1. #1
    Verbannen

    Reacties
    1.479
    08-02-2017

    Rusische teroristen stanioneren militaire basis in syrie bij de ypg teroristen

    Rusland stationeert militaire basis in Koerdisch gebied Syrië

    Rusland en de Koerdische YPG-milities bereikten zondag een akkoord. Rusland gaat de militanten training geven.

    Heleen Gorris

    20 maart 2017 om 16:01
    Archiefbeeld uit 2015 van Afrin in Noordwest-Syrie. Foto Mahmoud Hebbo/Reuters

    Rusland heeft met de Syrisch-Koerdische YPG militie een overeenkomst bereikt om een militaire basis in het noordwesten van Syrië op te zetten. Daarnaast gaat Rusland Koerdische milities trainen voor de strijd tegen terrorisme. Dat meldt persbureau Reuters op basis van een woordvoerder van de YPG. Volgens de woordvoerder hebben beide partijen zondag een overeenkomst bereikt, en is het Russische leger inmiddels gearriveerd in de regio Afrin. Het is onduidelijk hoeveel Russische militairen daar momenteel zijn.

    Twitter avatar
    ReutersWorld Reuters World Russia strikes deal with Syrian Kurds to set up base: Syrian Kurdish militia https://t.co/0lSYs4nio0 5 uur geleden
    Russia strikes deal with Syrian Kurds to set up base: Syrian Kurdish militia

    Russia is setting up a military base in northwestern Syria in agreement with the Syrian Kurdish YPG militia that controls the area and will be training YPG fighters as part of the fight against terrorism, the militia’s spokesman said on Monday.
    Volgen

    Rusland-Turkije-Amerika

    De overeenkomst met de Koerdische YPG milities is een nieuwe ontwikkeling in de inmenging van Rusland in de Syrische burgeroorlog. Het stationeren van militairen en het trainen van milities in Koerdisch gebied zal niet in goede aarde vallen bij Turkije. Turkije ziet de YPG ziet als verlengd onderdeel van de Koerdische Arbeiderspartij PKK, die in Turkije regelmatig aanslagen pleegt.

    De twee grootmachten steunen andere partijen in de Syrische burgeroorlog. Rusland steunt president Assad, en strijdt tegen Islamitische Staat (IS). Turkije vecht ook tegen IS, maar met de Syrische rebellen, die ook tegen Assad strijden. Daarnaast wil Turkije ook voorkomen dat de Koerden meer gebied veroveren in Syrië en daar een onafhankelijke staat uitroepen.

    De relatie tussen Rusland en Turkije heeft de afgelopen jaren al vaker onder druk gestaan. In december 2016 werd een Russische ambassadeur in Turkije vermoord. En in 2015 schoot Turkije een Russische gevechtsvliegtuig uit de lucht.

    Turkije heeft nog niet gereageerd op het nieuws. De Russische Minister van Defensie ontkent de overeenkomst. https://www.nrc.nl/nieuws/2017/03/20...syrie-a1551096

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    2.017
    05-03-2017

    Geen zorgen, Turkije brandt die Russen daar wel even weg. Hiernaast is de VS geen enkel probleem in Manbij, die bombarderen de Turken ook even uit de weg.

    Het feit is dat de Russen inmiddels in de Westelijke koerdische gebieden zitten, het Westen zit in de Oostelijke koerdische gebieden. Turkije is al twee dagen muisstil daar in Syrie. Zelfs Erdogan, met zijn grootheidswaanzin, durft niet een stap te maken naar links of rechts op dit moment.

    Hij wil die Koerden zo graag afslachten, maar hij kan het niet... de stumper.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    3.072
    04-11-2016

    Citaat Geplaatst door Fromage Bekijk reactie
    Geen zorgen, Turkije brandt die Russen daar wel even weg. Hiernaast is de VS geen enkel probleem in Manbij, die bombarderen de Turken ook even uit de weg.

    Het feit is dat de Russen inmiddels in de Westelijke koerdische gebieden zitten, het Westen zit in de Oostelijke koerdische gebieden. Turkije is al twee dagen muisstil daar in Syrie. Zelfs Erdogan, met zijn grootheidswaanzin, durft niet een stap te maken naar links of rechts op dit moment.

