1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    1.260
    04-12-2014

    VN-rapport: Zwarte Piet moet anders

    De Nederlandse regering moet ervoor zorgen dat Zwarte Piet verandert. Dat staat in het vijfjaarlijkse rapport van het VN-Comité voor de Uitbanning van Rassendiscriminatie. Het feit dat een traditie diep geworteld is, kan discriminatie en het gebruik van stereotypen niet rechtvaardigen, schrijft het comité.

    "Soms verwijst de manier waarop Zwarte Piet wordt uitgebeeld naar negatieve stereotypes van mensen van Afrikaanse afkomst. Door veel mensen van Afrikaanse afkomst wordt dat ervaren als een overblijfsel van slavernij, wat de waarde en zelfachting van kinderen en volwassenen met een Afrikaanse afkomst schaadt."

    Het comité raadt aan dat de regering "een redelijke balans vindt, zoals een een andere vorm van Zwarte Piet". Ook moet de vrijheid van meningsuiting van tegenstanders van de traditie beter worden gegarandeerd.

    Actieplan
    Het VN-Comité schrijft rapporten over alle landen die het internationale verdrag tegen rassendiscriminatie hebben getekend. Elke vijf jaar is Nederland aan de beurt. Vorige week was er in Genève een hoorzitting over het Nederlandse antidiscriminatiebeleid.

    In het rapport (.pdf) staat verder dat er een nationaal actieplan tegen rassendiscriminatie moet komen, onder meer omdat de Nederlandse politie zich schuldig maakt aan etnische profilering. Er moet meer worden gedaan tegen racistisch pestgedrag op scholen en bij politie en justitie zouden meer mensen uit minderheidsgroeperingen moeten werken.
    Verder maakt het comité zich zorgen over racistische en xenofobe uitspraken van "een aantal extremistische politieke partijen en politici". Ook in de media en op internet wordt veel racistische taal geuit, staat in het rapport. Vooral joden en moslims zijn daarvan het slachtoffer. Het rapport wijst ook op antisemitische en racistische spreekkoren in voetbalstadions.

    Slavernij-verleden
    Het comité vraagt meer erkenning voor discriminatie van mensen van Afrikaanse afkomst. De Nederlandse overheid beschouwt hen niet als een gediscrimineerde groep, staat in het rapport. Maar armoede en werkloosheid komen onder mensen van Afrikaanse afkomst veel voor en ze zijn ondervertegenwoordigd in publieke functies.

    Het onderwijs moet volgens het comité meer aandacht besteden aan het Nederlandse slavernij-verleden. En wie het slachtoffer van racisme is, moet makkelijker toegang krijgen tot gratis juridische bijstand.

    Fitnesscentra
    Het vorige VN-rapport, dat dateert van vijf jaar geleden, was ook al op veel punten kritisch. Toen werd onder meer vastgesteld dat er veel werd gediscrimineerd bij fitnesscentra, in de horeca en bij amusementsbedrijven. De overheid kreeg een tik op de vingers omdat het antidiscriminatiebeleid niet langer op specifieke groepen was gericht en omdat integratie werd beschouwd als de verantwoordelijkheid van immigranten zelf.

    Verder was er kritiek op het inburgeringsexamen in het buitenland en op de segregatie in het onderwijs. Een punt dat toen ook al aan de orde kwam, was de xenofobe en haatzaaiende taal van sommige politici.

    Verene Shepherd
    In het VN-rapport van vijf jaar geleden was Zwarte Piet nog geen issue. Die discussie laaide pas op in het najaar van 2013, toen VN-adviseur Verene Shepherd zich erover uitsprak. Ze zei dat het sinterklaasfeest wat haar betreft moet worden afgeschaft, omdat Zwarte Piet in haar ogen een racistisch stereotype is. Vorig jaar herhaalde ze dat Nederland zijn traditie moet veranderen.

