1. #1
    Sim Simma

    Reacties
    1.713
    09-04-2002

    Arrow raar maar waar

    Ik zit nu zo'n 3 maanden op dit forum. En wat me nou erg opvalt is het oeverloze gez.eik van sommige mensen hier.
    Constant zeuren over wat anderen wel/niet moeten doen. In plaats van zich bezig te houden met hoe ze zelf leven.
    Ik ben echt onder de indruk van de mate van hypocretie en het gebrek van zelfkritiek.

    Ik begrijp dat wanneer iemand iets plaatst op dit forum, dat je daar dan op reageert. Maar dat kan toch op normale wijze, zonder
    iemand te beldigen of onteren. Wat mensen kiezen te doen is inderdaad HUN zaak. Of ik het er nou mee eens ben of niet. Het enige
    dat IK kan doen is mijn visie op het verhaal geven. Of door middel van het geven van het "goede" voorbeeld proberen mensen te overtuigen.

    Maar ik zie hier mensen elkaar afkraken tot op de bot, alleen omdat iemand anders denkt,leeft of voelt dan zij. Ik zie mensen elkaar
    afkraken omdat een ander niet voldoet aan datgene wat men "goed" vindt. Terwijl men zelf toch ook niet perfect is.

    Dat mag dan niet gezegd worden. Zolang de meerderheid maar vindt dat het "GOED" is, mag een persoon die daar niet aan voldoet op
    de meest lage wijze worden afgekraakt.

    Waar ik al helemaal met mijn mond vol tanden van sta is het gebrek aan solidariteitsgevoel van de vrouwen onderling. In plaats van samen sterk te
    staan. Kraken de dames elkaar NOG erger af. Ik heb nooit geweten dat vrouwen ZO vals konden zijn.

    Ook de weigering van sommige mensen om verder te denken dan hun neus lang is, is angstaanjagend. KAn iets niet ANDERS zijn dan jij
    altijd hebt gedacht? Vooruitgang stagneert op die wijze wel. Als je niet openstaat voor meningen van anderen. Ik bedoel je hoeft het niet altijd met anderen eens te zijn. Je hoeft niet per definitie van gedachten te veranderen- maar dat betekent toch niet dat je er niet (in principe) open voor kan staan.

    En het ergste nog wel vind ik het misbruik van de Islam. Mensen die zichzelf moslim noemen en dan vervolgens op lage wijze anderen het leven zuur maken- of
    scheldend en veroordelend door het leven gaan. De Islam is een prachtige godsdienst met vele facetten. Maar veroordeling, haat en racisme zijn daar geen onderdeel van.
    Het uitsluiten van anderen op basis van cultuur en/of huidskleur is door mensen bedacht en niet door Allah

    Maar goed, ik zal ook heir wel weer de meest hatelijke reacties op krijgen. Doe je best Ik lees het toch niet meer.



    p.s: Ik heb hier trouwens wel met een aantal mensen erg leuke gesprekken kunnen hebben. Bedankt!!!


    ciaooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo oooooooooooooooooo

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    659
    14-09-2001

    Je hebt helemaal gelijk!

    En als je het toevallig nog wel leest: Veel succes, ennuh ik heb je topics altijd met veel plezier en interesse gelezen....
    In ieder geval het allerbeste en RESPECT!

    Liefs,

    Nl-girl
    The Prophet (sallalahu alayhi wa salam) said: "To rise up before daybreak and learn but a section of knowledge is better than prostating yourself in prayer a hundred times. (Ibn Majah)



  3. #3
    Sim Simma

    Reacties
    1.713
    09-04-2002

    Origineel gepost door nl-girl
    Je hebt helemaal gelijk!

    En als je het toevallig nog wel leest: Veel succes, ennuh ik heb je topics altijd met veel plezier en interesse gelezen....
    In ieder geval het allerbeste en RESPECT!

    Liefs,

    Nl-girl

    Beste NL-girl,

    Heel erg bedankt voor je bericht!! Maar ik denk dat er een misverstand is. Ik ga niet meer reageren op mensen die hatelijk zijn etc. Ik vind het leuk om op dit forum wat rond te hangen en te zien dat er ook redelijke mensen zijn. Dus ik ga niet weg hoor. En zelfs al zou ik weggaan, dan zou ik gewoon niet meer reageren. Ik ben niet zo'n voorstander van openbare afscheidsredes

    Maar heel erg bedankt voor je berichtje! En ik moet zeggen dat ik jouw postings ook altijd met interesse heb gelezen. An open mind is a beautiful thing

    liefs en Respect terug aan jou!!


