1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    11
    02-06-2002

    Dit is een waar gebeurd verhaal, de koran redt je overal!

    Salaam broeders en zusters

    Dit is een waargebeurd verhaal in België.
    Een Arabische (islamitisch) meisje ging op een dag naar een feest bij haar vriendinnen. Ze bleef er tot dat ze klok slag 24.00 uur hoorde.
    Ze realiseerde dat het laat is geworden en wilde naar huis gaan, dat is ver van waar ze zit.
    Ze is geraadpleegd om met de bus naar huis te gaan hoewel de trein sneller is (hier komt de 'traditie' van de westerlingen weer naar boven, want bij ons is ((was!!!)) gewwon zelf wegbrengen!!!!
    Maar zoals jullie weten alle stations zitten vol met criminelen en moordenaars en zeker op dat tijdstip.
    Daar aangekomen probeerde ze rustig te blijven, en probeerde ze haarzelf te overtuigen dat er niets zal gebeuren. Dat meisje was een NIET gepractiserende moslim. Zij koos ervoor om met de trein te gaan omdat die sneller is.
    Toen ze op de ondergrondse 'wacht lokaal' zat, ging er door haar hoofd allerlei enge verhalen, die 's nachts op dat statoin gebeurt zijn.
    Zij was alleen op dat lokaal, behalve die MAN. In het begin was ze bang voor die man, maar ze spaarde alle moed bij elkaar om rustig te blijven. En toen begon ze wat Koran verzen die ze kende te reciteren. Ze bleef dat lezen totdat de tram kwam en ze er instapte naar huis.
    Tot haar grootste schrik leest ze de volgende ochtend in de krant dat er op dezelfde station, waar ze gisteren was, 5 minuten na haar vertrek een meisje is vermoord en dat de dader aangehouden is.
    Ze ging naar het politiebureau en ze vertelde aan de politie dat ze daar ook, 5 minuten voor het misdrijf was, ze vroeg aan de politie of ze de dader 1 vraag mocht stellen aan de man (moordenaar): herken je mij? De man antwoordt: Ken ik jou dan? Zij zegt: Ik ben het meisje van gisteren op 't station ik was daar 5 minuten voor 't misdrijf. En hij zei: Ja ik herken je. Vervolgens zegt zij: Waarom heb je mij dan niet vermoord in plaats van dat meisje? Daarop zei hij: Hoe kon ik je vermoorden, en als ik je vermoord had, wat zouden die TWEE GROTE MANNEN achter je met mij gedaan hebben???

    Groetjes Amira

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    53
    22-05-2002

    soub hana allah

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    11
    02-06-2002

    Ja zeg dat wel, jij bent de enige die reageert.

    SHOKRAN

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    195
    24-11-2001

    he deze is toch al een keertje eerder geplaatst ofnieT?? Maar in ieder gevall echt een prachtverhaal wallaaaaa...Wat verhaal nog echt gebeurt ook..Zo zien we maar weer...

    Ciaaaokes

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    5.376
    21-03-2002

    JA dit heb ik gelezen ja..hmm echt iets waar je stil bij staat!

    Ciao Baby

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    40
    23-05-2002

    ja zeker iets waar je stil bij staat en ja klopt ik heb het eens op mijn email gekregen.
    nou ik kan zeggen dat ik mezelf hierin herken als ik ergens bang voor ben ik het eng vindt dan reciteer ik ook wat verzen die ik ken uit de koran en het help ik voel me dan sterk. en voel gewoon dat ik beschermd word.

    hebben jullie dat ook?

    ma3a salaam
    Even when the world is hard, live still go on !!!

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    10
    11-04-2002

    szalaam

    soebhaan'Allah, je ziet dat de koran je tegen het kwade beschermd.
    Dat heeft het meisje gered en hoop voor haar dat ze beseft dat ze veel chance heeft gehad.

  8. #8
    *Tetouania*

    Reacties
    568
    06-01-2002

    ik had dit verhaal ook gelezen alleen dat dit verhaal in Londen was gebeurd......

  9. #9
    Le President

    Reacties
    4.088
    12-06-2002

    Soebhana Allah!!!

    Ja mensen vertrouw altijd op Allah, hoe onmogelijk de situatie ook lijkt!
    Ik heb zelf situaties meegemaakt, waarvan ik dacht : hoe kom ik hieruit? Maar ik bleef/blijf altijd vertrouwen op Allah en altijd komt het goed.
    "Wie iets wil doen, vindt een middel. Wie niets wil doen, een excuus."

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    10
    12-06-2002

    echt een mooi verhaal!!
    het bewijs dat er iemand over ons waakt!!

    :smiley:
    Gewaardeerd worden kan alleen als je eerlijkbent!!

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    11
    02-06-2002

    Hé mensen sorry dat ik niet vroeger kon reageren, ik had het te druk met mijn examen.

    Ja je hebt gelijk Ilhama, je mag niemand vertrouwen zelfs je familie niet en ik spreek uit ervaring.


    Hé Tetouana-zina, het kan maar ik heb dit verhaaltje gehoord van een vriending van me en ze zei dat het ier bij ons in België is gebeurt,
    het is maar een verhaal hé het kan overal gebeuren, wees gewoon op jullie hoede.

    En vertrouw in allah en de islam

    Groetjes Amira

  12. #12
    *Tetouania*

    Reacties
    568
    06-01-2002

    Origineel gepost door Amira19
    Hé mensen sorry dat ik niet vroeger kon reageren, ik had het te druk met mijn examen.

    Ja je hebt gelijk Ilhama, je mag niemand vertrouwen zelfs je familie niet en ik spreek uit ervaring.


    Hé Tetouana-zina, het kan maar ik heb dit verhaaltje gehoord van een vriending van me en ze zei dat het ier bij ons in België is gebeurt,
    het is maar een verhaal hé het kan overal gebeuren, wees gewoon op jullie hoede.

    En vertrouw in allah en de islam

    Groetjes Amira
    ja inderdaad je hebt gelijk
    het maakt niet uit waar het ook maar gebeurd is....

    thalla

  13. #13
    Temsamane (L)

    Reacties
    249
    05-03-2002

    Soebhana Allah......


    zo zie je maar weer mensen.......overal waar je bent zal Allah bij je zijn.....Just never forget Him......


    GreetingZz, Missje

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    18
    31-03-2002

    Thumbs up

    Salaam Aleikom,
    Misschien reageer ik een beetje (te) laat.......Maar toch vind ik het een pracht verhaal........Nooit twijvelen aan Allah!
    Ik voel me zeker wel veiliger met koranverzen in mijn gedachten.
    Beslamma
    ( M&A )

  15. #15
    VREDELIEVEND LID

    Reacties
    155
    16-09-2002

    salam aleikoum

    SOUBHANA LAH SOUBHANA LAH SOUBHANA LAH
    LE ILAHA ILA LAH WAHDOE LE SHARIKALAH LAHOEL MOELKOE LAHOEL HAMDOE WAHOEWA HALA *****E SHAIEN KADIR!!!
    wens voor een ander wat je voor jezelf ook wenst... ALLAHOE MAH EL MOEHSINIEN!