1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    286
    16-02-2003

    rustplaatsen onderweg naar marokko?

    salamoe alaykoem,

    Onderweg naar marokko zijn er 4 of 5 rustplaatsen in spanje die speciaal voor marokkanen zijn (met moskee en echt heeeel veilig).
    Maar dat is voor iemand die door madrid rijd.

    Ik ga door barcelona rijden isha allah, zijn er daar ook zo van die marokkaanse rustplaatsen onderweg?

  2. #2
    Bijna Lid

    Reacties
    605
    13-12-2004

    Citaat Geplaatst door taoufiq
    salamoe alaykoem,

    Onderweg naar marokko zijn er 4 of 5 rustplaatsen in spanje die speciaal voor marokkanen zijn (met moskee en echt heeeel veilig).
    Maar dat is voor iemand die door madrid rijd.

    Ik ga door barcelona rijden isha allah, zijn er daar ook zo van die marokkaanse rustplaatsen onderweg?

    Niet dat ik weet, maar je moet gewoon planken man, totdat je in marokko bent zal je echt rusten

  3. #3
    Eigenzinnige Lid

    Reacties
    137
    06-07-2005

    Citaat Geplaatst door taoufiq
    salamoe alaykoem,

    Onderweg naar marokko zijn er 4 of 5 rustplaatsen in spanje die speciaal voor marokkanen zijn (met moskee en echt heeeel veilig).
    Maar dat is voor iemand die door madrid rijd.

    Ik ga door barcelona rijden isha allah, zijn er daar ook zo van die marokkaanse rustplaatsen onderweg?
    nou zo veilig zijn ze ook niet hoor maarja dat is mijn meneing en volges mij zin bij barcelona geen egte marokkaanse rustplaatsen

  4. #4
    Gewoon...

    Reacties
    197
    13-04-2006

    ga gewoon door madrid joh..!!
    Hilal Ahmar is het leukst.. zo'n lekker sfeertje daar... dan ben je er eigenlijk al bijna... maar allahie 3awnek en allahie weslek 3la gair..!!

    Imam Ad-Dhahabi :

    Sahal zei: "Wie zich bezig houdt met nieuwsgierig zijn, wordt de Wara’ (vroomheid) ontnomen"

    ["Siyar Alam An-Nubala", 333]

  5. #5
    meerdere gebruikers

    Reacties
    333
    13-06-2002

    MVC Premium MVC Premium
    110km verder van de grens van frankrijk-spanje,is een plaats heet La Jonquiras....ik raad je aan om daar te stoppen...meeste marokkanen stoppen daar...en het is een mooie parkeerplaats...La Jonquiras ligt net na girona

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    242
    12-10-2003

    Wie oo wie helpt me met nog meer rust/parkeer plaatsen als je via madrid gaat , ga voor het eerst alleen rijden en zou graag tips willen horen
    Alvast mijn dank.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    242
    12-10-2003

    Iwa niemand die me tips kan geven ?

  8. #8
    Etai?

    Reacties
    96
    22-09-2006

    Wij zijn deze keer door Madrid gegaan, vroeger gingen we altijd door Barcelona maar door Madrid heb je veel betere rustplaatsen enzo zoals die Islamitische parking

    2 fly 2 be depressed .


  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    2.562
    22-02-2005

    Citaat Geplaatst door Apenznoentje Bekijk reactie
    ga gewoon door madrid joh..!!
    Hilal Ahmar is het leukst.. zo'n lekker sfeertje daar... dan ben je er eigenlijk al bijna... maar allahie 3awnek en allahie weslek 3la gair..!!

    hilal ahmar is swaaar leukk

    wij sijn 2 keer naar hilal gegaan op de heenweg...wollah het voelt net alsof je al in marokko bent aangekomen

    op de terugweg sijn we er niet heengegaan
    maar komt omdat we ook echt gingen planken

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    285
    31-12-2002

    Ik ben dit jaar naar Spanje geweest en gereden via Barcelona. Omdat we vele uitstappen deden reden we vaak over de A(P)-7 Valencia - Alicante - Almeria/Granada - Malaga - Algeciras.

