1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.735
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    OM moet snel beslissen over vervolging Wilders om 'minder Marokkanen'

    Het Openbaar Ministerie moet binnen twee weken duidelijkheid geven of het PVV-leider Geert Wilders gaat vervolgen vanwege zijn uitspraken over 'minder Marokkanen'.





    Doet het OM dit niet of wordt besloten Wilders niet te vervolgen, dan wil de stichting Iedereen Gelijk de vervolging met een speciale procedure afdwingen. De oproep die de stichting maandag doet is een reactie op recente berichten dat het OM nog geen uidelijkheid kan bieden over de behandeling van de aangiften. De stichting vindt dit onacceptabel en dreigt met een artikel 12-procedure.

    Onbegrijpelijk
    "Het OM is overladen met aangiften en de maatschappelijke onrust die volgde was overduidelijk", zegt voorzitter Hugo van Halder. "Wij vinden het onbegrijpelijk dat het OM zo lang twijfelt en geen uitspraak durft te doen in deze zaak." Iedereen Gelijk is een samenwerking tussen jongerenorganisatie van GroenLinks Dwars en het Samenwerkingsverband van Marokkaanse Nederlanders.


    Beide organisaties deden eerder aangifte tegen de PVV-leider en richtten de stichting op waarin iedereen die hetzelfde heeft gedaan zich kan verenigen. De stichting stelt inmiddels de aangiften van tientallen organisaties en individuen te hebben gebundeld.

  2. #2
    Verzet siert de mens

    Reacties
    14.286
    08-02-2012

    En er zijn hier nog steeds debiele racisten die menen vol te kunnen houden dat het rechtssysteem werkt

  3. #3
    Verbannen

    Reacties
    1.584
    03-04-2014

    Citaat Geplaatst door Redactie Bekijk reactie
    Het Openbaar Ministerie moet binnen twee weken duidelijkheid geven of het PVV-leider Geert Wilders gaat vervolgen vanwege zijn uitspraken over 'minder Marokkanen'.





    Doet het OM dit niet of wordt besloten Wilders niet te vervolgen, dan wil de stichting Iedereen Gelijk de vervolging met een speciale procedure afdwingen. De oproep die de stichting maandag doet is een reactie op recente berichten dat het OM nog geen uidelijkheid kan bieden over de behandeling van de aangiften. De stichting vindt dit onacceptabel en dreigt met een artikel 12-procedure.

    Onbegrijpelijk
    "Het OM is overladen met aangiften en de maatschappelijke onrust die volgde was overduidelijk", zegt voorzitter Hugo van Halder. "Wij vinden het onbegrijpelijk dat het OM zo lang twijfelt en geen uitspraak durft te doen in deze zaak." Iedereen Gelijk is een samenwerking tussen jongerenorganisatie van GroenLinks Dwars en het Samenwerkingsverband van Marokkaanse Nederlanders.


    Beide organisaties deden eerder aangifte tegen de PVV-leider en richtten de stichting op waarin iedereen die hetzelfde heeft gedaan zich kan verenigen. De stichting stelt inmiddels de aangiften van tientallen organisaties en individuen te hebben gebundeld.

    Shizofrene Islamhatende bleekhoofd moeten ze aan ISIS uitleveren kunnen ze de billen van die Pisnicht verkrachten en lynchen!

    Gun het haar van harte

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    1.584
    03-04-2014

    Citaat Geplaatst door Baxi Bekijk reactie
    Precies. Snel invoeren die Sharia. Dan laten mensen het wel uit hun hoofd om iets te zeggen dat afwijkt.

    Kennelijk twijfelt het OM aan de strafbaarheid van de mening die werd geuit. Wilders wil minder Marokkanen. Dat mag hij willen. Lastig lastig.
    Haatzaaien dus onder de bevolking?


    We zien wel de hypocriete mening van OM!

  5. #5
    Verzet siert de mens

    Reacties
    14.286
    08-02-2012

    Citaat Geplaatst door Baxi Bekijk reactie
    Precies. Snel invoeren die Sharia. Dan laten mensen het wel uit hun hoofd om iets te zeggen dat afwijkt.

    Kennelijk twijfelt het OM aan de strafbaarheid van de mening die werd geuit. Wilders wil minder Marokkanen. Dat mag hij willen. Lastig lastig.
    Het was geen mening, het was ophitsen van het publiek.

    Een mening is als hij zou zeggen: IK VIND DAT ER MINDER MAROKKANEN IN NL mogen zijn, dat is een mening
    en het is GEEN mening als je aan het publiek vraagt "WILLEN JULLIE MINDER MAROKKANEN?" dat zijn twee verschillende dingen.

    Het feit dat het OM zo lang hierover doet wil genoeg zeggen over dit rechtssysteem, en m.b.t. de sharia, het nederlands recht komt al voor ruim 80% overeen met de sharia wetgeving, het enige wat anders is de strafmaat wat daar tegenover staat.

