1. #76
    MVC Lid

    Reacties
    343
    25-02-2017

    Citaat Geplaatst door LadyLuck10 Bekijk reactie
    Het is inshaAllah wel een continue streven.

    Heb eens bewust geduld (grootmoedigheid) getoond in moeilijke en zeer zware zaken. Dit is een geweldig geluk omdat eenmaal na de storm het je zoveel kracht geeft van binnenuit.Je moet daarvoor boven je ego durven uitstijgen, waarvoor je diep zult gaan (waar leef ik voor en waar kies ik voor hier of hierna) en het is zeker niet makkelijk noch krijg je er iets tastbaars voor terug maar indd mensen zullen wel anders naar je kijken of je zult worden behoed voor zaken omdat AllahSWT zorgt voor een schild rondom je ziel.

    Dit is de beloning die sommigen niet begrijpen, zij denken wat heb ik ervoor teruggekregen? maar wat je hebt is een standvastige ziel die zelfs van je vijand je vriend kan maken van je ongeluk je geluk en dat je zelfs van degene met wie je niet matcht respectabele woorden zult horen.

    Bijzondere ervaring, maar zeker niet makkelijk als je m niet in het juiste kader weet te plaatsen (eer van AllahSWT ipv mens en beloning in t hierna)
    hmm, je schrijft best wel abstract maar ik begrijp je punt. Het ego is inderdaad vaak de boosdoener wanneer het tot conflicten tussen de mensen aankomt, als je die kunt beteugelen dan ben je al heel ver.
    Citaat Geplaatst door Sami_ Bekijk reactie
    Als mijn kind zegt ( ik hou van je ).

    Dat blijft ook altijd in mn hoofd. .....uitspraken die je zijn bijgebleven hoeven niet altijd van wetenschappers te zijn haha
    oke dat kan inderdaad een uitspraak zijn die wat met je doet. Zeker helemaal mee eens.
    Citaat Geplaatst door Sami_ Bekijk reactie
    (Een wijse zal met een vrouw van (10 op 10)in ellende kunnen leven terwijl een onwetende met een vrouw van (1op10) in redelijk gemoedsrust kunnen leven. )
    PS is niet van mezelf.
    wijsheid is een groot goed dat veel van ons missen!

  2. #77
    MVC Lid

    Reacties
    343
    25-02-2017

    Citaat Geplaatst door Cecil Bekijk reactie
    Omdat wij mensen van nature onstabiel zijn. Al gedragen we ons hetzelfde elke dag, uiteindelijk verandert ons gedrag afhankelijk van factoren die niet altijd te maken hebben met onze wil of factoren die we niet eens kunnen realiseren.
    hmm, maar als we de uitspraak in acht nemen gaan we dan niet wantrouwend om met de mensen en dan doel ik vooral op de moslims. Dan ben je als het ware altijd achterdochtig, nietwaar?
    Citaat Geplaatst door JKHC Bekijk reactie
    Some words when spoken can't be taken back
    oe hoe vaak zeggen we iets en achteraf zeggen we dan had ik het maar niet gezegd

    maar hoe vaak heb je spijt gehad dat je hebt gezwegen en niet hebt gesproken in een situatie?

    Dit leert ons dat we vaker moet zwijgen!

    Citaat Geplaatst door Nefertari Bekijk reactie
    Doe anderen niet aan wat je zelf niet aangedaan wilt worden.
    Heel goed, dit principe kunnen we ook terugvinden in de ahadith van de profeet

  3. #78
    MVC Lid

    Reacties
    343
    25-02-2017

    Citaat Geplaatst door Nefertari Bekijk reactie
    Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt ze wel.
    echt he, de waarheid is als een stevige gewortelde boom en de leugen als een instabiele boom waarvan de wortels boven de grond groeien.
    Citaat Geplaatst door mocrogirl_18 Bekijk reactie
    Life is cruel in a beautiful way.


    Don't make something more beautiful than it already is.
    kan je een voorbeeld noemen waar deze uitspraak van toepassing op is.

    Citaat Geplaatst door Misz_Tanger23 Bekijk reactie
    zeg dat maar tegen de maroc vrouw.
    tfoeeeeeee
    relaxt man, marokkaanse vrouwen zijn the best!

