1. #1
    Ruveyda Balaban

    Reacties
    2.145
    03-12-2005

    MVC Premium MVC Premium

    Wat uit dwang begon werd liefde...

    **

  2. #2
    XxXmoslima 4liveXxX

    Reacties
    409
    13-05-2006

    uhuu
    dees lijkt sprekent
    op wat uit dwang ebgon werd liefde van
    lady enzo voort
    Sara Is In The HouSSss Lovin My Girl's:
    Op De Eerste Plaats Mijn Sgat Zineb
    xXxsousouxXx...

    Aicha_chiloha ...

  3. #3
    Ruveyda Balaban

    Reacties
    2.145
    03-12-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Index

    1. Redouane

  4. #4
    XxXmoslima 4liveXxX

    Reacties
    409
    13-05-2006

    nou ga verder zou ik zegguuuuuh
    Sara Is In The HouSSss Lovin My Girl's:
    Op De Eerste Plaats Mijn Sgat Zineb
    xXxsousouxXx...

    Aicha_chiloha ...

  5. #5
    Ruveyda Balaban

    Reacties
    2.145
    03-12-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Hier zat ik dan op mijn trouwfeest. Mijn trouwfeest het klinkt raar, ik had het heel anders in gedachten. Ik zou trouwen met de jonge van mijn dromen, die IK had uitgekozen en waar ik van hield. Maar niets was minder waar. Ik zat hier op mijn trouwfeest die mijn vader had geregeld, zelfs mijn man had hij geregeld. Ik kan er maar niet aan het idee wenen dat mijn vader mij heeft uit gehuwelijkt, hij kon er niet meer onder uit waren zijn woorden het was namelijk al geregeld toen ik was geboren. Ik droog snel mijn trannen af voor dat iemand ze ziet, maar ik zie mijn broertje al met pijn in zijn ogen kijken. ik kijk m aan met een glimlach. ''rachida, rachida!'' roept de negaffa '' lach is een .beetje'' ach hou toch je mond trut denk ik. ik sign naar mijn broertje dat hij moet komen, ik zie dat hij aarzeld maar komt toch ''he'' zegt hij droog. ik kan het nog net horen boven het harde muziek uit. ik kijk m aan en vraag hem waarom hij niet wou komen, hij keek me aanmet een blik die ik nooit zou vergeten '' als ik hier zou komen zitten zouden er foto's gemaakt worden '' even was hij stil ''rachidaik wil niet aan deze dag herinnerd worden. Met tranen ik zijn ogen keek hij me aan'' mijn enige zus gaat vandaag trouwen, tegen haar zin in en niemand die er wat aan kan doen ik ook niet'' huilend keken we mekaar aan en omhelsde we mekaar. ''inshaallah kom alles goed'' zeg ik ik hoorde zachtjes ''inshaallah'' uit zijn mond komen. opeens hoor ik hem zeggen '' ik begrijp hem niet'' ''wat bedoel je?'' ''hij wilt met iemand trouwen die hij niet kent, heeft hij niet door dat hij hier mensen mee kapot maakt, ik zou dat nooit doen rachida nooit. Ik ga met iemand trouwen waar ik van hou, zijn moet ook van mij houden, we moeten het allebij willen niet om een of andere stomme afspraak'' ''inshaallah vind je de perfecte vrouw. ik druk een kus op zijn wang en vraag hem of hij met me op de foto wilt, hij aarzeld ff maar toch stemt hij toe. we namen de foto en redoun liep weg.
    Ik zat nerveus om me heen te kijken tt ik op een gegeven moment toeters hoorde, mijn hart begon sneller te kloppen naar mate het dichterbijer kwam. ik zie mijn moeder naar me toe komen lopen. haar ogen zijnn helemaal rood van het huilen, ''ze zijn er''zegt ze in het marokkaans, en kwam naast me zitten. ''sorry mijn kind, maar niemand kon hem tegen houden'' zei ze huilend. ''ik weet het mamma saffie het komt wel goed.''
    ik hoorde de vrouwen buiten al roepen''SLAAT OU SLAAM..'' SHIT! denkik bij mezelf nee ik wil hlemaal niet trouwend ben pas 20 jaar! zou het opvallen als ik nu weg zou gaan?? stom van hoe kan ik daar nou aan denken, mijn verstand werkt op dit moment niet mee.Het enige wat ik van die jonge weet is dat hij 22 jaar is en dat hij brahim heet.
    het is al te laat, de menigte stroomtde kamer binnen.
    ik zie daar een mooie jongeman staan mooi pak denk ik bij me zelf, maar die tijd is ook voorbij dat ik naar jongens kan kijken.. Het is echt een leuke jonge hij heeft mooie lichtbruine ogen hij is lang best breed en een heel lief kuiltje in zijn wangen. ik schud mezelf wakker HALLO dombo je bent hier op je trouwfeest wat ga je hier naar jongens staan kijken. maar als ik goed naar die jonge kijk zie ik dat hij een boeketje vast heeft. ik zie dat hij op me afloopt hij tilt mijn sluier op en kust mijn voorhoofd. ik kijk dan even in zijn ogen,maar kijk dan weer snel weg. hij gaat naast me zitten. nou ik denk dat dit m is dan. hmm hij kan dan wel mooi zijn maar dat betekent niet dat hij de ''perfecte'' man voor me is.
    ik voel dat hij mijn hand vast pakt hij trilt maar dat maakt niet uit want ikke ook. we kijken elkaar even aan en kijk meteen weer recht voor me uit.

