1. #26671
    Be happy

    Reacties
    26.421
    08-02-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Mijn zoontje van 14 maanden zegt ook nog niet veel.

    Hij kan wel heel goed laten zien wat hij wilt . Hij wijst namelijk. Hahaha , zo schattig is dat he . Gaat ie met zijn vinger wijzen en zegt dan "Die"..

    Verder zegt ie ba (banaan)
    Deze
    Ne (nee)
    Bamba (Bumba)


    Hij begrijpt wel veel. Vanochtend gingen we naar beneden , de tv stond uit. Hij pakte afstandsbediening en liep naar de tv om het aan te zetten haha. Als ik tegen hem zeg waar is to (licht) dan kijkt hij omhoog en zoekt het licht. Of als iets te heet is zeg ik nee i7ma (warm), zegt ie me7


    Iemand al zijn kindje ingeschreven bij een peuterspeelzaal?
    Trotse mama ♡♡

  2. #26672
    -

    Reacties
    5.885
    27-03-2007

    Citaat Geplaatst door Lhoceima- Bekijk reactie
    Mijn zoontje van 14 maanden zegt ook nog niet veel.

    Hij kan wel heel goed laten zien wat hij wilt . Hij wijst namelijk. Hahaha , zo schattig is dat he . Gaat ie met zijn vinger wijzen en zegt dan "Die"..

    Verder zegt ie ba (banaan)
    Deze
    Ne (nee)
    Bamba (Bumba)


    Hij begrijpt wel veel. Vanochtend gingen we naar beneden , de tv stond uit. Hij pakte afstandsbediening en liep naar de tv om het aan te zetten haha. Als ik tegen hem zeg waar is to (licht) dan kijkt hij omhoog en zoekt het licht. Of als iets te heet is zeg ik nee i7ma (warm), zegt ie me7


    Iemand al zijn kindje ingeschreven bij een peuterspeelzaal?
    Leuk he dat wijzen haha, over een tijdje moeten we ze dat afleren.

    Ik ga mn zoontje niet inschrijven, hij gaat naar de gastouder, vind dat wel prima

  3. #26673
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    Citaat Geplaatst door Lhoceima- Bekijk reactie
    Mijn zoontje van 14 maanden zegt ook nog niet veel.

    Hij kan wel heel goed laten zien wat hij wilt . Hij wijst namelijk. Hahaha , zo schattig is dat he . Gaat ie met zijn vinger wijzen en zegt dan "Die"..

    Verder zegt ie ba (banaan)
    Deze
    Ne (nee)
    Bamba (Bumba)


    Hij begrijpt wel veel. Vanochtend gingen we naar beneden , de tv stond uit. Hij pakte afstandsbediening en liep naar de tv om het aan te zetten haha. Als ik tegen hem zeg waar is to (licht) dan kijkt hij omhoog en zoekt het licht. Of als iets te heet is zeg ik nee i7ma (warm), zegt ie me7


    Iemand al zijn kindje ingeschreven bij een peuterspeelzaal?
    Aah super schattig Allaahuma bareek!!

    Ik al dik een half jaar geleden. Komt omdat mijn andere zoontje erop zit en ze gaven aan dat er een enorme wachtlijst is. Beter te vroeg dan te laat haha.

  4. #26674
    Be happy

    Reacties
    26.421
    08-02-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Laila Haha ik denk dat ze dat op n gegeven moment zelf gaan afleren. Dat is manier van communiceren nu :Hihi: ja echt super schattig!

    Mag ik vragen waarom jouw voorkeur uitgaat naar gastouder en niet peuterspeelzaal?
    Trotse mama ♡♡

  5. #26675
    Be happy

    Reacties
    26.421
    08-02-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Bintu ja echt goed! Allah y barak feek.

    Wij zijn nu zo'n 4 maanden al verhuisd. Moet nog kijken naar peuterspeelzalen hier in de buurt en info vragen.
    Zijn er dingen wat ik echt moet weten over de peuterspeelzaal ?

    Ik ga denk ik ff van het weekend met Mn man rondje doen hier . Wil wel eentje in de buurt
    Trotse mama ♡♡

  6. #26676
    MVC Lid

    Reacties
    667
    28-06-2012

    Bintu, Ambiance, alle nieuwe zwangeren: van harte gefeliciteerd, moge Allah jullie een voldragen gezonde zwangerschap geven. Ameen

    Over de ontwikkelingen, ieder kind loopt zn eigen tempo. Zeer cliché, maar gewoon waar..
    Ik zou mn kindje altijd wel stimuleren, spelenderwijs, zonder dwang of blijk van teleurstelling.

    Ik heb nu al hele gesprekken met mn dochtertje, herhaaldelijk, in 3 talen, serieus tot onzinnig. Heerlijk hoe ze dan in mijn pauzes terug brabbelt in variërende toonhoogtes.

    Spreken jullie alleen Nederlands met ze, of bewust ook Berbers of Arabisch?

  7. #26677
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    Citaat Geplaatst door Lhoceima- Bekijk reactie
    Bintu ja echt goed! Allah y barak feek.

    Wij zijn nu zo'n 4 maanden al verhuisd. Moet nog kijken naar peuterspeelzalen hier in de buurt en info vragen.
    Zijn er dingen wat ik echt moet weten over de peuterspeelzaal ?

