1. #121
    MVC Premium

    Reacties
    1.448
    02-06-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Cecil Bekijk reactie
    Nee is onzin. Genoeg praktiserende mensen die de verkeerde hebben getroffen. En genoeg rotte appels die een robijn hebben getroffen.

    En soms zijn die stenen de echte ongepolijste diamanten. En die diamanten een hoopje gebroken glas dat op een diamand lijkt.
    Citaat Geplaatst door Cecil Bekijk reactie
    Komt omdat wij mensen ook zwak zijn voor externe prikkels en invloeden van zowel binnen als buitenaf. Uiteindelijk kunnen wij veranderen zonder het door te hebben.

    Ik geloof heilig in het feit dat als een persoon zijn geloof praktiseert, het een en al een reiniging is voor zijn ziel in de dunya en preperatie voor het akhira. Maar ik zal nooit weten wat die gene die niet praktiseert in zijn hart draagt, en wat Allah azza wa jal zijn oordeel over die gene zal zijn.

    Wellicht positiever dan over de mijne. Dus of ik hoger of beter ben dan iemand die niet praktiseert. Allahoe 3lam. Ik zou dat nooit durven af te vragen.

    Uiteindelijk doe je bidden en meer voor jezelf. En om ook vooral je dankbaarheid aan je schepper te tonen. Dat je überhaupt de wereld al voor een dag kon aanschouwen met je ogen.
    Citaat Geplaatst door Cecil Bekijk reactie
    Nee dat zeer zeker. Uiteindelijk is het geloof niet alleen in woorden, maar het moet ook in daden worden uitgevoerd. Met woorden ga je weinig kunnen vullen.

    Maar een persoon kan nog altijd veranderen. De persoon die elke dag bid en meer, kan ineens van zijn pad afwijken. En die gast die bekend stond als een toekomstige kingpin van de onderwereld kan ineens de Islam heftig omarmen omdat zijn leven er van af hangt.

    Een persoon kan zo ineens alles kwijt raken een dag voor zijn tijd. En een persoon kan alles weer krijgen een dag voor zijn tijd.

    Het gaat niet alleen om je goeie daden. Maar daden die je tot je laatste adem goed blijft doen.

    Khair In Sha Allaah. Moge Allah azza wa jal ons alle behoeden van het slechte, en ons op de juiste pad leiden en op houden.
    Citaat Geplaatst door Cecil Bekijk reactie
    Geheel onzin weer. Een partner kan je spiegel zijn, maar die spiegelbeeld die je graag wilt zien kan ook een gefabcriceerde illusie zijn uit de diepste putten van je hart.

    Die disney sprookje dat 'goed altijd goed' zal ontmoeten is alleen voor kijkcijfers.

    Soms tref je het, en soms niet.
    Citaat Geplaatst door Cecil Bekijk reactie
    Inderdaad. Sabr is key. Als mensen dat zich eens konden realiseren. Geef het tijd. Maak geen overhaaste beslissingen. Tranquil. Relax. Bred swiya. T'kalmi. Belah akemoem. Meer nadenken.

    Ewa ja. Welcome to the dunya express. You better sit tight and enjoy it. It's gonna be a one hell of a ride. Or no.. let's not hope it will be one 'hellish' ride. Hope you gonna make it. Because it's just a warming up for the real and main attraction.
    Wat een baas ben je ook.

    I'd rather be smacked in the face by success than tickled weirdly by failure.


  2. #122
    MVC Lid

    Reacties
    94
    02-10-2011

    Citaat Geplaatst door Vreemdejongen Bekijk reactie
    Klopt inderdaad, niemand is veilig voor een echtscheiding, soms ligt iemand je gewoon niet kwa karakter,

    maar de diamanten (praktiserende) zijn beter dan de stenen (niet praktiserende)
    Dat is gewoon een feit,
    weet je wat belangrijk is aghie? Aglaaq een goed gedrag. dat is waar mensen aandacht moeten schenken in het huwelijk in deze tijd. en ja aan je uiterlijk tijd geven is belangrijk een baard khamis dat heb ik zelf ook alhamdl. Maar gedrag belangrijk heeee belangrijk

  3. #123
    Daughter of البد

    Reacties
    461
    29-01-2011

    Bestaan er moslims die dat liever niet hebben

    “Say: “O ‘Ibaadi (My slaves) who have transgressed against themselves (by committing evil deeds and sins)!
    Despair not of the Mercy of Allah, verily Allah forgives all sins. Truly, He is Oft-Forgiving, Most Merciful.” (39:53)


  4. #124
    MVC Lid

    Reacties
    20
    19-04-2017

    Citaat Geplaatst door Vreemdejongen Bekijk reactie
    Praktiserende mannen zijn voor de praktiserende vrouwen, soort zoekt soort.


