1. #151
    MVC Lid

    Reacties
    503
    15-04-2012

    Voor mij is het nog lang niet zover. Nou ja hangt van paar dingen af. Maar ik wil het ook zo doen als boven geschreven is. Mijn moeder heeft gister heel mijn bruiloft uitgestippeld en mijn aanstaande is het er Alhamdoulilah mee eens.

    Als mijn vader akkoord is, willen wij in Marokko gaan trouwen. Zonder poespas enkel de formaliteiten. Na 6 weken kom ik in sha Allah terug en ga ik de aanvraag indienen bij de IND in sha Allah. Zodra mijn aanstaande goedkeuring heeft komt hij naar Nederland. En zal mijn vader zijn moeder en zus naar NL halen op visum.

    De eerste dag wil ik een henna dag. Voor vriendinnen van school nichtjes en buurvrouwtjes. Samen eten gezellig doen. Mijn moeder of een tante ofzo die henna doet en familieleden die izran zingen.

    de tweede dag is dan de echte bruiloft. Mijn aanstaande komt de woonkamer absoluut niet in. Hij gaat met de mannen bij de overburen zitten en ik thuis. We laten een dierbare zuster komen die anasheed zingt en Quraan opleest. Ik wil heeeeellll licht opgemaakt worden om oneffenheden te camoufleren. Gewoon hoofddoek zoals altijd en 1 max 2 jurken. Geen foto's of andere poespas. Want ik ben ernstig visueel beperkt en mijn aanstaande volledig blind. Dus we hebben Alhamdoulilah niets aan foto's Allah subhan wa ta3la heeft ons behoed voor zulke zondes.

    Er komen beiden dagen echt enkel ooms, tantes, nichtjes neefjes en hele dierbare kennissen.

    Maar waar ik benieuwd naar ben he.... Ik haal mijn aanstaande naar NL en hij trekt bij mij in. Hoe gaat dat dan met weggaan? Is dat ook in zo een stoet naar mijn huis? Of gaan we gewoon samen weg? En hoe doen jullie dat met de dadels en melk? Bij de voordeur als je op het punt staat om te vertrekken?

    Alhamdoulilah kon mijn aanstaande zich volledig vinden in dit plan van mijn moeder en daarmee komt mijn droom uit wat betreft mijn huwelijk hoe ik hem wilde!

    Moge Allah subhan wa ta3la het voor ons vergemakkelijk en dat ik maar snel mag trouwen met de man van mijn dromen!

    Moge Allah subhan wa ta3la al jullie huwelijken zegenen en jullie voor eeuwig bij elkaar houden. Moge Allah subhan wa ta3la jullie een vrome partner schenken voor die genen die nog opzoek zijn....

  2. #152
    ZelfVerzekerd

    Reacties
    1.163
    29-03-2017

    Ameen voor de mooie dua's.

    Die bescheidenheid in opstelling is heel mooi om te lezen en ik denk dat het nog mooier is om te ervaren.

    Moge Allah Sobhana Wa Tala jullie en jullie geliefden het goede schenken en jullie huwelijken zegenen met liefde, wederzijds begrip en geduld.

    ♡ ik lees mee...