1. #1
    The Classy One..

    Reacties
    7.090
    25-02-2003

    Exclamation Zweren...(Korte tekst)

    Selamaleikom wa Rahmatulla,
    Weeral krijgen we hier een duidelijk antwoord,laten we eens kijken naar het leven van Siedna Moehammad(sws),hij was een leiddraad voor elke moslim(a) die na hem kwam,voor zover ik me kan herinneren heeft onze profeet één keer het woord Wola gebruikt.
    Vandaag word dat woord door zovelen gebruikt alsof het geen betekenis heeft,"Kom je morgen?","wola ik kom zeker"'"Heb je dat gedaan?",Wola ik heb het gedaan",het lijkt wel een manier van spreken om jezelf overtuigd op te stellen tegenover een andere,en dan heb je mensen die dat woord misbruiken,die zeggen dat wel 30 keer per dag,maar 5 keer bidden ,naar de moskee gaan ,Allah soebhanna wa ta'la herdenken,geen tijd voor!!!
    Laten we niet vergeten hoe prachtig Allah is,laten we zeker niet vergeten hoe vergevingsgezind Allah is,toch zal Allah voor sommigen enkel Al-ghafied(de vernederaar),De Vergelder(al-moentaqiem)en De Onteerder(Al-Moezil)zijn,zij zullen dit danken aan henzelf,Islam ligt in een gedrag,kledij,het hart,maar zeker niet te vergeten in ons taalgebruik en onze eerlijkheid tegenover iedereen,zweer minder op Allah zeker niet wanneer het niet nodig is,het is geen spelletje.
    Aselamaleikom wa Rahmatulla wa barakatoehoe.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    369
    20-04-2003

    dat vind ik nou ook, iedereen zweert zo snel..

  3. #3
    Minousje

    Reacties
    3.641
    01-01-2003

    Je hebt helemaal gelijk!!!...ik hoor het steeds vaker...kleine kinderen...zelfs Nederlandse kinderen hoor ik het vaak zeggen...

  4. #4
    The Classy One..

    Reacties
    7.090
    25-02-2003

    Ja klopt...Ik Betrap mezelf er ook op,zo nu en dan...

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    212
    24-05-2003

    inderdaad wola zeggen lijkt meer een stop woord !!!!! ik irriteer me hier mateloos aan mensen zeggen het om de haverklap en voor ze het ook maar door hebben zweren ze terwijl ze bv maar een grapje maken of zo, er is nog wel zo gewaarschuwd voor mensen die te veel eden leggen van die hebben geen nut meer en weet je wat nog het ergste is ? dat ik mensen zie die tijdens het roken of het drinken van alcohol nog het lef hebben Allah swt zijn naam te misbruiken en zich hier niet eens voor schamen ewa waar gaat het heen met de mensheid van tegenwoordig? niet dat ik ook maar dicht bij perfectie kom maar jullie weten wat ik bedoel toch? Moge Allah swt ons behoeden voor het kwade en ons mond geen onrecht laten spreken..............amien
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  6. #6
    The Classy One..

    Reacties
    7.090
    25-02-2003

    Ameen..moge Allah swt ons allen Leiden..


  7. #7
    :)

    Reacties
    106
    05-03-2003

    ja zeker zweren we te vaak , ik hoor mensen zelfs zeggen ; ik zweer het op de Koraan.... kijk al komt het van een marokaantje ga je denken, laat maar hij leert nog wel ! Maar tot op een dag hoorde ik een nederlands jongetje zeggen ik zweer het op de Koeran (in plaats van de Koraan) ik heb je flippo*s niet gestolen

    ma3a salama , -x- Halima

    ik vond je bericht prachtig meissiej

  8. #8
    NiNjA vs. NijNtJe

    Reacties
    48
    03-12-2002

    Mooie tekst sadgirl... ik heb geen woorden ervoor... Mensen hoop dat dit een wijze les voor jullie is en ik hoop ook dat ik wat zal verminderen met die Wallah wallah wallah van mij....ik zeg het ook te vaak...en zoals miss Halima al zei die Nlers zeggen het nog vaker dan wij,....Wallah en zweren op de Koran,...maar ja....Mijn complimenten!!!!

    Grtjes a Sister
    Allah ou ma Hdini fi man Hedeyit, wa 3afini fi man 3afeyit, wa Tawallani fi man Tawallayit, wa Barakli fi man A3tayit wa Kini Sharan man Kadayit....

  9. #9
    The Classy One..

    Reacties
    7.090
    25-02-2003

    Klopt...Moge Allah Swt Ons daarbij helpen...
    Het IS een kwestie van meer op jezelf letten tijdens het praten..Bewuster leven...En je nafs (ziel) opvoeden...

    Veel Liefs,
    Saddy

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    192
    29-11-2002

    Salaam,

    Ik ben het helemaal met je eens, we gebruiken het tegenwoordig meer als een stopwoord. Zelfs doe ik het af en toe ik zal er zeker opletten. Maar soms gebruiken we het ook zodat andere ons geloven.

    Wat we vaak ook doen is beloftes maken waarvan het lot niet in onze handen ligt. De ene keer komt het wel uit maar de andere keer weer niet.Hier moeten we zeker vaker op gaan letten.

    as salaam wha haleikom