    Diamanten zijn voor Diamanten (Praktiserende)

    Stenen voor Stenen ( Niet praktiserende)



    Dus kies maar uit welk kant gaan weg op ?
    bazz ga toch spelen , wat is praktiserend tegenwoordig .
    meeste nep-salafisten zitten in de bijstand , en zijn al aan hun derde vrouw bezig omdat ze vinden dat ze het recht daarop hebben.
    praktiserend is niets anders dan de vrouw in haar geheel te onderdrukken ,
    praktiserend is tegenwoordig de waarde van taliban/isis overnemen en die toepassen in nl.

    veel succ6 met jullie praktiserende mannen . ga er maar vanuit dat je huwelijk een hel wordt.

  5. #125
    MVC Lid

    Reacties
    5.454
    13-06-2013

    Nee ik heb liever een vrouw die niet bidt, vast en doet wat verplicht is. Geef mij maar een vrouw zonder hijaab, strakke kleding en mét een nicotine en wietverslaving...dat zijn toch de beste vrouwen niet waar.
    Bij het spelen van monopolie leer je al dat je alleen kan winnen als je de bank flasht.

  6. #126
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Die hebben jullie ook graag. Die varkenspoten. Er worden vaak Foto's geplaats van deze verwerpelijke vrouwen die verheerlijkt worden door moslimse mannen.

  7. #127
    MVC Lid

    Reacties
    20
    19-04-2017

    Citaat Geplaatst door Ras-Al-Ghul Bekijk reactie
    Nee ik heb liever een vrouw die niet bidt, vast en doet wat verplicht is. Geef mij maar een vrouw zonder hijaab, strakke kleding en mét een nicotine en wietverslaving...dat zijn toch de beste vrouwen niet waar.
    je meot het zo zien , een verpakte cadeau zit vol verrassingen je weet nooit wat je zal vinden , maar als je het zelf verpakt zal niets je verbazen omdat je precies weet wat je hebt verpakt.
    dont judge the book by it's cover.

  8. #128
    MVC Lid

    Reacties
    676
    17-09-2012

    Citaat Geplaatst door nazi Bekijk reactie
    bazz ga toch spelen , wat is praktiserend tegenwoordig .
    meeste nep-salafisten zitten in de bijstand , en zijn al aan hun derde vrouw bezig omdat ze vinden dat ze het recht daarop hebben.
    praktiserend is niets anders dan de vrouw in haar geheel te onderdrukken ,
    praktiserend is tegenwoordig de waarde van taliban/isis overnemen en die toepassen in nl.

    veel succ6 met jullie praktiserende mannen . ga er maar vanuit dat je huwelijk een hel wordt.
    Hahahahahahgagaga
    Verwacht het onverwachte

  9. #129
    ZelfVerzekerd

    Reacties
    1.163
    29-03-2017

    Citaat Geplaatst door nazi Bekijk reactie
    je meot het zo zien , een verpakte cadeau zit vol verrassingen je weet nooit wat je zal vinden , maar als je het zelf verpakt zal niets je verbazen omdat je precies weet wat je hebt verpakt.
    dont judge the book by it's cover.
    Dit is zo slap. Echt kan het nog slapper met quote en al. Je mag een boek wel degelijk beoordelen op diens zichtbare handelingen en wangedragingen icl kelding. Tis de manier waarop. Einde vh sprookje.

  10. #130
    MVC Lid

    Reacties
    1.718
    16-02-2017

    Citaat Geplaatst door LadyLuck10 Bekijk reactie
    Dit is zo slap. Echt kan het nog slapper met quote en al. Je mag een boek wel degelijk beoordelen op diens zichtbare handelingen en wangedragingen icl kelding. Tis de manier waarop. Einde vh sprookje.


    Buiten die ongepaste onzin. Zijn message op het einde, stuk gewoon.

  11. #131
    鬼の半蔵

    Reacties
    574
    27-01-2016

    trouw gewoon met wie je op 1 lijn zit
    Axel

  12. #132
    鬼の半蔵

    Reacties
    574
    27-01-2016

    mooie kippen
    Axel

  13. #133
    MVC Lid

    Reacties
    1.328
    09-07-2015

    Citaat Geplaatst door Levy Bekijk reactie
    Wie heeft dat liever NIET.
    Als of we kunnen zien wie praktiserend is of niet.
    Stel dat je een vrouw die laattijdig abortus wil doen kan overtuigen om de nog niet geboren kind te laten en dat jij misschien zal adopteren dan heb je indirect een leven gered. !!!en dat iets heel groots en zie je niet aan iemandsbaard.

