1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.817
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Botola Pro: Wydad toch overstag, Bencharki naar het Midden-Oosten

    Waar Wydad zich eerder afzijdig opstelde tegenover het Saoedische Al Hilal, is het er dan toch van gekomen.





    Momenteel met lokale elftal op jacht naar de CHAN 2018 kan Achraf Bencharki zich officieel speler van het Saoedische Al Hilal noemen. De 23-jarige centrumspits van Wydad Casablanca geldt al geruime tijd als één van de grotere uit de Marokkaanse competitie Botola Pro. In 2015 kroonde hij zich tot mede topscorer in het prestigieuze Toulon toernooi in Frankrijk, hij en z'n Franse tegenstander Enzo Crivelli knalden maar liefst 4 ballen tegen de touwen. Marokko eindigde ondanks het flitsende spel tijdens de finale helaas als verliezende partij, hun Franse leeftijdsgenoten hielden met 3-1 de hoofdprijs in eigen land.

    Afgelopen week nog liet Wydad via de officiële kanalen blijken Bencharki nog binnen boord te willen houden. Een bod van maar liefst 3 miljoen dollar van Al Hilal zou zijn afgeslagen. Nu melden diverse Marokkaanse media, waaronder het goed ingevoerde Arryiadia, dat de deal inmiddels al beklonken is. De tweevoudig Marokkaans A-international verkast voor 5 miljoen dollar naar de Saudi Professional League.

    Geen beroep meer van de bondscoach op Bencharki?
    Het is algemeen bekend dat bondscoach Hervé Renard niet weg is van internationals die voor een lucratief avontuur hebben gekozen in het Midden-Oosten. Vlak na zijn aanstelling liet de Franse keuzeheer zich scherp uit over zijn selectiebeleid als het gaat om spelers die in dergelijke competities vertoeven. Onduidelijk is dan ook, uitzonderingen daar gelaten natuurlijk, of Bencharki nu ook definitief geen deel meer uitmaakt van de WK-plannen van de tweevoudig Afrika Cup-winnaar.

    Duurste uitgaande transfer ooit in de Botola Pro
    Arryadia weet overigens ook te melden dat Bencharki met deze stap de boeken ingaat als duurst getransfereerde Botola Pro speler ooit.

    Photocredit: CAFonline.com

  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    3.019
    26-05-2017

    Zo zie je maar weer. De Marokkaanse clubs denken enkel aan hun portemonee.

    Dit gaat ten koste van zijn ontwikkeling. Hij zal wel geld gaan verdienen maar een beter voetballer zal hij niet worden.

    Ik begrijp niet dat Wydad niet in is gegaan op aanbiedingen van clubs uit Europa.


    Die Petroldollars verneuken niet alleen de vrouwen in Marokko maar ook potentiele talenten.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    961
    06-12-2011

    5 mil is veel geld voor een botola speler. Ik denk niet dat de geïnteresseerde europese clubs dat voor hem over hebben. Maar goed besahtoe hoop dat die zich financiël onafhankelijk speelt en wie is die daarna wel in europa te bewonderen.

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    3.019
    26-05-2017

    Citaat Geplaatst door amsterdam27 Bekijk reactie
    5 mil is veel geld voor een botola speler. Ik denk niet dat de geïnteresseerde europese clubs dat voor hem over hebben. Maar goed besahtoe hoop dat die zich financiël onafhankelijk speelt en wie is die daarna wel in europa te bewonderen.
    Die geldwolven hebben bewust gewacht op een club uit de Golf. De interesse was er wel namelijk. Ook uit Europa.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    961
    06-12-2011

    tjah geldwolven... ik denk als jij in de bestuur van widad zat dat je niet anders had gehandeld. Je runt een onderneming daar komt geen liefdadigheid bij kijken.

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    3.019
    26-05-2017

    Citaat Geplaatst door amsterdam27 Bekijk reactie
    tjah geldwolven... ik denk als jij in de bestuur van widad zat dat je niet anders had gehandeld. Je runt een onderneming daar komt geen liefdadigheid bij kijken.
    Nee,maar het sportieve aspect wordt even opzij gezet. Elke speler wil naar een club waarin hij zich beter kan ontwikkelen.

    Bencharki kan dat nu wel vergeten en je zult zien dat hij verloop van tijd uit beeld raakt bij het Marokkaanse elftal.

