1. #1
    la Ilaaha Ila Allah

    Reacties
    160
    24-04-2003

    Mekka

    Assalaam Alaikum

    Incha Allah is alles goed met mijn broeders en zusters fie deen.

    Een nederlandse zuster vroeg mij de volgende vraag:

    Zij heeft de Shahada afgelegd, maar ze had gehoord dat als je op Hadj gaat, je dan moet aantonen d.m.v een formulier dat je een moslim bent. Ikzelf heb hier nog nooit van gehoord, maar Allahoe A3lem. Ik heb tegen haar gezegd dat ik het zou navragen. Incha Allah weet een van jullie het?

    Djazak Allah Gairan

    Wa Salaam Samira
    [GLOW=seagreen] Islam is niet een religie van een bepaalde etnische groep of een bepaald volk, maar het is de religie voor de gehele mensheid. [/GLOW]

    [img]http://******************/hansaa/draaiendewereldbollen/globe1.gif[/img]

  2. #2
    la Ilaaha Ila Allah

    Reacties
    160
    24-04-2003

    Als ik mijn logica gebruik dan denk ik dat het niet zo is, Allahoe A3lem Dat zou dus betekenen dat misschien de helft niet zou kunnen gaan? Ik heb zelf toch ook geen formulier? . Als je de Shahada uitspreekt is toch wel genoeg bij twijfel?

    Nou ja dit was even mijn eigen beredenatie, maar misschien heb ik het mis.
    [GLOW=seagreen] Islam is niet een religie van een bepaalde etnische groep of een bepaald volk, maar het is de religie voor de gehele mensheid. [/GLOW]

    [img]http://******************/hansaa/draaiendewereldbollen/globe1.gif[/img]

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    43
    11-04-2003

    Salam alaikom wa rahmatolah wa barakatoe,

    Mascha-ALLAH nog een bekkerde moslima, Alhamdolilah!

    Ja dat klopt helemaal wat die zuster zegt....

    Ik heb ook een vriendin die bekeerd is tot de Islam, alhamdolilah.

    En die formulier waar zij het over heeft, heeft mijn vriendin bij een turkse moskee in Rotterdam gehaald waar zij de shahada heeft uitgesproken.

    Als je het daar aan iemand in moskee vraagt dan weten ze wel gelijk wat je bedoeld.
    En ze moet een pasfoto en haar legitimatie bewijs meenemen.

    Heel veel succes en moge ALLAH swt. jullie hierbij helpen, AMIEN!

    Salam alaikom wa rahmatolah wa barakatoe,

    Je zuster in de Islam..........
    LOF ZIJ ALLAH DIE ONS LEVEN HEEFT GEBRACHT NADAT HIJ ONS DE DOOD GEBRACHT HEEFT EN TOT HEM IS ONZE TERUGKEER.

    LA HAWLA WA LA QOUWATA ILLAH BILLAh!!!!

  4. #4
    la illa ill Allah!

    Reacties
    355
    30-12-2002

    Ik had het ook eens gehoord ja, maar eerlijk vindt ik het raar.
    Ik zelf ben ook een bekeerde muslima, en ik ga toch niet zomaar geld neertellen om naar Mekka te gaanm terwijl ik niet eens geloof . En wie zegt dat elke marokaan of Turk muslim is, ik bedoel iedereen kan wel een hijab dragen of een baard, maar dat zegt niks. De enige tegen wie je liegt ben jezelf en Allah tuurlijk!(als je de boel zou neppen dan), je bereikt daar niks mee!

    salaam aleikum
    Allahu akbar

  5. #5
    C'est moi!

    Reacties
    158
    05-01-2002

    ik snap het niet helemaal, bedoel je dat als je plannen hebt om naar Mekka te gaan dat je zo'n formulier moet invullen? Als dat he geval is oke, maar waarom zou het een probleem zijn bij bekeerde moslims en moslima's? Iemand doe moslim is en de bedevaart naar Mekka wil gaan maken, moet met liefde voor Allah (SWT) hier voor gaan en insha Allah zal dan met de hulp van Allah (SWT) alles goed komen. En zal de bedevaart succesvol worden afgesloten.
    “ Vrees Allah waar je ook bent en laat een goede daad volgen op een slechte daad om deze op te heffen en gedraag je goed ten opzichte van de mensen”.

  6. #6
    la Ilaaha Ila Allah

    Reacties
    160
    24-04-2003

    Origineel gepost door Karima2
    ik snap het niet helemaal, bedoel je dat als je plannen hebt om naar Mekka te gaan dat je zo'n formulier moet invullen? Als dat he geval is oke, maar waarom zou het een probleem zijn bij bekeerde moslims en moslima's? Iemand doe moslim is en de bedevaart naar Mekka wil gaan maken, moet met liefde voor Allah (SWT) hier voor gaan en insha Allah zal dan met de hulp van Allah (SWT) alles goed komen. En zal de bedevaart succesvol worden afgesloten.
    Ok zuster dat begrijp ik en dat ben ik met je eens. Maar volgens deze zuster heeft zij een akte nodig van de moskee waar zij de Shahada heeft afgelegd, en die moet ze volgens haar in Mekka laten zien.(anders mag ze niet naar binnen) Maar het is niet verplicht om in de moskee de Shahada af te leggen, dus snap ik niet waarom dit gezegd wordt.
    [GLOW=seagreen] Islam is niet een religie van een bepaalde etnische groep of een bepaald volk, maar het is de religie voor de gehele mensheid. [/GLOW]

    [img]http://******************/hansaa/draaiendewereldbollen/globe1.gif[/img]

  7. #7
    la Ilaaha Ila Allah

    Reacties
    160
    24-04-2003

    Zusters oughti_shahira en Dua bedankt voor jullie replay. Ik heb dit aan een aantal mensen gevraagd en de ene helft denkt zo en de andere zo.

    Incha Allah is hier iemand naar Mekka geweest en kan het ons vertellen?

    Wa Salaam Samira
    [GLOW=seagreen] Islam is niet een religie van een bepaalde etnische groep of een bepaald volk, maar het is de religie voor de gehele mensheid. [/GLOW]

    [img]http://******************/hansaa/draaiendewereldbollen/globe1.gif[/img]

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    118
    28-06-2003

    Heej k heb een vraagje welke gebeden moe je kennen om naar mekka te kunnen gaan
    [GLOW=skyblue]~In onze zoektocht naar de wysheid is de Islam het licht in ons leven, de koran onze onmisbare gids en het paradijs Insh`Allah ons streven~
    [/GLOW]
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    27
    11-07-2003

    Salaam ;
    Ik ben een bekeerd moslim en op Hadj geweest.
    het is waar dat je voor een VISUM moet kunnen aantonen dat je moslim bent.
    Dit heeft te maken met een veiligheidskwestie.
    Een niet Moslim mag Makkah niet in. :-)
    Dit is enkel voor bekeerlingen die geen islamitische naam hebben (officieel) en niet uit een Islamitisch land komen.
    We kunnen slechte bedoelingen hebben.
    Een marokaan of turk ed zijn ze in de veronderstelling dat ze zeker moslim zijn.
    Hoopend heb ik een beetje geholpen.
    In België kan dit verkrijgen in de grote moskee te Brussel.
    In Nederland ??
    Hou je van dialoog? klik hier