    Overigens als ik zeg dat het rechtsysteem niet werkt dan bedoel ik daar niet het rechtsysteem zelf maar de uitvoerders daarvan, het zijn mensen zoals jij en ik en die gewoon net als jij op de PVV stemmen. Wie zegt mij niet dat die OM niet een racist is zoals jij?? en dat hij daarom hier niet zo'n vaart achter zet.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    6.183
    25-12-2007

    Citaat Geplaatst door Baxi Bekijk reactie
    Precies. Snel invoeren die Sharia. Dan laten mensen het wel uit hun hoofd om iets te zeggen dat afwijkt.

    Kennelijk twijfelt het OM aan de strafbaarheid van de mening die werd geuit. Wilders wil minder Marokkanen. Dat mag hij willen. Lastig lastig.
    Hij roepte op tot minder Marokkanen, vervolgens ruide hij het volk op om minder marokkanen te scanderen om uiteindelijk te zeggen dat die dat gaat regelen. Dit is precies een weerspiegeling van wat Hitler deed.

  7. #7
    Verzet siert de mens

    Reacties
    14.286
    08-02-2012

    Citaat Geplaatst door Baxi Bekijk reactie
    Dat is waar. Hij stelde een vraag. Hoe strafbaar is het in het openbaar stellen van een vraag?
    Misschien moet ik maar eens in het openbaar een vraag stellen: "willen jullie meer of minder Joden in Nederland" en dan als men antwoord gegeven heeft zegt ik dan vervolgen "Dan ga ik dat regelen!"

    Het is strafbaar om aan te zetten tot haat, dit is dus wat hier gebeurd is.



    Precies, goed dat je het zegt. Hij uitte zijn mening niet eens; hij stelde een vraag.
    een vraag die bedoeld is om haat te zaaien en mensen tegen elkaar op te zetten. Dat is strafbaar in Nederland.


    En de manier van vervolgen, getuigen en weet ik veel wat.
    zoals ik zei, het is heel simpel, vervang het woordje Marokkaan door Jood en ga dan met je zaak aan de slag, getuigen heb je zat, de helft van NL heeft het gezien, er zijn beelden van dat hij dit gezegd heeft dus dit word een makkie voor het OM.


    Haha ja, ik ben uiteraard een PVV stemmer omdat ik het niet heel erg onlogisch vindt dat het OM moeite heeft met de strafbaarheid van een in het openbaar gestelde vraag.
    Nee, ik vind jou rieken naar PVV omdat je die man verdedigd terwijl jij diep in je hart (als je dat zou hebben) weet dat hij zwaar fout zat met die uitlating, maar jij denkt, ach het gaat maar om Marokkanen, dan is er niks aan de hand toch, conclusie jij bent een racist.

    Nee sorry, Wilders is een idioot, maar in dit geval denk ik niet strafbaar.. Volgens de letter van de wet dan. Qua fatsoenlijkheid en menselijkheid heeft hij natuurlijk (opnieuw) een grens overschreden. Dat is alleen niet strafbaar..
    dat is wat dwazen en zijn aanhangers vinden, en die vrijheid heb je, dat is jou mening.

  8. #8
    Verzet siert de mens

    Reacties
    14.286
    08-02-2012

    Citaat Geplaatst door Ghaza. Bekijk reactie
    Wordt toch vrijgesproken .
    Had ie het over joden gezegd zat ie al vast.
    ja dat vermoed ik ook.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    5.661
    31-01-2009

    Citaat Geplaatst door Baxi Bekijk reactie
    Dat is waar. Hij stelde een vraag. Hoe strafbaar is het in het openbaar stellen van een vraag?



    Precies, goed dat je het zegt. Hij uitte zijn mening niet eens; hij stelde een vraag.



    En de manier van vervolgen, getuigen en weet ik veel wat.



    Haha ja, ik ben uiteraard een PVV stemmer omdat ik het niet heel erg onlogisch vindt dat het OM moeite heeft met de strafbaarheid van een in het openbaar gestelde vraag.

    Nee sorry, Wilders is een idioot, maar in dit geval denk ik niet strafbaar.. Volgens de letter van de wet dan. Qua fatsoenlijkheid en menselijkheid heeft hij natuurlijk (opnieuw) een grens overschreden. Dat is alleen niet strafbaar..
    Verder in zweilders gat kan jij niet kruipen mannetje, zou er maar permanent gaan wonen. aambei!

    Do not do evil to those who do evil to you, but you deal with them with forgiveness and kindness

  10. #10
    Verzet siert de mens

    Reacties
    14.286
    08-02-2012

    Citaat Geplaatst door Baxi Bekijk reactie
    Stel nou dat iedereen had geroepen 'meer meer meer'. Was Wilders dan nog steeds strafbaar geweest?



    Kennelijk ligt het strafrechtelijk gezien lastiger dan dat, anders had het OM allang stappen ondernomen.



    Kennelijk niet.



    Niet meteen in die slachtofferrol kruipen. Toen dit gebeurde zag ik het live op tv en dacht ik, jezus christus waar is die debiel nu weer mee bezig. Appeltje eitje, dit is strafbaar, hoe dom is die gast.

    Maar kennelijk had Wilders zijn huiswerk beter gedaan dan ik, want er ligt nog steeds geen aanklacht.