    Boussoufa heeft precies het tegenovergestelde gedaan. Eerst ontwikkelen en dan pas op late leeftijd een lucratieve club zoeken in M-O.

  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    3.019
    26-05-2017

    Citaat Geplaatst door amsterdam27 Bekijk reactie
    tjah geldwolven... ik denk als jij in de bestuur van widad zat dat je niet anders had gehandeld. Je runt een onderneming daar komt geen liefdadigheid bij kijken.
    Maar goed,het is nog altijd beter dan de Botola en hij zal er ook wel een lekker centje aan overhouden. Felicitaties zijn wel op zijn plek.


    Maar toch vind ik het jammer dat ze niet voor een Europese club zijn gegaan. Hij gaf het zelf ook aan.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    2.383
    03-09-2015

    Citaat Geplaatst door Tattoo_Mocro_ Bekijk reactie
    Die geldwolven hebben bewust gewacht op een club uit de Golf. De interesse was er wel namelijk. Ook uit Europa.

    En dan zou Wydad genoegen moeten nemen met 5 keer zo weinig? Geen enkele Europese club zou meer als een miljoen neertellen plus die salaris die spelers buiten Europa moeten krijgen. Wydad is niet verantwoordelijk voor de ontwikkeling van een individu noch voor de ontwikkeling van het nationale elftal. Ik hoop dat Renard hier hard tegen optreedt en hem verwijderd uit de selectie. Heeft ie zijn eigen glazen ingegooid, zou bijna 100% zeker meegegaan zijn naar het WK.

    Plekje vrij voor El Kaabi eventueel.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    9.182
    26-03-2016

    Er werd inderdaad vermeld dat er Europese clubs waren die geintreseerd waren maar zover ik weet was er geen concrete bod gedaan, daarbij komt ook nog kijken dat Bencharki het er mee eens is anders komt zo een deal niet tot stand.

    Je moet wel beseffen dat we het hebben over 50,000,000 dirham "Ongv omgerekend". Daar bij komt dat Wydad ook nieuwe spelers heeft aangetrokken.

    Ik had ook het liefst dat hij naar Europa ging

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    731
    13-07-2014

    Citaat Geplaatst door Moun. Bekijk reactie
    En dan zou Wydad genoegen moeten nemen met 5 keer zo weinig? Geen enkele Europese club zou meer als een miljoen neertellen plus die salaris die spelers buiten Europa moeten krijgen. Wydad is niet verantwoordelijk voor de ontwikkeling van een individu noch voor de ontwikkeling van het nationale elftal. Ik hoop dat Renard hier hard tegen optreedt en hem verwijderd uit de selectie. Heeft ie zijn eigen glazen ingegooid, zou bijna 100% zeker meegegaan zijn naar het WK.

    Plekje vrij voor El Kaabi eventueel.
    Waarom zou Renard hem niet selecteren? Alsof botola van een hoog niveau is..
    Genoeg spelers die in het midden oosten spelen en uitblinken bij hun nationale ploeg.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    515
    06-11-2017

    Ik had hier al geroepen dat hij uiteindelijk zou gaan voor de oliedollars maar mensen hier wilden mij wijsmaken dat hij naar Europa zou gaan. Marokkanen zijn geldwolven ze hebben schijt aan carriere...

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    561
    19-05-2017

    nou daar gaat ze wk

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    2.383
    03-09-2015

    Citaat Geplaatst door 3akla Bekijk reactie
    Waarom zou Renard hem niet selecteren? Alsof botola van een hoog niveau is..
    Genoeg spelers die in het midden oosten spelen en uitblinken bij hun nationale ploeg.
    Om een boodschap af te geven aan internationals. Botola is niet van een hoog niveau maar als je ze selecteert draag je wel bij aan de ontwikkeling van het nationale voetbal. Je kiest niet voor het Midden Oosten als je ambities hebt.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    961
    06-12-2011

    bencherki..hamdallah en elarab dus in azie... overigens is saudi mist slechte alternatief....hun nationale team bestaat uit locals en die gaan ook naar t wk

  15. #15
    MVC Premium

    Reacties
    77.606
    19-10-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Als dit waar is dan is hij echt dom ...dus dat gelul van dat hij in de belangstelling staat van paar clubs uit het buitenland met name die van Europa komt zeker door zijn zaakwaarnemer anders zouden ze niet in zee gaan met deze Saudiërs