1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.297
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Casablanca: hoe de diensten ten behoeve van voedselveiligheid voor burgers te werk ga

    De controlediensten van het Nationaal Bureau voor Voedselveiligheid (ONSSA) in de prefectuur Casablanca-Anfa had veel werk te doen tijdens deze Ramadan.



    Ibrahim El Manji, hoofd van ONSSA in de prefectuur Casablanca-Anfa, geeft voor de camera van Lefr360 een glimp van hun veldwerk, interventies en geregistreerde misdrijven.



    Youtube link

  2. #2
    Aitwayager

    Reacties
    57
    20-02-2007

    In grote delen van Marokko hebben mensen moeite om broodkruimels te mogen eten en dan zijn ze in de hoofdstad bezig met voedselveiligheid. Om over voedselveiligheid te spreken, moet iedereen wel toegang hebben tot voldoende voedsel. Voedselveiligheid is ook belangrijk, maar Marokko zal moeten nadenken over het arme deel van de bevolking, een steviger progressief belastingstelsel zou niet verkeerd zijn in Marokko, de hoogste schijf mag veel meer betalen, boven de 6k euro bruto per maand is een zeer stevig salaris in Marokko en mag dan ook fors worden belast. Ook vermogen mag (fors) worden belast en probeer (in samenwerking met andere landen) het doorsluizen van gelden naar het buitenland (Panama, Zwitserland) aan banden te leggen. Dan kunnen we daarna nadenken over voedselveiligheid, E-nummers etc. want met een lege maag heb ik niks aan zo een discussie.
    A wise man told me don't argue with fools
    Cause people from a distance can't tell who is who

  3. #3
    Verbannen

    Reacties
    7.517
    16-11-2008

    Nerdje azulist jij bent volgens mij nooit marokko geweest want als je ging weet je dat in ghettos zelf wifi verbindingen te zien zijn op muren en aircos en dat tajine geuren van tientalle meters te ruiken zijn en zbel met kilos eten worden weggegooid.

    Marokko is niet het land met de beste zorg maar marokko staat bekend dat iedereen te eten heeft. Je zou als arme in amerika meer honger lijden dan marokkoo

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    7.372
    06-07-2016

    Citaat Geplaatst door Nerdje85 Bekijk reactie
    In grote delen van Marokko hebben mensen moeite om broodkruimels te mogen eten en dan zijn ze in de hoofdstad bezig met voedselveiligheid. Om over voedselveiligheid te spreken, moet iedereen wel toegang hebben tot voldoende voedsel. Voedselveiligheid is ook belangrijk, maar Marokko zal moeten nadenken over het arme deel van de bevolking, een steviger progressief belastingstelsel zou niet verkeerd zijn in Marokko, de hoogste schijf mag veel meer betalen, boven de 6k euro bruto per maand is een zeer stevig salaris in Marokko en mag dan ook fors worden belast. Ook vermogen mag (fors) worden belast en probeer (in samenwerking met andere landen) het doorsluizen van gelden naar het buitenland (Panama, Zwitserland) aan banden te leggen. Dan kunnen we daarna nadenken over voedselveiligheid, E-nummers etc. want met een lege maag heb ik niks aan zo een discussie.
    Iedereen eet en drinkt in marokko. Dus stop met liegen

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    283
    05-05-2017

    Of niet honger is er in heel Afrika behalve in Marokko. Dus wees aub stil met je gelul. Goed dat ze controleren!

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    7.372
    06-07-2016

    Citaat Geplaatst door marokko19960 Bekijk reactie
    Of niet honger is er in heel Afrika behalve in Marokko. Dus wees aub stil met je gelul. Goed dat ze controleren!
    Mensen vergeten de dakloze mensen Hier in brussel. In de Europa die ze aanbidden.