    Ik ga denk ik ff van het weekend met Mn man rondje doen hier . Wil wel eentje in de buurt
    Mijn kinderen zitten op een islamitische basisschool en de daarbij behorende psz. Ik vind het persoonlijk fijn dat hij geen kerst/sinterklaas viert. Maar wel aansluitende thema's met de Ramadan en Offerfeest. Mocht je een islamitische school in de buurt hebben dan zou mijn voorkeur daar naar uitgaan. Verder is het vrijwel allemaal een beetje hetzelfde. Ja in de buurt vind ik wel echt handig. Onze basisschool en psz zit echt op 3 minuten lopen (als ze doorlopen haha) en dat vind ik wel echt handig, ook met een baby erbij enzo.

  8. #26678
    Be happy

    Reacties
    26.421
    08-02-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Mijn zoontje eet zo graag met ons mee Haha. Al heeft ie dan net daarvoor gegeten of eet zijn eigen eten met ons samen. Toch wilt ie nog wat happen met ons mee eten .


    Ja ik weet wel dat we hier een islamitische basisschool hebben.. maar ja moet even kijken, hoe ze daar les geven dan. Ja kerst en sinterklaas etc vind ik ook onzin.
    Trotse mama ♡♡

  9. #26679
    Be happy

    Reacties
    26.421
    08-02-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Phynx Bekijk reactie
    Bintu, Ambiance, alle nieuwe zwangeren: van harte gefeliciteerd, moge Allah jullie een voldragen gezonde zwangerschap geven. Ameen

    Over de ontwikkelingen, ieder kind loopt zn eigen tempo. Zeer cliché, maar gewoon waar..
    Ik zou mn kindje altijd wel stimuleren, spelenderwijs, zonder dwang of blijk

    Ik heb nu al hele gesprekken met mn dochtertje, herhaaldelijk, in 3 talen, serieus tot onzinnig. Heerlijk hoe ze dan in mijn pauzes terug brabbelt in variërende toonhoogtes.

    Spreken jullie alleen Nederlands met ze, of bewust ook Berbers of Arabisch?
    Nee ik praat ook Berbers. En hij begrijpt ook gewoon bijna alles wat ik zeg.

    Maar idd ben het met je eens over dat Ieder kind zijn eigen tempo loopt. Het is wel belangrijk inderdaad om je kind wel te stimuleren en mee te oefenen etc.
    Trotse mama ♡♡

  10. #26680
    MVC Lid

    Reacties
    777
    26-11-2009

    Citaat Geplaatst door Ambiance Bekijk reactie


    Vandaag getest en ja hoor ik ben zwanger alhamdulilah ben zo blij!!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Mebrouk. Van harte gefeliciteerd.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  11. #26681
    *adorable*

    Reacties
    1.039
    31-12-2003

    Hier alweer in week 32. Had gisteren weer controle bij de vk en ze ligt weer met haar voetjes beneden. Ik krijg nu over 2 weken weer een controle om te kijken of ze gedraaid is. Ik vond het een beetje dramatisch overkomen, aangezien ze gelijk met een folder over uitwending draaien kwam. Terwijl het kind nog tijd zat heeft om te draaien. Al zou ze zou blijven, dan zou ik er nog niet voor kiezen. Ze begon over spierverslappers etc.

    Mijn mannetje die praat al heel vlot berbers en nederlands, maar hij begon pas heel laat met kruipen en lopen. Dus elk kind ontwikkelt zich op eigen tempo. Als ze maar voor hun achtiende lopen en praten

  12. #26682
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Citaat Geplaatst door lieff_c Bekijk reactie
    Deze gelezen? Interessant artikel "waarom kinderen steeds minder spelen en wij met een burn-out thuis zitten"

    https://decorrespondent.nl/7075/waar...98375-cddd5d81

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
    Nee nog niet, chokran zal er even naa rkijken.

  13. #26683
    Be happy

    Reacties
    26.421
    08-02-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door aruitgirl19 Bekijk reactie
    Hier alweer in week 32. Had gisteren weer controle bij de vk en ze ligt weer met haar voetjes beneden. Ik krijg nu over 2 weken weer een controle om te kijken of ze gedraaid is. Ik vond het een beetje dramatisch overkomen, aangezien ze gelijk met een folder over uitwending draaien kwam. Terwijl het kind nog tijd zat heeft om te draaien. Al zou ze zou blijven, dan zou ik er nog niet voor kiezen. Ze begon over spierverslappers etc.

    Mijn mannetje die praat al heel vlot berbers en nederlands, maar hij begon pas heel laat met kruipen en lopen. Dus elk kind ontwikkelt zich op eigen tempo. Als ze maar voor hun achtiende lopen en praten

    Ah komt wel goed. In sha Allah zal ze optijd draaien.

    Vlot Berbers en Nederlands praten , Tbarkallah met hoeveel maanden ?
    Trotse mama ♡♡

  14. #26684
    *adorable*

    Reacties
    1.039
    31-12-2003

    Citaat Geplaatst door Lhoceima- Bekijk reactie
    Ah komt wel goed. In sha Allah zal ze optijd draaien.

    Vlot Berbers en Nederlands praten , Tbarkallah met hoeveel maanden ?
    In sha Allah ik hoop het. Ik maak mij al snel druk.

    Hij brabbelde vanaf 1 jaar heel veel en zoals ik zei was hij echt laat met alles, maar vanaf anderhalfjaar ging het ineens in 1 keer snel. Hij begon met woordjes en daarna korte zinnetjes. Maar wij hebben ook heel vroeg zijn speentje overdag afgeleerd, zodat hij kon oefenen met klanken. Veel praten en herhalen helpt ook weleens.

  15. #26685
    MVC Lid

    Reacties
    5.185
    16-09-2013

    Citaat Geplaatst door Integere Bekijk reactie
    Mebrouk. Van harte gefeliciteerd.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Allah i barak fiek shoukran [emoji182]


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk