1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    9
    16-06-2002

    Exclamation help, ik Ned. ga trouwen met Mar. jongen, maar hoe organiseren we dit?

    Hoi alle meiden,

    Ik heb een vraagje. Ik ( Nederlandse) ben op het moment verloofd met een Marokaanse jongen. We moeten een trouwdatum gaan kiezen, maar daar komt dus ook bij kijken hoe we het gaan aanpakken met de bruiloft. Moeten we 1 feest geven voor beide families en dus 1 van de 2 teleurstellen, omdat het niet een feest is zoals zij het gewend zijn? Of moeten we twee feesten geven, 1 marokaans en 1 Nederlands, voorzover er bij ons sprake is van een feest in Nederland.

    En dan nog wat! Mijn vriend heeft al vaker gezegd dat hij het misschien wel leuk vind als ik ook in Marokaanse kleding trouw. Maar kun je dit maken? Natuurlijk trouw ik ook gewoon in een westerse jurk, maar die jurk zou ik dan op het feest dragen.

    Nou goed, jullie horen het al, hier hebben wij geen verstand van, we kennen beiden geen stellen die Marokaans en Nederlands zijn, dus wil ik het aan jullie vragen. Is er iemand die dit meegemaakt heeft, of gewoon je eigen ideeen.

    Dank jullie wel!

    groetjes patrice

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    122
    01-03-2002

    Hey hallo,

    Ten eerste gefeliciteerd Meid..Maak er wat van!Hmm in jou geval raad ik jou gewoon aan om de bruiloft gemixt te houden..ietsje Marokkaans en ietsje Nederlands..Da's heel gaaf en lekker geintegreerd en multicultureel ...Nee Maar zo zou ik het doen..Ik persoonlijk vind een Marokkaanse bruiloft Mooier,meer sprookjesachtiger...Tenminste die kleding en de decoratie..maar verder ook niet..Maar aangezien je niet de enige bent die telt of alleen je man,maar ook ed familie erbij komt kijken ,zou ik het in jou geval mixen...Ik zelf heb een neef die ook niet met een Marokkaanse meid getrouwd is,en die hebben het hele gedoe gewoon op z'n Marokkaans gehouden..de meeste Gemixte stellen die ik ken,doen het op zo een manier..maar een gemixte feest (van allebei kanten ietsje want dat is leuker en leker orgineel want dat zie je niet vaak.

    Nou nog een leuke dag toegewenst!
    wa aleikoem salaam wa rahmatoe Alah wa Barakatoe.....

    Voor de zusters..Klik hieronder:
    http://communities.msn.nl/ONLYFORMOSLIMMEISJES

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    9
    16-06-2002

    Dankjewel!
    Je hebt gelijk, gemengd is leuker, maar omdat sommige familieleden toch niet echt staan te juigen vinden we het gewoon een beetje gevaarlijk welke keuze je nu moet maken. Je bent altijd bang om mensen teleur te stellen, vooral in zijn familie. Maar ja, uiteindelijk is het onze dag!
    groetjes

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    122
    01-03-2002

    Origineel gepost door gekkie
    Dankjewel!
    Je hebt gelijk, gemengd is leuker, maar omdat sommige familieleden toch niet echt staan te juigen vinden we het gewoon een beetje gevaarlijk welke keuze je nu moet maken. Je bent altijd bang om mensen teleur te stellen, vooral in zijn familie. Maar ja, uiteindelijk is het onze dag!
    groetjes
    Klopt meid..Nou Nog veel succes!

    wa aleikoem salaam wa rahmatoe Alah wa Barakatoe.....

    Voor de zusters..Klik hieronder:
    http://communities.msn.nl/ONLYFORMOSLIMMEISJES

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    9
    16-06-2002

    Hoi Mandda,

    Super goeie tip, die dj.

    doei

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    11
    15-05-2002

    met wie je gaat trouwen.

    ik begrijp het niet eenn nederlandse vrouw mag met een marokkaan trouwen maar een marokkaanse vrouw mag weer niet trouwen met de man van HAAR KEUZE. zoals ik. ik heb ook een topic alleen 1 iemand van de 137 bezichtige heeft me advis kunnen geven.
    wat maakt het uit met wie je gaat trouwen. liefde daar gaat het toch om.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    21
    25-08-2002

    ga trouwen zoals iedereen het doet,er is geen verschil hoor
    when you locve someone don't let him/her go!!!!!!!!!!!!

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    18
    06-10-2002

    hoi gekkie als eerste wil ik je alle geluk van de wereld wensen.
    Ik wil je alleen raad geven dat de meeste marokanen het niet leuk zullen vinden als je nederlandse of engelse muziek zult draaien ik heb een aantal feesten meegemaakt van nederlandse meiden met marokaanse jongen en dat is op zn marokaans gehouden wel hebben sommige van deze vriendinnen ook een receptie gehad op zn hollands je moet wel je familie op beiden feesten uitnodigen als je hulp nodig hebt kan ik je met de hele voorbereiding helpen ik ken zoveel mensen
    groetjes ibtissam_555@hotmail.com en of bellen 0616016586

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    71
    05-11-2002

    Hoi Gekkie!!

    Gefeliciteerd!!! Wat vind ik dit leuk om te lezen. Ik ben zelf ook een nederlands meisje die wil gaan trouwen met een marokkaanse jongen en ik heb over dezelfde dingen als jij zitten piekeren. Ik denk dat ik ook een gemixte bruiloft ga houden. Twee feesten is voor mij geen optie, want daar zou ik niet achter kunnen staan. Net alsof nederlanders en marokkanen niet samengaan! waarom zou ik dan gaan trouwen??!! Ik denk dat ik op het stadhuis een westerse bruidsjurk zou aandoen en voor de foto's een westerse en een marokkaanse. (b'tje lastig misschien met omkleden, maar moet te regelen zijn). Voor het feest zou ik denk ik de marokkaanse jurk aandoen. ik zou graag een band hebben die live muziek maakt. Marokkaanse en Westerse muziek. Als dat niet lukt huur ik gewoon een marokkaanse band en een westerse dj. Het lijkt me handig om twee zalen te hebben, zodat iedere gast zelf kan kiezen waarop hij wil dansen. Drank zou ik dan dus in de westerse zaal zetten en marokkaans eten in de marokkaanse zaal. Ik hoop natuurlijk wel dat de gasten zich een b'tje gaan mixen!! Doe ik op mijn bruiloft tenminste ook nog iets aan integratie!(zal wel een b'tje duur worden;2 jurken, twee bands, twee zalen maar ja) Ik wil graag horen wat je van mijn plan vindt en hoe je het uiteindelijk geregeld hebt.

    Een perfecte trouwdag toegewenst
    XXXXjes Missenna

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    326
    03-06-2002

    Re: met wie je gaat trouwen.

    Origineel gepost door hlady4
    ik begrijp het niet eenn nederlandse vrouw mag met een marokkaan trouwen maar een marokkaanse vrouw mag weer niet trouwen met de man van HAAR KEUZE. zoals ik. ik heb ook een topic alleen 1 iemand van de 137 bezichtige heeft me advis kunnen geven.
    wat maakt het uit met wie je gaat trouwen. liefde daar gaat het toch om.
    Meskiena word je genegeerd??? of word je genegerd????
    Iwa Tbarkellah 3liekum a chebab

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    25
    28-02-2002

    ik zelf ga een marokkaanse bruiloft houden.... ik wil sowieso moslim worden! een marokkaanse bruiloft is mooier dan zo'n saaie ned. bruiloft! maarja dit is mijn keus!!!

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    14
    10-11-2002

    love matters!

    Hallo madame, ik zie dat je gaat trouwen met een marokaanse jongen, GEFELICITEERD en ik wens je alle geluk samen met je mannetje.

    Ik heb eigenlijk vele reacties gelezen en ja zijn best wel leuk, ik zou je ook graag willen helpen met het vinden en advies geven, maar hoeveel is het budget, want zonder budget kan ik je ook geen advies geven, maar oke het kan ook prive zijn

    Maar meisie als je in amsterdam woont kan je bij verschillende zaken terecht die je dus advies geven en dingen voor je kunnen regelen hieronder heb ik een paar maar als je op een andere pagina van jasmina kijkt zie je dus links bovenaan (negaffa,autohuur,catering,bruidsmode enz..) daar kan je onder andere kijken, je moet wel weten dat de bruiloften die tegenwoordig worden gegeven soms wel tonnen kosten maar het is maar hoe jij en je mannetje erover denken

    Verhuurkleding:
    Bab marrakech (jan van galenstraat) staat ook op deze site
    Zimba (plein 40/45)

    Dit zijn ze, er kunnen ook meer zijn

    Ok meid ik hoop je hierbij al een klein beetje geholpen te hebben, als je meer vragen of adviesen wilt

    zeg 't maar of mail me

    sugerbabe_18@hotmail.com


    suc-6 suc-6

    Beslema allemaal
    :boogie:

    Je weet pas wanneer je iets heb als het er niet meer is, dus verwennen die handel!