    Bron: http://nos.nl/artikel/2054595-vn-rap...et-anders.html
    De Profeet zei; ik laat jullie 2 gewichtige (belangrijke) dingen achter, eerste is de Koran Hou je eraan vast en hecht je eraan. De tweede is mijn Ahl al Bayt . Ik herinner u aan uw verplichtingen jegens mijn Ahl al Bayt . Zaid werd gevraagd, wie zijn de Profeet zijn Ahl al Bayt, Zaid zei Ali ,Aqil,Jaffar, Abbas en hun kinderen
    Sahih Muslim http://sunnah.com/muslim/44/55

  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    7.595
    10-07-2014

    Citaat Geplaatst door Canislupus Bekijk reactie
    Het comité vraagt meer erkenning voor discriminatie van mensen van Afrikaanse afkomst. ]

    Afrika is één,. alle Afrikanen zijn dus één pot nat, zo denken ze dus bij de VN. Of je nu uit Namibië komt of uit Egypte: je was vroeger een slaaf en daarmee mag je niet worden gepest.

    Ik ben bang voor anti-racisten omdat dat altijd weer de grootste racisten zijn die je je kan voorstellen. Zelfde geldt voor anti-homo's, anti-pedo's etc.

  3. #3
    Verbannen

    Reacties
    4.739
    08-09-2004

    Overbevolking, klimaatverandering, wapenwedloop, corruptie, honger etc.

    VN: Nederland moet zwartepiet afschaffen....

    Oprotten met dat achterhaalde VN dat is geïnfiltreerd door idioten met foute agenda's.

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    7.359
    05-02-2015

    Die pieten onzin gewoon afschaffen is nie meer van deze tijd ( we leven toch niet meer in de middeleeuwen?) ipv daarvan op 5 december een paar boten met asielzoeker binnenlaten.

  5. #5
    Verbannen

    Reacties
    7.595
    10-07-2014

    Citaat Geplaatst door Catenaccio Bekijk reactie
    Die pieten onzin gewoon afschaffen is nie meer van deze tijd ( we leven toch niet meer in de middeleeuwen?) ipv daarvan op 5 december een paar boten met asielzoeker binnenlaten.
    Ben jij ook een Afrikaan?
    En ben je dan dus ook slaaf geweest, zoals de VN denkt?

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    6.278
    04-10-2014

    Citaat Geplaatst door Vakidioot Bekijk reactie

    Afrika is één,. alle Afrikanen zijn dus één pot nat, zo denken ze dus bij de VN. Of je nu uit Namibië komt of uit Egypte: je was vroeger een slaaf en daarmee mag je niet worden gepest.

    Ik ben bang voor anti-racisten omdat dat altijd weer de grootste racisten zijn die je je kan voorstellen. Zelfde geldt voor anti-homo's, anti-pedo's etc.
    Ja joh. Ze zijn één pot nat, Fuckidioot.


  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    9.071
    29-03-2015

    Gewoon afschaffen zwarte piet. Klaar

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    1.260
    04-12-2014

    Citaat Geplaatst door Vakidioot Bekijk reactie

    Afrika is één,. alle Afrikanen zijn dus één pot nat, zo denken ze dus bij de VN. Of je nu uit Namibië komt of uit Egypte: je was vroeger een slaaf en daarmee mag je niet worden gepest.

    Ik ben bang voor anti-racisten omdat dat altijd weer de grootste racisten zijn die je je kan voorstellen. Zelfde geldt voor anti-homo's, anti-pedo's etc.
    Kansloos dit !
    Ik neem dus aan dat jij pro-pedo bent of op zijn minst niets tegen pedo's bent? Afgaand op je reactie....
    Nogmaals een kansloze opmerking, ik heb een vraagje , voel je niet beledigt want dat is niet mijn bedoeling.
    Hou jij van poep eten ? Als je nu nee gaat zeggen ben je de grootste poepeter die er bestaat, daar komt jou reactie een beetje op neer.
    De Profeet zei; ik laat jullie 2 gewichtige (belangrijke) dingen achter, eerste is de Koran Hou je eraan vast en hecht je eraan. De tweede is mijn Ahl al Bayt . Ik herinner u aan uw verplichtingen jegens mijn Ahl al Bayt . Zaid werd gevraagd, wie zijn de Profeet zijn Ahl al Bayt, Zaid zei Ali ,Aqil,Jaffar, Abbas en hun kinderen
    Sahih Muslim http://sunnah.com/muslim/44/55

  9. #9
    Mostly Harmless

    Reacties
    1.289
    12-05-2008

    Cute, zo'n advies van de VN. Moet je kijken wat voor effect dat heeft heeft op Sjon in Twente of Sjefke in Limburg.
    "It is a man's own mind, not his enemy or foe, that lures him to evil ways."

