1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    881
    04-07-2015

    Zwembad gesloten door dreigende sfeer

    http://www.1limburg.nl/allochtone-jo...ntext=topstory

    In Reuver is zaterdag op last van de politie buitenzwembad De Bercken vroegtijdig gesloten vanwege de dreigende situatie die was ontstaan.
    Zo zou een groepje jongeren onder andere een badmeester hebben geslagen en bespuugd, en jongere meisjes hebben lastig gevallen.
    Gejengel
    Dat zegt een badmeester van De Bercken die zijn naam liever niet prijs geeft uit angst voor represailles. Volgens de badmeester begon het gejengel vroeg in de middag. "Het groepje zorgde er eerst voor dat de glijbaan moest worden gesloten. Later moesten we uit veiligheid ook de springplanken afsluiten."
    Dreigende sfeer
    Het groepje bleef vervolgens badgasten terroriseren. Daarbij zouden enkele minderjarige meisjes zijn mishandeld. Er onstond een dreigende situatie toen vaders van de meisjes besloten het heft in eigen hand te nemen. Daarop is de politie ingeschakeld. In overleg met het bestuur van De Bercken is besloten om het zwembad vroegtijdig te sluiten.
    Later op de parkeerplaats zouden volgens omstanders drie personen zijn aangehouden wegens het verstoren van de openbare orde.
    2200 badgasten
    Volgens voorzitter Hein Strijbos was het nog een flinke operatie om het zwembad leeg te krijgen. "We hadden een drukke dag met 2200 gasten. Die moesten er allemaal tegelijk uit. Dat vergde nogal wat inspanning. Het is jammer dat er op deze manier een einde moet komen aan zo'n leuke dag."
    Leuke dag
    Strijbos bevestigt dat het gaat om jongeren die vermoedelijk uit de regio Venlo-Blerick komen met de trein. Sinds de sluiting van zwembad de Wisselslag in Blerick is er een toename van jeugd uit die regio. "Daar zit een groep bij die het verziekt voor de rest. Er zijn vandaag een aantal jongeren naar ons toegekomen die zich schaamden voor de ontstane situatie. Ons zwembad is voor iedereen die gewoon een leuke dag wil hebben."
    Het was nog even de vraag of het zwembad zondag open zou gaan. In overleg met de politie heeft het bestuur besloten om gewoon de poorten te openen. Strijbos: "Wij laten ons echt niet klein krijgen."

    Bron: Limburg1

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    881
    04-07-2015

    Wie mijn dochtertje zou mishandelen of betasten, had voor de laatste keer gewisseld. Wat een misbaksels!

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    4.454
    02-11-2014

    Gewoon pubers. niet is en moslims erbij gaan halen nu he.
    Citaat Geplaatst door MaoZedong Bekijk reactie
    neem ze niets kwalijk er worden niet veel topics meer gestart door leden dus doet de redactie het
    Raar, alle kinderen zitten nu op school.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    881
    04-07-2015

    Citaat Geplaatst door Hanane_hanouti Bekijk reactie
    Gewoon pubers. niet is en moslims erbij gaan halen nu he.
    Citaat Geplaatst door LiquidBastard Bekijk reactie
    En dan dat woord "allochtonen"

    Echt een vorm van apartheid...
    Strijbos bevestigt dat het gaat om allochtone jongeren die vermoedelijk uit de regio Venlo-Blerick komen met de trein. Sinds de sluiting van zwembad de Wisselslag in Blerick is er een toename van jeugd uit die regio. "Daar zit een groep bij die het verziekt voor de rest. Daar zitten trouwens ook autochtonen tussen.

    Dus allochtonen EN autochtonen. Die daaraan meededen.

    Ik heb geen onderscheid gemaakt!

    En zal ik bij het wisselen van de tandjes ook niet doen.

  5. #5
    Verbannen

    Reacties
    7.632
    17-03-2013

    Wijkagent in zwembad na overlast door jongeren

    In buitenzwembad De Bercken in het Limburgse Reuver is vandaag een wijkagent aanwezig om te voorkomen dat jongeren net als gisteren overlast veroorzaken. Het zwembad werd toen voortijdig gesloten omdat er een dreigende situatie was ontstaan.

    Een groep met name allochtone jongeren bespuugde en sloeg een badmeester en viel een aantal meisjes lastig. Toen een paar vaders van deze meisjes wilden ingrijpen, werd de politie ingeschakeld. Die besloot het zwembad vroeger dan gebruikelijk te sluiten. Er waren op dat moment zo'n 2200 bezoekers in het bad.

    De voorzitter van het zwembadbestuur heeft tegen de regionale nieuwssite 1Limburg gezegd dat besloten is om het zwembad vandaag gewoon te openen. De wijkagent is aanwezig om "vrijwilligers te ondersteunen en in gesprek te gaan met de jongeren".

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    881
    04-07-2015

    Citaat Geplaatst door LiquidBastard Bekijk reactie
    Oftewel jongeren,
    wanneer houden jullie eens op met die verdeeltheid in stand te houden met julle benamingen en vingertjes wijzen?
    Zijn het niet de jongeren van Nederland?
    Zucht....Zo staat het in het artikel. Woordkeuze is niet aan mij. Alleen de boodschap hierover is nu verspreid.

    ik wijs niet met het vingertje, maar jij daarentegen......

  7. #7
    denk in kleuren

    Reacties
    8.579
    07-08-2006

    Citaat Geplaatst door LiquidBastard Bekijk reactie
    Oftewel jongeren,
    wanneer houden jullie eens op met die verdeeltheid in stand te houden met julle benamingen en vingertjes wijzen?
    Zijn het niet de jongeren van Nederland?
    Correct. Zich misdragende jongeren versus normale mensen, niet allochtonen versus autochtonen.

