1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    1.769
    22-05-2002

    Niet weer O V E R . . . . . .

    Tja,

    Waar zal ik eens beginnen.... ik ga jullie een verhaaltje vertellen. Het is niet lang, maar het komt o zo vaak voor.

    Het is alweer juni. Je hoort zo af en toe dat er iemand geslaagd is voor zijn examens. "En, ga je dit jaar nog naar maruecos?" hoor je hier een daar. Het is de meest gestelde vraag van deze periode. Iedereen is dan ook op zijn best. Men wordt vriendelijker... straalt meer... jullie kennen het wel.

    Maar ja, niet iedereen mag zich geprezen voelen door met die 6 ontspannen weekjes zon, zee en familie. Net zoals een meisje. Sheefah heet ze.

    Sheefah is een leuke spontane meid, die haar babbeltje klaar heeft en bovendien niet eens zo slecht eruit ziet als ze zelf meestal denkt. Sheefah zit niet meer op school. Ze werkt. Waar? Op Schiphol.

    Ze is nu al een tijdje bezig geweest met een cursus om op Schiphol te gaan werken voor de functie van grondstewardess. Ze heeft daar gesolliciteerd omdat ze het erg leuk vindt om met mensen van verschillende landen met verschillende culturen in contact te komen (ze had ook op de zwarte markt kunnen gaan werken, maar toch... ).

    Na een paar weken is het zover. Sheefah gaat aan het echte werk beginnen. Ze mag mensen in gaan checken. De eerste paar dagen zijn zo leuk! Ze komt elke avond thuis met een leuk verhaal, want ze maakt elke dag weer wat anders mee.

    Op een zonnige vrijdag is Sheefah weer lekker aan het werk. Ze wordt gestuurd naar de balie van Royal Air Maroc. Ze mag mensen in gaan checken die naar vlucht hebben geboekt met TANGER als bestemming. Sheefah heeft er erg zin in om mensen in te checken die WEL naar hun thuisland gaan, want zij gaat dit jaar neit op vakantie.

    Maar ja, al snel is die enthousiasme overgenomen door irritatie. Niet weer O V E R B A G A G E denkt Sheefah.



    Ik hoop dat jullie begrijpen waar ik met dit verhaal naartoe wil. WAAROM HEBBEN MAROKKANEN ALTIJD (lees: DIMA DIMA) OVERBAGAGE?

    Weet je wat ik dan niet begrijp? Waarom moet je amandelen meenemen naar Marokko? Waarom neem je suiker mee? Waarom moeten er pampers mee? Hebben we in Marokko geen amandelen? Geen suiker? Geen pampers? Wel eens gehoord van de MARJANE???

    Oua3ibadallah!!! Het is echt om helemaal gek van te worden! En dan mag je bij Royal zelfs 35 kg meenemen en nog presteren we het om boven die 35 kg te komen!

    Ik ben echt benieuwd hoe jullie hier over denken!

    Koezies,
    Ba

    [glow=black]

    Gatar fel Matar...

    Want ik ga naar QATAR!

    [/glow]


  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    5
    04-03-2002

    Ahlan,

    Zeer herkenbaar.

    Trouwens dan moet je de reacties eens meemaken als iemand ze dan verteld dat ze 20 kilo overbaggage hebben. Maar om ze tegenmoet te komen ze maar 10 kilo extra hoeven te betalen........ oh.. oh..

    De verwensingen die je naar je hoofd geslingerd krijgt...

    Maar men heeft niet in de gaten dat als iedereen gewoon maar extra baggage mee neemt het de vliegveiligheid in gevaar brengt. Want het moment waarop de vlieger beslist om het vliegtuig de lucht in te "trekken" is mede afhankelijk van het totale gewicht aan boord. Dus als iedereen maar extra's mee neemt dan kon het wel eens fout aflopen....

    Ook het begrip handbaggage zorgt wel eens voor "aparte" taferelen...

    Salaam.
    Mijn smaak is heel eenvoudig....... ik hou alleen van het allerbeste...