  4. #79
    MVC Premium

    Reacties
    991
    29-07-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Verwacht het onverwachte
    Alhamdolilah

  5. #80
    MVC Lid

    Reacties
    343
    25-02-2017

    Citaat Geplaatst door tangawia456 Bekijk reactie
    Verwacht het onverwachte
    dat moest ik altijd doen bij mijn rijlessen hehe

  6. #81
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    "His talent was as natural as the pattern that was made by the dust on a butterfly's wings.
    At one time he understood it no more than the butterfly did and he did not know when it was brushed or marred.
    Later he became conscious of his damaged wings and of their construction and he learned to think and could not fly any more because the love of flight was gone
    and he could only remember when it had been effortless.” (E.Hemingway)
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  7. #82
    MVC Lid

    Reacties
    343
    25-02-2017

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    "His talent was as natural as the pattern that was made by the dust on a butterfly's wings.
    At one time he understood it no more than the butterfly did and he did not know when it was brushed or marred.
    Later he became conscious of his damaged wings and of their construction and he learned to think and could not fly any more because the love of flight was gone
    and he could only remember when it had been effortless.” (E.Hemingway)
    Dat lijkt meer op een verhaal dan een quote, kun je 't moraal uitleggen
    Citaat Geplaatst door lionheart06 Bekijk reactie
    How foolish is a man...he ruins the present while worrying about the future...but weeps in the future by recalling his past...

    Ali ibn Abitalib ra
    masha''allah die is goed, we moeten ons bezig houden met ''nu'' want daarmee maak je je verleden goed en bereid je je voor op de toekomst.
    Citaat Geplaatst door lionheart06 Bekijk reactie
    I was not created to be occupied by eating delicious food like tied up cattle..

    Ali ibn Abitalib ra
    nog zo een mooie
    Citaat Geplaatst door lionheart06 Bekijk reactie
    Mijn favoriet....



    Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
    mashallah, waar.

  8. #83
    ZelfVerzekerd

    Reacties
    1.163
    29-03-2017

    Prachtig! Inspirerend gedicht...

  9. #84
    MVC Lid

    Reacties
    343
    25-02-2017

    aa gedichten

    deze is ook goed, maar die kennen jullie denk ik wel


  10. #85
    ...

    Reacties
    812
    04-10-2010

    'A person's tongue can give you the taste of his heart' Ibn al Qayyim

    'Have patience. Allah does not deny the reward of the righteous.' 11:115 Al Quran

    'And it may be that you dislike a thing which is good for you and that you like a thing which is bad for you. Allah knows but you do not know.' Al Quran surah Al Baqarah vers 216

    'Allah does not burden a soul beyond it can bear' Al Quran surah Al Baqarah 286 > Dit is voor mij persoonlijk een vers dat mij goed doet reflecteren over het leven.

    'So verily with hardship there is relief. Verily with hardship there is relief.' Al Quran surah ash-sharh (94:5-6)

    Allah's Messenger (ﷺ) said, "If Allah wants to do good to somebody, He afflicts him with trials." Sahih al Bukhari 5645

    'Know that the most beloved deed to Allah is that which is done regularly even if it is small' Sahih al Bukhari 6099

    'Do good as Allah has done good to you' Surah Al-Qasas (28:77)

    'Do not get angry.Do not get angry.Do not get angry.' Sahih Al Bukhara 5765

    'Silence is a form of wisdom yet few people practice it', prachtig! Abu ad-darda

    'Surley silence can sometimes be the most eloquent reply', Ali radia Allahu 'anhu.

    'O tongue! Say something good and gain or abstain from evil and be safe'. Als we dit deden, zouden we veel meer zwijgen dan praten.

    Nog meer? ^^
    The Prophet (blessings and peace of Allah be upon him) said: “Allah, may He be glorified and exalted, said: ‘Every deed of the son of Adam is for him, except fasting. It is for Me and I shall reward for it.’” Narrated by al-Bukhaari (1904) and Muslim (1151).

  11. #86
    MVC Lid

    Reacties
    343
    25-02-2017

    Citaat Geplaatst door Oum_Dawoud Bekijk reactie
    '

    Nog meer? ^^
    please