1. #1
    ----hoi----

    Reacties
    398
    05-06-2002

    een klein verhaaltje

    Oh nee he.. het is al 7 uur, ik moet opschieten!!!.. snel stond ik op uit me bed.. pakte ondergoed en handdoek en wilde naar de douche gaan.
    Maar die is natuurlijk al vol zoals gewoonlijk. Ik weer schreeuwen, dat diegene op moet schieten. Moeder ook weer wakker gemaakt. ‘’ Sanae geen ruzie maken om de douche!!, ga anders maar thee maken’’. Ik : jahaa
    Dus ga weer terug naar me kamer. Dan maar even me kamer opruimen snel en kleding zoeken die ik aan zal trekken.
    In de tussentijd hoorde ik de douchedeur alweer openmaken. Dus ik weer rennen naar beneden. ( heel wat sport in de ochtend). Eerst een klap verkopen aan me broer .. waarbij hij me gewoon uitlacht. Snel douchen, ontbijten. En voordat ik het wist zat ik alweer in de bus onderweg naar school lekker te kletsen met vriendinnen.
    Hun hadden na het weekend altijd heel wat te vertellen over jongens enzo..
    Ik had niet zo veel meegemaakt met jongens en had het altijd wel over wat anders.
    Ewa Sanae.. jij nog leuke jongens gezien? Of nog wat beleefd?
    ‘Nee.. welloe…. Was wel een feestje van me nicht. Je weet toch van …’ bla bla bla…
    Zo bleven we nog even wat kletsen tot school.

    Om 2 uur was ik uit samen met een vriendin. Samen hadden we afgesproken met de andere meiden dat we elkaar zouden zien in de stad. We zouden nog ff winkelen.. dat doen we zo af en toe in de week…
    Om 2 uur stonden ik en me vriendin te wachten op hun.. ‘oh daar komen ze al aan’ zei ik tegen Leila. En we begroeten elkaar…. Rond 4/5 uur waren we wel uitgewandeld en pakte weer de bus.
    We waren nooit stil , dus in de bus praatten we weer lekker door.. soms waren we ook weleens gek aan het doen. Met de buschauffeur ofzo.. of met andere mensen in de bus.
    Het was in ieder geval altijd wel gezellig met z’n alle..

    De bus stopte even bij een halte en er kwam een jongen naar binnen. De bus zat helemaal vol. Behalve een plaats tegenover ons. Daar ging de jongen zitten.. hij keek me wat aan.. en ik hem ook eventjes. Het was best een mooie jongen om te zien, maar hij deed me niks.
    Me vriendin stootte me met haar elleboog aan. Waarop ik antwoordde ‘’ wat is er?’’
    Ze begon te lachen.. ‘’ niks.. eh sukkeltje’’ . ik begreep haar niet, maar ik begon gewoon over wat anders.
    Toen de jongen uitgestapt was, zei me vriendin ‘’ wehjo!!!.. Sanae is chanter-queen’’
    Nu begreep ik haar al helemaal niet meer.. ik zei ‘’ wat is er nou weer?’’
    Ze zegt ‘’ die jongen keek je de hele tijd aan.. en jij zat hem ook aan te staren man!!’’
    Ik : nee joh. Ben je gek… hij was lelijk joh.
    ‘’lelijk?!?!?!’’ antwoordde me vriendin. ‘’ hij was supermooi … zag je niet die kledingstyle , dat mooie sikje’’.
    Ik zei : nou nou… nu overdrijf je ook weer hoor.

    Wat vinden jullie van dit verhaal? Ik ben niet echt een verhalenschrijfster, maar goed…

    Ik weet nog niet echt een vervolg… dus ik ga nog beetje goed nadenken. Als jullie ideen hebben. Vertel het me..
    XXx Sw33tn3ss

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    29
    01-04-2002

    ga snel verder, het is een heel leuk verhaal, en je kan ook goed schrijven, maar nu moet je wel verder schrijven
    allah waakt over ons.

  3. #3
    ----hoi----

    Reacties
    398
    05-06-2002

    dank je. ik hoop dat meer mensen het leuk zullen vinden. ik heb in ieder geval nog een klein stukje geschreven...(het verhaal slaat nergens op.. maar goed...)

    Ik vond het zelf ook best een leuke jongen, maar daar stond ik niet echt bij stil.
    Maarja.. die jongen zien we toch niet meer terug, dus wat maken we ons zorgen… je komt zoveel mensen tegen in de bus. Dag in dag uit.