  6. #6
    XxXmoslima 4liveXxX

    Reacties
    409
    13-05-2006

    ahhaha oke
    maar uhuu meid ik heb dat al geleezen wil je verder gaan van het einde plyyyyyyys van war ze is gestopt
    Sara Is In The HouSSss Lovin My Girl's:
    Op De Eerste Plaats Mijn Sgat Zineb
    xXxsousouxXx...

    Aicha_chiloha ...

  7. #7
    Ruveyda Balaban

    Reacties
    2.145
    03-12-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Brahim

    Ik kijk door het auto raam naar buiten, het is mooi weer.Ik voel me vreemd ja wat wil je ik ben onderweg naar mijn trouwfeest, die al geregeld was toen ik 2 was. Damnn hoe kunnen mensen dit hun kinderen aandoen. Ik wil helemaal niet trouwen ben pas 22!.
    Maar het moest ik hoor mijn vader het nog zeggen: ‘’of je trouwd met het meisje of ik wil je nooit meer zien. ‘’ hoe kan hij mij nou laten kiezen tussen een huwelijk met een wild vreemde of mijn vader de man die mij heeft opgevoed die er altijd voor me was nooit meer zien, ik heb gekozen vooor het huwelijk.
    ‘’ewa brahim waar zit je met je gedachte!!, het komt goed man maak je niet druk’’ ‘’inshaalah’’ zeg ik zachtjes. Dat was mijn beste vriend Jawad die de auto rijd, dat was de belofte die we 4 jaar geleden maakte na een bruiloft fe we hadden mee gemaakt toen de bruiddegom ruzie kreeg met de chauffeur. Ik zou op zijn trouwfeest zijn auto rijden en hij de mijne. Alleen kwam die van mij erg onverwacht.
    ‘’kijk daar is het’’ zegt Jawad. Ik voel mijn hart sneller kloppen. Shit shit shit ik kan nu nog weg gaan gaan, nee dat kan ik niet maken. Te laat ik zie dat Jawad al stopt voor een groot 1 gezins woning ‘’ewa bro we zijn er moge allah je helpen in dit huwelijk ‘’ thanks bro!’’
    ik stap uit kijk Jawad aan en we omhelsen elkaar ‘’saffie’’ zegt Jawad ‘’we lijken net meisjes man!’’. Ik begin te lachen sjow dat was lang gelden.
    Ik loop het huis in zie mensen dansen, zingen en feesten. Kijk ho egelukkig die mensen zijn voel een steek van jaloezie op komen. Waar denk ik ik wil dit helemaal niet. Ik schud me hoofd door mekaar nee ik ga er het best van maken! Als ik de kamer binnen loop zie ik een prachtig meisje zitten wow dat zal Rachida wel zijn ze is mooi dat zeker die mooie grote ogen haar haar is opgestoken gave huid wel mijn smaak, maar straks is het een ongelovelijke bitch.
    Ik loop naar haar toe, til haar sluier op geef haar een kus op haar voor hoofd en geef haar het boeketje en ga naast haar zitten. Pff hier zit ik dan met mijn VROUW vreemd zij is mijn vrouw ik ken hara niet eens weet alleen dat ze 20 jaar is en rachida heet en dat was ook alleen toeval omdat ik de bedankjes moest regelen.
    Ik zie dat mijn moeder signed dat ik haar hand moet vast pakken. Mijn bloed raasd door mijn aderen. Trillend pak ik haar hand vast ik voel dt zij ook trilt. Even kijken we mekaar aan en kijk meteen weer zwijgend vooruit.

  8. #8
    Ruveyda Balaban

    Reacties
    2.145
    03-12-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door mocro_lady_18
    ahhaha oke
    maar uhuu meid ik heb dat al geleezen wil je verder gaan van het einde plyyyyyyys van war ze is gestopt

    ja tuurlijk
    effe plakken enzow...zodat mensen weten hoe et verhaal ging voor nieuwe lezers enzow...

