1. #25201
    100% taker3acht

    Reacties
    2.268
    26-08-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door MamaVanM Bekijk reactie
    Ow mashallah je geeft nog vaak ook s nachts, hoe oud is je kleintje dan? Die van mij is nu bijna 21 ( ). Eigenlijk kan ze wel zonder, maar het zijn een paar slokjes voor het slapen gaan. En soms als ze op staat moet ze eerst een sigaretje anders is ze chaggie



    Ja die vermoeidheid is lastig als er andere kleintje rond lopen. Je voelt je soms schuldig tegen over hen. Althans ik.
    Citaat Geplaatst door BintuBernardus Bekijk reactie
    En als je haar laat huilen? Mijn middelste kindje kwam ook met 1 jaar nog zeker 4 keer per nacht. Ik zat er zo doorheen, heb hem laten huilen. Hij huilde 20 minuten en sindsdien slaapt hij door alhamdulilaah! Mijn jongste deed dit ook en met 8 maanden hem laten huilen en ook hij slaapt sindsdien gewoon van 7 tot 7 alhamdulilaah. Het is niet ideaal en het breekt je hart maar zeker als ze al wat ouder zijn (jonge kindjes laten huilen ben ik geen voorstander van) is het vaak een gewenning.
    er zit niks anders op dan haar laten huilen. Ik was al gestart maar heb t niet doorgezet poging 2 komt in t 2de tremester

    Mijn dochter is 13 maanden

  2. #25202
    100% taker3acht

    Reacties
    2.268
    26-08-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door MamaVanM Bekijk reactie
    Ow mashallah je geeft nog vaak ook s nachts, hoe oud is je kleintje dan? Die van mij is nu bijna 21 ( ). Eigenlijk kan ze wel zonder, maar het zijn een paar slokjes voor het slapen gaan. En soms als ze op staat moet ze eerst een sigaretje anders is ze chaggie



    Ja die vermoeidheid is lastig als er andere kleintje rond lopen. Je voelt je soms schuldig tegen over hen. Althans ik.
    Citaat Geplaatst door Praline Bekijk reactie
    Erge maagzuur weer aanwezig sinds 2 dagen.
    Zo vroeg weer net als bij mn zoontje toen.
    ik werd uitgelachen toen ik heel vroeg maagzuur had. Alsof t niet kan omdat de baby nog niet op ja maag drukt. Het komt dus door een hormoon dat zelfde hormoon zorgt ook voor de haar groei van de baby. Had je mannetje een lekkere bos haar.

    Heb nu ook weer vroeg last van maagzuur.

  3. #25203
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Citaat Geplaatst door fessia_ka Bekijk reactie
    Ik laat haar ook niet huilen verder alleen die 3 dagen dus wel. Nu is het soms even jammeren (geen tranen) en daarna valt ze direct in slaap en slaapt door. Verder gaat alles op verzoek. Haar vaste bedtijd is er ook zo ingekropen. Rond 7 uur halfb8 begint ze te jammeren dan schone luier pyjama slaapzak en voeden en dan na bedje. Overdag helaas nog geen echt ritme vergeleken met de nacht maar dit ook omdat ik haar volg. Ben wel heel blij met vaste tijdstip dat ze na bed gaat en de nachten goed verlopen. Komt nog wel 1x rond 3 a 4 uur.


    Subhanallah het verschil tussen je kindjes. Dus wel een verschil..

    Ik heb het idee juist doordat ik haar nu wakker in bed leg en ze dus zelf in slaap valt ipv aan de borst en door elke avond het zelfde dat ze juist herkent van ik moet nu slapen etc.
    Ik ben juist van ritme en structuur haha maar met bv op verzoek lukt dat niet dus ik volg haar verder en dat gaat gwn goed gelulkig

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    Uiteindelijk doet iedere mama het goed. Want we doen het alhamdoelillah vooral vanuit ons gevoel. Wel mooi om te lezen in je laatste alinea. Jouw dochter heeft jouw actie beantwoord met rust, blijkbaar had ze het ook nodig die structuur en ritme. Sommige kinderen reageren niet rustig op haha, zoals mijne.

  4. #25204
    100% taker3acht

    Reacties
    2.268
    26-08-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door MamaVanM Bekijk reactie
    Ow mashallah je geeft nog vaak ook s nachts, hoe oud is je kleintje dan? Die van mij is nu bijna 21 ( ). Eigenlijk kan ze wel zonder, maar het zijn een paar slokjes voor het slapen gaan. En soms als ze op staat moet ze eerst een sigaretje anders is ze chaggie



    Ja die vermoeidheid is lastig als er andere kleintje rond lopen. Je voelt je soms schuldig tegen over hen. Althans ik.
    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Is laten huilen echt de enige mogelijkheid?