  7. #7
    Aitwayager

    Reacties
    57
    20-02-2007

    Citaat Geplaatst door elzhar8 Bekijk reactie
    Nerdje azulist jij bent volgens mij nooit marokko geweest want als je ging weet je dat in ghettos zelf wifi verbindingen te zien zijn op muren en aircos en dat tajine geuren van tientalle meters te ruiken zijn en zbel met kilos eten worden weggegooid.

    Marokko is niet het land met de beste zorg maar marokko staat bekend dat iedereen te eten heeft. Je zou als arme in amerika meer honger lijden dan marokkoo
    Jammer dat je begint met mij uitmaken voor "Azulist", weet overigens niet de betekenis van dat woord maar ma3lish. Wat mij betreft heb je je compleet gediskwalificeerd door te gaan schelden en ik reageer meestal dan ook niet op dit soort kinderlijke berichten, maar soit. Ik heb naar ik vermoed meer gereisd (in en buiten Marokko) dan jij en ik heb veel van Marokko gezien. Ik denk dat jij in een sprookje leeft als je denkt dat iedereen in Marokko voldoende toegang heeft tot voedsel. Ik weet dat jij vanuit je veilige omgeving in Nederland met voldoende inkomsten en gevuld buikje denkt dat het prima leven is in Marokko. Zeker als je eens per jaar met papa en mama in de auto stapt en lekkere vis eet op het strand en denkt dat iedereen zo leeft. Meskien. Ik gooi het wel op je leeftijd, met de jaren zul je hoop ik wijzer worden.
    A wise man told me don't argue with fools
    Cause people from a distance can't tell who is who

  8. #8
    Aitwayager

    Reacties
    57
    20-02-2007

    Citaat Geplaatst door marocci10 Bekijk reactie
    Iedereen eet en drinkt in marokko. Dus stop met liegen
    Je klinkt slim voor een persoon die dom/niet belezen is. Nog los van het feit dat wat je schrijft niet klopt (er zijn wel degelijk mensen in Marokko die honger lijden, Marokko bungelt ergens onderaan de lijst van landen in Afrika wat betreft voedselzekerheid en toegang tot voedsel, ruim een miljoen mensen heeft ondergewicht: http://africa.hancindex.org/countries/morocco/ ), gaat het ook om de manier waarop mensen aan hun eten moeten komen. Een relatief groot deel van de bevolking heeft onvoldoende baan/inkomenszekerheid c.q. toegang tot de arbeidsmarkt, laat staan toegang tot voldoende voedzaam voedsel. Ik vermoed helaas dat je een (door vakantie of door indoctrinatie van elmakhzan) een te rooskleurig beeld hebt van Marokko. Schurkenstaat.
    A wise man told me don't argue with fools
    Cause people from a distance can't tell who is who

  9. #9
    Verbannen

    Reacties
    1.827
    18-01-2017

    Zoooooooooo dat ziet er lekker uit man. Ik heb gelijk trek gekregen.

  10. #10
    Aitwayager

    Reacties
    57
    20-02-2007

    Citaat Geplaatst door marokko19960 Bekijk reactie
    Of niet honger is er in heel Afrika behalve in Marokko. Dus wees aub stil met je gelul. Goed dat ze controleren!
    Ook jou ontbreekt het helaas aan kennis over de daadwerkelijke situatie. Lees eens een boek en niet naar het Marokkaanse journaal kijken, want als ik dat mag geloven zou ik graag per vandaag terug willen .
    A wise man told me don't argue with fools
    Cause people from a distance can't tell who is who