  9. #9
    Ruveyda Balaban

    Reacties
    2.145
    03-12-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Rachida

    Ik kijk voor me uit en zie mijn beste vriendin Laila al mijn kant oplopen. Zij was echt een grappenmaker, zij maakte overal grapjes over maak niet uit welke onderwerp.
    ‘’wat een lekkerding!’’ schreeuwt ze in mijn oor ‘’ je vader heeft wel smaak!’’ “sorry die was …ja datte” “maak niet uit” ze gaat naaste me zitten en pakt mijn hand vast, “gaat het nog een beetje?” vraagt ze bezorgd. “pfff nog net”zeg ik vermoeiend 2 dagen lang is erg zwaar ook al hoef ik alleen maar te zitten. Opeens roept ze “sorry ik ben Laila de vriendin van Rachida”en steekt haar hand uit. “Brahim” zegt hij lief “leuk kennis met je te maken” “innerlijks” roept Laila. Het is echt een spontane meid ze heeft altijd haar woordje klaar staan.
    “maar wat ik kwam doen is vragen of jullie al naar de zaal toe willen?, het word namelijk al aardig druk.” Mij maakt het niet uit”zegt Brahim. “wat wil jij?” en hij kijkt me heel lief aan wachtend op een antwoord. “ehmmm, ja laten we nu maar gaan”. Hoe sneller deze dag voorbij is hoe beter.
    Ik zie mijn broertje redouan en mijn neef Anour al met mijn koffers lopen, en gaat een steek door mijn hart voel de tranen op komen maar kan me nog net in houden. Brahim en ik staan op “SLAAT OU SLAAM…..” ik geloof dat ik nog nooit zo nerveus ben geweest. Op het moment dat ik de voordeur uitloop krijg ik een brok in mijn keel, ik kijk naar het huis waar ik in ben opgegroeid, waar ik me veilig voel, waar al mijn dierbare wonen. Ik heb nog nooit ergens anders gewoond dit was mijn huis. En nu, nu moet ik met een wild vreemde man een huis delen, een kamer een bed. bij die gedachten denk ik aan vanavond. Wajooow shit denk ik dan ben ik voor het eerst echt samen met hem, Brahim was altijd al gek op die naam.
    “rachida lachen!”, hoor ik de foto graaf roepen, en zet mijn beste neplach op. “kijk elkaar aan!’’ ik zie uit mijn ooghoeken dat Brahim al mijn richting opkijkt. Langzaam daar ik mijn hoofd naar de richting van Brahim. Ik kijk in zijn mooie ogen. Even hoor ik niks meer zie ik niks meer behalve zijn mooie ogen “pak ook haar andere hand’’, ik blijf in zijn ogen kijken “ pak ook har andere hand”ik schud mezelf wakker ik zie dat Brahim ook schrok. Ik kijk uit schaamte omlaag “kom op” roept de fotograaf weer we kijken mekaar diep in de ogen aan. Brahim glimlacht wow wat een mooie glimlach heet ie. Ik lach terug, ja een spontane glimlach! Even knijpt hij in mijn handen.
    “hoi!!!, ik ben Jawad, de beste vriend van Brahim” ik zie opeen een hele leuke jongen voor me staan en steekt zijn hand uit. Ik laat de hand van Brahim los en steek mijn met henna versierde hand uit “rachida”. “leuk stelletje” roept hij met een knipoog. “oke vandaag ben ik: chauffer/bro/vriend/lekkerding” en kijkt heel kapsones naar me, ik moet lachen om zijn opmerking. Hij opent het portier voor me, op dat moment zie ik dat de neggafa al aan komt rennen “shit heb je haar weer!” roep ik. Ik zie dat brahim en Jawad lachen. “smehlie, smehlie!” roept ze tegen iedereen die voor haar staat. “Rachida moet ik je even helepn!?” op dat moment pakt ze mijn taksita op en helpt me de auto in “had niet gehoeve” roep ik sarcastisch. Ik zie dat Brahim omloopt om ook in te stappen. “hij is een goede jongen, maak je geen zorgen” zegt Jawad bezorgd “hij doet geen vlieg kwaad. Zorg alsjeblieft goed voor m” ik kijk hem met een glimlach aan en zeg zal ik doen. Als ik opzij kijk zie ik dat Brahim met een jongen praat die sprekend op hem lijkt, zeker zijn broertje. Ze omhelzen elkaar en hij loopt naar de auto. Als hij naast me komt zitten zegt ie “dat is mijn broertje Novel” “dacht ik al hij lijkt sprekend op je”. “en wat mag uw bestemming zijn meneer en mevrouw chamout?”
    zegt hij lachend. Op dat moment voel ik de tranen opkomen die ik n iet meer kan onderdrukken, ik wil helemaal geen andere achternaam. Als ik naar mijn zakdoekje zoek die ik dat Brahim al een zakdoekje al zijn zakken haald “alsjeblieft”, “dank je”. “shit heel mijn mascara naar de malemoer” ik hoor Brahim lachen. Ik veeg mijn tranen af en zorg ervoor dat ik er weer goed uit zie. Hij pakt mijn hand vast, knijpt er zachtjes in en zegt “komt inshaallah wel goed”. Voor de rest van de rit was het stil en hoorde je alleen Jawad mee zingen met het muziek.

  10. #10
    Ruveyda Balaban

    Reacties
    2.145
    03-12-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Rachida

    toen we bij de zaal aankwamen, zag ik dat het een hele grote zaal was hij was heel mooi van buiten. Brahim stapt uit en rent naar mijn kant. Hij opent het portier van steekt zijn had uit en helpt me de auto uit “dank je “ zeg ik verlegen” maak niet uit en hij geeft m een knipoog. I(k voel dat ik rood word, maar waarom? Het boeide mij nooit als iemand me en knipoog geeft! Ik zet die gedachte op zij en loop hand in hand met Brahim de zaal binnen. Ik zie mensen dansen lachen ons toe juigen dakka marrakkcia die voor ons staat, de zaal was versierd prachtige tafels en stoelen. Mensen waren op hun mooist gekleed. Mijn broertjes en zusjes die dansten mijn moeder die me aan keek met een lach, even heel even was ik weer gelukkig.
    Samen met Brahim liep ik naar de bruidbank, een hele mooie witte bruidsbank was het. Het was een hele mooie zaal. “vind je het mooi?” “prachtig” zeg ik tegen hem. “mijn zus en zusjs hebben het geregeld”, “smaak hebben ze” ze ik bewonderend. “je leert ze nog wel kennen, het zijn echt prachtige meiden” “dat zal zeker gebeuren”.
    Na een kwartiertje zitten, gingen we van jurken wisselen. “SLAAT OU SLAAM…” samen liep ik met Brahim de zaal uit naar een kleed kamer. “oke, nu trekken we de witte jurk aan”zegt de negaffa. Ik ga zitten, ik doe vanavond 4 jurken aan 1 heb ik net gehad nog 2 taksita’s en dan de bruidsjurk. Die bruidsjurk had ik samen met laila en mijn zusje uitgezocht, eigelijk hebben hun m uitgezocht, mij boeid het niet hoe ik er uit zie ik trouw met een jongen omdat ik moet van mijn vader heel mijn leven is verpest.
    “trek je alvast je jurk uit” zegt de negaffa. He wat maar, Brahim zit hier. Verlegen kijk ik naar brahim, hij heeft het meteen door. “ik ga ff naar buiten sigaretje roken”.



    Brahim

    Ik stap de auto uit om Rachida te helpen, ze is en blijft een dame en die moet je helpen. Ik riep vroeger ook altijd mijn vrouwtje ga ik behandelen als een koningin!, ze is niet mijn keuze maar wel mijn vrouwtje. Ik help haar uit de auto heel lief en zachtjes zegt ze “dank je”wow het klinkt als muziek in de oren, en geef haar een knipoog. Samen met haar loop ik naar binnen, het klinkt raar maar het voelt goed om met haar hand in hand te lopen het is een complete vreemde van me. Even blijft ze staan om naar de menigte te kijken ik zie haar ogen stralen ze kijk naar een vrouw die op haar lijkt, haar moeder denk ik. Samen lopen we naar de bank toe die mijn zus en zusje hebben uit gezocht.”vind je het mooi ? “ vraag ik haar “prachtig’’ antwoord ze “mijn zus en zusje hebben het geregeld” zeg ik ik had er helemaal geen zin in om dit allemaal te regelen, het liefst wou ik dat dit helemal niet geregeld en dat er helemaal geen feest was, hoe mooi rachida ook is. “smaak hebben ze”zegt ze vol bewondering.
    Hand in hand loop ik met rachida de zaal uit, weer krijg ik het goede gevoel als ik haar hand vast heb. We lopen naar de kleedkamer waar ze een andere jurk aan trekt.
    Ik hoor haar praten met de negaffa maar lette daar niet op, ik was druk bezig met het observeren van Rachida echt een pracht meid is het, mooi figuurtje, getinte huid, mooie grote ogen en haar gezicht was gewoon perfect een hele zachte lieve uitstraling heeft ze. Snel kijk ik weg ik zie dat ze me aan kijkt, shit ajoow straks heeft ze me gezien. Ik kijk haar aan en ze kijkt heel verlegen naar me. Ow ze wilt zich om kleden stom wat doe ik hier ook. “ik ga ff een sigaretje roken” en loop de kleedkamer uit.