    Klinkt wel heel mooi dat ze dan zo lang slapen 's nachts.
    Ik heb mijn dochter de eerste 8 maanden nooit laten huilen. Maar als ze de borst wil en je geeft t niet dan kan het niet anders dan dat ze gaan huilen. Dat beteknt natuurlijk niet dat je haar niet troost.

  5. #25205
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    bandidaa ik hou ook zoveel van jou

  6. #25206
    100% taker3acht

    Reacties
    2.268
    26-08-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door MamaVanM Bekijk reactie
    Ow mashallah je geeft nog vaak ook s nachts, hoe oud is je kleintje dan? Die van mij is nu bijna 21 ( ). Eigenlijk kan ze wel zonder, maar het zijn een paar slokjes voor het slapen gaan. En soms als ze op staat moet ze eerst een sigaretje anders is ze chaggie



    Ja die vermoeidheid is lastig als er andere kleintje rond lopen. Je voelt je soms schuldig tegen over hen. Althans ik.
    Citaat Geplaatst door MamaVanM Bekijk reactie
    bandidaa ik hou ook zoveel van jou

  7. #25207
    MVC Lid

    Reacties
    7.130
    03-04-2011

    Citaat Geplaatst door MamaVanM Bekijk reactie
    Uiteindelijk doet iedere mama het goed. Want we doen het alhamdoelillah vooral vanuit ons gevoel. Wel mooi om te lezen in je laatste alinea. Jouw dochter heeft jouw actie beantwoord met rust, blijkbaar had ze het ook nodig die structuur en ritme. Sommige kinderen reageren niet rustig op haha, zoals mijne.
    Ja klopt elk kind is ook anders en elke mama weet het beste voor haar kind!
    Mijne slaapt overdag heel slecht of bijna niet..alleen een half uurtje en wordt dan super vrolijk wakker. Of als we naar buiten gaan een half uurtje/uurtje. Maar idd ze weet nu precies wat er gaat gebeuren als ze naar bed gaat..na die drie dagen had ze dat door alhamdoulilah was wel even doorbijten haha

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    21-10-2009

  8. #25208
    *adorable*

    Reacties
    1.039
    31-12-2003

    Als je borstvoeding geeft, dan is het denk ik lastig om een structuur te hebben, aangezien het op verzoek is.

  9. #25209
    Freyaa

    Reacties
    5.040
    15-08-2008

    Citaat Geplaatst door bandidaa Bekijk reactie
    ik werd uitgelachen toen ik heel vroeg maagzuur had. Alsof t niet kan omdat de baby nog niet op ja maag drukt. Het komt dus door een hormoon dat zelfde hormoon zorgt ook voor de haar groei van de baby. Had je mannetje een lekkere bos haar.

    Heb nu ook weer vroeg last van maagzuur.
    Dat is een fabeltje, veel haar bij maagzuur..

  10. #25210
    MVC Lid

    Reacties
    9.411
    07-10-2009

    Citaat Geplaatst door aruitgirl19 Bekijk reactie
    Als je borstvoeding geeft, dan is het denk ik lastig om een structuur te hebben, aangezien het op verzoek is.
    Klopt vooral aan het begin
    Ik open geen pm's van mensen die ik niet spreek. Dus doe vooral geen moeite.

  11. #25211
    MVC Lid

    Reacties
    291
    05-04-2016

    Citaat Geplaatst door golden_nadoriaa Bekijk reactie
    Ik heb nooit laten huilen en het gaat prima!
    Ben daar niet zo een voorstander van ook weleens uitgeprobeerd hoor maar dan werd het nog erger
    Slaapt je kindje door of vraagt hij nog om voedingen? Als hij dat doet heb je natuurlijk geen reden om hem te laten huilen. Maar op een gegeven moment was het hier gewenning en dan heb ik het over 3/4 x per nacht.... dat was geen honger meer. Ik ben over t algemeen ook niet van laten huilen maar sommige dingen krijg je er echt moeilijk uit als het eenmaal gewenning is. Een vriendin van me haar kindje werd elke dag, letterlijk elke dag wakker om 01:00 om vervolgens pas te gaan slapen om 04:00, eerst deed ze er niks aan tot hij eenmaal 1 was en het zat was. Maar voor hem was het gwn zijn ritme miskin, wist hij veel dat dat niet de bedoeling is