    Hij wil die Koerden zo graag afslachten, maar hij kan het niet... de stumper.
    Erdogan gaat niks doen, omdat hij in feite een slaaf is van de russen en de VS

    Wie de klus gaan klaren zijn de vechters die nu in Syrië al bezig zijn het regime uit te roken. Nadat ze met het regime klaar zijn eisen ze hun gebieden terug die nu door koerdische terroristen bezet zijn. En die strijders hebben geen problemen met een amerikaantje of een rusje die niet weg wil van hun land. Die worden ook gewoon gedood.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    2.017
    05-03-2017

    Citaat Geplaatst door MorrocanUtrecht Bekijk reactie
    Erdogan gaat niks doen, omdat hij in feite een slaaf is van de russen en de VS

    Wie de klus gaan klaren zijn de vechters die nu in Syrië al bezig zijn het regime uit te roken. Nadat ze met het regime klaar zijn eisen ze hun gebieden terug die nu door koerdische terroristen bezet zijn. En die strijders hebben geen problemen met een amerikaantje of een rusje die niet weg wil van hun land. Die worden ook gewoon gedood.
    Niemand rookt Assad uit zolang de Russen hem steunen. Dit feit mag jou, en mij, niet aan staan maar het is wat het is. Al die vechters vechten een verloren strijd. Die vechters staan tegenover Rusland. Op een ander front staan ze tegen het Westen.

    De Koerden, die krijgen brede steun vanuit het Westen en de Russen. Ik voorzie een Koerdische staat. Suck it up.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    2.017
    05-03-2017

    Oh, kleine aanvulling: Er is niets wat Turkije daar aan kan doen.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    3.072
    04-11-2016

    Citaat Geplaatst door Fromage Bekijk reactie
    Niemand rookt Assad uit zolang de Russen hem steunen. Dit feit mag jou, en mij, niet aan staan maar het is wat het is. Al die vechters vechten een verloren strijd. Die vechters staan tegenover Rusland. Op een ander front staan ze tegen het Westen.

    De Koerden, die krijgen brede steun vanuit het Westen en de Russen. Ik voorzie een Koerdische staat. Suck it up.
    Dont worry, Russen worden ook uitgerookt. Ze werden in Afghanistan uitgerookt door een paar duizend strijders en nu zullen ze weer uitgerookt worden. Of denk jij dat de moslims voor eeuwig aan de zijlijn zullen staan en zullen accepteren dat de ene na de andere misdadiger miljoenen moslims doodt en weer naar huis gaat om aan tafel te zitten met zijn familie? Ik snap dat je niks liever wilt dan dat elke moslim in de wereld onder een seculiere tiran gebukt gaat maar ik zal je 100% verzekeren dat die tijd voorbij is omdat langzaamaan de hele islamitische wereld door heeft welke misdaden amerikanen en russen plegen in al die islamitische landen


    De PKK terroristen krijgen een paar jaar hun terreurstaatje. Daarna zal het land dat zij met terreur en verraad hebben bezet terugveroverd worden en teruggegeven worden aan de mensen van wie het land is. We hebben geen zin in een tweede zionistan/amerikaanse provincie in het hart van het Midden Oosten die voor nog meer chaos en bloedvergieten zal zorgen

    Dus zet dat maar uit je hoofd

  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    6.503
    07-09-2016

    Citaat Geplaatst door Hayret Bekijk reactie
    ik heb gehoord dat marokko syrie gaat komen bevrijden en nederland alle vluchtelingen gaat opnemen.. was een visioen van m'n kleine neefje van 5
    Het is duidelijk waar jij je "nieuws" vandaan haalt....


    Van een 5 jarige en van Erdogan....

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    2.017
    05-03-2017

    Citaat Geplaatst door MorrocanUtrecht Bekijk reactie
    Dont worry, Russen worden ook uitgerookt. Ze werden in Afghanistan uitgerookt door een paar duizend strijders en nu zullen ze weer uitgerookt worden. Of denk jij dat de moslims voor eeuwig aan de zijlijn zullen staan en zullen accepteren dat de ene na de andere misdadiger miljoenen moslims doodt en weer naar huis gaat om aan tafel te zitten met zijn familie? Ik snap dat je niks liever wilt dan dat elke moslim in de wereld onder een seculiere tiran gebukt gaat maar ik zal je 100% verzekeren dat die tijd voorbij is omdat langzaamaan de hele islamitische wereld door heeft welke misdaden amerikanen en russen plegen in al die islamitische landen


