1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    35
    25-10-2013

    Mijn man vermijdt het onderwerp bruiloft

    Salaam,

    Ik ben voor de wet getrouwde en heb mijn zawdjija. Mijn vader heeft aangegeven dat hij wil dat de bruiloft binnen een jaar wordt gegeven. Vanwege werk en inkomen is het ons nog niet gelukt om een datum te plannen voor de bruiloft. Nu we de inkomen hebben en de deadline van mijn vader nadert. Wordt het tijd om een datum te kiezen. Maar mijn man vermijdt steeds het gesprek. Hij heeft zelfs een keer gezegd dat hij niet steeds over de bruiloft wil praten, omdat het hem stress bezorgd. Welke man zegt dat nou? Ik heb nog nooit meegemaakt dat een man niet zo snel.mogelijk wilt trouwen. Hij zegt steeds het heeft geen haast en waarom moet het persee in september. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik niet meer over de bruiloft begin. Ik wil eens kijken of die bruiloft hem überhaupt boeit of niet. Want het lijkt alsof hij dit prima vind zo. Maar ik heb hier totaal geen vrede mee.

    Zijn er meerdere dames die dit hebben meegemaakt. Of was jullie man meer van wil zo snel mogelijk trouwen. Mijn man heeft me ongeveer een jaar terug mijn hand gevraagd.

  2. #2
    so in love with you

    Reacties
    878
    07-03-2010

    Misschien wilt hij geen bruiloft geven. Als hij dit niet wilt dan zou ik een eigen feest geven en zijn kant gewoon niet uitnodigen. Als zijn familie vraagt waarom niet moet je zeggen dat hij geen inbreng heeft in de bruiloft, omdat hij het niet wilt. Kijken wat hij dan gaat doen.

  3. #3
    Mr & Mrs❤️

    Reacties
    9.825
    15-02-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Probeer er achter te komen waarom hij hierdoor stress krijgt. Misschien heeft hij de middelen niet om een bruiloft te geven. En laten we eerlijk zijn, mannen houden niet van al die aandacht en zien het (soms) als geldverspilling.

    Moge Allah swt het voor jullie vergemakkelijken



  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    1.337
    26-02-2016

    Hij zal toch echt moeten. Jullie moeten communiceren over hoe nu verder.
    Jullie zijn officieel al getrouwd, financieel is het haalbaar zeg je, dus waar wacht hij op?
    Kaart het aan, hij heeft niets te willen. Vraag gewoon op de man af hoe hij het voor zich ziet, of en hoe hij de bruiloft wil en wanneer.

    Mocht ie er weer omheen draaien zou het voor mij al heel snel afgelopen zijn. Lijkt op een gevalletje terugkrabbelen nu het menens wordt.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    61
    07-08-2016

    Citaat Geplaatst door Shopverslaafde Bekijk reactie
    Hij zal toch echt moeten. Jullie moeten communiceren over hoe nu verder.
    Jullie zijn officieel al getrouwd, financieel is het haalbaar zeg je, dus waar wacht hij op?
    Kaart het aan, hij heeft niets te willen. Vraag gewoon op de man af hoe hij het voor zich ziet, of en hoe hij de bruiloft wil en wanneer.

    Mocht ie er weer omheen draaien zou het voor mij al heel snel afgelopen zijn. Lijkt op een gevalletje terugkrabbelen nu het menens wordt.
    Precies.. uitstel van eigenlijk executie.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    118
    25-04-2016

    Citaat Geplaatst door Mimicha Bekijk reactie
    Misschien wilt hij geen bruiloft geven. Als hij dit niet wilt dan zou ik een eigen feest geven en zijn kant gewoon niet uitnodigen. Als zijn familie vraagt waarom niet moet je zeggen dat hij geen inbreng heeft in de bruiloft, omdat hij het niet wilt. Kijken wat hij dan gaat doen.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    1.294
    26-02-2002

    zuster,
    probeer er met je man er eens goed over te praten.
    hoe langer het duurt, hoe meer ruimte shaitan krijgt om een afstand tussen jullie te creeren.

    advies is zsm te trouwen.
    ik vind het vreemd dat je man niet snel wilt trouwen.
    als je verliefd bent en graag bij iemand bent, dna wil je toch niks liever als zsm trouwen?
    toen ik mijn vrouw leerde kennen (eerste keer zag), was ik binnen drie maanden getrouwd.

    moge Allah swt je bijstaan en dat je man spoedig met je wil zijn insaAllah

  8. #8
    Nothing!!

    Reacties
    4.586
    26-05-2013

    En dat moet zich een aanstaande echtgenoot voorstellen. ..
    Wens je veel sterkte ermee ....echte mannen zijn bijna allemaal al overleden lijkt het ......beter lekker alleen blijven dan deze migraine
    Saytan Says:
    "Your sins are too much to be forgiven."

    Allah says:
    "If your sins were to reach the sky I would still forgive you."

  9. #9
    Bijna Lid

    Reacties
    3.898
    24-10-2004

    Welke man zegt dat nou?? een heleboel! veel mannen zijn echt shmetta

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    11.691
    06-05-2008

    Hij heeft te veel schulden

  11. #11
    Ik weet het.

    Reacties
    495
    04-09-2016

    Maar wonen jullie al samen of zit je nog bij je ouders?

    En dat je dan pas na de bruiloft samen gaat wonen?
    Om iemand te kennen, moet men eerst een schepel zout met hem gegeten hebben.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    1.302
    18-08-2010

    Alsik jou was zou ik beginnen met plannen. Dwz hoeveel de kosten zullen zijn en hoeveel tijd het gaat kosten. Als je een compleet beeld hebt qua kosten (en deze ook realisitisch zijn), bespreek het met hem. Zeg dat je niks hebt geregeld of wat dan ook, alleen geinformeerd. Ik denk dat het idee dat een bruiloft tienduizenden euro's gaat kosten heel erg intimiderend kan zijn. Maak een spaarplan, en hoe het allemaal gefinancieerd wordt.