1. #31
    Veni Vidi Vici

    Reacties
    2.323
    21-08-2011

    Marokko en Nederland:

    Artikel 28

    1.treffen de administratieve regelingen welke voor de uitvoering van dit Verdrag nodig zijn, in het bijzonder regelingen inzake de verificatie van de gegevens benodigd voor de vaststelling van de rechtmatigheid van uitkeringen en verstrekkingen uit hoofde van de in artikel 1 bedoelde wettelijke regelingen.
    2.verstrekken elkaar alle inlichtingen omtrent de ter uitvoering van dit Verdrag genomen maatregelen;
    3.verstrekken elkaar alle inlichtingen omtrent de wijzigingen in hun wettelijke regelingen, waardoor de uitvoering van dit Verdrag kan worden gewijzigd.
    bron: http://wetten.overheid.nl/BWBV000101...14#VertalingNL

    Met andere woorden niet verstrekken van CIN geeft Nederland het recht om conform het verdrag iets niet te verstrekken. Aangezien ze dat gegeven nodig hebben om zaken te verifiëren.

    zie ook : http://forums.marokko.nl/showthread....#post122711483
    #soulmate #sapio #optimist
    Procedure Uitvaart en Marokko? (Van mij 2006 = gedateerd)
    Hallo Moderator, als Marokkanen elkaar censureren en het woord ontnemen, hebben ze geen vijanden nodig.
    Serendipiteit​ Lemniscaat

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    7.118
    27-01-2005

    Mooi dat dat dus al slim geregeld was . Kudo voor de ministers van toen .


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    892
    24-04-2013

    Er zijn ook Nederlanders die ons beter begrijpen dan wij ons zelf. Een van de Nederlanders die ik bewonder is Maarten Kosmann. Hij spreekt het Tamazight overigens zeer vloeiend. Het is een man die je met recht 'Berberoloog' kunt noemen. Hij heeft hele werken geschreven over het onderwerp. Ik keek raar op toen ik een Nederlander het Tamazight hoorde praten. Klik op de link voor het gesprek.

    http://www.amazightv.net/uitzending/...-kossmann.html

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    5.163
    22-09-2006

    Voor die aanvullende tegemoetkoming moet je niet teveel bezittingen hebben. Dat zijn de regels. Snap ook wel dat men dat kiever niet wilt
    me has spoken


  5. #35
    Verbannen

    Reacties
    14.649
    06-05-2010

    Hoe naïef kun je zijn, gewoon niet geven want er komt een tijd dat Marokko Nederland gaat inhalen o en het racisme wordt alleen maar groter hiero.

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    829
    15-07-2013

    Citaat Geplaatst door Nepotisme Bekijk reactie
    Marokko heeft jaren verstrekking van kadaster gegevens aan Nederland tegen gehouden, zodat Marokkanen de kans hadden om alles op naam van kinderen en familieleden over te zetten.

    Marokko had daar belang bij immers, naar mate hun "onderdanen" minder te besteden hebben naar mate er minder geld naar Marokko zal gaan.

    Echter is het zeer onethisch en zijn wij (Nederlandse belastingbetaler) daar de dupe van.
    Er zijn mensen hier met een bijstand uitkering die in Marokko onroerend goed ter waarde van half miljoen EURO bezitten.
    Zo zo zo.... Leugen achter leugen half miljoen EURO Hoe weet je dat?
    Ik ben een Marokkaan en ik ken niemand in Nederland die half miljoen EURO heeft. Hoe kom je aan die prachtige cijfers???

  7. #37
    MVC Lid

    Reacties
    829
    15-07-2013

    De bedoeling hiervan is dat Nederland geheiminformatie geeft aan Marokko zodat Marokko je gaat mishandelen.

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    829
    15-07-2013

    Als Nederland over je Marokkaanse identiteit beschikt, dan gaat Marokko honderden ontvoeren, mishandelen. Vooral criminelen en extremisten zullen op het vliegveld van Marokko verdwijnen.
    Marokkaanse straf is heel anders dan die van Nederland. Liever doodgaan dan gestraft worden in Marokko.

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    829
    15-07-2013

    Citaat Geplaatst door Merenwen Bekijk reactie
    Hoezo naaien? Als Nederlander met een uitkering moet je openheid van zaken geven over je bezit. We willen toch allemaal gelijk behandeld worden?
    Nou duizenden Hollanders wonen samen en huren 2 huizen om twee keer uitkering te krijgen.
    Dit doen Marokkanen nooit.

  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    829
    15-07-2013

    Citaat Geplaatst door Dutchman98 Bekijk reactie
    Ze moeten dat simpel oplossen: die extra aanvulling krijg je alleen als je dat nummer opgeeft. Niet opgeven is zorgen dat je t niet krijgt.
    En wat doe je met mensen die geen Marokkaanse paspoort en nationale kaart hebben?