    Thuis aangekomen vroeg me moeder waarom ik pas om 6 uur thuis was. Ik vertelde dat ik even de stad in ging met Laila, Nora en Khadija. ‘oh dan is het goed’’ zei me moeder, ‘’ als je maar geen gekke dingen in je hoofd haalt’’.
    En ik begon beetje om haar te lachen… bezorgde moeders ook altijd.

    Ik ging naar boven, deed even wat relaxende kleren aan en de muziek natuurlijk.
    Ik kon me eigen muziek haast niet horen omdat me broer naast me z’n berberse muziek keihard aan had staan.
    Even actie ondernemen maar weer. Ik naar de deur : Doe eens die muziek zachter!!!!
    Hij antwoord niet , maar doet gelukkig wel wat zachter. Zo ging dat meestal wel elke dag.

    Ik voelde me telefoon trillen in me zak en keek naar het beeldscherm. ‘’hmm.. said belt staat er’’. Ik stond daar maar na te denken.. wie is said nou weer? Ik heb geen ene said in me telefoonlijst staan. Dus ik nam op….

    ‘hoi Sanae. Alles goed?’’ zei de jonge heel spontaan. ‘’ euh… ken ik jou?’’ antwoordde ik.
    ‘’ja. Nou eigenlijk niet, maar ik zit bij je op school. Ik had je nummer aan je vriendin Leila gevraagd.’’ ‘’oh ‘’ antwoordde ik kortaf.
    Dus ik zeg ‘’ sorry, maar me moeder roept, dus ik moet ophangen’’. ‘’ok’’ zei hij. En namen snel afscheid. Me moeder riep helemaal niet. Maar ik ken die hele gek niet, dus heb ook geen zin om daar mee te gaan praten.
    Ik vind dit echt niet leuk van Laila, zomaar me nummer geven aan jongens…zo ken ik haar helemaal niet.
    Morgen in de bus heeft ze me heel wat te vertellen, dacht ik woedend.

  4. #4
    ----hoi----

    Reacties
    398
    05-06-2002

    ewa, wat vinden jullie ervan?????
    doorgaan of beter stoppen ?

    Thallaaa
    xXx Sw33tn3ss

  5. #5
    ----hoi----

    Reacties
    398
    05-06-2002

    (((Hier weer een klein stukje)))

    Die morgen….

    ‘’Hey Sanae’’riep Laila toen ze me in de verte zag. We liepen naar elkaar toe, begroetten elkaar en stapte de bus in. ‘’ewa alles goed?’’ vroeg ze. ‘’ja, gaat wel lekker..’’.
    Ze merkte dat ik een beetje kortaf was, en vroeg dus ook of er wat was..
    Ik zei ‘’ nee niks.. alleen gister belde er een jongen’’.
    Zij deed alsof ze van niks wist en vroeg wie het was en of ie leuk enzo was..
    Ik : nee. Dat kan ik beter aan jou vragen.
    Ze begreep het even niet. Maar daarna antwoordde ze ‘’ ohhhh je bedoeld dat Said je heeft gebeld.’’ . ik zei geïrriteerd ’’ja’’.
    Dus toen zei ze ‘’ ja. Sorry.. echt waar, maar hij bleef de hele dag aandringen. Hij vond je een leuk meisje, en wilde hem niet teleurstellen..sorry’’
    ‘’geeft niks.. als je het maar niet nog een keer doet. Deze geef ik wel even een preek en dan rot ie op.. maar daarna is het genoeg. Nooit meer me nummer geven ja!!’’ zei ik op een boos/grappige manier’’ ze moest lachen.. en vertelde verder over haar vriendje.. hoe lief ie wel niet was.. blablabla

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    788
    16-06-2002

    Je moet nu wel verder vertellen, he
    Nooit in het midden van een verhaal stoppen
    Ik verheug me op de rest.

    xxxjes

  7. #7
    Medicine Woman

    Reacties
    664
    20-01-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door Sw33tn3ss
    ewa, wat vinden jullie ervan?????
    doorgaan of beter stoppen ?

    Thallaaa
    xXx Sw33tn3ss
    Ga gerust verder...heel leuk om te lezen.
    Intelligente mensen willen je niet beledigen, domme mensen kunnen je niet beledigen.

