1. #151
    MVC Lid

    Reacties
    1.579
    13-03-2010

    Voor ik het wist hadden we verschillende steden bezocht en waren we drie weken samen. Het ging goed en we maakten niks raars mee. We waren niet intiem en hielden wel afstand. Het was gezellig en hij was alles wat ik wilde. De kinderen en vooral Chafik zag ik veranderen in een gelukkig kind. Chahid was heel laks met zijn medicijnen. 'Neem het' zei ik en streelde zijn gezicht. De kinderen sliepen en we lagen in bed. 'Ik weet niet' zei hij. 'Wat niet' zei ik zachtjes. 'Ik wil jou gewoon en niks anders. Ik ben moe van alles, maar medicijnen helpen niet' zei hij. 'Jawel' zei ik. Hij keek weg en was stil. 'Zou je het erg vinden als je doodgaat?' zei ik. 'Nee niet echt. Ik heb toch niet echt goed geleefd' zei hij en bekeek me. 'Ga je je kinderen niet missen' vroeg ik. 'Jawel, maar ja. Ik denk niet dat mijn kinderen wat aan me hebben, ik was er nooit' zei hij pijnlijk. Ik knikte en veegde tranen weg. 'Ik heb Cherine en Chakir twee jaar niet gezien of gesproken. Ze willen geen contact' zei ik. 'Zie je, ik denk dat onze kinderen niet blij met ons zijn. Ze moeten wel blij met jou zijn want jij was er wel altijd voor ze' zei hij. 'Ik geloof niet dat ze niet om me geven' zei ik en dacht aan ze. Ik heb alles geprobeerd. 'Laat ze maar. Het is mijn schuld, als ik normaal was gebleven waren we een familie. Het spijt me' zei hij. Ik ging op mijn rug liggen en luisterde naar hem. 'Ik hou van je esma, altijd en overal' zei hij.
    We werden weer helemaal gek op elkaar. Alles deden we samen en we genoten van elkaar. Ik wilde altijd op vakantie zijn met hem. Elke minuut genoot van zijn aanwezigheid. Hij deed alles voor ons en was zo lief. In tanger sliepen we bij hem. Dit huis had hij gekocht toen we net getrouwd waren. ik was er nooit geweest maar het zag er prachtig uit. Hij deed de kinderen in bed en kwam toen slapen. De nacht was lang en we werden intiem. We konden niet van elkaar afblijven. Het liefst bleven we de hele dag samen thuis. We reden met hem naar Nederland en ik voelde me herboren. We zijn zes weken samengweest en hebben geen 1 discussie gehad. In Nederland kwam hij bij mij wonen, maar dat ging geleidelijk. Hij was nonstop bij ons en we gingen zelfs op bezoek naar ze broers. Ik voelde me een dag misselijk en hij werd bezorgd. 'We hebben het toch veilig gedaan' zei hij. Ik knikte en maakte me geen zorgen.
    Blessed with Islam

    http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4927718 Mijn weg naar het geloof

  2. #152
    MVC Lid

    Reacties
    435
    28-04-2016

    zijn dit allemaal verhalen door elkaar of zo..