    De 1 kan een baard hebben en witted jellaba (gewaad)aan en voor de rest geen (rahma)genade kennen en een ander zonder baard en jellaba zoals mohamed laroussi die 60 hartoperaties gratis doet per maand 1 operatie kost al ongeveer tussen de 20 en 40 duizend euro.
    Stel dat de tweede persoon langs de eerste loopt de tweede zonder baard en witted gewaad en dan kijkt de eerste op de tweede neer. ..komisch. ....als een arm patient zou overlijden wanneer hij/zij de operatie niet zou doen dan was die chirurg de aan leiding (sabab)om die patient te redden.....ik zeg ook niet dat de laatste praktiserender is dan de eerste want ik ben geen rechter
    Wij weten nooit of de ander wel of niet praktiserend i s omdat we zijn /haar intentie niet kennen ...we gaan af op indrukken. ..die kunnen heel misleidend zijn. ..we zijn geen rechters en laten we dat zo houden; ).
    Ps ik heb niks tegen een baard maar als voorbeeld genomen omdat het door anderen ook als voorbeeld wordt genomen om aan te duiden dat iemand praktiserend is
    blijf in elkaar geloven

  14. #134
    MVC Lid

    Reacties
    662
    26-02-2015

    @sami je slaat echt de spijker op de kop.

  15. #135
    MVC Lid

    Reacties
    5.839
    20-05-2003

    Citaat Geplaatst door Sami_ Bekijk reactie
    Als of we kunnen zien wie praktiserend is of niet.
    Stel dat je een vrouw die laattijdig abortus wil doen kan overtuigen om de nog niet geboren kind te laten en dat jij misschien zal adopteren dan heb je indirect een leven gered. !!!en dat iets heel groots en zie je niet aan iemandsbaard.

    De 1 kan een baard hebben en witted jellaba (gewaad)aan en voor de rest geen (rahma)genade kennen en een ander zonder baard en jellaba zoals mohamed laroussi die 60 hartoperaties gratis doet per maand 1 operatie kost al ongeveer tussen de 20 en 40 duizend euro.
    Stel dat de tweede persoon langs de eerste loopt de tweede zonder baard en witted gewaad en dan kijkt de eerste op de tweede neer. ..komisch. ....als een arm patient zou overlijden wanneer hij/zij de operatie niet zou doen dan was die chirurg de aan leiding (sabab)om die patient te redden.....ik zeg ook niet dat de laatste praktiserender is dan de eerste want ik ben geen rechter
    Wij weten nooit of de ander wel of niet praktiserend i s omdat we zijn /haar intentie niet kennen ...we gaan af op indrukken. ..die kunnen heel misleidend zijn. ..we zijn geen rechters en laten we dat zo houden; ).
    Ps ik heb niks tegen een baard maar als voorbeeld genomen omdat het door anderen ook als voorbeeld wordt genomen om aan te duiden dat iemand praktiserend is
    Je bent al praktiserend als je al aan de geboden of verboden van de Islam houdt. Het gebed met de oprechte intentie uitvoeren is daar o.a. al één van de minimale voorwaarde. De rest komt met het op zoek gaan van de juiste kennis.

    Wat ik jammer vind, is dat mensen hier op m.nl en in het dagelijkse leven bij het beeld van een praktiserende moslim/moslima TE veel de focus leggen op het dragen van een baard en khamis of bij de vrouw burka/niqaab/khimaar als zijnde dat ze dan opeens 100% vroom moeten zijn zonder fouten.
    Men vergeet iedere keer dat dit ook maar mensen zijn met hun zwaktes, hun goede daden en slechte daden.

    Niemand zal beweren dat een moslim zonder baard geen goede praktiserende moslim is of kan zijn. Pure onzin. Men verwacht dit wel altijd automatisch van een baarddragende en/of khamis dragende moslim. Safi, hij kan zehma geen fouten maken. En o wee, als tie een fout maakt of slechte gewoontes heeft ...klaar, dan is het opeens een mounafiq (zo van zie jij nou wel! Hebbes!) en zijn opeens alle baarddragende khamisdragende moslims schijnheilig en hypocriet.
    Maar andersom als Farid al jaren rookt en drinkt een shisha lounge runt, maar toch één keer per week naar de moskee gaat is het opeens een toffe peer met de standaard gepaarde du3a "Allah ie3 diena meskien, hij doet tenminste zijn best" Al 10 jaar lang!
    Oké hij doet zijn best, maar waarom nou niet dezelfde du3a en begrip voor Achmed die sinds een paar jaar begonnen is om de sunna na te leven en struggelt met zijn oude slechte gewoontes en/of karaktereigenschappen?
    Waarom vergeet men steeds dat een individu een individu is met zijn zwaktes en fouten en zijn goede daden en slechte daden. Waarom niet het bedekken van zijn zondes of hem één op één oprecht adviseren? Waarom iedereen meteen over één kam scheren?