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    153
    07-03-2002

    Origineel gepost door missenna
    Hoi Gekkie!!

    Gefeliciteerd!!! Wat vind ik dit leuk om te lezen. Ik ben zelf ook een nederlands meisje die wil gaan trouwen met een marokkaanse jongen en ik heb over dezelfde dingen als jij zitten piekeren. Ik denk dat ik ook een gemixte bruiloft ga houden. Twee feesten is voor mij geen optie, want daar zou ik niet achter kunnen staan. Net alsof nederlanders en marokkanen niet samengaan! waarom zou ik dan gaan trouwen??!! Ik denk dat ik op het stadhuis een westerse bruidsjurk zou aandoen en voor de foto's een westerse en een marokkaanse. (b'tje lastig misschien met omkleden, maar moet te regelen zijn). Voor het feest zou ik denk ik de marokkaanse jurk aandoen. ik zou graag een band hebben die live muziek maakt. Marokkaanse en Westerse muziek. Als dat niet lukt huur ik gewoon een marokkaanse band en een westerse dj. Het lijkt me handig om twee zalen te hebben, zodat iedere gast zelf kan kiezen waarop hij wil dansen. Drank zou ik dan dus in de westerse zaal zetten en marokkaans eten in de marokkaanse zaal. Ik hoop natuurlijk wel dat de gasten zich een b'tje gaan mixen!! Doe ik op mijn bruiloft tenminste ook nog iets aan integratie!(zal wel een b'tje duur worden;2 jurken, twee bands, twee zalen maar ja) Ik wil graag horen wat je van mijn plan vindt en hoe je het uiteindelijk geregeld hebt.

    Een perfecte trouwdag toegewenst
    XXXXjes Missenna
    Ben jij ook moslim geworden? Want dan mag je helemaal geen alcohol schenken op je bruiloft. Hier heb ik het namelijk ook al eens met mijn vriend over gehad. Ik zei: het is toch voor de gasten en de familie van mij, ja zegt hij: maar een moslim mag geen alcohol schenken. Dus dat is dus ook geen optie. Het word dus een alcoholvrij feest

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    24
    17-12-2002

    Hai gekkie,ikzelf ben ook een Nederlands meisje en ook ik ga binnenkort trouwen met een Marokaanse jongen.Allereerst wil ik je alvast feliciteren met je huwelijk.
    Ook ik heb hetzelfde probleem als ik ga trouwen maar ik heb wel in mijn hoofd hoe ik het wil.Als ik jou was zou ik geen alchehol schenken want ik denk dat je schoonfamilie dit niet leuk zal vinden.(mijne iniedergeval niet en uit respect doe ik het dan ook niet)Verder hou ik mijn hele bruiloft Marokaans en mijn Nederlandse familie vind dit alleen maar heel leuk.Ik weet niet of je ooit weleens een Marokaanse jurk aan heb gehad maar ik kan je zeggen dat je je echt als een prinses voelt.Heel veel succes en ik hoop voor jou dat het een mooie dag word.
    Groetjes Sanisa :letsparty

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    14
    17-12-2002

    Het is moeilijk om iedereen tevreden te stellen op een gemengd huwelijk. Je moet rekening houden met verschillende religies en met verschillende culturen. Het is logisch dat je uit respect bepaalde dingen zal laten maar aan de andere kant moet je je eigen afkomst niet uit het oog verliezen en je eigen familieleden niet voor het hoofd stoten. Ik zou voor de gulden middenweg kiezen en jezelf niet te veel in details verliezen. Als iedereen zich op z'n gemak voelt en jezelf niet te vergeten, dan ben je al een heel eind. Voor anderen is het waarschijnlijk nooit goed genoeg maar het is tenslotte JOUW dag.

    Het valt me trouwens wel op dat wanneer bijv. een Nederlandse meid met een moslim trouwt, zij volledig toegeeft aan de wensen van zijn familie. En de nederlandse gasten voelen zich dan vaak opgelaten, wat volgens mij niet de bedoeling is op een huwelijk. Alhoewel het wel erg grappig is om die gezichten te zien vertrekken bij sommige rituelen hahaha, die weten niet wat ze meemaken. Ahhh meskien, ik wens iedereen in deze situatie veel succes!