    De PKK terroristen krijgen een paar jaar hun terreurstaatje. Daarna zal het land dat zij met terreur en verraad hebben bezet terugveroverd worden en teruggegeven worden aan de mensen van wie het land is. We hebben geen zin in een tweede zionistan/amerikaanse provincie in het hart van het Midden Oosten die voor nog meer chaos en bloedvergieten zal zorgen

    Dus zet dat maar uit je hoofd
    Even twee dingen hier, zodat e.e.a. duidelijk is. Ik beleef er absoluut geen plezier in dat moslims worden onderdrukt, zoals jij beweert. Ik denk dat het Westen deze mening deelt. Ja er zijn fouten gemaakt, dat zeker, maar had jij liever Saddam nog op de troon zitten? Waarom denk je dat het Westen Assad weg wil hebben?

    Qua PKK, die staan ook in het Westen geregistreerd als terroristen. Het probleem is dat Erdogan alle Koerden over de kling wil jagen onder het (valse) voorwendsel dat ze allemaal PKK zijn. Een beetje zoals de Armeense genocide, die uiteraard nooit gebeurt is.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    3.072
    04-11-2016

    Citaat Geplaatst door Fromage Bekijk reactie
    Even twee dingen hier, zodat e.e.a. duidelijk is. Ik beleef er absoluut geen plezier in dat moslims worden onderdrukt, zoals jij beweert. Ik denk dat het Westen deze mening deelt. Ja er zijn fouten gemaakt, dat zeker, maar had jij liever Saddam nog op de troon zitten? Waarom denk je dat het Westen Assad weg wil hebben?

    Qua PKK, die staan ook in het Westen geregistreerd als terroristen. Het probleem is dat Erdogan alle Koerden over de kling wil jagen onder het (valse) voorwendsel dat ze allemaal PKK zijn. Een beetje zoals de Armeense genocide, die uiteraard nooit gebeurt is.
    1: PKK is alleen op papier verboden in Europa en de VS. Ze denken dat elke moslim achterlijk is en een IQ van 40 heeft zoals hun naieve slaven die het in islamitische landen voor het zeggen hebben. Een paar dagen geleden nog tienduizenden PKK sympathisanten op straat met terreurvlagen en geen enkele agent of politicus die er iets tegen heeft gedaan of zich er tegen uit heeft gesproken


    2: Het westen steunt Assad. Niet ontkennen, iedereen voelt dat aan en er zijn continu tekenen dat zowel de VS als Europa Assad steunt of in ieder geval hem niet wil aanpakken en dat zij liever hebben dat Assad heel Syrië uitmoordt dan dat de mensen daar worden geregeerd onder een (deels) islamitisch bestuur

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    2.017
    05-03-2017

    Citaat Geplaatst door MorrocanUtrecht Bekijk reactie
    1: PKK is alleen op papier verboden in Europa en de VS. Ze denken dat elke moslim achterlijk is en een IQ van 40 heeft zoals hun naieve slaven die het in islamitische landen voor het zeggen hebben. Een paar dagen geleden nog tienduizenden PKK sympathisanten op straat met terreurvlagen en geen enkele agent of politicus die er iets tegen heeft gedaan of zich er tegen uit heeft gesproken


    2: Het westen steunt Assad. Niet ontkennen, iedereen voelt dat aan en er zijn continu tekenen dat zowel de VS als Europa Assad steunt of in ieder geval hem niet wil aanpakken en dat zij liever hebben dat Assad heel Syrië uitmoordt dan dat de mensen daar worden geregeerd onder een (deels) islamitisch bestuur
    Het Westen steunt Assad, ik had je redelijk hoog zitten als ik eerlijk ben maar dit slaat alles.

    Het Westen ging naar Syrie omwille van de barbaarse praktijken die Assad aan het uitvoeren was, men wilde eigenlijk niet ingrijpen in eerste instantie. Syrie was kapot lang voordat het Westen probeerde in te grijpen. Het Westen wil Assad nog steeds weg hebben, dit kan niet omdat de Russen er nu tussen zitten.