  12. #25212
    MVC Lid

    Reacties
    291
    05-04-2016

    Citaat Geplaatst door fessia_ka Bekijk reactie
    Jaa maar jij volgt je baby toch? Hij gaat toch pas rond 22/23 of samen met jullie? Toch geen vaste tijd om naar bed te gaan en komt/kwam ook niet elke 1.5 a 2 uur? Kijk als je baby het goed doet en hij slaapt ook uit zichzelf, en heeft geen borst nodig om in slaap te vallen en in eigen bedje slaapt dan hoeft het natuurlijk niet.

    Ben ook geen voorstander van laten huilen maar als je weet dat er niets aan de hand is. Gegeten, geboerd, schone luier en als je dr oppakt direct stil dan kan je toch laten liggen en laten jammeren/huilen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    Precies dit, ben het met je eens maar vind wel dat het goed is om je kindje te volgen maar een kindje van jonge leeftijd weet niet wat goed voor hem/haar is. Dus een handje helpen in een goed ritme bijv ben ik wel van! Voor iedereen is dat goed, zowel de ouders als het kind. Ze zeggen niet voor niks die rust reinheid en regelmaat.... ik ben dr wel van

  13. #25213
    MVC Lid

    Reacties
    9.411
    07-10-2009

    Citaat Geplaatst door Chaima. Bekijk reactie
    Slaapt je kindje door of vraagt hij nog om voedingen? Als hij dat doet heb je natuurlijk geen reden om hem te laten huilen. Maar op een gegeven moment was het hier gewenning en dan heb ik het over 3/4 x per nacht.... dat was geen honger meer. Ik ben over t algemeen ook niet van laten huilen maar sommige dingen krijg je er echt moeilijk uit als het eenmaal gewenning is. Een vriendin van me haar kindje werd elke dag, letterlijk elke dag wakker om 01:00 om vervolgens pas te gaan slapen om 04:00, eerst deed ze er niks aan tot hij eenmaal 1 was en het zat was. Maar voor hem was het gwn zijn ritme miskin, wist hij veel dat dat niet de bedoeling is
    Oke ja gewenning ik snap dan dat je je kind even laat huilen
    Maar bedoel meer sommige oudets laten urenlang kindje huilen die ken ik wel hoor! Gewoon nee snachts is slaaptijd huil maar lekker 2 uur lang je MOET slapen. dat vind ik zo zielig
    je herkent ook als ouder goed zo een zeurig huil of honger tenminste hier wel
    Ik open geen pm's van mensen die ik niet spreek. Dus doe vooral geen moeite.

  14. #25214
    MVC Lid

    Reacties
    7.130
    03-04-2011

    Citaat Geplaatst door lieff_c Bekijk reactie
    Dat is een fabeltje, veel haar bij maagzuur..
    Haha ja klopt. Geen maagzuur gehad en baby heeft veel haar

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    21-10-2009

  15. #25215
    MVC Lid

    Reacties
    9.411
    07-10-2009

    Citaat Geplaatst door MamaVanM Bekijk reactie
    Ik ben ook niet van het laten huilen. Vooral nadat ik een programma had gezien. Kinderen worden geboren met al fitrah dat betekent dat ze o.a. veel beter zijn dan ons in het aangeven van wat ze willen. Als het aandacht is, dan moeten wij ouders proberen te voldoen aan die behoefte. En als het verschonen, voeden, verzorgen is idem.

    Ik heb de eerste wel laten huilen en met regeltjes opgevoed. Die is zo afhankelijk en kan moeilijk zelfstandig beslissingen nemen. Ze zoekt steeds naar bevestiging. De latere twee heb ik steeds zelf laten bepalen wat ze willen en ik heb hun signalen goed geobserveerd en beantwoord. Zij zijn zo anders dan de tweede. Ook borstvoeding heb ik steeds op verzoek gegeven. Ik dacht altijd als ik zelf dorst heb, dan ga ik drinken. Ik drink op gevoel niet op een afgesproken tijdstip.

    Maar ik begrijp wel dat het lastig is vooral voor mama's die daarnaast werken. Daar heb ik respect voor dat ze desondanks borstvoeding blijven geven.
    Ben het helemaal eens met jou eerste stukje!
    Meeste pedagogen zijn het met deze mening ook eens
    Ik open geen pm's van mensen die ik niet spreek. Dus doe vooral geen moeite.