1. #1
    Wrbrdr zndr brd

    Reacties
    4.654
    13-02-2007

    Urk wil met J.P. Coenstraat signaal afgeven

    De gemeenteraad van Urk heeft unaniem een motie van de lokale partij Hart voor Urk aangenomen om straten in de nieuwe wijk Schokkerhoek te vernoemen naar „helden van weleer” als Michiel de Ruyter en Jan Pieterszoon Coen. „Wij vinden het belangrijk om de zeehelden te blijven eren”, zegt wethouder Gerrit Post van Hart voor Urk.

    Met de motie wil de lokale partij een signaal afgeven in de discussie over het slavernijverleden van Nederland en de rol daarin van mannen als De Ruyter en Coen. „Een klein deel van Nederland wil van de helden van weleer de boeven van vandaag maken. Wij gaan niet mee met die linkse koers”, zegt Post. „Als de zeehelden ergens anders van hun sokkel worden getrokken, zijn ze bij ons welkom.

    https://www.rd.nl/vandaag/binnenland...even-1.1468754

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    903
    02-04-2010

    symboolpolitiek

  3. #3
    Wrbrdr zndr brd

    Reacties
    4.654
    13-02-2007

    Overigens was J.P. Coen helemaal geen "zeeheld"
    maar een VOC-bestuurder ...

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    zijn terroristen

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    1.094
    20-03-2017

    Goed om te zien dat ze daar niet meegaan in die randstedelijke bullshit.
    No religions of the world is higher than humanity.

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Dit ga je krijgen. Met worden kotsmisselijk van die lui die denken moreel superieur te zijn.
    Zij voelen zich zo superieur dat ze niet eens willen begrijpen dat die Nederlanders in die eeuwen deden wat toen de norm was, alle volken deden.
    Zo kwaadwillend, daden van eeuwen geleden te beoordelen op onze normen en waarden, wetten van de 20e/21e eeuw.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    5.839
    20-05-2003

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    Dit ga je krijgen. Met worden kotsmisselijk van die lui die denken moreel superieur te zijn.
    Zij voelen zich zo superieur dat ze niet eens willen begrijpen dat die Nederlanders in die eeuwen deden wat toen de norm was, alle volken deden.
    Zo kwaadwillend, daden van eeuwen geleden te beoordelen op onze normen en waarden, wetten van de 20e/21e eeuw.
    Ordinaire goedpraterij.

    “Ze deden het allemaal, dus mogen wij het ook!”

    Profileert NL zich niet dikwijls in binnen- en buitenland als het land bij uitstek dat humanisme, mensenrechten en sociale gelijkheid hoog in het vaandel heeft zitten?
    Welk land staat er voornamelijk op haar achterste benen, wanneer het gaat om het uitspreken en veroordelen van de barre mensenrechtensituaties in b.v. China en Rusland? Is dat niet Nederland?
    En dan gaat men op landelijk en lokaal niveau excuusjes zoeken om deze ordinaire massamoordende boeven te eren en te verdedigen!

    Fout = fout en mag nooit recht gepraat worden. Jezelf als natie verdedigen tegen een binnendringende vreemde mogendheid is altijd nog iets anders dan een land (wat duizenden zo niet tientallen duizenden km verderop ligt!) binnenvallen, de bevolking uitmoorden, verkrachten, tot slaven maken/knechten maken, uit te buiten, te onteigenen van land en de rijkdommen van het land voor eigen gewin te exploiteren.

    Wie is er nu de echte held? Multatuli of J.P. Coen? Eerlijk, wat staat er bij jou onderaan de streep voor een uitkomst?

  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door SidiOmar Bekijk reactie
    Ordinaire goedpraterij.

    “Ze deden het allemaal, dus mogen wij het ook!”