  11. #11
    Ruveyda Balaban

    Reacties
    2.145
    03-12-2005

    MVC Premium MVC Premium
    brahim

    als ik door de gang loop zie ik allemaal mensen op me aflopen."ewa brahim mabrouk!" ik zie ze praten maar hoor niks, ik blijf denken aan Rachida waarom heeft ze zo veel invloed op me! ik begrijp er niks van. ik denk terug aan het moment toen we elkaar diep in de ogen aan keken ik was gewoon helemaal van de wereld, zij was op dat moment mijn wereld. ik schrik bij die gedachten he!? hoe kan dat nou ik ken haar niet eens dat was dat meisje waar ik verplicht mee moet trouwen, ik kan haar niet leu vinden. ik word ruw uit mijn gedachten verstoord door jawad die roept " ewa bro!" " haal me hier weg" fluister ik, "ehmm sorry heren maar mag ik Brahim ff voor mezelf hebben wil nog 1 laaste moment met hem hebben dat ie vrijgezel is!!" dit is echt een toffe gozer, ik ken hem al sind ik 8 was, ik kwam daar net wonen hij was mijn buurjongen. sins de eerste keer dat we elkaar spraken zijn we vrienden voor het leven!. "sorry heren" zeg ik en ik loop met jawad mee naar buiten. we gaan zitten om een muurtje die ik eerst schoon veeg want anders word mijn pak vies." ewa" zegt jawad als hij een sigaret of steekt. " leuke meid die rachida, had eerder een kwal verwacht" ik neem een hijs van mijn sigaret en zeg " ja best". " raar man" zegt jawad " je gaat gewoon trouwen", ik weet nog toen we voor het eerst een meisje een kusje gaven, damnnn dat was al een hele stap in ons leven en n u ga je trouwen" ik lach ik denk weer aan dat meisje. " miranda" zeg ik rustig. " jaaa man echt een engerd was dat" "haha jij spoort niet man". ik neem een laatste trekje van mijn sigaret. Jwad ken ik al sind ik 8 jaar ben, ik kwam naast hem wonen. sins het eerste gesprek met hem dacht ik gewoon vrienden voor het leven. ik neem een laatste trekje van mijn sigaret gooi m weg en sta op. ik loop met mijn handen in mijn zakken te ijsberen, ik hoor brahim praten en lachen. maar mijn gedachten zitten bij vanavond bij rachida. vanavond zie ik haar echt dan voel ik haar ruik ik haar en proef ik haar.
    "zullen we gaan?" zeg ik tegen jawad " ja ze zullen nu toch wel klaarzijn" opo het moment dat ik weg loop hoor ik jawad " he bro" "yo" en ik draai me om " 1 ding moet je weten ik ben er altijd en zul er altijd voor je zijn, niets of niemand zal tussen ons komen!" ikkijk m aan " niet of niemand" en omhels hem, voor tien seconden houden we mekaar vast. "ewa zied rachida wacht, en de meisjes wachten op mij!" "hahaha kom" samen lopen we naar binnen. als ik bij de kleedkamer deur aankom klopt ik, " wie is daar? " hoor ik de negaffa roepen "brahim" " ow binnen" op het moment dat ik open doe draait rachida zich om. ik sta versteld. ze ziet er prachtig uit. ze heeft een hele mooie witte jurk aan met mooie muiltjes haar haar is opgestoken een heeft een beetje make-up op. op het moment dat ik door heb dat ik staar hoor ik haar zeggen" gaat het?" shit shit sukkel denk ik in me zelf ik word helemaal rood " ehmm ja ja gaat goed" shiit! " je ziet er prachtig uit" zeg ik vol bewondering.
    "zullen we gaan?" zegt de negaffa, ik loop baar de deur en wacht op rachida. ze komt naast me staan ik pak haar hand vast hij voeld zo goed. ik vond het een vreem maar goed gevoel.