  4. #4
    Sim Simma

    Reacties
    1.713
    09-04-2002

    Origineel gepost door Alif
    Salaam,

    Ik ben hier veel onzin tegen gekomen op dit forum. Maar ook best wel wat zinnigs. Ik heb veel gelezen hier in de korte tijd dat ik er ben- en ja, er zijn veel bekrompen mensen, maar ook mensen die verder kunnen zien dan hun neus lang is.
    Er lijkt hier een grote populariteitswedstrijd aan de gang, en wie de meest populaire mening verkondigt wint. Maar Safira, dat heb je overal. Zo ook op het internet. Groepsdruk heeft altijd een grote invloed gehad op mensen. Had je nou echt gedacht dat dat op het internet anders was??

    Kom op, antwoord toch nog even! Anders blijf ik net zo lang zeuren tot je gek wordt !!

    A.
    Dat weet ik ook wel, dat dat de mens eigen is bedoel ik. Maar toch ben ik elke keer weer naief genoeg om te denken dat mensen in hun kern goed zijn en elkaar goed toewensen. Dat mensen open wezens zijn die in hun aard gewoon hun leven willen lijden en meer niet. Dus word ik dan in mijn verwachting teleurgesteld. Tja, mijn eigen schuld - en ook mijn probleem. Maar goed, ik moest het toch even kwijt


  5. #5
    Sim Simma

    Reacties
    1.713
    09-04-2002

    Re: Hola Safira!!

    Origineel gepost door Samorra
    Het tuig waar jij over hebt, kun je het beste gewoon negeren hoor. Die mensen kicken er gewoon op om reacties terug te krijgen waarin jij je woede uit.

    Ik heb hier maar 1 keer "ruzie" gehad met iemand, en dat was in het begin. Maar dat was omdat die f.ucker over mijn moeder begon...en daar kan ik echt niet tegen!! Verder geef ik ook -als ik het interessant vind- mijn mening over bepaalde dingen en tja...daar kunnen mensen het niet mee eens zijn, maar dat is dan niet mijn probleem, toch??

    Ik vind het echt super irritant als mensen praten, maar eigenljik nix zeggen, comprendes?? Dat zijn gewoon airheads die geen eigen mening hebben en dus anderen napraten, met als gevolg dat als je een discussie met hun aangaat, ze zichzelf helemaal vastl.ullen en dan voor de makkelijkste route kiezen; SCHELDEN, ANDEREN OMLAAG HALEN ENZ. ENZ. Je kent dat wel.

    Verder lach ik me hier af en toe helemaal kapot om sommige mensen en daarom blijf ik ook "hangen" op deze forums.

    Alleen wil ik zeggen dat de laatste tijd wel erg veel topics worden geopend die op elkaar lijken!! Dat vind ik uncool. Maar ja, ik kan ook even niet op een goed onderwerp komen, dus beter dat ik mijn mond hierover dicht hou!

    Thalla!!

    Saludos,
    Samorra
    Hola Samorra,

    que tal? Mijn Spaans is slecht, dus ik zal je er niet mee vervelen

    Ik vind dat iedereen zijn/haar mening moet geven. Stel dat we allemaal dezelfde mening hadden, dat zou nog 's saai zijn. Mij gaat het er meer om, dat je mensen in hun waarde kan laten ook al ben je het niet met ze eens. Als iemand met een andere mening naar voren komt dan die van mij, dan vind ik dat top. Het geeft mij de kans om een zaak van een andere kant te bekijken. Dat betekent niet dat ik van mening verander, maar het vergoort wel mijn belevingswereld. En dat vind ik persoonlijk een positieve zaak.

    Maar dat afkatten omdat iemand "anders" denkt dan ik of er een andere levenswijze op na houdt....tja, daar kan ik persoonlijk weinig mee.

    Ik snap dat de grens tricky is, maar het lijkt me (afgezien van grapjes- die zijn altijd wel leuk) dat je toch moet proberen elkaar te respecteren. En zelfs eigenlijk als anderen jou niet respecteren- want dan ben jij de "bigger person".

    Oh well....ik weet het ook niet hoor

    Hasta luego

  6. #6
    Sim Simma

    Reacties
    1.713
    09-04-2002

    Origineel gepost door Samorra
    Ja Safira,

    I totally agree with you!! R-E-S-P-E-C-T is iets wat hier vaak ontbreekt. En nu ga ik zelf niet schijnheilig doen hoor, want ik heb ook niet respect voor iedereen hier, maar voor de meesten wel.