    Profileert NL zich niet dikwijls in binnen- en buitenland als het land bij uitstek dat humanisme, mensenrechten en sociale gelijkheid hoog in het vaandel heeft zitten?
    Welk land staat er voornamelijk op haar achterste benen, wanneer het gaat om het uitspreken en veroordelen van de barre mensenrechtensituaties in b.v. China en Rusland? Is dat niet Nederland?
    En dan gaat men op landelijk en lokaal niveau excuusjes zoeken om deze ordinaire massamoordende boeven te eren en te verdedigen!

    Fout = fout en mag nooit recht gepraat worden. Jezelf als natie verdedigen tegen een binnendringende vreemde mogendheid is altijd nog iets anders dan een land (wat duizenden zo niet tientallen duizenden km verderop ligt!) binnenvallen, de bevolking uitmoorden, verkrachten, tot slaven maken/knechten maken, uit te buiten, te onteigenen van land en de rijkdommen van het land voor eigen gewin te exploiteren.

    Wie is er nu de echte held? Multatuli of J.P. Coen? Eerlijk, wat staat er bij jou onderaan de streep voor een uitkomst?

    De mensheid heeft een zeer langzame reis gemaakt naar wat meer beschaving, in de ca 250.000 jaar dat er mensen op aarde zijn.
    honderdduizenden jaren wist men gewoon niet beter.
    Dus geen sprake wij mochten het doen omdat andere het ook deden.
    De wereldbevolking deed dat soort dingen, omdat men niet beter wist!
    Zij handelden conform hun niveau van beschaving in al die eeuwen, de normen en waarden die toen van kracht waren.

    Jij wilt dat ook niet begrijpen. Want je bent natuurlijk intelligent genoeg om te weten dat Coen werd geboren in de 16e eeuw, Douwes Dekker in de 19 eeuw.
    Je denkt niet dat mensen toch al wat anders waren gaan denken in de 19e eeuw, t.a.v. de 16e eeuw?

    Jij wilt op basis van onze stand van beschaving, tot uiting komend in onze normen en waarden, wetten, internationale verdragen alle daden van de mensheid honderdduizenden jaren veroordelen, fout noemen omdat die mensen toen nog niet onze normen en waarden, wetten en internationale verdragen hadden?

    Volgens mij leven de Chinezen waar kritiek op is, toch ook in de 21e eeuw?

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    1.553
    07-09-2015

    Bij een zeemans dorp als urk passen deze helden van weleer natuurlijk prima.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    1.553
    07-09-2015

    Citaat Geplaatst door SidiOmar Bekijk reactie
    Ordinaire goedpraterij.

    “Ze deden het allemaal, dus mogen wij het ook!”

    Profileert NL zich niet dikwijls in binnen- en buitenland als het land bij uitstek dat humanisme, mensenrechten en sociale gelijkheid hoog in het vaandel heeft zitten?
    Welk land staat er voornamelijk op haar achterste benen, wanneer het gaat om het uitspreken en veroordelen van de barre mensenrechtensituaties in b.v. China en Rusland? Is dat niet Nederland?
    En dan gaat men op landelijk en lokaal niveau excuusjes zoeken om deze ordinaire massamoordende boeven te eren en te verdedigen!

    Fout = fout en mag nooit recht gepraat worden. Jezelf als natie verdedigen tegen een binnendringende vreemde mogendheid is altijd nog iets anders dan een land (wat duizenden zo niet tientallen duizenden km verderop ligt!) binnenvallen, de bevolking uitmoorden, verkrachten, tot slaven maken/knechten maken, uit te buiten, te onteigenen van land en de rijkdommen van het land voor eigen gewin te exploiteren.

    Wie is er nu de echte held? Multatuli of J.P. Coen? Eerlijk, wat staat er bij jou onderaan de streep voor een uitkomst?
    Deze redenatie volgend kun je meteen elke persoon uit het verleden zwart maken. Van Nelson Mandela tot J.P.Coen.

    Of je moet iemand kunnen benoemen die destijds grootse daden heeft begaan die volgens de huidige morele maatstaven zonder zonde is.

