1. #1
    this is me....then

    Reacties
    385
    26-11-2002

    belangrijk!!!!!

    DIT IS VOOR ELKE MOSLIM VERPLICHT OM TE LEZEN.
    WIE DIT NEGEERT ZAL DOOR ALLAH GESTRAFT WORDEN.

    het gaat op dit moment slecht met de moslims op aarde.

    Voorbeelden daarvan zijn: >>>*veel moslims bidden niet.

    veel meisjes dragen geen hoofdoek. >>>*veel moslims

    luisteren niet naar hun ouders. >>>Zoals uw dit ziet houden

    veel moslims zich niet aan hun >>>plichten. >>>Onze Heer

    Allah zal alles straffen. >>>De einde van de Aarde is al in

    zicht, Allah liet ons dat niet >>>weten maar gaf ons wel

    goede hints. >>>De ware einde komt als : >>>*er veel

    bebouwing is. >>>*er mannen zijn die met elkaar doen. >>>*er

    vrouwen zijn die met elkaar doen. >>>*het slecht gaat met de

    moslims op Aarde. >>>Zo te zien is dit werkelijk aan de gang,

    voor u het weet is >>>het de Dag. >>>Voor u het weet bent u

    te laat. >>>Hierbij zeggen we dat als een u nog niet bid moet

    u daar meteen mee beginnen, als u iets verkeerds doet moet u meteen >>>stoppen. >>>Zonder te bidden is er geen Paradijs

    maar een gevreesde straf >>>van Allah. >>>Zonder te bidden

    wordt er niets door Allah gewogen, u zult >>>gelijk gestraft

    worden. >>>Als u wel bid, dan pas wordt er gekeken of je wel

    of niet >>>gestraft zult worden. >>>Dus denk aan Allah, de

    genadevolle!!! >>>DIT IS VOOR ELKE MOSLIM VERPLICHT OM DIT

    AAN MINSTENS 10 >>>MOSLIMS VERDER TE ZENDEN, ALS U DAT DOET

    ZULT UW DOOR ALLAH >>>BELOOND WORDEN

    >>

    >>Bismi allahie aragmanie araghiem

    >>Wees in de wereld alsof je een vreemdeling of reiziger bent.Als het

    >>avond word verwacht dan niet dat het weer ochtend wordt. En als het

    >>ochtend word verwacht dan niet dat het weer avond word. Gebruik je

    >>gezondheid voordat je ziek bent en je leven voordat je ziek bent en

    je leven voordat je dood gaat.

    [boechaarie]
    I'm NoT à BiTcH.i'M tHé BiTcH.iT's MiSs BiTcH To YoU

  2. #2
    Heimelijk

    Reacties
    2.330
    04-03-2003

    Heb je ooit een e-mail ontvangen over iemand die een droom had over Zaynab of Aisha (moge God tevreden over hen zijn), de heilige profeet (vzmh), of over een oude man met een witte baard die aan jou vraagt om deze e-mail naar een x-aantal mensen door te sturen waardoor je dan geluk zult krijgen?
    En dat diegene die de e-mail niet door sturen, vervloekt zullen worden of zware tijden van God (de Verhevene, de Allerhoogste) zullen krijgen?
    Als je ooit zoiets hebt ontvangen, en als je onzeker was over wat je met zo’n mail moest doen, lees dan alsjeblieft het volgende artikel….

    Om kort te zijn, mijn broeders en zusters, zulke e-mails moeten NIET doorgestuurd worden en in plaats daarvan moet je de delete knop gelijk indrukken, zonder te twijfelen. Zulke e-mails zaaien twijfel in de harten en vallen onder het hoofdje afgoderij (oftewel het associëren van partners aan God, shirk).
    Dit is de enige zonde welke (indien we hiermee zouden sterven), nooit vergeven zal worden, zoals God ons heeft geďnformeerd.

