1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    1
    16-02-2017

    kinderkoran

    Salaam iedereen,
    Ik heb een vraagje voor jullie, ik zou graag mijn zoon opvoeden naar de voorschriften van de koran. Ik zoek ook een koran waarin mijn zoon zelf kan lezen. Welke boeken hebben jullie zelf als kind gelezen of hebben jullie kinderen gelezen. Bestaat er ook zoiets als een kinderkoran?
    salaam,
    Karim

  2. #2
    <3

    Reacties
    125
    24-10-2016

    Je moet even kijken by sunnah center en ibn baz bookstore.. beide in rotterdam noord. Die hebben veel kinder boeken van bekende auteurs (ze controleren ook op de bronnen etc) dus niet onbekende auteurs waarvan je nooit eerder hebt gehoord. Ik koop zelf daar altijd mijn boeken.
    Malik related to me that he heard that Abdullah ibn Masud used to say, "The slave continues to lie and a black spot grows in his heart until all his heart becomes black. Then he is written, in Allah's sight, among the liars."

    USC-MSA web (English) reference : Book 56, Hadith 18
    Arabic reference : Book 56, Hadith 183

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    18
    26-03-2017

    mijn eerste koran verhalenboek is een advies, heb hem zelf ook thuis is voor de leeftijden 6-12 jaar.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    93
    10-11-2008

    Citaat Geplaatst door online_hicham Bekijk reactie
    mijn eerste koran verhalenboek is een advies, heb hem zelf ook thuis is voor de leeftijden 6-12 jaar.
    Asalamou 3alaykoum...hoe heet dat boek en waar heb je die gekocht?ik wil die voor me 2 kinderen kopen... djazakAllahou gayran

  5. #5
    ZelfVerzekerd

    Reacties
    1.163
    29-03-2017





    Zo tussen de €15 a €20.
    Je kunt ze in islamitische winkeltje of online bv op www.islamboeken.nl kopen.

    Mijn neefje kreeg ze gisteren met Eid cadeau.
    Hij vond ze zo leuk dat ie 77 blz in 1 adem heeft gelezen.
    Cute om te zien

  6. #6
    ZelfVerzekerd

    Reacties
    1.163
    29-03-2017

    En ik heb nog een ideetje wat leuk is en bijblijft voor kindjes. Je hebt ook van die flinterdunne kinderboekjes bij de islamitische winkels die 1 verhaaltje behelzen

    Bijvoorbeeld verhaal van de profeet Nuh. Het is leuk om zoiets elke maand of periodiek cadeau te geven (is maar €3 of €4) en dat je daarbij een klein legopakket doet die past bij het verhaal, bijvoorbeeld een boot en paar diertjes

    Dat leren ze en spelen ze na. Verhalen blijven zo beter hangen insha Allah.

  7. #7
    ZelfVerzekerd

    Reacties
    1.163
    29-03-2017

    Het is belangrijk dat we kinderen de Islam meegeven insha Allah, ook al haten sommigen het