    Op deze snelweg zijn geen Rode Maan parkings. Maar vele parkings hebben ook informatiepunten voor Marokkanen. Deze zijn te herkennen aan de grote aankondigingsborden waarop staan welke faciliteiten op deze parkings te vinden zijn en meestal staat er een extra Arabischtalige bord bij. Deze parkings bestaan uit picknickplaatsen, resto-cafetarias en tankstations. Vaak zijn er nog eens Arabische borden die verwijzen naar plaatsen waar de voeten kunnen worden gewassen, want ja, moet toegeven dat de Marokkanen er een echt zooitje van maakten, die toiletten waren altijd weer vies. Als ik 's morgens weer zat te toeren, waren die parkings proper, eens het namiddag was safi. Wat velen niet weten is dat de baanrestaurants ook toiletten hebben en die zijn véél properder dan de bewegwijzerde toiletten op de parkings. Soms zijn er in de tankstations zelf ook toiletten

    Mijn ervaring is dat alle parkings van de grensovergang bij La Joncquera (Gerona) tot Murcia volgepakt zijn met Marokkanen. Heb vele malen 's nachts over deze baan gereden en er waren echt enorm veel Marokkanen op de baan, ze zorgden zelfs voor files bij elke peage bij Barcelona, Tarragona, Valencia, Alicante ... Moet wel zeggen dat rond de periode 28-07 - 10-08 amper Nederlandse of Belgische Marokkanen op de baan te vinden waren. Het waren voor een enorm deel Marokkanen uit Italië die hele wolkenkrabbers met zich meebrachten en in mindere mate Franse en Spaanse Marokkanen.

    De baan via Barcelona telt goede faciliteiten, heeft parking om de 40 à 50 km en wordt druk gebruikt door Marokkanen. Bij alle grote snelwegknooppunten zijn grote gele portaalborden tweetalig in Spaans en Arabisch die de richting Alicante en Almeria aanduiden.
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    1
    13-07-2012

    A1 Burgos - Madrid (Zone de Repos / Area de Descanso)

    Onderweg naar Marokko is er een rustplaats met Moskee (Zone de Repos / Area de descanso)
    speciaal voor Marokkanen.
    Overdekte parkeervakken (tegen de zon) en een eenvoudige eetgelegenheid met voldoende waterkranen.
    Natuurlijk ook gratis sanitair met douche's.

    Autoweg (Autovia) A1 /E5 BURGOS - MADRID
    Afslag 83 La Acebeda

    Goede reis !
    Track Salamaa !

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    28
    06-07-2014

    Welke afslag is hilal ahmar? Dus de route via Madrid. Maar heb het nu over de terugreis...

  13. #13
    Kerr

    Reacties
    17.508
    25-02-2005

    Citaat Geplaatst door Kiki Bekijk reactie
    Onderweg naar Marokko is er een rustplaats met Moskee (Zone de Repos / Area de descanso)
    speciaal voor Marokkanen.
    Overdekte parkeervakken (tegen de zon) en een eenvoudige eetgelegenheid met voldoende waterkranen.
    Natuurlijk ook gratis sanitair met douche's.

    Autoweg (Autovia) A1 /E5 BURGOS - MADRID
    Afslag 83 La Acebeda

    Goede reis !
    Track Salamaa !
    Merci

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    28
    06-07-2014

    Heeft iemand geen rustplekken voor de terugreis via Barcelona?

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    1.193
    30-07-2003

    Gewoon afslag nemen zodra je een nietsbeduidend dorpje ziet. Vervolgens een hotelkamer boeken. Vaak kost je dat 3 a 4 tientjes (voor een kamer met een beetje sjoemelen kunnen daar wel 3 a 4 mensen slapen als je op de kleintjes wilt letten). Slaap je heerlijk, auto staat veilig, en kun je douchen.