    Om te denken dat door de e-mail door te sturen, ons lot op enige manier zal veranderen, hetzij in positieve, hetzij in negatieve zin, is in feite ons vertrouwen stellen in iets anders dan de Machtige Wil van God (de Almachtige, de Verhevene).
    Beste broeders en zusters, we zouden moeten weten dat er geen enkele gebeurtenis plaatsvindt zonder de kennis van onze Schepper, de Alwetende.
    Weet, dat ALLES wat bestaat al 50.000 jaren voor de schepping van de hemelen en de aarde was voorbeschikt. En weet, dat elke laatste ademteug, beweging, en gebeurtenis was neergeschreven door God (de Almachtige, de Verhevene) in 'de moeder van het Boek', (dat wil zeggen; "het tablet die in de hemelen bewaard wordt". al-Lauh ul-Mahfudh)
    God, de Almachtige, verteld ons in de Koran:

    "Weet je niet dat God al hetgeen in de hemelen en op aarde is, kent? Voorwaar dat is vastgesteld in een Boek, dat is gemakkelijk voor God" . 22:70

    Met betrekking tot het ontvangen van de e-mail, zouden we moeten weten dat het versturen of zelfs het niet versturen ervan ons lot geenszins verandert, behalve wat God al heeft beschikt. In de wijze woorden gegeven aan Ibn Abbas, zei onze profeet (vzmh), "onthoudt, dat als alle mensen samen zouden komen om jou voordeel te geven, zij dat niet zouden kunnen behalve dat wat God heeft neergeschreven. Aan de andere kant, als ze samen zouden komen om jou kwaad te berokkenen, zij dat niet zouden kunnen behalve dat wat God heeft neergeschreven. De pennen zijn neergelegd, en de rollen zijn opgedroogd". (overgeleverd door al Tirmidhi).
    Je kunt je nu afvragen, wat als het je lot is om deze e-mail te ontvangen en dat jouw Qadr (Godsbeschikking) diengevolge was besloten. Het antwoordt hierop ligt in de Koran en in de soena (handelingen en uitspraken) van onze heilige profeet (vzmh) en de simpele regel is om nergens vertrouwen in te hebben behalve in de Wil van God. Geen enkele man of vrouw kan jou informeren over je toekomst, zoals we verteld zijn:

    Zeg: "Niemand in de hemelen en op aarde kent het onzienlijke, behalve God;...
    Koran 27:65.

    Vergelijkbare situaties bestonden in de tijd van onze nobele profeet (vzmh) en de bewijzen zijn oneindig. Een voorbeeld zoals verteld door Imraan ibn Husayn, onze profeet (vzmh) zag eens een koperen armband om iemands bovenarm, en hij zei tegen deze man, "Wee jou, Wat is dit?" De man antwoordde dat het hem beschermde tegen een ziekte. De profeet (vzmh) zei toen: "Gooi het ver weg van jou, want het zal alleen maar jouw zwakte versterken en als je zou sterven terwijl je het draagt, zul je nooit tot de winnaars behoren". (verzameld door Ahmad, ibn Maajah en ibn Hibbaan).

    Ook heeft de profeet (vzmh) gezegd (zoals verteld door Abu Hurayrah en al-Hasan), dat: "Een ieder die naar een toekomstvoorspeller toe gaat en gelooft in wat hij zegt, geen geloof heeft in wat is geopenbaard aan Mohammed". (verzameld door Ahmad, abu Dawud).

    Daarom vraag ik jullie beste broeders en zusters, hoe kan het zijn dat een elektronisch getypte boodschap (ongeacht hoe religieus de mensen zijn die het hebben geschreven, of hoeveel mensen het versturen of ontvangen), ook maar het kleinste verschil kunnen uitmaken ten opzichte van dat wat God, de Almachtige, heeft beschikt?

    Om deze redenen, zou ik jullie oprecht willen adviseren om deze boodschap te verspreiden onder degene die jullie oorspronkelijk de kettingbrief hebben gestuurd, niet omdat het jullie geluk zou brengen of dat het jullie zal beschermen tegen slechte dingen, maar om anderen te informeren over wat correct is.
    Tenslotte, al hoewel we verdrietig kunnen worden over hoe makkelijk en snel twijfel geplaatst kan worden in de harten van de gelovigen, zouden we ons altijd de woorden van onze profeet Mohammed (vzmh) moeten herinneren uit zijn laatste toespraak:

    "Wees op jullie hoede voor Satan, voor de veiligheid van jullie geloof. Hij heeft alle hoop verloren om jullie ooit nog te misleiden met grote dingen, dus let er op om hem niet te volgen in kleine dingen".


