1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    22
    04-03-2005

    Laptop wachtwoord vergeten.

    Wie kan mij helpen aub.

    Ik weet het wachtwoord niet meer van mijn oude laptop.
    Het is een Compaq Armada, om erin te komen vraagt de laptop een windows 2000 pro wachtwoord.

    wat kan ik doen??

  2. #2
    Moderator PRO

    Reacties
    186
    06-03-2011

    Citaat Geplaatst door sneeuwpop Bekijk reactie
    Wie kan mij helpen aub.

    Ik weet het wachtwoord niet meer van mijn oude laptop.
    Het is een Compaq Armada, om erin te komen vraagt de laptop een windows 2000 pro wachtwoord.

    wat kan ik doen??

    Hi Sneeuwpop,

    Als hij vraagt om een windows 2000 pro wachtwoord, dan is het wel een heeeeeeele oude laptop.
    Al die jaren zo te zien niet gebruikt, ik neem aan dat je je bestanden ervan af wilt halen?

    Hoor van je.

    Gr.

    Elhabib



  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    22
    04-03-2005

    Hoi, Het is inderdaad een hele oude laptop. Jaren niet gebruikt, Vandaar dat ik het wachtwoord niet meer weet. Nu wil ik kijken welke bestanden erop staan allemaal en dan deze eraf halen en formatteren.

    Weet jij een oplossing? Ik hoop dat je mij kan helpen.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    5.163
    22-09-2006

    Citaat Geplaatst door sneeuwpop Bekijk reactie
    Hoi, Het is inderdaad een hele oude laptop. Jaren niet gebruikt, Vandaar dat ik het wachtwoord niet meer weet. Nu wil ik kijken welke bestanden erop staan allemaal en dan deze eraf halen en formatteren.

    Weet jij een oplossing? Ik hoop dat je mij kan helpen.
    je kan de hardeschijf uithalen en als externe hardeschijf gebruiken. Dan zijn de bestanden wel leesbaar
    me has spoken


  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    6.151
    12-01-2008

    Citaat Geplaatst door motorola Bekijk reactie
    je kan de hardeschijf uithalen en als externe hardeschijf gebruiken. Dan zijn de bestanden wel leesbaar
    Nogal een lompe oplossing.

    Als je je sleutels kwijt bent, dan sloop je toch ook niet je hele voordeur eruit om binnen te komen?


    Er zijn veel simpelere oplossingen.

    5 oplossingen:

    1. druk ctrl+alt+del bij het inlogscherm. Nu verschijnt er een venster waar je gebruikersnaam en wachtwoord kan invullen.
    Vul bij gebruikersnaam "Administrator" in en laat het wachtwoord veld leeg. Dit werkt alleen maar op computers waar geen wachtwoord is ingesteld voor het Administrator account.

    2. gebruik een linux live cd, bijvoorbeeld ubuntu om de bestanden te zien.

    3.Installeer een windows versie op de laptop, maar kies voor een nieuwe installatie naast de bestaande installatie.
    Bij het inschakelen van de laptop krijg je vervolgens een optie waaruit je kan kiezen uit de Windows versie.
    Kies de versie die je zojuist hebt geïnstalleerd en je hebt toegang tot je bestanden.

    4. maak met backup software zoals acrones een backup die je op een externe opslag plaatst.
    Open vervolgens de backup op een computer om alle bestanden te zien die in de backup staan.

    5. gebruik software zoals deze http://www.windowspasswordsrecovery....very-tool.html
    Disclaimer: Dit bericht is niet bedoeld ter belediging of provocatie van wie dan ook. Ook is het bericht niet racistisch bedoeld, elk ras, volk, religie enz, zijn in de berichten inwisselbaar gelang het voorbeeld. Reactie is een mening en geen feit.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    2
    11-04-2017

    Goede oplossingen bro



  7. #7
    MVC Premium

    Reacties
    731
    12-08-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door sneeuwpop Bekijk reactie
    Wie kan mij helpen aub.

    Ik weet het wachtwoord niet meer van mijn oude laptop.
    Het is een Compaq Armada, om erin te komen vraagt de laptop een windows 2000 pro wachtwoord.

    wat kan ik doen??
    Start de computer opnieuw.
    Wanneer je de zwart-witte balk "Windows wordt gestart" onderaan het scherm ziet, druk je op de toets F8.
    In het opstartmenu dat verschijnt kies je voor veilige modus. Dan nieuwe account met admin rechten aanmaken.

    Succes