1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    291
    23-06-2016

    Het gevoel hebben dat de dood je achtervolgt.

    Vroeger was ik zo onbezorgd en kon echt intens van wereldse dingen genieten (inclusief haraam dingen).
    De laatste twee jaar merk ik dat ik steeds minder plezier beleef aan dingen en ben ik me goed bewust van dat dat bepaalde dingen eigenlijk niet zouden moeten/mogen en dat ik Allah swt eigenlijk teleurstel.
    Denk aan: muziek luisteren, contact met mannen, kleding, make up buitenshuis, af en toe slechte intentie, roddelen enzovoort enzovoort. Als je nagaat hoeveel dingen wij tegenwoordig als normaal zien terwijl het haraam is dan schrik je echt
    Ik doe bepaalde dingen maar ben me er tegelijkertijd zo sterk van bewust dat het eigenlijk niet in m'n voordeel is waardoor de ervaring veel minder is dan twee jaar geleden. Toch blijf ik de dingen wel doen. Dit gevoel is dus niet zo sterk dat ik de knoop doorhak en stop met dingen.

    Ook denk ik vaak terug aan alle zonden die ik begaan heb en denk dan aan de straf die mij te wachten staat.
    Dit gevoel is met name heel sterk als ik s avonds in bed lig. Ik denk dan ook soms gewoon letterlijk : wat als ik nu sterf of morgen niet wakker wordt. Wat dan? Ben bang dat ik net zoals zo vele voor mij een wast life achter de rug zal hebben waarbij ik vooral mezelf en de mensen tevreden heb gesteld en Allah swt keer op keer heb teleurgesteld. Deze verdorven wereld zal gewoon door blijven draaien als ik er niet meer ben en dan pas moet het eeuwige nog voor mij beginnen. Ya Allah.
    Serdat hoem diegenen die een vroom leven hebben geleidt en die later in de oneindigheid in het Paradijs mogen vertoeven. Wat stelt al dat werelds succes en geld voor als je later zielig en alleen in je graf eindigt en de woede van Allah swt over je heen geroepen hebt.

    Zoveel mensen zijn heen gegaan en ook mijn tijd zal ooit komen. Ben bang voor de straf van Allah swt en voor wat mij te wachten staat! Dit gevoel beangstigd me soms zo erg maar de volgende dag doe ik toch weer dingen die ik eigenlijk liever niet zou willen doen.
    Maar toch... heb vaak het gevoel dat de dood mij achtervolgt.

    Wie herkent dit?

    Ps. Komt zo neerslachtig over deze post maar sta verder wel gewoon positief in het leven (afgezien van dit).
    Life's a bitch, and then you die.

  2. #2

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    322
    17-08-2016

    Het is goed dat je zo denkt. Wij blijven niet voor eeuwig in deze wereld. Niemand is perfect en iedereen heeft in het verleden weleens verboden dingen gedaan. Dus jij bent niet de enige.
    Berouw tonen en niet in herhaling vallen. Vergeet niet dat Allah vergevingsgezind is. Alleen niet in herhaling vallen.
    Beetje bij beetje ga je dingen inzien, dat dat verkeerd is.
    Ik kan je wel zeggen dat als je met goede mensen omgaat je ook weinig last zult hebben van verboden dingen.
    Jij had het over dood gaan als je slaapt.
    Ik ben er pas achtergekomen dat onze zielen ook heen gaan en Allah beslist of hij deze naar je terugbrengt of niet. Ook wel de kleine dood genoemd.
    Onze zielen gaan tijdens onze slaap naar Allah en zelfs naar de overleden zielen als familieleden enzo.

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    5.879
    06-02-2013

    Belangrijkste is om je gebed niet op te geven want allah zegt in de koran:

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    896
    30-03-2009

    moge Allah ons genadig zijn en ons leiden naar het goede In Sha Allah

  6. #6

  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    5.879
    06-02-2013

    Citaat Geplaatst door loliY Bekijk reactie

    Dit gevoel beangstigd me soms zo erg maar de volgende dag doe ik toch weer dingen die ik eigenlijk liever niet zou willen doen.



