1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    369
    20-04-2003

    Origineel gepost door Desiree_H
    Serieuze vragen ..

    Tot mijn 32e heb ik nooit een moslims van dichtbij gezien, zoiets van: maanmannetjes, indianen, chinezen, moslims.

    Maar ja, nu heb ik een marokkaanse vriend, dus nu ken ik nu ook moslims. Sommige dingen vind ik heel mooi aan het marokkaanse/moslim leven. Ik vind het bijv. mooi om te zien hoe in marokko allerlei mensen op straat de boel de boel laten, en allemaal samen, de moskee inlopen om te bidden. Dan denk ik: ik hou van God.

    Maar het wordt niks hoor, ik als moslima !! En niet omdat mijn man de baas over me zou zijn als ik met hem getrouwd ben, daar heb ik 'm op uitgezocht, dat die schat wat mij betreft best de baas mag zijn.

    Maar dat al die andere -tig moslimmannen dan menen dat ze ook iets over me te zeggen hebben en als een soort botte hollanders mij te pas en te onpas zouden gaan vertellen wat ik wel en niet behoor te doen als moslimvrouw. Ik word al allergisch als ik er aan denk !!!

    (mijn a.s. schoonmoeder ligt het niet aan hoor, ze is erg lief, ook al versta ik geen woord van wat ze zegt ... ).
    Beste meid,

    Wie zegt dat als je moslima bent, dat dan je man de baas over je is??? want dat is helemaal niet zo, in de Islam is een vrouw en een man gelijk aan elkaar. En die andere -tig moslimmannen, hebben niks over jou te zegge, en daar moet je ook niks van aantrekken, de enige waar je gehoor aan moet geven is Allah swt, zolang jij weet dat je een goede moslimma bent, maakt het niks uit, wat die andere mannen over je denken, zolang Allah swt maar tevreden over je is. En ik denk dat andere daar ook bewondering voor zullen hebben, je hebt heel veel moslims die zich moslim noemen, maar die dat eigelijk helemaal niet zijn, zolang het zich niet uit in Daden, en Aanbidding voor Allah swt. En Allah zal ook heel tevreden, en blij zijn, met jou, als je een moslima wordt, dan zal er nog een goede ziel erbij komen in het Paradijs. Hoe meer zielen, hoe meer vreugde..Je zult er duizend maal, misschien wel meer, voor beloond worden Insch"Allah. Alleen Allah weet, wat de beloningen zijn. Het is jou keuze, het Paradijs ligt aan je voeten, als je wilt.

    Groetjes

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    164
    17-06-2003

    Origineel gepost door BeautifulLady
    Beste meid,

    Wie zegt dat als je moslima bent, dat dan je man de baas over je is??? want dat is helemaal niet zo, in de Islam is een vrouw en een man gelijk aan elkaar. En die andere -tig moslimmannen, hebben niks over jou te zegge, en daar moet je ook niks van aantrekken, de enige waar je gehoor aan moet geven is Allah swt, zolang jij weet dat je een goede moslimma bent, maakt het niks uit, wat die andere mannen over je denken, zolang Allah swt maar tevreden over je is. En ik denk dat andere daar ook bewondering voor zullen hebben, je hebt heel veel moslims die zich moslim noemen, maar die dat eigelijk helemaal niet zijn, zolang het zich niet uit in Daden, en Aanbidding voor Allah swt. En Allah zal ook heel tevreden, en blij zijn, met jou, als je een moslima wordt, dan zal er nog een goede ziel erbij komen in het Paradijs. Hoe meer zielen, hoe meer vreugde..Je zult er duizend maal, misschien wel meer, voor beloond worden Insch"Allah. Alleen Allah weet, wat de beloningen zijn. Het is jou keuze, het Paradijs ligt aan je voeten, als je wilt.
    Groetjes

    In de islam als geloof is misschien wel niet de man de baas, maar in de doorsnee islamitische maatschappij wel hoor. Toch ????
    Islam is dus eigenlijk girlpowerrrr. Nou, dat is dan een extra positief punt !!
    Maarrrrrre, het is toch beter om goed te willen doen, omdat je een goed mens wil zijn en niet omdat je het paradijs hoopt te verdienen ??
    Strikvraag !!!!