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    1.769
    22-05-2002

    Dat zeker!!!! Men begrijpt het niet dat handbagage niet zwaarder mag wegen dan 5 kg. En als je dan zo'n koffertje weigert van 18 kg, aouiliiieeee, dan worden ze helemaal gek! Want waarom doen we zo moeilijk en wie ben ik om te beslissen dat dat koffertje niet mee mag in de handbagage!

    Echt erg, gewoon!

    [glow=black]

    Gatar fel Matar...

    Want ik ga naar QATAR!

    [/glow]


  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    5
    04-03-2002

    Inderdaad...

    Normaal gesproken als het er een of twee personen zijn die iets van over gewicht hebben dan kun je nog wel eens iets over het hoofd zien.... er is dan wel altijd iemand die iets minder baggage bij zich heeft...

    Alleen als je de rijen voor de incheck ziet staan..... dan vrees ik altijd het ergste....

    En owee als je iemand moet gaan uitleggen dat een koffer geen hand-baggage is.... en dat een koffer niet in de overhead bins passen. Dan antwoord hij of zij doodleuk dan plaats ik hem wel bij mijn voeten...

    Hahahha... leuk toch..??

    Salaam
    Mijn smaak is heel eenvoudig....... ik hou alleen van het allerbeste...

  5. #5
    AlLaHoMa DaMiR ElJaHoUd!!

    Reacties
    779
    06-01-2003

    Hahahahahaahhaahahahahahahahah
    hahahahahahahahahahahahahahahha
    ahahahahahahahahahahahahahahahaha

    Ik ging helemaal Nokkie

  6. #6
    Stilte.......

    Reacties
    2.105
    21-08-2002

    MVC Premium MVC Premium
    ahhahahaha


    hahahahha


    het is wel waar jah
    "En van zijn Tekenen zijn de Nacht en de Dag en de Zon en de Maan. Kniel niet voor de zon of de maan, maar Kniel voor Allah Die hen Geschapen heeft, als jullie Hem (echt) Aanbidden" {41:37}

    Onze Heer, wij hebben onzelf Onrecht aangedaan! Als U ons niet Vergeeft en ons Uw Ganade niet schenkt, Behoren wij zekers tot de Verliezers.......**

    OemAisha_ElIraq


  7. #7
    'Makkah & Madinah'`

    Reacties
    1.065
    17-01-2003

    hahahahaahahhahahhahahahahhaha Of degenen die met waggie gaan nemen meubilair, koelkasten, ovens, tapijten enz mee..

    haha toen we een keer op de Marokkaanse douane stonden te wachten zagen we voor ons een oranje busje met sta7 van wel 4 meter hoog. Omdat de douane moest controleren enzo moesten ze hun hele stah uit mekaar halen en raas wat er allemaal onder dat oranje 'doek' zat??














    TOILETPAPIER!!!!! hjahahahaha..
    Onze Heer daalt iedere nacht af tot de hemel van de aarde, als het laatste derde deel van de nacht aanbreekt zegt Hij:''Wie zegt er een gebed voor Mij dat ik mag beantwoorden? Wie vraagt Mij iets wat ik hem kan geven? Wie vraagt er om vergiffenis zodat ik hem kan vergeven ?''

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    524
    13-11-2002

    Ik weet van niks...Ik ben onschuldig men

    Kizz Kizz SofSof
    © 2006 Bledder

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    4.464
    08-07-2002

    zo is egt erg wat de marokkanen wel niet meenemen
    vorige zomer ging ik met het vliegtuig we ginge zo de bagage wegen
    zate voor ons nog een paar personen
    en opeens ging die computer daar kapot
    en weetje hoe dat kwam
    die mense hadden een hele verroeste boormachine meegenomen
    egt gek kunne mense zijn joh

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    1.073
    09-01-2003

    Origineel gepost door hasna_the_best
    zo is egt erg wat de marokkanen wel niet meenemen
    vorige zomer ging ik met het vliegtuig we ginge zo de bagage wegen
    zate voor ons nog een paar personen
    en opeens ging die computer daar kapot
    en weetje hoe dat kwam
    die mense hadden een hele verroeste boormachine meegenomen
    egt gek kunne mense zijn joh


    :melig: :melig: :melig:

  11. #11
    Mimimomammimi

    Reacties
    19.838
    30-09-2005

    MVC Premium MVC Premium
    ;;__Oewp!
    F.Zohra