    ).


  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    5.879
    06-02-2013

    Citaat Geplaatst door Noabloem Bekijk reactie
    moge Allah ons genadig zijn en ons leiden naar het goede In Sha Allah
    Hoelang willen we nog zeggen moge Allah ins genadig zijn en niks eraan willen do3n?


    Het is belangrijk om er werk van te maken zodat allah ins genadig kan zijn zonder ons zelf in te spannen om het goede te willen bereiken dan bereikt de genade van Allah ons niet.

  9. #9
    .

    Reacties
    5.752
    13-01-2008

    De dood achtervolgt ons allemaal en zal niemand overslaan. Goed dat je beseft dat je niet op zo'n manier wilt leven, je hart zoekt toenadering tot Allah swt. En dat is een goed teken, daar begint het bij. Het is belangrijk om je gebeden te blijven verrichten en daarin standvastig te blijven.

    En zelfs de mensen die vroom hebben geleefd,weten niet hoe ze eindigen. Niemand is perfect.

  10. #10
    .

    Reacties
    5.752
    13-01-2008

    Zondigen en de vergeving van Allah

    “Als jullie niet zouden zondigen, dan zou Allah jullie vervangen door een schepping die wel zou zondigen, zodat Allah hen kon vergeven.”

    Deze woorden van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) tonen ons dat Allah houdt van vergeving schenken, echter moet deze hadith niet gebruikt worden als toestemming om voortdurend bewust te zondigen begaan. Wij moeten onze best blijven doen om Allah zo goed mogelijk te gehoorzamen en zo min mogelijk te zondigen.

    Deze hadith is van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) overgeleverd door Abu Sirma (moge Allah tevreden met hem zijn) en staat vermeld in Sahih Muslim.

  11. #11

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    291
    23-06-2016

    Citaat Geplaatst door milkyway Bekijk reactie
    Hoelang willen we nog zeggen moge Allah ins genadig zijn en niks eraan willen do3n?


    Het is belangrijk om er werk van te maken zodat allah ins genadig kan zijn zonder ons zelf in te spannen om het goede te willen bereiken dan bereikt de genade van Allah ons niet.
    Jij slaat de spijker op z'n kop! Zeg zelf ook altijd inchallah dit en inchallah dat. Maar merk dat ik dat alleen zeg met m'n tong (niet met m'n hart). Want als je iets zegt vanuit je hart ga je ook meteen over tot actie en doe je bepaalde dingen niet meer.
    En zoals iemand al zei. Het is inderdaad goed dat ik hierbij stilsta. Ik voel ook dat Allah swt van mij houdt omdat ik niet zo ver heen ben dat het me allemaal niks kan schelen. Sommige mensen staan niet eens stil bij dingen als zonden en de dood etc dus alhamdulillah voor dat.
    Moet eerlijk zeggen dat ik m'n gebed ook niet altijd naar behoren uitvoer. Dit is het eerste dat ik aan wil pakken.
    Life's a bitch, and then you die.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    291
    23-06-2016

    Dank jullie wel voor de reacties allemaal.
    Heb nu echt het gevoel dat ik al jarenlang tussen twee werelden wiebel. Kies ik vol overgave voor het wereldse leven of het hiernamaals ?
    Bij de keuze voor het hiernamaals moeten er dingen veranderen want zo gaat het niet langer.
    Life's a bitch, and then you die.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    291
    23-06-2016

    Dank je wel. Ga hier straks naar luisteren
    Life's a bitch, and then you die.

  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    5.879
    06-02-2013

    Citaat Geplaatst door loliY Bekijk reactie
    Dank jullie wel voor de reacties allemaal.
    Heb nu echt het gevoel dat ik al jarenlang tussen twee werelden wiebel. Kies ik vol overgave voor het wereldse leven of het hiernamaals ?
    Bij de keuze voor het hiernamaals moeten er dingen veranderen want zo gaat het niet langer.
    Je moet die keuzes maken in shaa allah