  12. #12
    Ruveyda Balaban

    Reacties
    2.145
    03-12-2005

    MVC Premium MVC Premium
    rachida

    samen met Brahim loop ik de zaal in. ik denk terug aan wat er net gebeurd is hij bleef staren, ikkan daar niet zo goed tegen maar als hij het doet vin dik het niet erg. ik ben helemaal door de war heel mijn leven is over hoop gegooit. dit is de jurk dat ik met de amaria zal worden gedragen. vroeger riep ik altijd IK GA ALLEEN TROUWEN OMDAT IK IN DIE AMARIA WIL ZITTEN!, als ik eraan terug denk moet ik lachen. er is er ook eentje voor brahim. "SLAAT OU SLAM..." er zijn veel mensen meer dan de helft ken ik niet, mijn ouders hebben ze uitgenodigt.
    " zal ik je helpen?" zegt de negaffa. net toen ik een stap in de richting van de amaria wou zetten struikel ik bijna maar brahim houd me net vast ik voel zijn handen op mijn middel " gaat het" zegt ie bezorgt " ja, nu maar kopen dat n iemand het heeft gezien" "haha het viel niet zo op"
    net als ik de amaria wil zitten voel ik zijn hand op mijn arm hij helpt me de amaria in , en gaat zelf ook in die van hem zitten. ik hoor de dakamarchia al beginnen woow was altijd al gek geweest op die toeters en krijg er de kriebels van. ik word naar alle kanten geschud van links naar recht van voor naar achter. ik zie dat er een kringetje om ons heen word gemaakt ik zi emijn moeder zusjes broer en broertjes mijn vriendin mijn tantes en ooms en nichten en neven en andere mensen ik denk zijn familie want ik zag zijn broertje daar staan al staan, ze beginnen te dansen om ons heen. de fotograaf signd naar ons dat we elkaars handen moeten vast houden, ik wou op een een of andere manier zijn hand niet vast houden maar toch weer wel maar ik voel zijn hand al op de mijneik begin te zwaaien naar mensen en 'gelukkig' doen. ik kan dit niet langer volhouden en ik laat een traan vallen mijn moeder ziet dit en zegt tegen de negaffa dat ze moeten ophouden. ze halen me snel naar beneden en dan naar de kleedkamer. als ik in de kleedkamer aan kom barst ik in tranen uit " nee waar is elhadj!" hoor ik mijn moeder roepen " nu hij moet hier nu naar toe komen deze trouwfeest gaat niet door!" ik laat mijn dochter niet lijden van wege een of andere stomme afspraak!" ik hoor haar schreeuwen tegen mijn oom de broer van mijn vader mijn vader heb ik de hele week niet gezien we ontlopen me kaar een beetje. "mamma" zeg ik zachtjes " laat maar we zijn al te ver om de bruiloft stop te zetten, het was gewoon emotie" zeg ik tegen haar in het marokkaans " nee ik kan het niet langer aan zien je gaat eraan kapot!" nee mamma het komt goed" we kijken me kaar aan
    huilen vallen we elkaar in de armen. ik zie dat brahim aan komt lopen en laat haar los droog mijn tranen af en ga weer recht zitten. " ik laat jullie even alleen " zegt mijn moeder.
    brahim komt naast me zitten " sorry, ik wou dat het ook niet door ging ik wil helemaal niet trouwen niet van wege jou dat moet je begrijpen. maar ik wil gewoon nog niet trouywen er zijn te veel dingen die ik nog wil doen en ik ben gewoon nog jong. maar mijn vader maakte de afspraak met jouw vader bij je geboorteen .." " he hoeboel je?" "nou deze afspraak is gemaakt sins jouw geboorte" " dus jij hebt niet om mijn hand gevraagt!?" "nee helemaal niet ik wil niet eens, sorry niet zo bedoeld maar..." ik begrijp het" zeg ik zachtjes dat verklaard veel ik dacht dat het helemaal anders zat. we worden allebij uitgehuwelijkt. " ik weet wat je bedoeld, ik wil ook mijn school afmaken ik wil ook eerst reizen en dingen doen die ik gewoon wil doen". "dus je zit nog op school?"" ja hbo, jij school werk uitkering?" nee ik werk" zo ging het gesprek een kwartiertje door ik kwam veel van hem te weten. tot de negeffa riep" owke volgende jurk" " nou dan ga ik maar naar buiten kom over kwartiertje wel terug en weg was hij.

  13. #13
    Ruveyda Balaban

    Reacties
    2.145
    03-12-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Rachida