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    164
    17-06-2003

    Origineel gepost door achmad
    tot je 32 ste heb je nooit een moslim gezien, hahaha, of je bedoelt 12 of je bedoelt nu nog steeds niet.
    waar kom jij vandaan dan mars ofzo?
    als dit wat je geschreven hebt je zo echt bedoelt, heb je wel een heel achterlijk beeld van de islam, een echte pim beeld zal ik maar zeggen.

    jij mag echt wel eens je vriend zijn cultuur en geloof gaan leren, dan begrijp je het misschien. echt een hollands beeld van islam heb jij: cultuur, cultuur en cultuur
    Het is mij een raadsel waar jij vandaan hebt gehaald dat ik een achterlijk beeld van de islam heb. Ik lees hier op internet stapels verhalen over meiden (en jongens) die in het nauw worden gebracht door hun ouders als het over trouwen en partners gaat, en dat families zich er tot in hoge mate mee bemoeien, en ik vraag me dan af in hoeverre dat allemaal 'islam' en 'cultuur' is. Persoonlijk vind ik dat redelijk normaal. Als je met achterlijk bedoeld: je weet er niet heel veel van. Inderdaad, zou heel goed kunnen. Maar een beetje genuanceerder woord dan achterlijk lijkt me dan een stk vriendelijker .

    En wat heeft Pim hier toch mee te maken ?

    Vanaf mijn 32e ken ik moslims (uit marokko), ik ben nu 33 (geboren in 1970, ik snap je niet helemaal ...wat het rekenkundige probleem hier is).
    En ik kom niet van mars, gewoon uit een dorpje in noord-holland. En daar woonden 0.0% moslims. Alleen maar hollanders, hollanders, en een paar mensen uit suriname (zeg maar 10 van de 5000).
    Kan ik verder weinig aan doen hoor, dat ik daar geboren ben. En in mijn studentenflat en studie: 0.0% moslims. Op mijn werk: 0.0% moslims.
    Ikke kan het ook niet helpen. En ik ben niet uniek: er zijn heeeel veeeel mensen zoals ik hier in NL opgegroeid, met 0.0% moslims gekend te hebben. Als je in een dorp opgroeit, zijn ze er gewoon niet.
    Sinds ik in amsterdam woon, zie ik ze wel, maar ken ik ze niet en spreek ik ze niet. Maar misschien komt dat nog.

    Kan ik allemaal weinig aan doen hoor !! Zijn gewoon de feiten.

    Ik ken mijn vriend heel erg goed: hij is boos op de islam, boos op zijn cultuur, boos op zijn vader, boos op zijn moeder. Maar hij houdt heel veel van marokko, en van de rest van de familie.
    Dus als ik van hem moet leren over de islam ... wordt het errug negatief. Dat probeer ik nou hier een beetje te leren, van jullie !!!!!

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    369
    20-04-2003

    Origineel gepost door Desiree_H
    In de islam als geloof is misschien wel niet de man de baas, maar in de doorsnee islamitische maatschappij wel hoor. Toch ????
    Islam is dus eigenlijk girlpowerrrr. Nou, dat is dan een extra positief punt !!
    Maarrrrrre, het is toch beter om goed te willen doen, omdat je een goed mens wil zijn en niet omdat je het paradijs hoopt te verdienen ??
    Strikvraag !!!!
    Ja natuurlijk moet je een goede mens zijn, dat zowiezo, maar dit leven is niet voor eeuwig, en je moet in dit leven, aan je volgende leven werken, waar het leven voor eeuwig is. En een plekje in het Paradijs, moet je verdienen. Zie dit leven als een soort examen, ben je geslaagd, dan ga je naar het Paradijs, ben je gezakt, dan is je lot..de Hel, alleen Allah weet dit natuurlijk het beste.

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    164
    17-06-2003

    Origineel gepost door Schmausi
    En wat doen we met de grote meerderheid die er tussen in zit.

    Dat Sjatan Hoesein en Bin Laden in de hel komen oké (hoewel alleen god dat weet), maar hoeveel mensen proberen wel maar mislukken daar in, ook deze mensen zullen in het paradijs komen, maar zij zullen daar wellicht niet met God/Allah regeren.

    In de Islam en (vroeger) ook in het orhodoxe (roomse) christendom, ging je wel erg snel naar de hel.