    Citaat Geplaatst door Ploertendoder Bekijk reactie
    Volgens voorzitter Hein Strijbos was het nog een flinke operatie om het zwembad leeg te krijgen.
    (...)
    Daar zit een groep bij die het verziekt voor de rest. Daar zitten trouwens ook autochtonen tussen. Er zijn vandaag een aantal allochtonen naar ons toegekomen die zich schaamden voor de ontstane situatie.
    Vooroordelen zijn de argumenten van dwazen. (Voltaire)

    Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in. (Godfried Bomans)

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    881
    04-07-2015

    Citaat Geplaatst door LiquidBastard Bekijk reactie
    "ik wijs niet met het vingertje, maar jij daarentegen......"

    waarom plaats je dit nieuws bericht dan als je niet met je vingertje wilt wijzen? schijnheiltje, waarschijnlijk omdat het toevallig niet gaat om "allochtonen"? stuk voor stuk ratten die "autochtonen" hier.
    Nee. Maar als je het gelezen had, dan zie je dat er ook wordt gesproken over dat er autochtonen bij zaten. En niet alleen Allochtonen. Maar jij gedraagt je waarschijnlijk graag als rat. Want je veroordeeld over iets, terwijl je er mijlen ver vandaan bent.

    En dan mij schijnheilig noemen. het lijkt kij eerder dat jij dat bent. Ik maak geen onderscheid, terwijl jij die duidelijk wel maakt.

  9. #9
    denk in kleuren

    Reacties
    8.579
    07-08-2006

    Citaat Geplaatst door Ploertendoder Bekijk reactie
    Nee. Maar als je het gelezen had, dan zie je dat er ook wordt gesproken over dat er autochtonen bij zaten. En niet alleen Allochtonen. Maar jij gedraagt je waarschijnlijk graag als rat. Want je veroordeeld over iets, terwijl je er mijlen ver vandaan bent.

    En dan mij schijnheilig noemen. het lijkt kij eerder dat jij dat bent. Ik maak geen onderscheid, terwijl jij die duidelijk wel maakt.
    Ik begrijp LiquidBasterd wel. De toon is weer gezet door de begrippen allochtoon en autochtoon, en dat komt dan "groot" in het nieuws. Terwijl het in feite ging om een "gemengde" groep jongens die de sfeer voor anderen (zowel "allochtoon" als "autochtoon") flink verpeste. Waarom dan niet gewoon melden dat een groepje jongens uit Blerick/Venlo zich misdroeg in een zwembad in Reuver.
    Vooroordelen zijn de argumenten van dwazen. (Voltaire)

    Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in. (Godfried Bomans)

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    881
    04-07-2015

    Citaat Geplaatst door Noorderlicht Bekijk reactie
    Ik begrijp LiquidBasterd wel. De toon is weer gezet door de begrippen allochtoon en autochtoon, en dat komt dan "groot" in het nieuws. Terwijl het in feite ging om een "gemengde" groep jongens die de sfeer voor anderen (zowel "allochtoon" als "autochtoon") flink verpeste. Waarom dan niet gewoon melden dat een groepje jongens uit Blerick/Venlo zich misdroeg in een zwembad in Reuver.
    Klopt, maar waarom moet ie het dan op mijn persoontje afgeven? Ik plaats een artikel waarin toch echt wordt aangegeven dat het niet alleen allochtonen zijn. en dat IK (ongeacht de afkomst) die misdragingen naar mijn dochtertje toe niet zal accepteren.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    881
    04-07-2015

    Citaat Geplaatst door LiquidBastard Bekijk reactie
    Dus je komt als blanke man (met kind) naar een Marokkaans forum en plaatst daar nieuwsberichten over slechte daden van "allochtonen" en beweerd dan dat je geen onderscheid maakt
    Als je het niet kan/wil begrijpen met wat ik bedoel met dit artikel, dan kan ik het ook niet helpen.

  12. #12
    Lid in ruste

    Reacties
    51.595
    08-01-2007

    Citaat Geplaatst door Ploertendoder Bekijk reactie
    Als je het niet kan/wil begrijpen met wat ik bedoel met dit artikel, dan kan ik het ook niet helpen.
    Wat jij bedoelt begrijpen we wel.

    Namelijk dat een groepje jongeren...waaronder witte autochtonen de boel verziekt hebben in een zwembad.
    Liefde voor iedereen, haat voor niemand.

  13. #13
    denk in kleuren

    Reacties
    8.579
    07-08-2006

    Citaat Geplaatst door Ploertendoder Bekijk reactie
    Klopt, maar waarom moet ie het dan op mijn persoontje afgeven? Ik plaats een artikel waarin toch echt wordt aangegeven dat het niet alleen allochtonen zijn. en dat IK (ongeacht de afkomst) die misdragingen naar mijn dochtertje toe niet zal accepteren.
    Er is nog één stap daarvoor. Namelijk de vraag waarom je het artikel op dit forum plaatste.
    Vooroordelen zijn de argumenten van dwazen. (Voltaire)

    Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in. (Godfried Bomans)

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    881
    04-07-2015

    Citaat Geplaatst door Mathijs Bekijk reactie
    Wat jij bedoelt begrijpen we wel.

    Namelijk dat een groepje jongeren...waaronder witte autochtonen de boel verziekt hebben in een zwembad.
    Prima...!

    Maar nogmaals. Ik heb het artikel niet geschreven.

  15. #15
    Lid in ruste

    Reacties
    51.595
    08-01-2007

    Citaat Geplaatst door Noorderlicht Bekijk reactie
    Er is nog één stap daarvoor. Namelijk de vraag waarom je het artikel op dit forum plaatste.
    Hij is al lid sinds gisteren...
    Liefde voor iedereen, haat voor niemand.

Tags voor deze discussie