!

    Reacties
    158
    05-01-2002

    Dat had ik nog een vraagje, ik was alhamdollilah al een paar keer naar de Moskee geweest met een vriendin voor het vrijdaggebed en daar deden de vrouwen ook toen ze zaten hun voeten bedekken met behulp van een doekje ofzo, of een hoofddoek. Is dat ook dezelfde reden, als dat je sokken aan moet met het bidden. Of heeft dat een andere betekenis. Shokran voor het beantwoorden.

    Wa Salaam,
    Karima
    “ Vrees Allah waar je ook bent en laat een goede daad volgen op een slechte daad om deze op te heffen en gedraag je goed ten opzichte van de mensen”.

  13. #13
    MVC Premium

    Reacties
    1.317
    26-01-2003

    MVC Premium MVC Premium
    salaam alaykoum,

    het geldt niet alleen voor het gebed ,ook buiten moet je je voeten bedekken .ook zomers dus... (helaas gebeurt dat veel niet door moslimas)

    wa alaykoum saalaam

  14. #14
    C'est moi!

    Reacties
    158
    05-01-2002

    Ik had het nog een keer aan mijn moeder gevraagd en die is nog steeds van mening dat je je voeten niet hoeft te bedekken, ook tijdens het gebed niet. Gewoon tot de enkels, met een lange jurk aan ofzo.
    “ Vrees Allah waar je ook bent en laat een goede daad volgen op een slechte daad om deze op te heffen en gedraag je goed ten opzichte van de mensen”.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    93
    04-08-2002

    Wa salaam oe alaikom,

    Een vrouw moet zich volgens de islam helemaal bedekken, op haar gezicht en handen na. Dat betekent dus ook dat je je voeten moet bedekken. En niet alleen tijdens het gebed, je moet het ook doen als je over staat loopt. Hoe men bidt, is hoe men over straat ook moet lopen.

    Wa allahoe a3lam.
    Er bestaat meer in het leven dan alleen je zelf!!