  10. #10
    Verbannen

    Reacties
    29.741
    21-07-2005

    Zie de hypocratie.

    Het argument is steeds, blackface = racisme.
    Ook nog in lullige pakjes verkleed.

    Nog niet zolang geleden heeft echter diezelfde VN Hadji Firoez met gejuich binnengehaald.
    Door VN beschermde traditie.

    Welnu deze figuur kent ook een zwart geschminkt gezicht, rood geschilderde lippen.
    En loopt in een lullig pakje rond.

    Gaat terug op de tijden dat slaven (!) op straat werden gestuurd om op de feestdag rond te springen, liedjes te zingen.
    Bovendien herinneren aan slavenverleden? De moslimlanden kenden 1300 jaar slavernij, waaronder heel veel zwarte slaven, de europese landen ca 300 jaar!

  11. #11
    Verbannen

    Reacties
    9.071
    29-03-2015

    Gewoon piet afschaffen en asielzoekers toelaten.


    Laat Leonidas creperen

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    7.595
    10-07-2014

    Citaat Geplaatst door vredesduifje Bekijk reactie
    Ja joh. Ze zijn één pot nat, Fuckidioot.

    Kan je nu echt niet lezen, autist?

    Maar wel altijd lachen met jou. Vooral als je niet grappig probeert te doen.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    1.260
    04-12-2014

    Citaat Geplaatst door Leonidas Bekijk reactie
    Zie de hypocratie.

    Het argument is steeds, blackface = racisme.
    Ook nog in lullige pakjes verkleed.

    Nog niet zolang geleden heeft echter diezelfde VN Hadji Firoez met gejuich binnengehaald.
    Door VN beschermde traditie.

    Welnu deze figuur kent ook een zwart geschminkt gezicht, rood geschilderde lippen.
    En loopt in een lullig pakje rond.

    Gaat terug op de tijden dat slaven (!) op straat werden gestuurd om op de feestdag rond te springen, liedjes te zingen.
    Bovendien herinneren aan slavenverleden? De moslimlanden kenden 1300 jaar slavernij, waaronder heel veel zwarte slaven, de europese landen ca 300 jaar!
    Haji Firooz wordt vaak Gholam bij naam genoemd wat synoniem staat voor slaaf. 1 grote verschil , wij hebben in Iran weinig Afrikanen wonen die zich daardoor beledigt zouden voelen.
    De Profeet zei; ik laat jullie 2 gewichtige (belangrijke) dingen achter, eerste is de Koran Hou je eraan vast en hecht je eraan. De tweede is mijn Ahl al Bayt . Ik herinner u aan uw verplichtingen jegens mijn Ahl al Bayt . Zaid werd gevraagd, wie zijn de Profeet zijn Ahl al Bayt, Zaid zei Ali ,Aqil,Jaffar, Abbas en hun kinderen
    Sahih Muslim http://sunnah.com/muslim/44/55

  14. #14
    Verbannen

    Reacties
    9.071
    29-03-2015

    Citaat Geplaatst door Vakidioot Bekijk reactie
    Kan je nu echt niet lezen, autist?

    Maar wel altijd lachen met jou. Vooral als je niet grappig probeert te doen.
    Linkse anarchist, dat soort types gooien bakstenen op de popo's als zij een pand kraken..

  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    7.595
    10-07-2014

    Citaat Geplaatst door Canislupus Bekijk reactie
    Kansloos dit !
    Ik neem dus aan dat jij pro-pedo bent of op zijn minst niets tegen pedo's bent? Afgaand op je reactie....
    Nogmaals een kansloze opmerking, ik heb een vraagje , voel je niet beledigt want dat is niet mijn bedoeling.
    Hou jij van poep eten ? Als je nu nee gaat zeggen ben je de grootste poepeter die er bestaat, daar komt jou reactie een beetje op neer.
    Je weet toch dat ik diepe minachting voor jou en je pedo-gevoelens heb?

    Dus wat lul je nou weer dom? Ga berichten over misbruikte kindertjes googelen, je hebt weinig tijd want de GGD komt je na de vakantie vast weer ophalen. Krijg je weer je elektroshock-behandelingen.
    Althans, dat hoopt iedereen vurig.