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    7.372
    06-07-2016

    Citaat Geplaatst door Nerdje85 Bekijk reactie
    Je klinkt slim voor een persoon die dom/niet belezen is. Nog los van het feit dat wat je schrijft niet klopt (er zijn wel degelijk mensen in Marokko die honger lijden, Marokko bungelt ergens onderaan de lijst van landen in Afrika wat betreft voedselzekerheid en toegang tot voedsel, ruim een miljoen mensen heeft ondergewicht: http://africa.hancindex.org/countries/morocco/ ), gaat het ook om de manier waarop mensen aan hun eten moeten komen. Een relatief groot deel van de bevolking heeft onvoldoende baan/inkomenszekerheid c.q. toegang tot de arbeidsmarkt, laat staan toegang tot voldoende voedzaam voedsel. Ik vermoed helaas dat je een (door vakantie of door indoctrinatie van elmakhzan) een te rooskleurig beeld hebt van Marokko. Schurkenstaat.
    Iedereen eet en drinkt. Mensen die hongerig zijn heb je overal. Tis aan de mensen met geld om ze te steunen 3n met ze te delen. Alee als je moslim bent natuurlijk. Zo kan je eenheid creƫren. Hoe ring jullie Europa do
    Ie jullie aanbidden zijn er ook daklozen. Zijn er ook mensen die bedelen, wrm maken jullie daar geen probleem van aangezien jullie hier leven?

  12. #12
    Aitwayager

    Reacties
    57
    20-02-2007

    Je eerste zin is aantoonbaar onjuist. Hoe durf je dat te zeggen zo van afstand, jij hebt geen enkel inzicht in de situatie in delen van Marokko (bijv. Atlas-regio, waar er jaarlijks mensen sterven van de honger). Hoe durf je zoiets te beweren, 3shoema a broer. Je tweede zin is behoorlijk kansloos en daarmee bagatelliseer je de situatie. Wat is dat voor scheve gedachte? A broer, de rijkdommen van Marokko worden leeggeroofd, Marokko is een rijk land, grondstoffen, landbouw, subsidies uit het buitenland en er is nog steeds een zeer grote tegenstelling tussen arm en rijk. Een onderwerp als voedselveiligheid in Marokko is een lachertje en een bezigheid voor de elite (lees: overwegend boeven) van Marokko.
    A wise man told me don't argue with fools
    Cause people from a distance can't tell who is who

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    7.372
    06-07-2016

    Citaat Geplaatst door Nerdje85 Bekijk reactie
    Je eerste zin is aantoonbaar onjuist. Hoe durf je dat te zeggen zo van afstand, jij hebt geen enkel inzicht in de situatie in delen van Marokko (bijv. Atlas-regio, waar er jaarlijks mensen sterven van de honger). Hoe durf je zoiets te beweren, 3shoema a broer. Je tweede zin is behoorlijk kansloos en daarmee bagatelliseer je de situatie. Wat is dat voor scheve gedachte? A broer, de rijkdommen van Marokko worden leeggeroofd, Marokko is een rijk land, grondstoffen, landbouw, subsidies uit het buitenland en er is nog steeds een zeer grote tegenstelling tussen arm en rijk. Een onderwerp als voedselveiligheid in Marokko is een lachertje en een bezigheid voor de elite (lees: overwegend boeven) van Marokko.
    Dat weten we allemaal. Armoede hebben we overal. Dieven hebben we overal. Dus wat is je punt nu?? Als je er echt mee inzit, neem dan een deel van je loon en stuur het naar arme gebieden in marokko. Dit is hayat dunya, wil je het perfecte behalen streef ernaar en werk ervoor en dan zal je geen dieven en corrupte mensen tegenkomen in het paradijs. Riz9 komt van Allah. En iedereen zal krijgen waar hij recht om heeft. Heb j3 recht op een geschenk. Dan zal je het krijgen. Heb je recht op straf dan zal je het krijgen. Maar hier zitte huilen zal je nergens brengen. Werk ervoor en deel met de arme.

  14. #14
    Aitwayager

    Reacties
    57
    20-02-2007

    Snap je punt niet en dat vind ik verder prima.
    A wise man told me don't argue with fools
    Cause people from a distance can't tell who is who

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    7.372
    06-07-2016

    Citaat Geplaatst door Nerdje85 Bekijk reactie
    Snap je punt niet en dat vind ik verder prima.
    Begrijpelijk. Want de normale moslim snapt het wel