    Dit gegeven door die schattige nonnetjes ingefluisterd heeft het leven van mijn moeder ongelovelijk vergald, terwijl ze van nature zo'n vrolijk schepsel was.
    Ja hel en verdoemenis, emotionele chantage en bangmakerij: waren ze vroeger in de kerk soms errug goed in.
    Maar ja, wat Allah/God met al die mensen aan wil: weet ik niet hoor !!

  6. #36
    SalafiRanger

    Reacties
    4.060
    05-05-2002

    Idriss ookal hier ?

    Origineel gepost door Schmausi
    Aisha’s verheerlijking.


    Nee hoor ik vind het helemaal niet erg dat Mohammed mij nog voor m’n tiende tot vrouw genomen heeft.
    OK. het was best wel een beetje vroeg, maar geestelijk was ik al zo volwassen dat het helemaal geen probleem voor mij was als kind.

    Later heeft mij dat zeker ook geen windeieren gelegd, vanwege de strijd en oorlogen die ik als veldheerster heb mogen voeren tegen de ongelovigen.

    Dat M later nog een aantal vrouwen heeft gehuwd deerde mij helemaal niet. Hij had dat gewoon nodig, nog wat extra vrouwen om z’n “geestelijke” gerief te halen, bidden is ook niet alles.

    Jalouzie ?, nee, wel kwaadheid en verbittering maar dat heb ik voor Allah stijdlustig kunnen invullen.

    De vrede en zege van Allah zij met jullie.
    Ha Idris, weer zieltjes aan het winnen ?

    Ga eens naar www.zieltjeswinnen.org of www.kruisvaarder.nl....

    Kun jij aub een hadieth geven of Koran vers dat Mohammed vrede zij met hem deze leeftijd als regel invoerde en nog liever een bron waarin staat dat zijn metgellen vrede zij met hem dit als regel invoerden...

    Geestelijke rijpheid verschilt per tijd,klimaat en samenleving.....

    Lichamelijke rijpheid ook......

    Wat zegt de Bijbel over een begin huwelijkse leeftijd?

    Elke levensopvatting c.q. religie ?

    Dag...
    Sura 4: 115. En hij, die zich tegen de boodschapper verzet nadat diens leiding hem duidelijk is geworden en die een andere weg dan die der gelovigen volgt, Wij zullen hem laten volgen wat hij wil en Wij zullen hem in de hel werpen. Dat is een kwade bestemming.
    http://www.troid.org/audio/speakers/

  7. #37
    SalafiRanger

    Reacties
    4.060
    05-05-2002

    Origineel gepost door Desiree_H
    Allaah weet alles. Hij weet wat gebeurd is en wat gebeuren zal.
    Allaah heeft alles wat gebeurd is en zal gebeuren tot de Dag des Oordeels, opgetekend.
    Alles wat Allaah wil gebeurt en alles wat Hij niet wil gebeurt niet.
    Allaah is de Schepper van alles (dus van zowel het goede als het kwade).

    Hi guys (and girls), hier even een bijdehante niet-moslim. Gezien het bovenstaande, heeft Allah dus voorbestemd dat ik GEEN MOSLIM BEN !!!!

    Dussssssss ..
    Nee, Allah weet alles en wat gebeurt is en zal gebeuren. Dit wist hij Verheven en verheerlijkt zij Hij al voordat hij tijd en plaats schiep. Eerst was alleen Hij er en niets met Hem de Verheven de verheerlijkte....

    Alles wat Allaah wil gebeurt en alles wat Hij niet wil gebeurt niet.

    Allah de Verhene heeft de mens zintuigen en verstand gegeven en is de Rechtvaardige....Jij als mense hebt zelf de kans om te handelen en te kiezen....Als jij kiest om op 1:00 precies te gaan bidden dan wist Allah dit al voordat jij dit ging doen, maar ging je slapen dan wist Hij het ook....

    Jij vergelijkt Allah met Zijn schepping dat is een fout uitgangspunt....

    De voorbestemming staat vast bij Allah, maar wij als mens kunnen goede daden doen en werken om goed terecht te komen...Dit veranderd niets aan de Alwetendheid van Allah en Zijn kennis, maar aangezien Hij de Schepper is van alles, wist hij al voordat Hij alles schiep hoe alles zou lopen, Zijn Barmhartigheid geeft ons mensen een kans zelf te handelen...

    Ik hoop dat je dit wilt overpeinsen...

