1. #54331
    ouwe rot in het vak

    Reacties
    19.058
    25-12-2001

    Besaha ladies!
    Ik zie nog meer chebakia, goed bezig geweest rita ziet er heerlijk uit!

    Hier was t vandaag blokjes kipfilet en kipdijfilet opgebakken in pitabroodjes en natuurlijk salade, hier had ik zo'n zin in met dit weer. De kinderen hadden ook nog wat leftover macaroni





    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Internet is maar internet, dus neem niet alles zo serieus!
    PM staat weer uit losers! En ik wil ook geen vrienden zijn met wie dan ook! Mn kinderen zijn waarschijnlijk ouder dan jij! Kssst kssst.

  2. #54332
    MVC Lid

    Reacties
    777
    26-11-2009

    Besaha dames heerlijk. Die chebakia[emoji7]


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  3. #54333
    MVC Lid

    Reacties
    777
    26-11-2009

    Hier vandaag simpel visburgers(niet zelf gemaakt) en salade.
    Nu genieten van dit. Morgen lekker vrij




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  4. #54334
    MVC Lid

    Reacties
    37.230
    10-05-2012

    Lekker Roumaisa!! Bse7a.

  5. #54335
    MVC Lid

    Reacties
    427
    16-07-2013

    Citaat Geplaatst door Rita_ Bekijk reactie
    Hey er zijn twee diorten ilaan. Je hebt de zaadjes die zijn grijs hebt illaan waar je net als rijst en gerstekorrels soep mee kunt maken deze laatste koop ik bij de ekowinkel.

    Me moeder koopt hem alleen in Marokko. Doen ze soms in sefouf/sellou.[/QUOTE]

    Oke shoekran lieve zusters voor de tips .
    Ik heb vandaag mijn gezonde selou afgemaakt.
    Jeetje wat veel werk zit erin.
    Ik heb Gerstmeel- Speltbloem-Havermout-Volkorenmeel-Lijnzaad-Sesam-Chiazaad-Pinda's-en Amandelen
    Behalve Gierst ga ik nog kopen en erbij mengen inshaALLAH

  6. #54336
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Citaat Geplaatst door Miss-Zohra Bekijk reactie
    Me moeder koopt hem alleen in Marokko. Doen ze soms in sefouf/sellou.
    Oke shoekran lieve zusters voor de tips .
    Ik heb vandaag mijn gezonde selou afgemaakt.
    Jeetje wat veel werk zit erin.
    Ik heb Gerstmeel- Speltbloem-Havermout-Volkorenmeel-Lijnzaad-Sesam-Chiazaad-Pinda's-en Amandelen
    Behalve Gierst ga ik nog kopen en erbij mengen inshaALLAH[/QUOTE]

    Gierst van de ekowinjel is niet bedoeld voor seloe. Dat is het ander soort van die grijze zaadjes. Die gebruik ik in seloe maar ik haal het uit Matokko. Die van de ekoplaza is bedoeld om te nuttigen als couscous of rijst.

  7. #54337
    100% taker3acht

    Reacties
    2.268
    26-08-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Mijn schoonzus heeft vaker geprobeeerd om chabakia in dr oven te bakken. Ze zegt dat t heel moelijk honingn opneemt endat ie na 2 dagen kurk droog is. Miss kun je op youtube kijken of er een speciaal recept voor de oven is ontwikkeld

  8. #54338
    MVC Lid

    Reacties
    3.196
    21-02-2004

    Citaat Geplaatst door Miss-Zohra Bekijk reactie
    Me moeder koopt hem alleen in Marokko. Doen ze soms in sefouf/sellou.
    Oke shoekran lieve zusters voor de tips .
    Ik heb vandaag mijn gezonde selou afgemaakt.
    Jeetje wat veel werk zit erin.
    Ik heb Gerstmeel- Speltbloem-Havermout-Volkorenmeel-Lijnzaad-Sesam-Chiazaad-Pinda's-en Amandelen
    Behalve Gierst ga ik nog kopen en erbij mengen inshaALLAH
    Ma shaa allah deze klinkt wel heel gezond. Gaar of bak je de havermout ook net als het meel? Of maal je de havermout zo?

    Ik ga ook nog selou maken in shaa allah. Lijnzaad, illan, sesamzaad en amandelen heb ik al. Dit jaar doe ik witte bloem, omdat ik dat heb laten afbakken in marokkko. Ik wist niet dat je ook andere meelsoorten kon doen. In shaa allah volgend jaar zeker proberen.