    Ik vind dat ook belachelijk, maar er zal ongetwijfeld een reden voor zijn. Die reden ligt op het strafrechtelijke vlak, niet in het feit dat het OM bestaat uit racisten die het stiekem eens zijn met Wilders.

    Dat is alles wat ik zeg.



    Mijn mening is irrelevant in dit geval. Ik denk dat het ook de mening van het OM is, anders hadden ze toch allang een aanklacht geformuleerd?
    Wat ben jij toch een naïeve persoon, of je bent selectief naïef.

    Als Wilders iets roept dan heeft hij daarover nagedacht. Hij vraagt het publiek iets omdat hij een politiek standpunt wil uitdragen, HIJ WIST dat iedereen daar minder zou roepen, hij wist dat en daar rekende hij ook op. Want als iedereen meer meer ging roepen dan klopt er iets niet in het geven van voorlichting over zijn partijprogramma. Iedereen die Wilders gevolgd heeft in zijn uitspraken weet dat het hier puur gaat om politiek gewin, hij zoekt vaak de grenzen op en gaat er regelmatig overheen ten kosten van een bevolkingsgroep. En als het rechtsysteem in Nederland er is voor elke bevolkingsgroep zal het hier een lijn moeten trekken en Wilders moeten duidelijk maken dat die grens is overschreden.

    Wilders wist wat hij deed, hij heeft er goed over nagedacht, hij wist wat voor antwoord hij kon verwachten, dus kom me niet aanzetten met het argument wat als iedereen meer meer geroepen heeft. Dat was uitgesloten met z'n publiek, en daarom is het juist duidelijk dat het scanderen van zo'n vraag het publiek opruit en aanzet tot haat van Marokkanen, het antwoord van het publiek was toch duidelijk, minder minder minder, dus hij heeft precies gekregen wat hij wilde.

  11. #11
    La Ilaha Ila Allah

    Reacties
    14.947
    04-10-2005

    ben echt benieuwd
    “...het kan zijn dat jullie afkeer van iets hebben, terwijl het goed is voor jullie; en het kan zijn dat jullie van iets houden, terwijl het slecht voor jullie is. En Allah weet, terwijl jullie niet weten.”
    (Soerat al-Baqarah: 216)

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    1.885
    21-11-2012

    OM moet niet twijfelen. De rechter gaat over de strafbaarheid van de uitspraken niet de OM. Opgerot

  13. #13
    Verzet siert de mens

    Reacties
    14.286
    08-02-2012

    Citaat Geplaatst door Baxi Bekijk reactie
    Natuurlijk wist Wilders precies wat hij deed en wat het gevolg daarvan zou zijn.

    Blijft de vraag of Wilders ook strafbaar was geweest als zijn gevolg 'meer meer meer' had geroepen. ik denk het niet namelijk, terwijl zijn vraag en dus de strafbaarheid van zijn uitlating op dat moment precies hetzelfde was geweest.

    Joh, ik verzin het allemaal niet. Het is een heel stuk complexer dan het lijkt kennelijk. Iedereen dacht, appeltje eitje voor het OM, maar kennelijk had Wilders zijn juridische huiswerk beter gedaan dan de rest van Nederland.
    jou vraag slaat werkelijk nergens op.

    Je bent strafbaar als je intentie is om bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten. Dat was wat hij wilde, dus strafbaar. Er was namelijk geen andere resultaat mogelijk dan dat de zaal mee ging in zijn hetze tegen Marokkanen.

    Verder had hij zich daarvan kunnen distantiëren als de zaal minder minder zou roepen, maar dat deed hij niet hij gooide er een schepje bovenop, hij riep DAN ga ik dat regelen, dus hij toont hiermee dat dit het antwoord was wat hij wilde horen.

    Dit is duidelijk alleen het OM is altijd bevooroordeeld als het gaat om het vervolgen van Wilders.

  14. #14
    Verzet siert de mens

    Reacties
    14.286
    08-02-2012

    Citaat Geplaatst door Baxi Bekijk reactie
    Vandaar dat hij een paar jaar geleden al is aangeklaagd. Toen is het OM op hun bek gegaan en dat willen ze zeker niet nog een keertje meemaken.

    Het gaat om de strafbaarheid van de vraag. Niet om het racistische denken van het OM.
    Ook toen was het OM onder druk via de rechter pas overgegaan tot vervolging, dus niet vanzelf.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    5.661
    31-01-2009

    Citaat Geplaatst door Baxi Bekijk reactie
    Leuk dat je meedoet in de discussie. Had je verder inhoudelijk nog wat te melden, of is dit het hoogste wat jouw intelligentie toelaat?
    Jij discussieert helemaal niet, je kunt zelfs geen tegen woord dulden. Alleen jij bezit de waarheid en daarmee basta. Nou gelukkig zijn er dus mensen die meer weten dan jou en je zwijnenvriendje zwilders zal gewoon op de blaren moeten zitten. ook al zal het in de vorm van een boete zijn, deze keer is het genoeg is genoeg!

    Do not do evil to those who do evil to you, but you deal with them with forgiveness and kindness