    Assad wordt/werd niet aagevallen omdat het Westen zich niet in een nieuwe oorlog wil mengen door 'boots on the ground'. Zij hoopten op de rebellen, die het zouden kunnen doen met steun. Die optie bestaat niet meer sinds de Russen Assad in zijn zetel houden.. en het Westen heeft weinig behoefte aan een directe confrontatie met Rusland.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    3.072
    04-11-2016

    Citaat Geplaatst door Fromage Bekijk reactie
    Het Westen steunt Assad, ik had je redelijk hoog zitten als ik eerlijk ben maar dit slaat alles.

    Het Westen ging naar Syrie omwille van de barbaarse praktijken die Assad aan het uitvoeren was, men wilde eigenlijk niet ingrijpen in eerste instantie. Syrie was kapot lang voordat het Westen probeerde in te grijpen. Het Westen wil Assad nog steeds weg hebben, dit kan niet omdat de Russen er nu tussen zitten.

    Assad wordt/werd niet aagevallen omdat het Westen zich niet in een nieuwe oorlog wil mengen door 'boots on the ground'. Zij hoopten op de rebellen, die het zouden kunnen doen met steun. Die optie bestaat niet meer sinds de Russen Assad in zijn zetel houden.. en het Westen heeft weinig behoefte aan een directe confrontatie met Rusland.
    1: De zogenaamde 'rode lijn' was het gebruik van chemische wapens door Assad,in 2013 beweerde de VS dit al. Ze zouden dan tot militaire actie overgaan zogenaamd. Daarna heeft die barbaar nog tientallen keren die wapens gebruikt, en de VS deed helemaal niks. Niet eens een paar bombardementen op wapenopslagplaatsen ( dus niet op soldaten of officiele overheidsgebouwen) om Assad aan de Amerikaanse uitspraak te herinneren. Helemaal niets

    2: Elke groepering die tegen Assad vecht kan vroeg of laat rekenen op Amerikaanse bombardementen

    3: De PKK werkt al jaren samen met Assad en o.a. de VS steunt hen, terwijl ze totaal geen vragen hebben gesteld aan de PKK hierover

    4: Sterker nog, een paar weken geleden heeft de PKK gebieden overhandigd aan het regime. Een ander deel waar waarschijnlijk ook het regime zat werd overgedragen aan de VS en Rusland. Het kan niet anders dan dat er contacten zijn geweest tussen de VS en regimekanalen

    5: Trump is een 'vriend' van Putin en heeft meerdere malen laten blijken dat Assad de massamoordenaar zijn sympathie heeft. Zijn voorganger had geen speciale band met Assad maar was ook niet totaal tegen hem, en dat uitte zich zoals ik al zei in zijn totale afwezigheid in acties tegen die massamoordenaar

    6: Het argument 'ze willen niet in een andere oorlog verwikkeld raken' is kant en klare onzin. Ze zijn allang in die oorlog verwikkeld geraakt, aangezien ze al jaren in dat gebied bombarderen en er ook duizenden troepen hebben die ook meevechten. Alleen 'vreemd' genoeg niet tegen Assad. Geen enkele kogel is er op hem of zijn troepen afgevuurd

    7: De zionisten hebben in de afgelopen jaren vaker aanvallen uitgevoerd op Assad. Gisteren nog, en vandaag. Het enige wat het Assad regime dan kan uitbrengen is hoe oneerlijk de zionisten wel niet zijn en dan houdt het wel op. En dan zou Assad wel iets ondernemen tegen de VS? En wie is er sterker...de zionisten of de VS? Zijn de VS banger voor Assad of zogenaamd 'meegesleept' te worden in die oorlog dan de zionisten die bijna maandelijks of wekelijks aanvallen uitvoeren op Assad doelen? En voor zover ik weet zijn de zionisten afgezien van die paar bombardementen die zij om totaal andere redenen uitvoeren helemaal niet in die oorlog verwikkeld, terwijl het zionistische regime ernaast is gezeteld. Zij bombarderen trouwens een groepering die ook in Libanon zit en die wapens vanuit Syrië krijgen die zoals de zionisten zeggen gebruikt kunnen worden tegen hen

    8: Een ander argument en die zal jij vast wel zwak vinden maar die naar mijn mening goed weergeeft waarom er niks tegen Assad gebeurt vanuit de VS of Europa is het grote aantal mensen in die continenten die Assad steunen en die elke Assad aanval op scholen, bakkerijen, ziekenhuizen etc. toejuichen, puur vanwege hun haat tegen de mensen daar

    9: Je zegt ' geen directe confrontatie met Rusland willen' . Dat is een zwak argument. De VS zou Rusland kunnen voorstellen om een gematigd en minder megalomaan en sadistisch persoon uit de Assad clan plaats te nemen op de regeringsstoel, waardoor Rusland zijn greep op Syrië niet helemaal kwijt is , maar met als consequentie dat als Rusland daarmee niet akkoord gaat dat ze dan degenen die tegen hem vechten voluit zullen steunen met allerlei soorten wapens. Rusland zou dan niks anders kunnen dan daarin mee te gaan, want het is dan voor Rusland een keuze tussen Syrië verliezen of tot een compromis te komen om toch invloed te kunnen blijven uitoefenen op Syrië. Op deze manier zouden zowel de groepen die tegen Assad strijden tevreden worden gehouden als Rusland. Het feit is juist dat helemaal niks van dat alles gebeurd is. De VS heeft allerlei groepen opgezet die zoals het er nu naar uitziet allemaal tegen elkaar aan het strijden waren, blijkbaar is dat hun strategie geweest om undercover Assad te steunen. En het was niet Trump die dat in gang heeft gezet, maar het Amerikaanse regime vóór hem

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    2.017
    05-03-2017

    Citaat Geplaatst door MorrocanUtrecht Bekijk reactie
    1: De zogenaamde 'rode lijn' was het gebruik van chemische wapens door Assad,in 2013 beweerde de VS dit al. Ze zouden dan tot militaire actie overgaan zogenaamd. Daarna heeft die barbaar nog tientallen keren die wapens gebruikt, en de VS deed helemaal niks. Niet eens een paar bombardementen op wapenopslagplaatsen ( dus niet op soldaten of officiele overheidsgebouwen) om Assad aan de Amerikaanse uitspraak te herinneren. Helemaal niets
    Die rode lijn is gehandhaafd, toegegeven op een zwakke manier. Assad heeft, onder dreiging van militair ingrijpen door het Westen, zijn chemische wapens moeten laten vernietigen. Het Westen was er klaar voor om in te grijpen, de Russen hebben dit op een slinkse manier verhinderd door met een 'deal' te komen tussen Assad en het Westen. Aangezien het Westen zich eigenlijk helemaal niet in een nieuwe oorlog in het MO wilde storten hebben ze die deal geaccepteerd.

    2: Elke groepering die tegen Assad vecht kan vroeg of laat rekenen op Amerikaanse bombardementen
    Juist niet, het Westen bombardeert alleen IS en her en der een belangrijke terrorist. Het zijn juist de Russen die Assad ondersteunen en alles bombarderen wat tegen Assad is. Het FSA heeft nagenoeg geen aanvallen van het Westen gekregen, wel heel erg veel van Assad en Rusland. Het Westen maakt onderscheid tussen de verschillende groeperingen op de grond, de Russen niet.

    3: De PKK werkt al jaren samen met Assad en o.a. de VS steunt hen, terwijl ze totaal geen vragen hebben gesteld aan de PKK hierover
    Of de PKK met Assad samenwerkt weet ik niet. Het Westen steunt de PKK in ieder geval niet, ook hier staat deze organisatie te boek als terroristen. Het Westen, en ik persoonlijk overigens ook, verafschuwt de aanslagen die zij plegen.

    4: Sterker nog, een paar weken geleden heeft de PKK gebieden overhandigd aan het regime. Een ander deel waar waarschijnlijk ook het regime zat werd overgedragen aan de VS en Rusland. Het kan niet anders dan dat er contacten zijn geweest tussen de VS en regimekanalen
    Jij ziet dus de Peshmerga, SDF, YPG als PKK? Het Westen deelt die mening niet, ik persoonlijk ook niet maar ik moet wel eerlijk toegeven dat ik niet precies weet hoe de verschillende Koerdische milities eventueel in elkaar overlopen.

    Kun jij overigens met een bron komen betreffende wie en waar bepaalde partijen gebied hebben overgedragen? Het enige wat mij hier namelijk over bekend is is het gegeven dat de Koerden een gebied ten Westen van Manbij hebben overgedragen aan de Russen/Regime. Zeker niet aan het Westen.