    Voor het eerst dat ik echt met heb gepraat. Wow had niet verwacht dat hij al zo jong zo een goede baan zou hebben hij is manager bij een reclame bureau hij neemt alle beslissingen. Nu zal ik mij roze jurk aan doen, die mijn moeder heel erg mooi vind.
    De negaffa maakt me op en doet mijn haar trek mijn jurk aan en mijn bijpassend muiltjes.
    “oke klaar, nu alleen Brahim nog” en net op dat moment hoor ik geklop”binnen” roep ik. En Brahim komt naar binnen lopen ik ruik de geur van sigaretten ik haat die geur ik vond roken zo vies, maar vooal omdat een oom van me over leden is aan de gevolgen van roken, lonkanker. “je ziet er prachtig uit”zei brahim “dank je, jij mag er ook wel wezen” “dank je zei hij met een glimlach. Ik kijk m aan “zullen we gaan?” steld hij voor. “let’s go” samen lopen we de zaal in ik zie mijn moeder bezocht kijken ik kijk haar aan en glimlach. Als we op de stoel zitten worden er veel foto’s gemaakt iedereen wil een foto. Ik zet mijn nep glimlach op en blijf zo zitten ik ben net een pop, ik wil helemaal niet denk ik op dat moment zie ik dat mijn vader de zaal binnen komt lopen. Ik kijk m aan nog nooit heb ik mijn vader zo aan gekeken het was bijna haat maar zo ver liet ik het n iet komen. Hij komt naar me toe lopen en zegt”mag ik met je op de foto?” ik kijk m aan en zeg”eerst dwing je me met iemand te trouwen die ik niet ken, als ik je van gedachten wil veranderen luister je niet naar me, een week lang heb je me ontwijkt! En nu wil je een foto. Dus jij wilt een foto van deze pijnlijke dag de meest pijnlijke dag uit mijn leven?” hij kijk me aan ik zie de pijn in zijn ogen nog nooit heb ik zo tegen hem gesproken. Maar nu moest hij het weten hij stond nam een foto en vertrok. De pijn in mijn hart is nu alleen maar erger ik heb ruzie met mijn vader dit is nog nooit gebeurd had zo een goede band met mijn vader. Maar het is zijn eigenschuld hij had er maar beter over na moeten denken toen hij me uit huwelijkte. “wat was dat net?” zei Brahim bezorgd “hmm leg ik je nog wel een keertje uit. Er valt een traan over mijn wangen net op het moment dat mijn vader kijk hij draait zich snel om en loopt weg. Net voor iemand het kon zien veegde ik m weg. “oke we gaan nu naar de andere jurk, ben je er klaar voor?” “nee eigelijk niet”stond op en liep weg. Ik kijk brahim aan en zie dat hij teleur gesteld is van mijn opmerking. Als we in de kleedkamer zijn vraag ik de negaffa of ze even weg wilt “sorry ik bedoelde het net niet zo maar mijn vader haalde het bloed onder mijn nagels vandaan, het is echt niet naar jou gericht” “ik begrijp het, ik ga die trol ff halen dan kun je je andere jurk aan doen” ik begin te lachen “oke”. De negaffa kwam de kamer in haalde de jurk te voorschijn. Eigelijk is ie best mooi hij was heel strak rond de taille spagettie bantjes hij liep van af mijn midden heel wijd en was echt een sissi jurk. “goeie smaak heb je”zei de negaffa “ nou mijn vriendin en mijn zusje hebben m eigelijk meer uitgezocht”. Ze keek me begrepend aan. Ik hoorde geklopt op de deur”binnen” roep ik “de deur gaat open en ik zie een heel mooi meisje daar staan. “hoi ik ben semia, het zusje van Brahim” ze komt naar me toe lopen en geeft me de gebruikelijke 4 kusjes. “Rachida, de ehmm….. ja je schoonzus dus” ze begint te lachen “ja, ehmm nou wou ff kennis met je maken, is dat de jurk die je aan doet?”zegt ze vol bewondering. “ja” “wooow dat is echt gewoon mijn droomjurk hij is echt prachtig en hij zal ook heel mooi staan bij je figuur! Je hebt zo een mooi figuur” “haha dank je”zeg ik verlegen ”nou jij mag er ook wel zijn hoor!” “dank je, nou als je me nodig hebt weet je me denkik te vinden” “ehmm, als je het leuk vind mag je met me mee lopen want mijn zusjes en vriendin lopen dan dus voor me met witte en rode rozen blaadjes zou het leuk vinden als jij er ook zal staan ik bedoel je bent het zusje van Brahim””woow serieus?! Graag heel graag ik wacht zo wel bij de deur ff mijn make-up bij werken, bey!”en weg is ze.
    Ik kijk in de spiegel, en bewonder mezelf, hij staat me eigelijk best leuk. En meteen denk ik weer aan mijn vader en aan die ruzie. Ik ga er helemaal kapot aan ziet hij dat dan niet. Op dat moment komt zie ik uit mijn ooghoeken dat Brahim naar me staart. Ik draai me om en glimlach naar hem “je ziet er prachtig uit!”zeg hij helemaal verdoofd, ik zie dat hij een ander pak heeft aan gedaan en een hele mooie “jij mag er ook wel zijn” “geloof me ik ben niks vergeleken met jou” ik bloos hij komt naar me toe lopen en kijkt me diep aan in mijn ogen, even was het stil “hee Brahim” snel draai ik me om en hij ook “heb j ehet gehoord ik mag straks ook blaadjes gooien!” “waar heb jij het over??” zeg hij droog “ nou de zusjes van Rachida en haar vriendin staan straks langs de weg die jullie lopen met mandjes waar rozen blaadjes in zitten en die ze dan strooien, en ze heeft me ook gevraagt lief he!” “ nou wou alleen ff dank je wel zeggen en ik sta buiten te wachten, bey!” ik begin te lachen niemand kon er tussen komen ze sprak aan 1 stuk door “ thanks, dat je haar hebt gevraagd” zei hij lief “ graag gedaan ze hoort er nu eenmaal bij” hij loopt naar me toen pakt mijn sluier en doet m over mijn hoofd en lopen hand in hand de kleedkamer uit.

  14. #14
    Ruveyda Balaban

    Reacties
    2.145
    03-12-2005

    MVC Premium MVC Premium
    rachida

    er ging een raar gevoel door mijn buik toen we de zaal binnen liepen. mensen stonden op begonnen te klappen te juichen en onze namen te roepen. de band speelde een mooi rustig slow nummer die voor mij en brahim bedoeld was samen liepen we naar het midden en begonnen we te slowen iedereen stond om ons heen even genoot ik van het moment tot mijn ogen op eens iemand zagen nee nee wat doet hij hier shit shit. nee dat kan gewoon niet ismail was daar de jongen waar ik gevoels voor had of heb ik weet het niet ik was jaren lang verliefd op hem nu nog steeds eigelijk we waren een maand gelden samen naar de film geweest en een onvergetelijke avond mee gemaakt dat was onze eerste afspraak en nu is hij hier, ik was m proberen te vergeten omdat ik hoorde dat ik moest trouwen maar waarom moest hij nu hier zijn. ik zie dat hij terug kijk ik zie de pijn in zijn ogen. " is er iets?" vraagt brahim " ehmm nee ik zag een bekende en ik was verbaast die gene er was" en zette mijn neppe glimlach op. Hij was de man van mijn dromen de man met wie ik alles wou delen met wie ik later wou trouwen ik kende hem niet eens zo lang maar dat was de verliefdheid, maar naar mate ik hem beter leerde kennen ik hem meer lief had en hem meer mocht en wou. dete meer ik van hem begon te houden
    waarom moet hij nou hier zijn? hij haalt alles omhoog al die nachte dat ik aan hem dacht dat ik met hem belde en smsde dat we belde en over alles en nog wat praatte. hoe hij mij die woorde zei die ik zo graag wou horen na al die jaren van verliefdheid. hoe we samen hand in hand liepen op het strand op onze eerste afspraak. verder ging het niet ik wou het niet. ik werd verstoord uit mijn gedachten door de fotograaf "zet je hoofd op zijn schouder" langzaam laat ik mijn hoofd op zijn schouder zakken.