    --------------------------------------------------------------------------------

    Vertaald uit: The modern Religion
    Gewoon Yups.

  3. #3
    this is me....then

    Reacties
    385
    26-11-2002

    ik ga hem vanavond lezen want ik moet nu echt weg
    I'm NoT à BiTcH.i'M tHé BiTcH.iT's MiSs BiTcH To YoU

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    691
    07-04-2003

    Re: belangrijk!!!!!

    Origineel gepost door NAJLAGIRL
    DIT IS VOOR ELKE MOSLIM VERPLICHT OM TE LEZEN.
    WIE DIT NEGEERT ZAL DOOR ALLAH GESTRAFT WORDEN.

    Phoe...nog un geluk dat ik geen moslim ben dan


  5. #5
    Aya, Imran en Amani

    Reacties
    3.590
    05-03-2002

    Re: belangrijk!!!!!

    Origineel gepost door NAJLAGIRL
    DIT IS VOOR ELKE MOSLIM VERPLICHT OM TE LEZEN.
    WIE DIT NEGEERT ZAL DOOR ALLAH GESTRAFT WORDEN.

    het gaat op dit moment slecht met de moslims op aarde.

    Voorbeelden daarvan zijn: >>>*veel moslims bidden niet.

    veel meisjes dragen geen hoofdoek. >>>*veel moslims

    luisteren niet naar hun ouders. >>>Zoals uw dit ziet houden

    veel moslims zich niet aan hun >>>plichten. >>>Onze Heer

    Allah zal alles straffen. >>>De einde van de Aarde is al in

    zicht, Allah liet ons dat niet >>>weten maar gaf ons wel

    goede hints. >>>De ware einde komt als : >>>*er veel

    bebouwing is. >>>*er mannen zijn die met elkaar doen. >>>*er

    vrouwen zijn die met elkaar doen. >>>*het slecht gaat met de

    moslims op Aarde. >>>Zo te zien is dit werkelijk aan de gang,

    voor u het weet is >>>het de Dag. >>>Voor u het weet bent u

    te laat. >>>Hierbij zeggen we dat als een u nog niet bid moet

    u daar meteen mee beginnen, als u iets verkeerds doet moet u meteen >>>stoppen. >>>Zonder te bidden is er geen Paradijs

    maar een gevreesde straf >>>van Allah. >>>Zonder te bidden

    wordt er niets door Allah gewogen, u zult >>>gelijk gestraft

    worden. >>>Als u wel bid, dan pas wordt er gekeken of je wel

    of niet >>>gestraft zult worden. >>>Dus denk aan Allah, de

    genadevolle!!! >>>DIT IS VOOR ELKE MOSLIM VERPLICHT OM DIT

    AAN MINSTENS 10 >>>MOSLIMS VERDER TE ZENDEN, ALS U DAT DOET

    ZULT UW DOOR ALLAH >>>BELOOND WORDEN

    >>

    >>Bismi allahie aragmanie araghiem

    >>Wees in de wereld alsof je een vreemdeling of reiziger bent.Als het

    >>avond word verwacht dan niet dat het weer ochtend wordt. En als het

    >>ochtend word verwacht dan niet dat het weer avond word. Gebruik je

    >>gezondheid voordat je ziek bent en je leven voordat je ziek bent en

    je leven voordat je dood gaat.

    [boechaarie]

    wie bepaald dit, wie bepaald dat wij gestafd worden als wij dit niet lezen?? een mens die dit schrijft bepaald vor ons dat allah ons straft. wat een onzin.

    dit sort mails lees ik niet eens, het is allemaal leugens die versprijdt worde door mensen die denken alles te weten.

  6. #6
    this is me....then

    Reacties
    385
    26-11-2002

    by the way

    voor alle duidelijkheid

    ik heb het zelf niet geschreven

    maar ontvangen via de mail
    I'm NoT à BiTcH.i'M tHé BiTcH.iT's MiSs BiTcH To YoU

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    813
    03-07-2003

    Origineel gepost door *********e
    Er zit wel een kern van waarheid in, dat wel.