  8. #8
    ----hoi----

    Reacties
    398
    05-06-2002

    Op school aangekomen, was het zoals gewoonlijk van les naar les.
    Saai dus…. Het was pauze en dan gaan we altijd met z’n alle aan een grote tafel in de kantine.
    En kletsen, kletsen en kletsen. Totdat een leuke verzorgde jongen me vriendin aansprak. Ik had die jongen nooit gezien, maarja..ik was toch nooit echt bezig met jongens.. dus daar zal het wel van komen.
    Maar deze jongen viel me op, hij zag er goed uit. Ik dacht ‘’ agh ja.. al die players zien er altijd wel leuk uit. Ze willen natuurlijk aandacht van meiden.’’
    Laila keek mij aan en zei tegen hem dat ik Sanae heette. Ik keek natuurlijk beetje geschokt, ik had niet verwacht dat ze mij ging voorstellen aan zo een playertje.
    ‘’Said, dit is Sanae. Sanae dit is Said’’. ‘’dit was die jongen waaraan ik je nummer had gegeven..’’. ik wist wat ik moest antwoorden en zei maar een beetje ongeïnteresseerd ‘’ oh. Leuk’’.

    Later in de les zei ik tegen Laila : ‘’ moest dat nou?? Ik hoef die hele gozer niet hoor… hij mag me leuk vinden als hij dat wil. Maar ik vind hem niet leuk.. vertel hem dat maar’’.
    Me vriendin begon te lachen…’’ gek wijfje… zo erg is het toch ook weer niet’’. ‘’jawel’’zei ik. Iets te hard volgens mij, want de leraar werd al helemaal gek van ons. Laila moest toen nog een beetje lachen en dat was het druppeltje voor de meester dat de emmer deed overlopen.
    ‘’ERUIT!! Ik heb helemaal genoeg van jullie!!! Pauze is net geweest.. en jullie blijven maar kletsen. Allebei , hup eruit. Ga je maar melden…’’.
    Wij natuurlijk met een grote glimlach onze tassen inpakken en verdwijnen het lokaal uit.

    In de studieruimte zag ik Said zitten. Dus Laila zegt ‘’ hey. Daar heb je je liefje’’. Ik zei geïrriteerd ‘’ dat is me liefje niet!!!’’. En zij liep naar hem toe, dus ik erachter aan.
    ‘’hey dames’’ zei hij. Wij groette terug. ‘’ hebben jullie geen les?’’ vroeg hij. Laila antwoordde ‘’ nee, eruit gestuurd, we kletsen te veel. Sanae kon maar niet ophouden over jou’’. Ik vond echt niet leuk dat ze dit soort dingen zegt… dat haat ik echt altijd van dr. Ik werd natuurlijk een beetje rood. En zei tegen hem ‘’ ze lult hoor… zij kon maar niet over je ophouden…ze draait het om’’ en we lachten beetje met elkaar.

    ‘’maar we moeten gaan’’ zei ik, ‘’ nog even melden bij directie’’. ‘’ok, ik zie jullie nog wel’’ zei Said. Laila draaide zich al om.. ik keek nog beetje en hij gaf me een knipoogje. ‘’ agh.. versiertrucjes van meneertje’’ dacht ik bij mezelf..
    en we liepen naar de directie……….



    (bedankt voor jullie reactie''s trouwens... )
    thallaaa

    xXx Sw33tn3ss

  9. #9
    ----hoi----

    Reacties
    398
    05-06-2002

    ik hoop dat jullie het nog leuk vinden.... maar ik ga gewoon lekker door met me verhaal. ookal is het onboeiend

    (bij de directie)

    ‘’oh oh.. dames. Altijd weer dezelfde… ik word niet goed van jullie.
    Hier hebben jullie twee bezems en ga het hele schoolplein maar vegen.. totdat jullie klaar zijn is het wel 6 uur, dus veel plezier.
    ‘’shitt’’ dacht ik bij mezelf. Dit is wel beetje erge straf, meestal was het tafels even vegen in kantine ofzo.. maar dit. En ook nog eens hartstikke voorschut….
    Maarja, je kan moeilijk nee zeggen… dus wij doen het opgegeven werk netjes.
    Rond 4 uur kwam mevrouw de fries naar ons toe.
    ‘’nou meiden.. ik hoop dat jullie er iets van geleerd hebben, en laat het niet nog eens gebeuren. Hup naar huis jullie…’’ zei ze met een glimlachje.
    Wij natuurlijk blij… en richting huis.