    En vaak begin ik al te koken als iemand met argumenten komt om zijn of haar stellingen te verdedigen die gewoon helemaal nergens op slaan en helemaal nix met het onderwerp te maken hebben. Dat vind ik echt erg!! Vaak is het moeilijk om dan gewoon "cool" te blijven...

    Ach ja, hoort bij het leven denk ik!!

    Saludos,
    Samorra
    Natuurlijk is het niet erg als je je niet ALTIJD kan beheersen. We zijn ook maar mensen. Als je het maar probeert denk ik!!

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    659
    14-09-2001

    Origineel gepost door Safira75



    Beste NL-girl,

    Heel erg bedankt voor je bericht!! Maar ik denk dat er een misverstand is. Ik ga niet meer reageren op mensen die hatelijk zijn etc. Ik vind het leuk om op dit forum wat rond te hangen en te zien dat er ook redelijke mensen zijn. Dus ik ga niet weg hoor. En zelfs al zou ik weggaan, dan zou ik gewoon niet meer reageren. Ik ben niet zo'n voorstander van openbare afscheidsredes

    Maar heel erg bedankt voor je berichtje! En ik moet zeggen dat ik jouw postings ook altijd met interesse heb gelezen. An open mind is a beautiful thing

    liefs en Respect terug aan jou!!



    Ahhhhhhhhh, gelukkig...... Ik denk altijd het ergste , na al die 'ik-ga- ervan-door-topics'.........
    The Prophet (sallalahu alayhi wa salam) said: "To rise up before daybreak and learn but a section of knowledge is better than prostating yourself in prayer a hundred times. (Ibn Majah)



  8. #8
    Sim Simma

    Reacties
    1.713
    09-04-2002

    Origineel gepost door nl-girl




    Ahhhhhhhhh, gelukkig...... Ik denk altijd het ergste , na al die 'ik-ga- ervan-door-topics'.........

    hahaha je was niet de enige- heb ik het toch niet helemaal duidelijk geformuleerd...maar ja er waren ook wel erg veel afscheidstopics inderdaad!

    s.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    33
    15-05-2002

    Ik ben blij dat je niet weg bent gegaan

    When God created men - She was only joking

  10. #10
    Sim Simma

    Reacties
    1.713
    09-04-2002

    Origineel gepost door fruitdruifje
    Hey Safira

    Ik heb zelfs al achterlijke prive-berichtjes gehad van leden!
    Het lijkt erop dat op deze site wat meer gecontroleerd moet worden door de moderator!

    Groetjes
    Waarvoor heb jij dan stomme pm's gekregen?? Vertel vertel- ik ben nieuwsgierig- wat heb jij dan zogenaamd verkeerd gedaan??


  11. #11
    Administrator

    Reacties
    215
    03-12-2000

    MVC Staf MVC Staf

    Thumbs down

    Origineel gepost door fruitdruifje
    Hey Safira

    Ik heb zelfs al achterlijke prive-berichtjes gehad van leden!
    Het lijkt erop dat op deze site wat meer gecontroleerd moet worden door de moderator!

    Groetjes
    Salaam,

    Ik vindt het wel makkelijk afgeschoven. Een community creëer met z'n allen. Net als in real life is de kwaliteit van een 'leefomgeving' afhankelijk van de sociale controle. Zo ook op het forum. Als iedereen de verantwoordelijk op zich neemt, en bij wangedrag van andere leden dit netjes aan de Moderator doorgeeft zal alles goed blijven gaan.

    Bovendien kunnen wij het niet zien als men lastig wordt gevallen via Privé berichten, aangezien wij deze berichten niet zien. We kunnen alleen ingrijpen als men dit aan ons doorgeeft.

    Ma3a salama,
    Moderator

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    993
    14-10-2001

    ik heb wel eens gehoord dat jullie berichten onderscheppen???????? he mij niet gelijk aanvallen.........het was gewoon een op merking.......maar goed hier zeggen ze zo veel toch?

  13. #13
    Administrator

    Reacties
    215
    03-12-2000

    MVC Staf MVC Staf
    Origineel gepost door camilla27
    ik heb wel eens gehoord dat jullie berichten onderscheppen???????? he mij niet gelijk aanvallen.........het was gewoon een op merking.......maar goed hier zeggen ze zo veel toch?
    Salaam,

    Wat bedoel je met onderscheppen, en over welk berichten heb je het precies?

    Ma3a salama,
    Moderator

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    744
    20-02-2002

    Mensen mensen..altijd de vingertjes naar iemand anders wijzen..Kijk eerst naar jezelf..voordat je anderen veroordeelt!!!!!
    Stop de bezetting. www.freepalestina.nl