    Maar iemand moet niet gaan zeggen je MOET dit lezen, of Anders wordt je GESTRAFD. Dat mag niet. Niemand kan weten wat Allah met iemand doet!

    MAar het is wel goed om ze gewoon te verspreiden. Zodat mensen weer een beetje bijsporen.

    Zo denk ik er ook over.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    551
    30-05-2003

    ik sluit me ook daarbij aan
    wie niet horen wilt moet maar voelen

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    9.568
    08-03-2003

    Origineel gepost door misantazaghin
    Heb je ooit een e-mail ontvangen over iemand die een droom had over Zaynab of Aisha (moge God tevreden over hen zijn), de heilige profeet (vzmh), of over een oude man met een witte baard die aan jou vraagt om deze e-mail naar een x-aantal mensen door te sturen waardoor je dan geluk zult krijgen?
    En dat diegene die de e-mail niet door sturen, vervloekt zullen worden of zware tijden van God (de Verhevene, de Allerhoogste) zullen krijgen?
    Als je ooit zoiets hebt ontvangen, en als je onzeker was over wat je met zo’n mail moest doen, lees dan alsjeblieft het volgende artikel….

    Om kort te zijn, mijn broeders en zusters, zulke e-mails moeten NIET doorgestuurd worden en in plaats daarvan moet je de delete knop gelijk indrukken, zonder te twijfelen. Zulke e-mails zaaien twijfel in de harten en vallen onder het hoofdje afgoderij (oftewel het associëren van partners aan God, shirk).
    Dit is de enige zonde welke (indien we hiermee zouden sterven), nooit vergeven zal worden, zoals God ons heeft geďnformeerd.

    Om te denken dat door de e-mail door te sturen, ons lot op enige manier zal veranderen, hetzij in positieve, hetzij in negatieve zin, is in feite ons vertrouwen stellen in iets anders dan de Machtige Wil van God (de Almachtige, de Verhevene).
    Beste broeders en zusters, we zouden moeten weten dat er geen enkele gebeurtenis plaatsvindt zonder de kennis van onze Schepper, de Alwetende.
    Weet, dat ALLES wat bestaat al 50.000 jaren voor de schepping van de hemelen en de aarde was voorbeschikt. En weet, dat elke laatste ademteug, beweging, en gebeurtenis was neergeschreven door God (de Almachtige, de Verhevene) in 'de moeder van het Boek', (dat wil zeggen; "het tablet die in de hemelen bewaard wordt". al-Lauh ul-Mahfudh)
    God, de Almachtige, verteld ons in de Koran:

    "Weet je niet dat God al hetgeen in de hemelen en op aarde is, kent? Voorwaar dat is vastgesteld in een Boek, dat is gemakkelijk voor God" . 22:70

    Met betrekking tot het ontvangen van de e-mail, zouden we moeten weten dat het versturen of zelfs het niet versturen ervan ons lot geenszins verandert, behalve wat God al heeft beschikt. In de wijze woorden gegeven aan Ibn Abbas, zei onze profeet (vzmh), "onthoudt, dat als alle mensen samen zouden komen om jou voordeel te geven, zij dat niet zouden kunnen behalve dat wat God heeft neergeschreven. Aan de andere kant, als ze samen zouden komen om jou kwaad te berokkenen, zij dat niet zouden kunnen behalve dat wat God heeft neergeschreven. De pennen zijn neergelegd, en de rollen zijn opgedroogd". (overgeleverd door al Tirmidhi).
    Je kunt je nu afvragen, wat als het je lot is om deze e-mail te ontvangen en dat jouw Qadr (Godsbeschikking) diengevolge was besloten. Het antwoordt hierop ligt in de Koran en in de soena (handelingen en uitspraken) van onze heilige profeet (vzmh) en de simpele regel is om nergens vertrouwen in te hebben behalve in de Wil van God. Geen enkele man of vrouw kan jou informeren over je toekomst, zoals we verteld zijn:

    Zeg: "Niemand in de hemelen en op aarde kent het onzienlijke, behalve God;...
    Koran 27:65.

