1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    18
    02-06-2003

    Waarom Bruidschat?????????

    MENSEN IK BEN ZELF GETROUWD ...MAAR VRAAG ME NOG STEEDS AF WAAROM DIE BRUIDSCHAT???JE DEELT TENSLOTTE ALLES MET ELKAAR....EN ALS JE EEN ONTMAAGDE MEID TREFT DIE JE NEEMT ZOALS ZE IS?????????? WEET IEMAND HIER EEN ANTWOORD OP?????LIEFS TARIK
    PRAATJES VULLEN GEEN GAATJES..

  2. #2
    Bijna Lid

    Reacties
    1.006
    05-12-2002

    een bruidschat is eigenlijk jouw waarde

    jij moet laten zien dat je echt om diegene geeft door middel van een bruidschat kun je dat laten zien

    dat ze veel waard is voor je etc.

    en de mensen moeten dat ook zien


  3. #3
    The Classy One..

    Reacties
    7.090
    25-02-2003

    Euh Merjama...Volgens mij heb je het verkeerd meid..
    De bruidsschat is meer ter onderhouding voor de vrouw als haar man er niet meer is...Zoiets was het meer...
    Weet t ook nie 100%
    Maar ik had hier ergens een boek staan hierover..Alleen ben ik te om nu even te kijken..

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    1.546
    31-03-2003

    BRUIDSCHAT IS ONTSTAAN ALS EEN TRADIETIE IN DE ISLAM DIE VERPLICHT IS MAAR MENSEN MAKEN ER NU ZO`N BLABLA OVER DAT JE DUIZENDEN MOET BETALEN EN ZO MAAR DIT IS ONZIN.
    GEEN PRIVE MAIL VAN MANNEN AUB!!!!

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    82
    12-06-2003

    Origineel gepost door meryema
    een bruidschat is eigenlijk jouw waarde

    jij moet laten zien dat je echt om diegene geeft door middel van een bruidschat kun je dat laten zien

    dat ze veel waard is voor je etc.

    en de mensen moeten dat ook zien

    Salamu 3lykoum,
    de mensen moeten het ook zien??
    ben ik het niet mee eens..
    bruidsschat.. is iets waar een vrouw op terug kan vallen zoals ik iemand al zag schrijven,
    het hoeft geen duizende eurotjus te zijn.
    je kan ook zeggen als vrouw.. ik wil dat je mij de quran leert
    zodat ik mijn kinderen islamitisch kan opvoeden bijvoorbeeld.

    het hoeft dus geen berg geld te zijn.
    tegenwoordig hangen mensen een prijskaartje aan hun nek nog een wonder dat ze geen alarmlabel aan hun oor hebben.

    ma3a salama,
    fatima

  6. #6
    Bijna Lid

    Reacties
    1.006
    05-12-2002

    okey meisjes k weet ook niet verder

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    1.938
    04-06-2003

    Origineel gepost door crybaby
    BRUIDSCHAT IS ONTSTAAN ALS EEN TRADIETIE IN DE ISLAM DIE VERPLICHT IS MAAR MENSEN MAKEN ER NU ZO`N BLABLA OVER DAT JE DUIZENDEN MOET BETALEN EN ZO MAAR DIT IS ONZIN.
    De bruidsschat staat vermeld in de Koran (soerat Anisaa: 'en geef de vrouwen hun bruidsschat'). Dus echt geen traditie. Maar duizenden euro's is absoluut overdreven. In de tijd van de profeet (vzmh) kon men ook een soerat uit de Koran reciteren ipv geld geven (de armen).

  8. #8
    Mama van 2 schatjes.

    Reacties
    9.388
    14-01-2003

    Sallaam, groot gelijk Miss_Magrebia, ben het weer eens met je hahahahaha. maar effe sereius, ik vind tegenwoordig ook belachelijk hoeveel meiden vragen aan hun man, dan denk ik bij me zelf van hallo hou van zijn geld of van hem??????????????????



    Wa Sallaam Alikoum

  9. #9
    Mama van 2 schatjes.

    Reacties
    9.388
    14-01-2003

    hahahahahhaah miss_Magrebia, ja onderhandelen zijn de marokkanen echt heel goed in hoor. Maar hamdoulillah ik hoef niet te weten hoeveel me man voor me gegeven heeft hoor. Als je maar gelukkig leeft met je partner is veel belangrijker en als hij maar een goeie praktiserende moslim is, dat is veel belangrijker dan geld.



    Wa Sallaam Alikoum

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    1.938
    04-06-2003

    Origineel gepost door Miss_Magrebia
    Tegenwoordig hoor je de gekste bedragen, het lijkt net of je wordt gekocht! Gelukkig is mijn vader geen "onderhandelaar", ik zie het echt al hellemaal voor me:


    € 10.000,
    nee €5.000
    € 7.000
    nee nog steeds te hoog, ze is al 23 jaar
    € 6.500
    € nee 5.000 laagtse prijs!
    oke € 5000 verkocht!!

    Ieder man die zo'n bedrag gaat neertellen is ZIELIG (ik heb medelijden met hem). Nooit meer dan 2000 € neertellen!!

  11. #11
    The Classy One..

    Reacties
    7.090
    25-02-2003

    Origineel gepost door Miss_Magrebia
    Tegenwoordig hoor je de gekste bedragen, het lijkt net of je wordt gekocht! Gelukkig is mijn vader geen "onderhandelaar", ik zie het echt al hellemaal voor me:


    € 10.000,
    nee €5.000
    € 7.000
    nee nog steeds te hoog, ze is al 23 jaar
    € 6.500
    € nee 5.000 laagtse prijs!
    oke € 5000 verkocht!!

    Hahhahahaha Sista...Ik geef je helemaal 100% gelijk!!!