1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.313
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Renard: ''Frankrijk als tegenstander op het WK zou voor mij een grote eer zijn''

    Op 1 december weten we het zeker, voor onze bondscoach gaat de voorkeur in ieder geval naar één land uit.



    Na afloop van de 0-2 zege tegen Ivoorkust waar Marokko haar WK-ticket mee verzilverde, liet bondscoach Hervé Renard zich kort uit over het eindtoernooi waar Marokko deel aan mag gaan nemen. De Fransman zei het volgende over de mogelijke opponenten van de Leeuwen v/d Atlas: ''Nu we ons hebben geplaatst gaan we niemand uit de weg. Ik zelf zou in de groepsfase Frankrijk willen treffen, het zou een grote eer voor mij zijn om ze tegen te komen op dit WK.''

    Slagen als coach in Frankrijk altijd al een doel geweest
    Na te zijn ontslagen bij LOSC Lille heeft de 49-jarige oefenmeester er nooit een geheim van gemaakt ooit nog te willen terugkeren naar zijn vaderland om zich te revancheren. Buiten de club van international Hamza Mendyl had hij ook een tijdje FC Sochaux onder zijn hoede. Medio 2014 pakte hij ook daar zijn koffers nadat de club van de Ligue 1 degradeerde naar de Ligue 2.

    Photocredit: AFP

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    8.605
    28-02-2017

    Marokko hanteerd de Franse school,pressing,we moeten trots zijn op Renard,3 jaar terug riep iedereen hier dick advocaat is beter,we moeten dick advocaat als coach

    vanavond Duitsland vs Frankrijk,zie je precies hoe Marokko speelt

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    244
    15-07-2013

    Citaat Geplaatst door TrumpDump Bekijk reactie
    Marokko hanteerd de Franse school,pressing,we moeten trots zijn op Renard,3 jaar terug riep iedereen hier dick advocaat is beter,we moeten dick advocaat als coach

    vanavond Duitsland vs Frankrijk,zie je precies hoe Marokko speelt

    Ik zeg je eerlijk vond die Renard ook niks. Vind hem nog steeds een arrogant mannetje en dat ie sommige spelers op de verkeerde plek zet. Maar hij heeft wel het WK gehaald wat op zich al een prestatie is. En zijn grootste prestatie is dat hij het voor elkaar heeft gekregen dat het een echt team is zonder ego's die alleen voor zichzelf voetballen. Dit is altijd het grootste probleem geweest van het Marokkaans elftal en dat heeft hij er toch wel uitgekregen.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    8.756
    07-12-2012

    Citaat Geplaatst door BBITG Bekijk reactie
    Ik zeg je eerlijk vond die Renard ook niks. Vind hem nog steeds een arrogant mannetje en dat ie sommige spelers op de verkeerde plek zet. Maar hij heeft wel het WK gehaald wat op zich al een prestatie is. En zijn grootste prestatie is dat hij het voor elkaar heeft gekregen dat het een echt team is zonder ego's die alleen voor zichzelf voetballen. Dit is altijd het grootste probleem geweest van het Marokkaans elftal en dat heeft hij er toch wel uitgekregen.
    Hij lijkt arrogant, maar is hij zeker niet. Hij heeft een goede band met zijn spelers en hanteert een duidelijk systeem. Dit heeft hij overgebracht bij zijn spelers. Het is zijn eerste WK, maar hij kan het ver schoppen met dit team.

    Hij is ook degene die maar Amsterdam reisde om het goed te maken met Ziyech. Hun band is nu heel goed.

    Hij is de geschikte coach gebleken. Ik had ook mijn twijfels, maar wilde niet dat hij wegging toen iedereen riep dat hij ontslagen moest worden. Hij is de toekomst van het nationale elftal. Ik hoop dat hij lang blijft. Ik heb er dan zelfs vertrouwen in dat we de Afrika Cup weer gaan pakken een keer!

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    8.605
    28-02-2017

    het is tog geen toeval meer,wk 1998 onze laatste wk,hanteerden we ook franse voetbal met Henry michel toen,nu met Renard ook,Wij spelen op zn best dan,Marokko speelt op zn Frans school europees,het is geen Afrikkaans voetbal wat Marokko laat zien,het is europees

  6. #6

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    244
    15-07-2013

    Citaat Geplaatst door _yassir_ Bekijk reactie
    Hij lijkt arrogant, maar is hij zeker niet. Hij heeft een goede band met zijn spelers en hanteert een duidelijk systeem. Dit heeft hij overgebracht bij zijn spelers. Het is zijn eerste WK, maar hij kan het ver schoppen met dit team.

    Hij is ook degene die maar Amsterdam reisde om het goed te maken met Ziyech. Hun band is nu heel goed.

    Hij is de geschikte coach gebleken. Ik had ook mijn twijfels, maar wilde niet dat hij wegging toen iedereen riep dat hij ontslagen moest worden. Hij is de toekomst van het nationale elftal. Ik hoop dat hij lang blijft. Ik heb er dan zelfs vertrouwen in dat we de Afrika Cup weer gaan pakken een keer!

    In sha Allah. Ik denk ook dat we het goed gaan doen op het WK.