    In de bus zag ik Said binnenkomen… ‘’oh nee, niet dat weer’’ dacht ik.
    Dus ik zeg al van tevoren tegen Laila ‘’ je houd je bek!!!! Anders word ik echt woedend, ok?’’
    Lachend zei ze ok.
    Hij begroette ons en kwam tegenover ons zitten. ‘’en hebben jullie leuk dagje gehad?’’ vroeg hij aan ons. Ik was stil, want ik weet dat Laila altijd wel antwoord geeft.
    Dus ze zegt ‘’ ja was netals altijd he.. saai’’. En hij moest lachen…. ‘’agh ja.. school is altijd saai, ik weet het’’.

    Laila moest al uitstappen en ik moest nog een halte wachten.. ik ging namelijk naar me tante, die woont iets verderop. Said woont vlak bij me tante.
    Daar zaten we dan.. het was stil, maar die onderbrak Said al snel.
    ‘’ewa.. mag ik je nog een keertje bellen, of ga je dan weer zo chagrijnig doen als die ene keer?’’.
    Ik antwoordde ‘’ moet je zelf weten…’’.
    Hij wist niet wat ie moest zeggen en was eventjes stil.
    ‘’ey’’ zegt hij ‘’ je moet niet denken dat ik playertje ben he… Laila heeft me verteld dat je dat over mij denkt.’’ ‘ahhhhhhhhh…’’ dacht ik bij mezelf. Wat is zij een trutje zeg… zomaar alles vertellen aan hem. Wat is dat voor vriendin!!
    ‘’nee, antwoordde ik, ‘’ dat denk ik ook niet hoor.. ‘’.
    ‘’oh oke.. gelukkig, want daar hou ik echt niet van. Als mensen wat over mij gaan denken, terwijl ze me niet eens kennen…’’.
    We kletsten nog een beetje over school enzo.. en toen moesten we uitstappen.
    We liepen een klein stukje samen… en toen zag ik een auto die me erg bekend voor kwam!!

    De auto reed langs, en ik keek wie er in zat en schrok me rot!!! Het was me neef!!!!!!!!
    Wehjoo…. Wat zal hij wel niet van me denken, nu ik met Said doe…..
    Ik was boos op mezelf, dat ik zomaar met jongens beetje wandel. ‘’oh neeeee.. straks denkt ie nog dat het me vriendje ofzo is’’.

    Thuis bij me tante aangekomen, was me moeder er al… en was al gezellig.
    Er kwam vanavond allemaal visite, dus wij waren er ook.
    Later op de avond moest ik even me telefoon uit me jaszak halen en kwam ik me neef op de gang tegen. ‘’hey..’’ zei hij.
    ‘’waar ken je said van’’ zei hij tegen me. Ik dacht ‘’ oh neee!!!.. hij kent hem ook nog… ‘’.
    ‘’hij zit gewoon bij me op school’’ antwoordde ik koeltjes.
    ‘’oh, en daarom moeten jullie samen lopen? Ik loop ook niet met me hele school naar huis hoor..’’.
    ik vond dat maar een domme opmerking en antwoordde chagrijnig ‘’ je bent me vader of iets niet hoor… en ik maak zelf nog wel uit met wie ik loop. Ik ben echt niet dom!’’
    ‘’nee joh geintje’’ zei me neef. ‘’ ik weet dat Said een goeie jongen is… dus zo erg is het niet’’.
    Ik was opgelucht dat hij dat dacht… en we lachte nog wat en liepen samen de huiskamer van me tante weer binnen……..



    Thallaaaaaa
    xXx Sw33tn3ss

  10. #10
    Everyone has a limit!

    Reacties
    226
    15-08-2002

    hey hey, ik begin er net in te komen en dan stop je!!!!!!!
    Wil je alsjeblieft doorgaan met schrijven. Het is echt een leuk stukje. Alvast bedankt.
    Kusjes riffia

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    76
    26-08-2002

    hey meid echt leuk geschreven wollah
    maar laat ons niet te lang wachten oke

    bousta fatmake

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    255
    02-06-2002

    please maak snel een vervolg.............
    kuss Nadia

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    4.464
    08-07-2002

    het is echt een mooi verhaal dus ga pleaseeeeeeeeeee verderrrr

    ******hasna******

  14. #14
    Bijna Lid

    Reacties
    403
    19-02-2002

    Zeker boeiend verhaal ga nou gauw verder!!!!!!!!!!!!!

  15. #15
    ----hoi----

    Reacties
    398
    05-06-2002

    Haloo.. dank jullie wel voor jullie reacties.
    ik heb lang niet meer aan dit verhaaln gewerkt, maar ik zal proberen een vervolgje te maken..

    xx Sw33tn3ss