    Mvg Ridouan....
    Sura 4: 115. En hij, die zich tegen de boodschapper verzet nadat diens leiding hem duidelijk is geworden en die een andere weg dan die der gelovigen volgt, Wij zullen hem laten volgen wat hij wil en Wij zullen hem in de hel werpen. Dat is een kwade bestemming.
    http://www.troid.org/audio/speakers/

  8. #38
    SalafiRanger

    Reacties
    4.060
    05-05-2002

    Origineel gepost door Schmausi
    [B]Islam bevat alle goede zaken die andere religies niet bevatten. Uitblinkend op de andere religies omdat deze geschikt is voor elke tijdperk, plaats en volk.

    Nou, nou

    Voor sommige interpretatoren pleegt dit geloof wel erg zwart en bloedig uit te pakken.

    Ik ken geen groot geloof met zoveel gruwelijke uitwassen.

    Het is geen reclame dat die aanbeden God/Allah dat allemaal toelaat terwijl diegene die het allemaal niet zo zeker weten, steeds de dupe worden van de geloofsgekken.


    Als de Islam zo hoogstaand is, waar komen dan al die bloederige exessen in de naam van Allah vandaan.

    Arhaba, (afschrikken) is een woord dat veel gebezigd wordt in de Koran !
    Ja, logisch waarvoor zijn er anders orderdiensten ....Weleens gehoord van leger ? Politie etc ?
    Sura 4: 115. En hij, die zich tegen de boodschapper verzet nadat diens leiding hem duidelijk is geworden en die een andere weg dan die der gelovigen volgt, Wij zullen hem laten volgen wat hij wil en Wij zullen hem in de hel werpen. Dat is een kwade bestemming.
    http://www.troid.org/audio/speakers/

  9. #39
    SalafiRanger

    Reacties
    4.060
    05-05-2002

    Origineel gepost door Schmausi
    Weet je wat ik zo raar vind.

    God accepteert je alleen maar als je goede daden heb gepleegd in dit leven.

    Waarom accepteren wij eigenlijk een God die onschuldige mensen laat lijden in dit leven.

    God eist vanalles van ons maar wij hoeven eigenlijk niks van hem te eisen.

    AllaH, is groot hoor je dan als er weer iets verschrikkelijks gebeurd is.

    Mensen zijn rare wezens !
    Waarom accepteer jij niet dat er op de Dag des Oordeels niets verborgen kan en zal blijven.....Iedereen krijgt zijn of haar recht....

    Als atheist geloof je dat alles stopt...Leuk dan, je bent heel je leven mishandeld en plop alles is afgelopen, nee dat is rechtvaardig....

    We hoeven niets van God te eisen nee, de zuurstof is dat genoeg ? Of de zwaartekr8 ? De grond waarop je loopt ? Voedsel kortom alles.....

    Mensen leven de geboden van God niet na en Hij is de schuldige ? wat een onrecht !!!!!

    Dag Idriss
    Sura 4: 115. En hij, die zich tegen de boodschapper verzet nadat diens leiding hem duidelijk is geworden en die een andere weg dan die der gelovigen volgt, Wij zullen hem laten volgen wat hij wil en Wij zullen hem in de hel werpen. Dat is een kwade bestemming.
    http://www.troid.org/audio/speakers/

  10. #40
    SalafiRanger

    Reacties
    4.060
    05-05-2002

    De vraag komen ongelovigen in de Hel...?

    Kijk de ra7ma van Allah swt:

    Link:

    http://63.175.194.25/index.php?ln=e...&QR=10134&dgn=3

    Question #10134: Ruling on those who are not reached by the call of Islam

    Question:


    Will the people living in the remotest places on earth like the rainforests or the south pole, go to hell or heaven, the case being that they never encountered anyone or prophet, who has told them about Allah and Islam ?


    Answer:

    Praise be to Allaah.