  9. #54339
    MVC Lid

    Reacties
    427
    16-07-2013

    Citaat Geplaatst door Moslima81 Bekijk reactie
    Ma shaa allah deze klinkt wel heel gezond. Gaar of bak je de havermout ook net als het meel? Of maal je de havermout zo?

    Ik ga ook nog selou maken in shaa allah. Lijnzaad, illan, sesamzaad en amandelen heb ik al. Dit jaar doe ik witte bloem, omdat ik dat heb laten afbakken in marokkko. Ik wist niet dat je ook andere meelsoorten kon doen. In shaa allah volgend jaar zeker proberen.
    Ik heb alle melen tegelijk gebakken in snelkookpan ook havermout die had ik eerst gemalen in keukenmachine.
    Ik ben trouwens kikkererwtenmeel vergeten te noemen die had ik alleen even gebakken .
    Ik wil nog extra venkelzaad anijszaad en was kaneel vergeten bij tedoen.
    Je kan het volgende jaar inshaAllah maken.
    Ik wist het ook niet ik dacht standaard bloem.
    Maar na lang Googlen had ik recepten gevonden.
    Een vrouw op YouTube deed 1 kilo havermout en 500 een broodmix met zaadjes.
    Als mijn chabakia op is dan wil ik die met speltbloem maken InshaALLAH.

  10. #54340
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Citaat Geplaatst door GucciPrinsesj Bekijk reactie
    Nu al aan het bedenken wat er gegeten zal worden met shor hhhh, in shaa Allah dat we de ramadan mogen meemaken
    In challah, maar niks mis mee toch. Beter goed voorbereid zijn op alles, op de gezonde voeding als op de iebadat op alles. Zoals onze voorouders dat ook hebben gedaan. Niet pas op het laatst wat ga ik eten met shoer. Ow wacht ik heb nog een halve pizza in de koelkast laat ik daar maar meedoen, bismillah

  11. #54341
    Niet-Hollandse

    Reacties
    784
    20-04-2013

    Wat staat er vandaag op het menu? Deel II

    Mijn allereerste fondanttaartje. Zo vlak voor de ramadan ff snel dat etentje voor m'n jongens en hun vriendjes fixen dat ik al lang voor ze had beloofd.
    Gisteravond bezig geweest met deze voetbaltaart, niet helemaal af moet de rand van de bal nog versieren. Met gras ofzo. Blokken op bal is niet hoe ik het precies wou, heb dat vormpje niet -moe-. Met de hand gevormd. De blokken moesten wel dik anders kreeg ik de vorm er echt niet mooi uit met een mes. Is verre van perfect but who cares. Is maar voor een paar kinderen en ze vinden 'm nu al gaaf. Volgende keer ga ik me er wel iets beter op voorbereiden qua spullen want had niet alles, zo hatelijk als je niet alles hebt.

    [emoji23][emoji23]
    Dat groene zag er gisteravond trouwens strakker uit, vanochtend trof ik het zo aan. Zeker doordat het niet koel genoeg was ofzo.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  12. #54342
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    haaay haaay haay Mereille, mashallah. EWa nu jij ook aan taart gaat. Alleen ik blijf over hier. Voel me buiten de groep

    Maar mooie taart voor een eerste keer mashallah, beseha

  13. #54343
    ouwe rot in het vak

    Reacties
    19.058
    25-12-2001

    Heel mooi xav, superleuk voor de boy's! Besahtkoum alvast
    Internet is maar internet, dus neem niet alles zo serieus!
    PM staat weer uit losers! En ik wil ook geen vrienden zijn met wie dan ook! Mn kinderen zijn waarschijnlijk ouder dan jij! Kssst kssst.

  14. #54344
    MVC Lid

    Reacties
    427
    16-07-2013

    Ik wil deze ramadan weinig hapjes maken en gezond eten
    Ik maakte altijd shaken met avocado maar heb gehoord dat het niet goed in.
    Je kan beter fruit zo eten
    Ze zeggen dat je eerst begint met dadel en water dan ga je bidden
    Daarna fruit en dan pas harira zonder brood eten. Daarna iets lichts zoals seloe met thee of iets anders.
    Wat vinden jullie Dames?

  15. #54345
    MVC Lid

    Reacties
    37.230
    10-05-2012

    Citaat Geplaatst door MamaVanM Bekijk reactie
    haaay haaay haay Mereille, mashallah. EWa nu jij ook aan taart gaat. Alleen ik blijf over hier. Voel me buiten de groep

    Maar mooie taart voor een eerste keer mashallah, beseha
    Allahi 3tik seha.
    Je kan ook nog altijd eraan beginnen hihi.

    Ik zoek overal zwarte servetten maar vind ze niet.