    Vergelijkbare situaties bestonden in de tijd van onze nobele profeet (vzmh) en de bewijzen zijn oneindig. Een voorbeeld zoals verteld door Imraan ibn Husayn, onze profeet (vzmh) zag eens een koperen armband om iemands bovenarm, en hij zei tegen deze man, "Wee jou, Wat is dit?" De man antwoordde dat het hem beschermde tegen een ziekte. De profeet (vzmh) zei toen: "Gooi het ver weg van jou, want het zal alleen maar jouw zwakte versterken en als je zou sterven terwijl je het draagt, zul je nooit tot de winnaars behoren". (verzameld door Ahmad, ibn Maajah en ibn Hibbaan).

    Ook heeft de profeet (vzmh) gezegd (zoals verteld door Abu Hurayrah en al-Hasan), dat: "Een ieder die naar een toekomstvoorspeller toe gaat en gelooft in wat hij zegt, geen geloof heeft in wat is geopenbaard aan Mohammed". (verzameld door Ahmad, abu Dawud).

    Daarom vraag ik jullie beste broeders en zusters, hoe kan het zijn dat een elektronisch getypte boodschap (ongeacht hoe religieus de mensen zijn die het hebben geschreven, of hoeveel mensen het versturen of ontvangen), ook maar het kleinste verschil kunnen uitmaken ten opzichte van dat wat God, de Almachtige, heeft beschikt?

    Om deze redenen, zou ik jullie oprecht willen adviseren om deze boodschap te verspreiden onder degene die jullie oorspronkelijk de kettingbrief hebben gestuurd, niet omdat het jullie geluk zou brengen of dat het jullie zal beschermen tegen slechte dingen, maar om anderen te informeren over wat correct is.
    Tenslotte, al hoewel we verdrietig kunnen worden over hoe makkelijk en snel twijfel geplaatst kan worden in de harten van de gelovigen, zouden we ons altijd de woorden van onze profeet Mohammed (vzmh) moeten herinneren uit zijn laatste toespraak:

    "Wees op jullie hoede voor Satan, voor de veiligheid van jullie geloof. Hij heeft alle hoop verloren om jullie ooit nog te misleiden met grote dingen, dus let er op om hem niet te volgen in kleine dingen".


    --------------------------------------------------------------------------------

    Vertaald uit: The modern Religion



    Ik flip ook zwaar van deze emails. Alsof Allah mij gaat straffen omdat ik een email niet doorzendt.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    310
    18-06-2003

    asalaamo alaikom allemaal
    Een mooie topic geopend..
    Het is zekers waar...
    Maar ik hoop als onze moslims zusters/broeders dit lezen, dat ze daarbij zullen nadenken, en inshallah de goede pad zullen volgen.
    INSHA'ALLAH!!!!
    Beslamaaaaaa!!!!!!!!

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    691
    07-04-2003

    Origineel gepost door GeenLeven


    Ik flip ook zwaar van deze emails. Alsof Allah mij gaat straffen omdat ik een email niet doorzendt.
    Dat moet ie dan onlangs bekend hebben gemaakt want daarvoor bestonden er nog geen emails

    het moet niet gekker worden zeg

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    9.568
    08-03-2003

    Origineel gepost door hhtWillem
    Dat moet ie dan onlangs bekend hebben gemaakt want daarvoor bestonden er nog geen emails

    het moet niet gekker worden zeg
    Ik zeg toch ook dat het niet zo is

  13. #13
    ..................

    Reacties
    10.222
    16-09-2002

    Re: Re: belangrijk!!!!!

    Origineel gepost door hhtWillem
    Phoe...nog un geluk dat ik geen moslim ben dan

    maar je mensgt je graag tussen de moslims. Heb je geen eigen identiteit ?
    Heb je medische vragen ? klik dan op hier: HIER


  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    691
    07-04-2003

    Re: Re: Re: belangrijk!!!!!

    Origineel gepost door doc25
    maar je mensgt je graag tussen de moslims. Heb je geen eigen identiteit ?
    is dat zo??
    je hebt al snel je conclusie klaar.

    JUIST omdat ik een identiteit heb is het ook goed om te weten wat er om je heen gebeurt, in plaats van in een eng klein wereldje te leven.


  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    691
    07-04-2003

    Re: Re: Re: belangrijk!!!!!

    Origineel gepost door Taduchepa
    ga daar annoying kaaskop
    is dit een raadsel?