    Ik ken veel Marokkanen die hun Marokkaanse paspoort en ID-kaart niet verlenen. Ze hebben deze documenten niet. Deze mensen willen niets met Marokko te maken hebben. Moeten deze mensen weer de Marokkaanse paspoort gaan aanvragen? Dus moeten ze nu wel 2 paspoorten hebben?????

  11. #41
    Veni Vidi Vici

    Reacties
    2.323
    21-08-2011

    Citaat Geplaatst door Amaghar Bekijk reactie
    Zo zo zo.... Leugen achter leugen half miljoen EURO Hoe weet je dat?
    Ik ben een Marokkaan en ik ken niemand in Nederland die half miljoen EURO heeft. Hoe kom je aan die prachtige cijfers???
    Mensen die in de jaren '70 en '80 grond hebben gekocht in de bergen en daar huisje op hebben gezet komen niet zo snel aan een half miljoen euro.

    Echter 5 hectare grond met een zwembad en huis van 450 m2 krijg je ook wel een paar ton voor.
    Zeker als je water, elektriciteit, telefoon en RIOOL hebt en een normale geasfalteerde weg langs je terrein hebt lopen.

    Maar er zijn genoeg mensen die voor 10 dirham per vierkante meter op nu zeer strategische plaatsen aantal hectares hebben gekocht en waar grond nu 10.000 dirham per vierkante meter doet.

    Dan zijn er mensen die villa's hebben gebouwd.... best veel Marokkanen hebben huizen van 2 a 3 verdiepingen waar elke verdieping 120m2 of meer is. Met daaronder garages en eventueel zwembad in de tuin.

    En je hebt mensen die gewoon hele flatgebouw met 8 of 10 appartementen die elk 120m2 zijn gebouwd.

    Gezien verkoop prijs van appartementen van 120m2 die 120.000 euro is praat je over mensen die multimiljonair zijn.

    Overigens zijn er ook gewoon mensen die gewoon met WIT geld iets hebben opgebouwd in Marokko wat nu een half miljoen of meer doet.

    Ik ken meerdere families die met hard werken een vermogen hebben opgebouwd.

    Ken iemand die een berg heeft gekocht achter een andere berg die op een belangrijke route lag.
    Destijds betaalde hij 50.000 euro (50 miljoen frank, eind jaren 70). De eigenaar van de berg die tussen hem en die belangrijke route lag, heeft zijn geld ruimschoots terug verdiend door helemaal af te graven en zand te verkopen (20 jaar deed die er over), uiteindelijk besloot provincie huis dat dat terrein een publieke park moet gaan worden.... dus waarschijnlijk kopen ze hem uit voor een landbouwgrondprijs vergoeding.

    De kennis die berg nog heeft had mensen afgewezen die 5 miljoen euro kwamen bieden.
    Helaas is hij een paar maanden geleden overleden, zijn kinderen zullen vast wel inhaliger zijn.

    Geld hoeft niet in liquide middelen te zijn...

    Als koning een paleis op een specifieke plek gaat bouwen (wat mogelijk gaat gebeuren) dan zal hij mijn buurman worden en dan is mijn grond ook flink wat waard en kom ik ook in dat lijstje terecht.
    #soulmate #sapio #optimist
    Procedure Uitvaart en Marokko? (Van mij 2006 = gedateerd)
    Hallo Moderator, als Marokkanen elkaar censureren en het woord ontnemen, hebben ze geen vijanden nodig.
    Serendipiteit​ Lemniscaat

  12. #42
    MVC Lid

    Reacties
    829
    15-07-2013

    Citaat Geplaatst door Nepotisme Bekijk reactie
    Mensen die in de jaren '70 en '80 grond hebben gekocht in de bergen en daar huisje op hebben gezet komen niet zo snel aan een half miljoen euro.
    .
    Als het zo is, dan heeft je vader een huis van half miljoen euro. Verkoop dat huis en stop met vragen van uitkering.
    Zelfs in Nederland kost een huis geen half miljoen laat staan in Marokko.

  13. #43
    Veni Vidi Vici

    Reacties
    2.323
    21-08-2011

    Citaat Geplaatst door Amaghar Bekijk reactie
    En wat doe je met mensen die geen Marokkaanse paspoort en nationale kaart hebben?

    Ik ken veel Marokkanen die hun Marokkaanse paspoort en ID-kaart niet verlenen. Ze hebben deze documenten niet. Deze mensen willen niets met Marokko te maken hebben. Moeten deze mensen weer de Marokkaanse paspoort gaan aanvragen? Dus moeten ze nu wel 2 paspoorten hebben?????
    Goede vraag, veel mensen weten niet dat dankzij de Nederlandse overheid en diens verdragen ELKE mens die hier geboren is automatisch aan de Marokkaanse WET moet conformeren en van Nederland automatisch ook Marokkaanse nationaliteit krijgt. (als je vader Marokkaanse nationaliteit heeft)