    5: Trump is een 'vriend' van Putin en heeft meerdere malen laten blijken dat Assad de massamoordenaar zijn sympathie heeft. Zijn voorganger had geen speciale band met Assad maar was ook niet totaal tegen hem, en dat uitte zich zoals ik al zei in zijn totale afwezigheid in acties tegen die massamoordenaar
    De eerder aangehaalde rode lijn van Obama is, zoals ik al zei, wel gehandhaafd maar op een zwakke manier. Trump.. daar hoeven we het denk ik niet te veel over te hebben, dat is gewoon een idioot.

    6: Het argument 'ze willen niet in een andere oorlog verwikkeld raken' is kant en klare onzin. Ze zijn allang in die oorlog verwikkeld geraakt, aangezien ze al jaren in dat gebied bombarderen en er ook duizenden troepen hebben die ook meevechten. Alleen 'vreemd' genoeg niet tegen Assad. Geen enkele kogel is er op hem of zijn troepen afgevuurd
    Nee, is geen onzin. Er is een verschil tussen vol in een oorlog gaan met eigen troepen en materieel of ondersteuning bieden aan groeperingen op de grond. Toen Assad toch echt te ver ging met zijn slachtingen en de burgeroorlog al in volle gang was besloot het Westen de oppositie, met name de Koerden, te helpen met materiaal en airstrikes. Men wilde geen manschappen sturen, ook omdat daarvoor geen steun was onder de bevolking. Je hebt inmiddels overigens wel gelijk in het feit dat er nu ook Westerse troepen op de frontlinies staan, dit was tot voor kort niet het geval.

    Voor wat betreft geen Westerse kogels op Assad, dit klopt. Je moet je beseffen dat het Westen daar in feite illegaal aan het ingrijpen is, de Syrische regering heeft nooit toestemming gegeven. De humanitaire situatie heeft het Westen hier echter toe gedwongen, typisch weer een situatie van als je wel wat doet is het fout, als je niets doet is het ook fout. Het Westen is daar met name om IS uit te roeien, de hoop was dat ze Assad indirect ook zouden kunnen dumpen. Het idee was niet om wederom een soeverein land kapot te maken.

    7: De zionisten hebben in de afgelopen jaren vaker aanvallen uitgevoerd op Assad. Gisteren nog, en vandaag. Het enige wat het Assad regime dan kan uitbrengen is hoe oneerlijk de zionisten wel niet zijn en dan houdt het wel op. En dan zou Assad wel iets ondernemen tegen de VS? En wie is er sterker...de zionisten of de VS? Zijn de VS banger voor Assad of zogenaamd 'meegesleept' te worden in die oorlog dan de zionisten die bijna maandelijks of wekelijks aanvallen uitvoeren op Assad doelen? En voor zover ik weet zijn de zionisten afgezien van die paar bombardementen die zij om totaal andere redenen uitvoeren helemaal niet in die oorlog verwikkeld, terwijl het zionistische regime ernaast is gezeteld. Zij bombarderen trouwens een groepering die ook in Libanon zit en die wapens vanuit Syrië krijgen die zoals de zionisten zeggen gebruikt kunnen worden tegen hen
    Deze zul je mij iets beter moeten uitleggen, ik zal alvast de term zionist beter tot me nemen. Ik ken de term wel maar weet eigenlijk niet goed wat het betekent.

    8: Een ander argument en die zal jij vast wel zwak vinden maar die naar mijn mening goed weergeeft waarom er niks tegen Assad gebeurt vanuit de VS of Europa is het grote aantal mensen in die continenten die Assad steunen en die elke Assad aanval op scholen, bakkerijen, ziekenhuizen etc. toejuichen, puur vanwege hun haat tegen de mensen daar
    Zowel Europa als de VS hebben een hekel aan Assad en willen hem weg hebben, dat er debielen zijn die juichen als er weer een aantal onschuldige moslims zijn weggevaagd geloof ik graag.. net zoals er debiele moslims zijn die juichen als er een aanslag in Europa is gepleegd. De Russen houden Assad in het zadel, niet het Westen.