  11. #11
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door Ranonkel Bekijk reactie
    Deze redenatie volgend kun je meteen elke persoon uit het verleden zwart maken. Van Nelson Mandela tot J.P.Coen.

    Of je moet iemand kunnen benoemen die destijds grootse daden heeft begaan die volgens de huidige morele maatstaven zonder zonde is.
    Daden moeten beoordeeld worden in de context van de tijd dat zijn werden bedreven; stand van beschaving, normen en waarden en wetten in die tijd.
    Idiotie te veroordelen op basis van onze normen en waarden, wetten, internationale verdragen in onze tijd.

    Bovendien alleen de daden van de Europeanen uit het verleden, alle andere volken die precies het zelfde dachten dus deden, daar praat niemand over.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    9.769
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door SidiOmar Bekijk reactie
    Ordinaire goedpraterij.

    “Ze deden het allemaal, dus mogen wij het ook!”

    Profileert NL zich niet dikwijls in binnen- en buitenland als het land bij uitstek dat humanisme, mensenrechten en sociale gelijkheid hoog in het vaandel heeft zitten?
    Welk land staat er voornamelijk op haar achterste benen, wanneer het gaat om het uitspreken en veroordelen van de barre mensenrechtensituaties in b.v. China en Rusland? Is dat niet Nederland?
    En dan gaat men op landelijk en lokaal niveau excuusjes zoeken om deze ordinaire massamoordende boeven te eren en te verdedigen!

    Fout = fout en mag nooit recht gepraat worden. Jezelf als natie verdedigen tegen een binnendringende vreemde mogendheid is altijd nog iets anders dan een land (wat duizenden zo niet tientallen duizenden km verderop ligt!) binnenvallen, de bevolking uitmoorden, verkrachten, tot slaven maken/knechten maken, uit te buiten, te onteigenen van land en de rijkdommen van het land voor eigen gewin te exploiteren.

    Wie is er nu de echte held? Multatuli of J.P. Coen? Eerlijk, wat staat er bij jou onderaan de streep voor een uitkomst?
    Ik vind deze discussie vrij lastig.
    Ik heb de Koran niet gelezen maar corrigeer me als ik het mis heb, heeft Mohammed niet ook daden gepleegd die we nu zien als misdadig?

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    5.839
    20-05-2003

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Ik vind deze discussie vrij lastig.
    Ik heb de Koran niet gelezen maar corrigeer me als ik het mis heb, heeft Mohammed niet ook daden gepleegd die we nu zien als misdadig?
    Ik moet je inderdaad corrigeren, maar dat komt door je onwetendheid. Dat neem ik je niet kwalijk. Het klopt dus niet. Wanneer je met enkele voorbeelden zit, die bij jou dat beeld teweeg hebben gebracht, dan graag even benoemen aub.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    1.094
    20-03-2017

    Citaat Geplaatst door SidiOmar Bekijk reactie
    Ik moet je inderdaad corrigeren, maar dat komt door je onwetendheid. Dat neem ik je niet kwalijk. Het klopt dus niet. Wanneer je met enkele voorbeelden zit, die bij jou dat beeld teweeg hebben gebracht, dan graag even benoemen aub.
    Dat corrigeren klopt want het staat niet in de koran maar wel in 1000en hadiths.
    Mike haalt 2 verschillende bronnen door elkaar maar heeft verder gelijk.
    No religions of the world is higher than humanity.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    9.769
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Wijzedwaas Bekijk reactie
    Dat corrigeren klopt want het staat niet in de koran maar wel in 1000en hadiths.
    Mike haalt 2 verschillende bronnen door elkaar maar heeft verder gelijk.
    Ik had wellicht beter over geschriften kunnen spreken ja.
    Overigens weet ik ook niet wat in de hadith allemaal staat.

    Ik kan ook geen concreet voorbeeld brengen.
    Ik vraag het dan ook niet voor niets.