1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    1.496
    30-10-2001

    Denk na,..voordat je die nieuwe CD van shakira of Tupac>>

    Salaam Alaikoem Broeders en Zusters...

    Het enige muziekinstrument dat door de Profeet (SAAS) werd goedgekeurd, is een soort handtrom, daff genoemd die lijkt op een tamboerijn zonder rammelaars. Zingen (zonder muzikale begeleiding, afgezien van de daff) was aanbevolen bij bepaalde gelegenheden, namelijk bij `eid en trouwerijen, maar vrouwen mogen alleen voor een vrouwelijk publiek zingen. De teksten van ieder lied dat ze zingen moeten acceptabel zijn voor de islam en er mag geen suggestieven invloed uitgaan noch van de tekst van het lied noch van de manier waarop het wordt gezongen......

    We zouden onszelf op een andere manier moeten vermaken met meer acceptabele alternatieven zoals het reciteren van en luisteren naar de Qur`an, islamitische liedjes, dhikr en gezonde sportactiviteiten

    Zingen kan op bepaalde tijden zijn toegestaan. In de tijd van de Profeet (SAAS) zongen sommige vrouwen tijdens `eid en op bruiloften. Nogmaals, de woorden moeten acceptabel zijn volgens de islam en vrouwen mogen niet voor een gemengd gezelschap zingen of binnen gehoorafstand van mannen.

    Broeders en zusters ook deze informatie heb ik uit het boek:"De Handboek voor Moslimvrouwen vertaald door Yusra Nemeth en Aisha Boukhris.

    Salaam Alaikoem
    Een zuster

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    82
    10-06-2002

    DIE CD VAN SHAKIRA IS ECHT GOED!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    13.262
    26-05-2002

    Origineel gepost door islamgirl
    DIE CD VAN SHAKIRA IS ECHT GOED!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    die boven jouw zegt van je moet niet naar shakira luisteren kom jij eraan
    DIE CD VAN SHAKIRA IS ECHT GOED!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! [/QUOTE]
    hhahahahhahahahaa

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    44
    10-06-2002

    Ben ik niet mee eens. Ik vindt veel rap & hiphop slecht, ze gebruiken zo veel groffe woorden, in elk liedje zeggen ze wel f*ck! Maar die muziek die ik luister is vredig en mooi. Of het nou een housebeat heeft of een dancebeat, so what? Weet je wat mooi =? Enigma!
    Het begin van het einde is begonnen!

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    13.262
    26-05-2002

    Origineel gepost door Shaday
    Ben ik niet mee eens. Ik vindt veel rap & hiphop slecht, ze gebruiken zo veel groffe woorden, in elk liedje zeggen ze wel f*ck! Maar die muziek die ik luister is vredig en mooi. Of het nou een housebeat heeft of een dancebeat, so what? Weet je wat mooi =? Enigma!
    was dit een stelling ik dacht dat ze zei dat we helemaal niet naar muziek moeten luisteren

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    44
    10-06-2002

    Origineel gepost door chemie


    was dit een stelling ik dacht dat ze zei dat we helemaal niet naar muziek moeten luisteren
    Tjah, wat blijft er dan nog over? Ik bedoel: muziek is een van de belangrijkste dingen in mijn leven!
    Het begin van het einde is begonnen!

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    13.262
    26-05-2002

    [QUOTE]Origineel gepost door Shaday


    Tjah, wat blijft er dan nog over? Ik bedoel: muziek is een van de belangrijkste dingen in mijn leven!
    [/QUOTE

    bij mij ook

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    13.262
    26-05-2002

    Origineel gepost door fruitdruifje
    Ik haat Shakira, wat een ordinaire slettebak is dat zeg. En die stem: ze probeert Alanis Morisette een beetje na te apen! Het is gewoon een grote k*t!
    alanis is ook een grote slettebak hoor

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    13.262
    26-05-2002

    tegenwoordig gaat het nietr erom of je goed zingt maar hoeveel bloot je laat zien
    en ze is wel een slettebak
    of ben je de clip vergeten waarin ze naakt verschijnt met haar haar voor d'r borsten


  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    13.262
    26-05-2002

    Origineel gepost door fruitdruifje


    Jonges die die clip zagen moesten ook kotsen inplaats dat ze zaten te geilen, Alanis heeft bierbuik en Afrikaanse hangtietjes!
    wij zijn het dus met elkaar eens??

  11. #11
    Le President

    Reacties
    4.088
    12-06-2002

    Het is inderdaad een fenomeen in muziekclips geworden om zo min mogelijk kleren aan te doen, hoe bloter hoe beter dat is het motto tegenwoordig en zingen kunnen de meesten niet eens !

    "Wie iets wil doen, vindt een middel. Wie niets wil doen, een excuus."

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    13.262
    26-05-2002

    I love celine dion
    die kan tenminste zingen


  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    82
    10-06-2002

    Hoe vind je die clip dat met dat wijf dat dat nummer van Tarkan nadoet dat Simmaric ofzo. Nouuuuuuuuuuuu wat een slettebak dan hahaha

  14. #14
    Le President

    Reacties
    4.088
    12-06-2002

    Celine Dion? :schok:
    "Wie iets wil doen, vindt een middel. Wie niets wil doen, een excuus."

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    13.262
    26-05-2002

    echt zo een mislukte kylie wannabe