    9: Je zegt ' geen directe confrontatie met Rusland willen' . Dat is een zwak argument. De VS zou Rusland kunnen voorstellen om een gematigd en minder megalomaan en sadistisch persoon uit de Assad clan plaats te nemen op de regeringsstoel, waardoor Rusland zijn greep op Syrië niet helemaal kwijt is , maar met als consequentie dat als Rusland daarmee niet akkoord gaat dat ze dan degenen die tegen hem vechten voluit zullen steunen met allerlei soorten wapens. Rusland zou dan niks anders kunnen dan daarin mee te gaan, want het is dan voor Rusland een keuze tussen Syrië verliezen of tot een compromis te komen om toch invloed te kunnen blijven uitoefenen op Syrië. Op deze manier zouden zowel de groepen die tegen Assad strijden tevreden worden gehouden als Rusland. Het feit is juist dat helemaal niks van dat alles gebeurd is. De VS heeft allerlei groepen opgezet die zoals het er nu naar uitziet allemaal tegen elkaar aan het strijden waren, blijkbaar is dat hun strategie geweest om undercover Assad te steunen. En het was niet Trump die dat in gang heeft gezet, maar het Amerikaanse regime vóór hem
    Er is meerdere malen geprobeerd om precies datgene te bereiken wat jij voor stelt, door het Westen in Wenen en nu door de Russen in Astana. Zowel het Westen als de Russen willen graag een politieke oplossing, zelfs de Russen snappen inmiddels dat de positie van Assad onhoudbaar is maar zij willen hun ijsvrije haven niet kwijt. Ze willen beide dat het conflict stopt, en er verkiezingen komen zodra de boel stabiel is. Het probleem is dat die gesprekken continu vast lopen omdat bepaalde partijen andere partijen uitsluiten of omdat ze elkaar simpelweg haten. Bijvoorbeeld de Turken die de Koerden uitsluiten, terwijl juist die Koerden een erg belangrijke partij zijn.

    De VS heeft inderdaad geprobeerd om groepen op te zetten om het 'boots on the ground' gedeelte door anderen uit te laten voeren, dat zijn de Koerden geworden met hevige VS steun. Het Westen heeft echter niet groepen tegen elkaar op gezet, wat ik al eerder zei: Syrie was een puinhoop lang voordat het Westen ook maar iets gedaan heeft daar.


    Zo, lang betoog. Off to bed.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    2.017
    05-03-2017

    https://twitter.com/CNNTURK_ENG/stat...80278259073025

    Helaas Erdolf, een nieuwe genocide zit er toch echt niet in. Hij noemt de YPG zelfs de YPG en niet de PKK.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    3.072
    04-11-2016

    Amerikanen zijn weer massaslachtingen uit aan het voeren onder de moslims in Irak, wat ze al sinds 1991 doen. Ze voeren een genocideoorlog tegen de Iraakse moslims en nu ook in Syrië

    Gisteren en vandaag hebben ze 400 burgers gedood in deze twee landen

    De kruisvaarder in de VS heeft het zijn doel gemaakt om genocide te plegen op moslims vanuit zijn racistische christelijke ideologie die streeft naar vernietiging van moslims

    En geen enkele NOS of RTL nieuws die er aandacht aan besteed. Blijkbaar staan deze zenders achter de massaslachtingen

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    2.017
    05-03-2017

    Citaat Geplaatst door MorrocanUtrecht Bekijk reactie
    Amerikanen zijn weer massaslachtingen uit aan het voeren onder de moslims in Irak, wat ze al sinds 1991 doen. Ze voeren een genocideoorlog tegen de Iraakse moslims en nu ook in Syrië

    Gisteren en vandaag hebben ze 400 burgers gedood in deze twee landen

    De kruisvaarder in de VS heeft het zijn doel gemaakt om genocide te plegen op moslims vanuit zijn racistische christelijke ideologie die streeft naar vernietiging van moslims

    En geen enkele NOS of RTL nieuws die er aandacht aan besteed. Blijkbaar staan deze zenders achter de massaslachtingen
    Dit wordt wel degelijk gerapporteerd, ook bij het NOS: http://nos.nl/artikel/2164689-burger...jk-schild.html

    Het lijkt mij vrij duidelijk dat wat de NOS schrijft vrij correct is. IS gebruikt burgers om te voorkomen dat zij worden aangevallen. Wat moet er dan tegen IS worden gedaan, helemaal niets? Ben oprecht benieuwd.