  15. #15
    Ruveyda Balaban

    Reacties
    2.145
    03-12-2005

    MVC Premium MVC Premium
    rachida

    na het liedje lopen we naar de bank om weer uitgebreid foto's te nemen. iedereen is geweest mijn hele familie zelfs mijn vader maar die keek ik niet aan zei wisselde geen woord met hem. zijn familie ken ze nu bijna allemaal zijn ouders broer zus zusjes en broertjes groot leuk gezin. nadat de oom en tante van brahim zijn geweest komt ismail op eens aanlopen wat doet hij nou hoe haalt hij het in zijn hoofd. " mabrouk!!! " zegt hij arls hij brahim een hand geeft " dank je jongen elroekba g3aak" inshaallaH" " ismail dit is Rachida rachida dit is Ismail mijn neefje mijn moder en zijn moder zijn zussen" hij kijkt me aan met pijn in zijn ogen zegt hij "hoi Ismail welkom in de familie" "dank je zeg ik zachtjes en kijk strak voor me uit
    ik hoor ze praten maar denk er verder niet bijna het is al erg genoeg dat hij hier is ik moet m spreken ik moet het hem uitleggen.
    na de trouwfeest gaan we meteen naar het vliegveld, op huwelijksreis naar griekeland. wou het helemaal niet maar hebben we als kado gehad van zijn broer die een reisbureau heeft. lijkt me eerlijk gezegt wel lekker maar ik moet ern aar toe met een wild vreemde god mag weten wat hij met me gaat doen, zet die gedachte opzij nee ik hoef me geen zorgen te maken hoop ik meteen word ik nerveus. kijk om me heen opzoek naar een klok maar kan geen klok vinden het vliegtuig vertrekt om half 1 we zouden meteen door gaan en daar mijn huwelijksnacht door brengen. " zoek je iemand?" zei brahim toenhij mij zoeken zag kijken naar een klok" ja nee wou weten hoe laat het is" " het is nu 11.45, we gaan als het goed is zo weg" "owke, dankje wou het ff weten.
    ik hoor de dakamarakchia al spelen weer krijg ik kippenveld van die toeters. ik zie dat jawad sigd dat het tijd is om te gaan. "zullen we gaan?" "ja" ik sta op mijn tranen kan ik niet meer bedwingen ik laat ze de vrije loop gaan zie mijn moder tantes laila mijn zusjes allemaal in tranen ook mijn broertje zij gaan mee naar het vliegveld mijn moder en tantes blijven hier. als ik de zaal uit loop gooien mijn zusjes laila en de zusje van brahim rozen blaadjes voor ons het zag er prachtig uit. mijn make-up zag er niet uit maar dat boeiede mijn niet eigelijk wou ik naar huis naar mijn bedje mijn kamer. maar dat ging helaas niet door iedereen loopt met ons mee naar buitenheel de zaal staat op straat en om de auto heen te zingen te danzen en te juichen mijn zusjes en redouan rijden met laila mee. brahim helpt me de auto in ik had het te druk met snotteren om me druk te maken over mijn jurk. net voor jawad de deur wou dicht gooien komt mijn moder aan lopen. " owke bel me als je beny aangekomen maak niet uit hoe laat doe rustig let op elkar zorg voor elkaar doe voorzichtig oke " waga mamma" "ik hou van je" zegt ze nog snel ik het marokkaans en verdwijnt. ik zie brahim nog bij zijnn moeder staan hij omhelst haar houd haar nog even stevig vast loopt dan naar een groepje jongens waarschijnlijk zijn vrienden groet ze en zie dat de jongens deze kant op komen lopen 1 voor een feliciteren ze me met mijn huwelijk en zeggen dat ik een geluksvogel ben. jawad gooit de deur dicht en gaat voor in zitten en brahim komt nast me zitten ben nog helemaal in tranen. " gaat het een beetje?" zeo brahim ik knkte dat het wel ging ik kon geen woord uit brengen op een gegeven momemtn staan al de vrienden van brahim voor de auto en roepen opeens gefeliciteerd!!! en gooien de auto onder met wc papier ook de auto in en beginnen allemaal m et de dakamarakchia mee te zingen we begonnen te lachen en reder toeterend weg opweg naar het vliegveld.