    Met andere woorden je bent verplicht om je te registreren, verplicht om je documenten aan te vragen en verlengen en verplicht mutaties door te geven (kinderen geboren, mensen overleden etc..) en je bent je verplicht om je aan Marokkaanse wetten te houden.
    Nu is verkeerswet geen probleem natuurlijk, maar mudawana (familie/huwelijk/erf recht) wel degelijk.
    Wat je nu ziet doen is dat mensen gaan shoppen (met name klootzak mannen die hun vrouw met kinderen willen duperen) welke rechtbank en welke wet het gunstigst voor hun uitpakt.
    #soulmate #sapio #optimist
    Procedure Uitvaart en Marokko? (Van mij 2006 = gedateerd)
    Hallo Moderator, als Marokkanen elkaar censureren en het woord ontnemen, hebben ze geen vijanden nodig.
    Serendipiteit​ Lemniscaat

  14. #44
    MVC Lid

    Reacties
    829
    15-07-2013

    Citaat Geplaatst door Nepotisme Bekijk reactie
    Goede vraag, veel mensen weten niet dat dankzij de Nederlandse overheid en diens verdragen ELKE mens die hier geboren is automatisch aan de Marokkaanse WET moet conformeren en van Nederland automatisch ook Marokkaanse nationaliteit krijgt. (als je vader Marokkaanse nationaliteit heeft)t.
    Je bent een achterlijke Hollander die dronken is en weet niet wat hij zegt. Marokko zegt wel dat je geen afstand mag nemen van de Marokkaanse paspoort. Ze komen niet bij me thuis om naar mijn paspoort te vragen. Ik ken veel Marokkanen die hun paspoort nooit hebben verleend. Een vriend van mij zei: ik heb Marokkaanse paspoort in de prullenbak gegooid en heb ik hem niet meer. Moet hij weer Marokkaanse paspoort gaan aanvragen?

    Je doet me denken aan Hans Jansen die geen kennis heeft en doet zich voor als deskundig.

    Je bent geen Marokkaan, want je kennis is niets anders dan wat je in de Telegraaf leest.

  15. #45
    Veni Vidi Vici

    Reacties
    2.323
    21-08-2011

    Citaat Geplaatst door Amaghar Bekijk reactie
    Als het zo is, dan heeft je vader een huis van half miljoen euro. Verkoop dat huis en stop met vragen van uitkering.
    Zelfs in Nederland kost een huis geen half miljoen laat staan in Marokko.
    Als jij in Nederland een vrijstaande huis weet van 300m2 voor onder de half miljoen mag je dat meteen doorgeven, koop ik het morgen en verkoop ik het over morgen door voor het drie dubbele.

    Heb jij weleens in Marokko een huis gebouwd onlangs? Ik niet, maar in mijn omgeving zitten voornamelijk mensen die dat wel gedaan en doen. Staal, koper, materiaal prijzen zijn in Marokko net zo duur als elders en soms zelfs iets duurder gezien logistieke kosten. Bakstenen zijn wel "voordeliger", maar cement en zand zijn in prijs vergelijkbaar als in Nederland.
    Het enige wat significant voordeliger is, is arbeidsloon, in Marokko heb je een bouwvakker voor 100 tot 150 dirham per dag.

    Maar grond kost net zo duur als in Nederland. Een stuk land in een stad met geasfalteerde straat voor de deur betaal je zo 500 tot 1000 euro per m2 voor.

    Die adohha huizen kosten niet voor niets 25.000 euro voor appartement van +/- 45 m2. En die worden af plan verkocht met aanbetaling van 5000 euro en 2 a 3 jaar wachten voor realisatie. (met andere woorden voordat jij van dat soort woningen hoort zijn ze al vrijwel allemaal al verkocht)


    Afhankelijk van stad en buurt, heb je appartementen van 500 euro per m2 tot 1000 m2 op een A locatie.
    Daar zijn een aantal uitzonderingen op bepaalde super A locaties.

    Echter zoals ik al aangeef, grond wat nu "high class" buurten zijn, was vroeger niets.
    Grond tussen Tanger centrum en vliegveld (waar nu een stad is gebouwd) was vroeger landbouw grond.
    Grond tussen Tanger en Tetouan idem dito.
    Grond tussen Casablanca en vliegveld was ook landbouw grond
    Grond tussen Rabat en Tamara (zoals Haj Riyad) was dat ook.

    Terwijl vandaag dat land onbetaalbaar is geworden. (zeker Haj Riyad in Rabat)

    Maar ga er maar vanuit dat als jij in Marokko een vrijstaande woning gaat bouwen, dubbele garage, 2 verdiepingen, 75m2 je alleen al aan bouwkosten al 50.000 euro kwijt bent. Daar komt je grond nog bij, aansluit kosten energie, water, riool, telefoon en belastingen en daar ben je ook al snel tienduizend euro aan kwijt.

    Je moet eens tijdens je vakanties met aannemers in Marokko bouwen zodat je weet wat dingen kosten.
    #soulmate #sapio #optimist
    Procedure Uitvaart en Marokko? (Van mij 2006 = gedateerd)
    Hallo Moderator, als Marokkanen elkaar censureren en het woord ontnemen, hebben ze geen vijanden nodig.
    Serendipiteit​ Lemniscaat