    The best scholarly opinion concerning this type of people is that they will be put to the test on the Day of Resurrection. Whoever obeys will enter Paradise and whoever disobeys will enter Hell, because Allaah says (interpretation of the meaning):

    “And We never punish until We have sent a Messenger (to give warning)” [al-Israa’ 17:15]

    Majmoo’ Fataawa al-Shaykh Ibn Baaz (may Allaah have mercy on him), 1/456 (www.islam-qa.com)


    En link:

    http://63.175.194.25/index.php?ln=e...e&QR=1244&dgn=3

    Question #1244: The fate of kuffaar who did not hear the message of Islam

    Question:

    Someone has asked me this question (she is about to
    become a muslimah). Her statement: 'A lot of others will never meet a Muslim in person. Will they be held responsible for their ignorance? What exactly does this mean: "After the revelation of the Quran who ever receives this message & does not abide by it is a non-believer"?
    i. Who is considered to have received the message?
    ii. Isn't it possible for people to have not received the message even though the Quran is in existence?'

    Answer:

    Praise be to Allaah.

    It is part of the justice of Allaah that He does not punish any people until He has first sent a warning to them and unless there is evidence against them. Allaah does not treat anybody unfairly. Allaah says (interpretation of the meaning): “… And We never punish until We have sent a Messenger (to give warning).” [al-Israa’ 17:15].

    In his tafseer (commentary) on this aayah, Ibn Katheer (may Allaah have mercy on him) said: “These words, ‘…And We never punish until We have sent a Messenger (to give warning)’ tell us of the justice of Allaah, may He be exalted, and that He does not punish anyone until after He has established evidence against him by sending a Messenger to him. This is like the aayat (interpretation of the meaning): ‘… Every time a group is cast therein [into Hell], its keeper will ask, “Did no warner come to you?” They will say, “Yes indeed; a warner did come to us, but we belied him and said: ‘Allaah never sent down anything (of revelation), you are only in great error.’”’ [al-Mulk 67:8] and: ‘And those who disbelieved will be driven to Hell in groups, till, when they reach it, the gates thereof will be opened (suddenly like a prison at the arrival of its prisoners). And its keepers will say, “Did not the Messengers come to you from yourselves, - reciting to you the Verses of your Lord, and warning you of the Meeting of this Day of yours?” They will say: “Yes, but the Word of torment has been justified against the disbelievers!”’ [al-Zumar 39:71]…”

    A person who has never heard of Islam or the Prophet SAWS (peace and blessings of Allaah be upon him), and who has never heard the message in its correct and true form, will not be punished by Allaah if he dies in a state of kufr (disbelief). If it were asked what his fate will be, the answer will be that Allaah will test him on the Day of Resurrection: if he obeys, he will enter Paradise and if he disobeys he will enter Hell. The evidence (daleel) for this is the hadeeth of al-Aswad ibn Saree’, who reported that the Prophet of Allaah SAWS (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “There are four (who will protest) to Allaah on the Day of Resurrection: the deaf man who never heard anything, the insane man, the very old man, and the man who died during the fatrah (the interval between the time of ‘Eesaa (Jesus, upon whom be peace) and the time of Muhammad SAWS (peace and blessings of Allaah be upon him)). The deaf man will say, ‘O Lord, Islam came but I never heard anything.’ The insane man will say, ‘O Lord, Islam came but the children ran after me and threw stones at me.’ The very old man will say, ‘O Lord, Islam came but I did not understand anything.’ The man who died during the fatrah will say, ‘O Lord, no Messenger from You came to me.’ He will accept their promises of obedience, then word will be sent to them to enter the Fire. By the One in Whose hand is the soul of Muhammad, if they enter it, it will be cool and safe for them.”

    According to another report, he said: “Whoever enters it, it will be cool and safe for him, and whoever does not enter it will be dragged to it.” (The hadeeth was reported by Imaam Ahmad and Ibn Hibbaan, and deemed saheeh by al-Albaani, Saheeh al-Jaami’, 881).

    Everyone who hears the message of Islam in a sound and correct form (and rejects it), will have evidence aginst him. Whoever dies without having heard the message, or having heard it in a distorted form, then his case is in the hands of Allaah. Allaah knows best about His creation, and He will never treat anyone unfairly. And Allaah is All-Seer of His slaves.

    Islam Q&A
    Sheikh Muhammed Salih Al-Munajjid (www.islam-qa.com)

    Moge Allah swt ons leiden
    Sura 4: 115. En hij, die zich tegen de boodschapper verzet nadat diens leiding hem duidelijk is geworden en die een andere weg dan die der gelovigen volgt, Wij zullen hem laten volgen wat hij wil en Wij zullen hem in de hel werpen. Dat is een kwade bestemming.
    http://www.troid.org/audio/speakers/